Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) - Shimano DX (alu bolts) - 176g.

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano DX (alu bolts) - 171g.

Brake Levers: (Klamki) - Avid sd5 (alu bolt) - 147g.

Cables: (Pancerze i Linki) - Alligator I-link - 68g.

Cassette: (Kaseta) - Sram PG 990 11-28 - 231g.

Chain: (Lancuch) - KMC X9 SL Gold (108 links) - 247g.

Computer: (Licznik) - Polar CS100 - 0g.

Crankset: (Korby) - Shimano XTR 2007 (2*9) - 756g.

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Lx (alu bolt) - 123g.

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow RD-M972 SGS - 180g.

Fork: (Widelec) - 2004 Fox F80X (piwoty,star-nut, polar sensor, base plate) - 1649g. // Rock Shox Sid (alu piwoty,star-nut,polar sensor,base plate) - 1352g

Frame: (Rama) - Marin Indian Fire Trail Team Only Edition - 1554g.

Grips (Gripy): Owijka Specialized Bar-Phat (S-Wrap) + Bar plugs - 24g.

Handlebar: (Kierownica) - Syntace Duraflite Carbon 580mm 9* - 121g.

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters C - 297g.

Seat: (Siodlo) - Tune Speedneedle - 97g.

Seatpost: (Sztyca) - Lite Carbon 27.2*350mm - 111g.

Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) - Lite Carbon - 10g.

Shifters: (Manetki) - SRAM Attack Shorty (alu srubki) - 167g.

Skewers: (Zaciski kol) - No Name - 66g.

Stem: (Mostek) - Ritchey WCS 100mm (tuned) - 123g.

Headset: (Stery) - Cane Creek S-8 - 93g.

Tire (Front): (Opona Przednia) - Michelin Xcr Dry 2 - 496g. / Schwalne Furious Fred 2.0 - 312g.

Tire (Rear): (Opona Tylna) - Michelin Xcr Dry 2 - 490g. / Schwalbe Furious Fred 2.0 - 322g.

Tubes: (Detki) - Maxxis ultralight - 187g.

Wheel Front: (Kolo Przednie)

-Hub: (Piasta) - Tune Mig 70 - 72g.

-Rim: (Obrecz) - No - Tubes ZTR 355 - 366g.

-Spokes: (Szprychy) - Sapim CX - ray - 140g.

-Nipples: (Nyple) - Dt alu - 9g.

-Rim Tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 6g.

Wheel Rear: (Kolo Tylne)

-Hub: (Piasta) - Boplight Race - 209g.

-Rim: (Obrecz) - No - Tubes ZTR 355 - 372g.

-Spokes: (Szprychy) - Dt Revolution - 141g.

-Nipples: (Nyple) - Dt alu - 9g.

-Rim Tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 6g.

 

Suma: 8276g.

post-1060-1201126625_thumb.jpg

Napisano

Bardzo fajnie złożony bike. W końcu nie oklepane schematy tylko coś oryginalnego.

Fajna sprawa z tym malowaniem hamulców pod kolor ramy/amora.

 

Jak się sprawuje ten łańcuch? Ile ma już przebiegu?

Napisano

ile warstw dawales tasmy izolacyjnej? ja dalem 2 warstwy i mi wyszlo okolo 20g na 2 kola, chyba ze cos mnie waga oszukuje po raz kolejny :)

Napisano

Lancuch ma przejechane ok. 2000km. Sprawuje sie bardzo dobrze. Przelozenia sa miekkie w polaczeniu z kaseta Srama. Bardzo latwo go spiac w przeciwienstwie do lancuchow Wipperman czy Sram. Trzeba troche wiecej na niego wydac ale warto-zakladasz i zapominasz. Rowniez nie prawda jest iz zloty kolor schodzi po krotkim czasie.

 

Tasmy sa 2 oploty na kolo. Waga zalezy od uzytej tasmy. Ta jest cienka(4zl za rolke). Popularna tasma izolacyjna wazy wiecej.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Rowerek naprawdę mi się podoba. Super i niebanalny, ciekawe komponenty. Aż chyba podpatrzę kilka fajnych części i zastosuje u siebie ;)

Który to rocznik mostka? bo jak na 100 mm to coś spora waga.

