Kasumi Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Przymierzam się do zmiany amorka,obecnie mam Duke'a 100 mm.Roweru używam w Beskidach weekendami..dużo u siebie,czasem sie pościgam,czyli wszystkiego po trochu:)Jednak turystyka górska mnie najbardziej kręci. Zastanawiam się czy w moim przypadku przejście na 130 mm skoku byłoby dobrym kompromisem (rama jest przystosowana) czy te może będzie to skutkowało stratą w komforcie jazdy po okolicach czyli XC..Może lepiej przejść na Rebę,ustawić ją na 115 i styknie....Albo jednak myśleć o u-turnie Revelation (czego wolałbym uniknąć-z racji wagi i braku dual air...) Nie znam innych amorów...może ktoś przetestował lepsze rozwiązanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Według znajomego obecnie najbardziej uniwersalny rower to taki o skoku 100/100, ja jednak twierdze, że obecnie optimum to 130/130. Przy takim skoku dostajemy bardzo górski rower o wciąż przyzwoitej masie. A dzięki systemom typu talas (może uda się jakiegoś wyrwać tanio?) czy U-turn i blokadom może nie odbiegać od bika o mniejszym skoku. Dlatego szukałbym widelca o skoku 130mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Celował bym w 130mm soku. Bardzo optymalne rozwiązanie. Napisałeś już o Revelationie, to szukał bym wersji z Air U-turn. Mam i chwalę ten widelec. Air U-Turn zachowuje zalety Dual Air i oferuje nawet więcej (fakt regulacja skoku może i jest trochę nie wygodna bo trzeba się nakręcić tym pokrętłem), amortyzator o bardzo szerokim spektrum zastosowań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 hmm piszesz,że Air U-Turn pracuje podobnie jak Dual Air?Hmm może to faktycznie jest najlepsze rozwiązanie...i byłoby jak znalazł w przyszłości do fulla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Także moim zdaniem idealne byłoby 130 mm z możliwością zmniejszenia bez utwardzania. Fox Talas (drogo), Recon (najtaniej, ale waga koło 2 kg) lub własnie Revelation Air U-Turn (Air U-Turn pracuje tak jak Dual Air, bo to jest Dual Air, tylko że z dodaną możliwością płynnej zmiany skoku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Air U-Turn to po prostu Dual Air z dodaną regulacją skoku pracuje identycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabotagedsc Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Ja proponuję FOXa talasa, teraz kwestia rocznika 2k5 i 2k6 maja regulację 90-130 ale trzeba się nakręcić, nowsze 100-120-140 a tegoroczny ma dodatkowo poprawiony tłumik. Również śmigam po beskidach i czasem te 10mm różnicy jest kluczowe wiec warto się zastanowić. Kwestia czy dysponujesz odpowiednią gotówką, jak nie to pozostaje revelation. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 A to mnie uświadomiliście,bo byłem przekonany,że Air U-turn jest single a nie dual air:)To zmienia postać rzeczy i utwierdza mnie w przekonaniu,iż Revelation to będzie to:)A co do Foxa..no nie powiem,wygląda to ciekawie...systemik wydaje się pierwsza klasa...jednak jeszcze nie dorosłem do wydania takiej kasy na amora...jeszcze nie:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabotagedsc Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 No jak tam już chcesz, ja wyznaję zasadę raz a porządnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 A Revelation to niby nie jest porządny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 To bardzo umowna kwestia, ale Enduro to obecnie coś więcej niż szukasz bo jakieś 150-160mm i na ogół ze sztywną ośką jak się popatrzy na oferty producentów widelcy czy rowerów. Bliżej XC przynajmniej na starym kontynencie jest All Mountain (popatrz w niemiecką czy angielską prasę). A jak się popatrzy na USA to u nich AllMountain to coś więcej czyli takie europejskie Enduro (chodź Enduro też jest używane np. Spec czy Manitou) no i w USA pojawia się pomiędzy AllMountain a XC kategoria Trail u nas zwana albo tak samo albo All Mountain właśnie. Pomieszanie z poplątaniem ale to takie luźne dywagacje czy Octavia to compact czy coś więcej . Ale XC/Enduro tak czy inaczej ma coś pośredniego, takie 120-130mm właśnie, czyli coś co szukasz. A różnica pomiędzy 100 a 130 jest duża na plus, myślę że większa niż z 130 na 160 jak się sztywnej osi nie założy (przeszedłem te etapy). Trafnego wyboru życzę, z obowiązku dodam, że Revelation tylko jeden widziałem na oczy - pękł niestety i to raczej lajtowo i krótko używany. Chodź to nie musi o wszystkich oczywista świadczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tysiu Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Revelation tylko jeden widziałem na oczy - pękł niestety i to raczej lajtowo i krótko używany. Chodź to nie musi o wszystkich oczywista świadczyć. Gdyby usterkowość tego widelca była plagą to byśmy o tym często słyszeli , ot choćby tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Nie nabijaj postów. Po to napisałem, że widziałem (ty także) jednego i że nie musi to świadczyć o innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Z tego co pamiętam, to rock shox'y powietrzne nie mają regulacji u-turn, tylko poprzez przekładanie podkładki (oczywiście w serwisie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Przecież cały czas jest tutaj mowa o powietrznym U-Turnie, który jest niczym innym, jak zewnętrzną regulacją skoku. To o czym mówisz to All-Travel, też stosowany w RS, ale do tej pory nikt nie wspomniał o nim ani słowem. Air U-Turn jest w Rock Shoxach już od 2005. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Mentos-wydaje mi się że sprawa kategorii inaczej wygląda w fullach a inaczej w hardtailach....Na stronie GT (która jest przecież amerykańska) W ogóle nie mają kategorii enduro tylko allmountain (i ona jest chyba przez niektórych zamiennie stosowana),jest jeszcze XC i freeride/dh. I tam też allmountain w hardtailu ma skok maks 130 mm a w fullu 150/140. Swoją drogą czy produkuje się dzisiaj jeszcze hardtaile z większym skokiem niż 130mm? Wprawdzie faktycznie niewiele to wnosi do dyskusji,,jednak należy być na czasie i trendy z nazewnictwem (choroba zobowiązuje:)) Miałem kupić amor,który potem bym przełożył do fulla na początek...ale widzę,że nic z tego nie wyjdzie,bo jak zmienię ramę to pewnie będzie trzeba przejść na 160 mm od razu i tak oto historia cyklozy kołem się toczy:)Może jednak lepiej od razu na fulla....ehh:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Wiem, dlatego napisałem, że to co jest (nazwa,podział) pomiędzy wyspecjalizowanymi ściganckimi fullami i hardtailami XC a FR/DH to bardzo umowna kwestia. Niemniej jednak bardzo obecnie kusząca dla producentów i wyraźnie poddająca się podziałowi na 2 grupy, a jak je nazwiemy i będziemy rozróżniać to już czas pokaże. Mnie osobiście bardzo pasuje niemiecki podział AllMountain (120-130mm i najczęściej zwykłe widelce) a potem Enduro (150-160mm i najczęściej sztywne osie w widelcach)- jest czytelny po prostu. Oooo, jeszcze 140mm - znowu coś pośredniego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.