Skocz do zawartości

[amortyzator przedni]Jaki skok do enduro i xc


Kasumi

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zmiany amorka,obecnie mam Duke'a 100 mm.Roweru używam w Beskidach weekendami..dużo u siebie,czasem sie pościgam,czyli wszystkiego po trochu:)Jednak turystyka górska mnie najbardziej kręci. Zastanawiam się czy w moim przypadku przejście na 130 mm skoku byłoby dobrym kompromisem (rama jest przystosowana) czy te może będzie to skutkowało stratą w komforcie jazdy po okolicach czyli XC..Może lepiej przejść na Rebę,ustawić ją na 115 i styknie....Albo jednak myśleć o u-turnie Revelation (czego wolałbym uniknąć-z racji wagi i braku dual air...) Nie znam innych amorów...może ktoś przetestował lepsze rozwiązanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według znajomego obecnie najbardziej uniwersalny rower to taki o skoku 100/100, ja jednak twierdze, że obecnie optimum to 130/130. Przy takim skoku dostajemy bardzo górski rower o wciąż przyzwoitej masie. A dzięki systemom typu talas (może uda się jakiegoś wyrwać tanio?) czy U-turn i blokadom może nie odbiegać od bika o mniejszym skoku. Dlatego szukałbym widelca o skoku 130mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celował bym w 130mm soku. Bardzo optymalne rozwiązanie. Napisałeś już o Revelationie, to szukał bym wersji z Air U-turn. Mam i chwalę ten widelec. Air U-Turn zachowuje zalety Dual Air i oferuje nawet więcej (fakt regulacja skoku może i jest trochę nie wygodna bo trzeba się nakręcić tym pokrętłem), amortyzator o bardzo szerokim spektrum zastosowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także moim zdaniem idealne byłoby 130 mm z możliwością zmniejszenia bez utwardzania. Fox Talas (drogo), Recon (najtaniej, ale waga koło 2 kg) lub własnie Revelation Air U-Turn (Air U-Turn pracuje tak jak Dual Air, bo to jest Dual Air, tylko że z dodaną możliwością płynnej zmiany skoku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję FOXa talasa, teraz kwestia rocznika 2k5 i 2k6 maja regulację 90-130 ale trzeba się nakręcić, nowsze 100-120-140 a tegoroczny ma dodatkowo poprawiony tłumik. Również śmigam po beskidach i czasem te 10mm różnicy jest kluczowe wiec warto się zastanowić. Kwestia czy dysponujesz odpowiednią gotówką, jak nie to pozostaje revelation.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mnie uświadomiliście,bo byłem przekonany,że Air U-turn jest single a nie dual air:)To zmienia postać rzeczy i utwierdza mnie w przekonaniu,iż Revelation to będzie to:)A co do Foxa..no nie powiem,wygląda to ciekawie...systemik wydaje się pierwsza klasa...jednak jeszcze nie dorosłem do wydania takiej kasy na amora...jeszcze nie:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo umowna kwestia, ale Enduro to obecnie coś więcej niż szukasz bo jakieś 150-160mm i na ogół ze sztywną ośką jak się popatrzy na oferty producentów widelcy czy rowerów.

Bliżej XC przynajmniej na starym kontynencie jest All Mountain (popatrz w niemiecką czy angielską prasę). A jak się popatrzy na USA to u nich AllMountain to coś więcej czyli takie europejskie Enduro (chodź Enduro też jest używane np. Spec czy Manitou) no i w USA pojawia się pomiędzy AllMountain a XC kategoria Trail u nas zwana albo tak samo albo All Mountain właśnie. Pomieszanie z poplątaniem ale to takie luźne dywagacje czy Octavia to compact czy coś więcej :).

Ale XC/Enduro tak czy inaczej ma coś pośredniego, takie 120-130mm właśnie, czyli coś co szukasz. A różnica pomiędzy 100 a 130 jest duża na plus, myślę że większa niż z 130 na 160 jak się sztywnej osi nie założy (przeszedłem te etapy). Trafnego wyboru życzę, z obowiązku dodam, że Revelation tylko jeden widziałem na oczy - pękł niestety i to raczej lajtowo i krótko używany. Chodź to nie musi o wszystkich oczywista świadczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Revelation tylko jeden widziałem na oczy - pękł niestety i to raczej lajtowo i krótko używany. Chodź to nie musi o wszystkich oczywista świadczyć.

Gdyby usterkowość tego widelca była plagą to byśmy o tym często słyszeli , ot choćby tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież cały czas jest tutaj mowa o powietrznym U-Turnie, który jest niczym innym, jak zewnętrzną regulacją skoku. To o czym mówisz to All-Travel, też stosowany w RS, ale do tej pory nikt nie wspomniał o nim ani słowem.

Air U-Turn jest w Rock Shoxach już od 2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mentos-wydaje mi się że sprawa kategorii inaczej wygląda w fullach a inaczej w hardtailach....Na stronie GT (która jest przecież amerykańska) W ogóle nie mają kategorii enduro tylko allmountain (i ona jest chyba przez niektórych zamiennie stosowana),jest jeszcze XC i freeride/dh. I tam też allmountain w hardtailu ma skok maks 130 mm a w fullu 150/140. Swoją drogą czy produkuje się dzisiaj jeszcze hardtaile z większym skokiem niż 130mm?

Wprawdzie faktycznie niewiele to wnosi do dyskusji,,jednak należy być na czasie i trendy z nazewnictwem (choroba zobowiązuje:))

Miałem kupić amor,który potem bym przełożył do fulla na początek...ale widzę,że nic z tego nie wyjdzie,bo jak zmienię ramę to pewnie będzie trzeba przejść na 160 mm od razu i tak oto historia cyklozy kołem się toczy:)Może jednak lepiej od razu na fulla....ehh:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, dlatego napisałem, że to co jest (nazwa,podział) pomiędzy wyspecjalizowanymi ściganckimi fullami i hardtailami XC a FR/DH to bardzo umowna kwestia. Niemniej jednak bardzo obecnie kusząca dla producentów i wyraźnie poddająca się podziałowi na 2 grupy, a jak je nazwiemy i będziemy rozróżniać to już czas pokaże. Mnie osobiście bardzo pasuje niemiecki podział AllMountain (120-130mm i najczęściej zwykłe widelce) a potem Enduro (150-160mm i najczęściej sztywne osie w widelcach)- jest czytelny po prostu. Oooo, jeszcze 140mm - znowu coś pośredniego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...