Plus za v-ki i nie-alu nyple :)

Zauważyłem też, że mamy całkiem inaczej siodła ustawione. Ja mam Tune'a czubem bardziej do góry (jeszcze bardziej podniesione niż na zdjęciach w moim temacie bo dzisiaj poprawiłem) a Ty na dół. I niech teraz wiedzą to osoby, które piszą, że siodło ma być wypoziomowane. Jednak każdy ma inne preferencje siedziskowe ;) BTW ważyłeś Tune'a? bo ciekawy jestem jaka waga tych starszych modeli.

Jak sprawują się piasty? bardzo ciekawe, lekkie ale z tego co widziałem to też na nie narzekają.

Napisano

Co do rocznika mostka nie jestem pewien ale chyba 2005. Co ciekawe ma sruby Ti - wszystkie 6. Byl wazony kiedys na wadze sklepowej wiec mozliwe iz wkradl sie blad.

 

Siodlo nie jest ustawione calkiem w dol ale wlasnie blizej poziomu. To zdjecie wprowadza troszke w blad. Wiem ze 90% uzytkownikow ustawia je do gory. Ja tak nawet nie probowalem bo jest mi wygodnie. Siodlo waha sie pomiedzy 96 a 97g na wadze z dokladnoscia do 1g.

 

Piasta przod moim zdaniem nie ma prawa pasc. Tyl hmm....narzekaja ze sie sypia lozyska i bebenki. Ja przejechalem na tej piascie z 3000km i nie moge narzekac. Tylko lozyska stawiaja juz wiekszy opor niz na poczatku. Kupilem ja dla wagi bo za 250zl nie znajdzie sie piasty o tej wadze. Czas pokaze ale mysle o piastach na zamowienie, czerwonych pod kolor.

 

Pozdrawiam.

Napisano
Piasta przod moim zdaniem nie ma prawa pasc. Tyl hmm....narzekaja ze sie sypia lozyska i bebenki.

 

Co do przodu to nie mam wątpliwości, tam nie ma się praktycznie co zepsuć. U Ciebie tył jeździ już 3 tys, u innych pada szybko. Szkoda, że tak różne opinie bo początkowo też byłem nastawiony na tą piastę, ale jednak zrezygnowałem.

Napisano

Boplight Race to analogiczna piasta do Rotaz'a, imo w przód warto zainwestować jest lekki i wytrzymały (u mnie 5 kkm bez awarii) natomiast tyłu bałem się zaryzykowac dlatego wziąłem cięższego XT. Z tego co wyczytałem na forach oraz wysłanych bezpośrednich maili do firmy pro-bike, wywnioskowałem, iż do uszkodzenia zapadek dochodzi podczas zmiany przełożeń podczas "twardego" pedałowania (ostry podjazd, etc).

 

Rower jest genialny, ta rama wymiata :)

Napisano

Piasta na razie sie trzyma, odpukać. W planie miały być piasty Tune ale zrezygnowałem z braku funduszy. Plan byl tez taki by wziąć na przód Tune a na tył Boplight ale to nie idzie w parze-chociażby kolorystycznie.

 

W niedalekim czasie rower schudnie o ok. 800g. Oponki, przerzutka, kola, mostek i moze jeszcze cos sie znajdzie.

 

Pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

Maszyna prezentuje się super, genialne połączenie lekkości i funkcjonalności szkoda, że bez tarczy ale i tak jest super :D

Ps zmieniłem nazwę tematu, dziś dodam rower do rankingu :D

Napisano

Rower jest genialny, już kiedyś podziwiałem go na LB i wpadł mi w oko. Teraz do mojego by mi taki tune speedneedle siadł, taki krwisty... ojj siadł by :D

Napisano
:D piękność... Trochę mnie zaskakuje cel jego użycia "do treningów"... ja do "nie treningów" używam 13kg :D kloca... Gratuluje sprzętu :D A to malowanie to już w ogóle! Super!
Napisano

Lookas 46 dzieki. Miala byc Marta Sl z przodu ale zrezygnowalem. I tak wazyl sporo na V-kach. Troche sie juz zmienilo i wazy sporo mniej. W najblizszym czasie schudnie jeszcze o ok. 700-800g. Teraz mysle o przemalowaniu Fox-a i malym jego tuningu.

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Jeszcze bedzie kilka zmian w niedalekiej przyszlosci dzieki ktorym zblize sie do 8kg. Mozliwe ze wroce do manetek Shimano-na razie testuje Gripy. Fotki jak obiecalem za kilka dni.

 

Aktualna specyfikacja:

 

 

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - 0g

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) - Shimano DX (alu bolts) - 176g.

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano DX (alu bolts) - 171g.

Brake Levers: (Klamki) - Avid sd5 (alu bolt) - 147g.

Cables: (Pancerze i Linki) - Alligator I-link - 68g.

Cassette: (Kaseta) - Sram PG 990 11-28 - 231g.

Chain: (Lancuch) - KMC X9 SL Gold (108 links) - 247g.

Computer: (Licznik) - Polar CS100 - 0g.

Crankset: (Korby) - Shimano XTR 2007 (2*9) - 756g.

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Lx (alu bolt) - 123g.

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow RD-M972 SGS - 180g.

Fork: (Widelec) - 2004 Fox F80X (piwoty,star-nut, polar sensor, base plate) - 1649g. // Rock Shox Sid (alu piwoty,star-nut,polar sensor,base plate) - 1352g

Frame: (Rama) - Marin Indian Fire Trail Team Only Edition - 1554g.

Grips (Gripy): Owijka Specialized Bar-Phat (S-Wrap) + Bar plugs - 24g.

Handlebar: (Kierownica) - Syntace Duraflite Carbon 580mm 9* - 121g.

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters C - 297g.

Seat: (Siodlo) - Tune Speedneedle - 97g.

Seatpost: (Sztyca) - Lite Carbon 27.2*350mm - 111g.

Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) - Lite Carbon - 10g.

Shifters: (Manetki) - SRAM Attack Shorty (alu srubki) - 167g.

Skewers: (Zaciski kol) - No Name - 66g.

Stem: (Mostek) - Ritchey WCS 100mm (tuned) - 123g.

Headset: (Stery) - Cane Creek S-8 - 93g.

Tire (Front): (Opona Przednia) - Michelin Xcr Dry 2 - 496g. / Schwalne Furious Fred 2.0 - 312g.

Tire (Rear): (Opona Tylna) - Michelin Xcr Dry 2 - 490g. / Schwalbe Furious Fred 2.0 - 322g.

Tubes: (Detki) - Michelin C4+Maxxis ultralight - 209g.

Wheel Front: (Kolo Przednie)

-Hub: (Piasta) - Tune Mig 70 - 72g.

-Rim: (Obrecz) - No - Tubes ZTR 355 - 366g.

-Spokes: (Szprychy) - Sapim CX - ray - 140g.

-Nipples: (Nyple) - Dt alu - 9g.

-Rim Tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 6g.

Wheel Rear: (Kolo Tylne)

-Hub: (Piasta) - Boplight Race - 209g.

-Rim: (Obrecz) - Mavic X517 Ceramic - 401g.

-Spokes: (Szprychy) - Dt Champion - 232g.

-Nipples: (Nyple) - Dt - 33g.

-Rim Tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 6g.

 

Suma: 8442g.

Napisano

Dziekuje. Nowy XTR dziala bardzo dobrze choc na razie przejechalem mniej niz 100km. Uposledza go moje prowadzenie linek (dolnymi widelkami od dolu). Przez to przerzuca z malym opoznieniem. Nie jest to tylko moje zdanie i chodzi tu o kat pod ktorym uklada sie pancerz. Alligator-y poprawily dzialanie i nie jest to az tak wyczowanle. Co ciekawe po zalozeniu i byle jakim naciagnieciu linki juz chodzilo ladnie :) To wszystki z manetka XT. Teraz jest Sram jak w specyfikacji ale nie mialem kiedy sie przejechac.

 

Fotki za kilka dni, najpozniej w weekend. Bez fotek projekt sie nie liczy :(

 

Pozdrawiam i czekam na propozycje zmian.

Napisano

Beda wymienione juz niedlugo. Mam problem z tylna piasta bo nie wiem co wybrac. Tyle kasy na Tune z tylu chyba nie wydam ale bylby komplet. Malo tego boje sie o wytrzymalosc. Jesli wezme Hope to waga podskoczy....

Napisano

Gratuluję pięknego, oryginalnego projektu. Mam jeszcze kilka pytań:

 

Cables: (Pancerze i Linki) - Alligator I-link - 68g. <-rewelacyjny wynik wagowy, czy mógłbyś podać zaokrągloną długośc pancerza hamulcowego i przerzutki w swoim rowerze? Kupiłeś te pancerze na allegro?

 

Jak z wytrzymałością łańcucha, jaki zrobiłeś na nim przebieg?

 

O co chodzi z dwoma widelcami? Zmieniasz je zależnie od terenu w któym jeździsz czy co? :D

 

Co to za przerzutka przednia, podaj jakieś dokładniejsze dane, moja LX z alu śrubami waży 134g:

http://picasaweb.google.com/dwojtowicz10/M...999850456136370

 

Jeśli możesz zdradź cenę komponentów Lite Carbon. Wiem, że robią je na zamówienie goście z LB. Jesteś z nich zadowolony?

 

 

 

Co do piasty - może najlepiej bedzie klasycznie - DT 240s, waga do zaakceptowania, trwałość rewelacyjna.

Napisano

bardzo fajny bicykl. Super się prezentuje, ale mam wątpliwości odnośnie gripów, a właściwie ich braku :)

 

Da radę jeździć na taśmie? Bo kurczę, jakoś moje ręce chyba by tego rozwiązania nie przyjęły.

 

Jak to się sprawdza u Ciebie?

Napisano

Razem wziete pancerze maja ok. 170cm. Przy hamulcach nie ma fajek a do tylniego hamulca zastosowalem linke przerzutki. Alligatory kupilem na ebay-u: http://stores.ebay.com/HOT-BIKE-HOBBY

 

Lancuch ma sie bardzo dobrze. Przebieg to ok 7000km 80% w terenie. W polaczeniu z kastea Srama przelozenie sa szybkie, miekkie i ciche. Jest to najlepszy lancuch na ktorym jezdzilem. Przedtem mialem Shimano, Conexx i krotko Wipperman.

 

Sid-a uzywam w zimie i tez do lzejszej specyfikacji:) Fox-a planuje przemalowac bo kompletnie nie pasuje do reszty. Dodam ze roznica w dzialaniu tych dwoch widelcow jest ogromna!

 

FD to M-570 dolny ciag. Ma jedna Alu srube przy mocowaniu ramy. Przy mocowaniu linki niedlugo wymienie. Rocznik przypuszczam ze 2004-05. Dostalem gratisowo do ramy i waga mnie bardzo ucieszyla.

 

Sztyca i zacisk spisuja sie bardzo dobrze. Dobrze jest jednak zmierzyc srednice wew. w ramie bo moja sztyca ma troszke za duzo lakieru i musialem podszlifowac rure. Komponenty sa wykonane na wysokim poziomie i prezentuje sie swietnie. Mozna zamowic bez loga Lite Carbon a jarzmo w roznych kolorach. Ogolem polecam. Cena sztycy to 500zl +/- 50/80 w zaleznosci od dlugosci i srednicy. Zacisk to 80zl tez w zaleznosci od srednicy.

 

Nad DT myslalem ale teraz chodzi o kolor. Wypadaloby miec czerwona i z tylu. Hope wychodza taniej ale i waza przynajmniej 100g wiecej....

 

 

 

Owijka u mnie sie sprawdza. Mam 2 oploty i nic sie nie rozwija. Jest wygodniejsza od pianek i wyglada lepiej a waga jest porownywalna.

 

Dzis moze zrobie nowe fotki.

 

Pozdrawiam.

Napisano

No to stąd wynika tak niska masa, u mnie głównie przez prowadzenie pełnego pancerza do tylnego hampla mam 267cm pancerza, czyli o 1m więcej od Ciebie.

 

7000km to bardzo dużo jak na łańcuch, rozumiem, że stosujesz zasadę zajechać do końca i wymienić kasetę +łańcuch, też tak kiedyś robiłem ;)

 

Sid-a uzywam w zimie i tez do lzejszej specyfikacji:) Fox-a planuje przemalowac bo kompletnie nie pasuje do reszty. Dodam ze roznica w dzialaniu tych dwoch widelcow jest ogromna! <- bardzo proszę o rozwinięcie tematu, bo poważnie zastanawiam się nad SID-em.

 

Ogółem oglądałem zdjęcia i naprawdę robi wrażenie profesjonalne dobranie kolorów, wszystko elegancko dopasowane :D

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...