Skocz do zawartości

[8276g]Marin Indian Fire Trail


krzysiekmz

Rekomendowane odpowiedzi

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) - Shimano DX (alu bolts) - 176g.

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano DX (alu bolts) - 171g.

Brake Levers: (Klamki) - Avid sd5 (alu bolt) - 147g.

Cables: (Pancerze i Linki) - Alligator I-link - 68g.

Cassette: (Kaseta) - Sram PG 990 11-28 - 231g.

Chain: (Lancuch) - KMC X9 SL Gold (108 links) - 247g.

Computer: (Licznik) - Polar CS100 - 0g.

Crankset: (Korby) - Shimano XTR 2007 (2*9) - 756g.

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Lx (alu bolt) - 123g.

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow RD-M972 SGS - 180g.

Fork: (Widelec) - 2004 Fox F80X (piwoty,star-nut, polar sensor, base plate) - 1649g. // Rock Shox Sid (alu piwoty,star-nut,polar sensor,base plate) - 1352g

Frame: (Rama) - Marin Indian Fire Trail Team Only Edition - 1554g.

Grips (Gripy): Owijka Specialized Bar-Phat (S-Wrap) + Bar plugs - 24g.

Handlebar: (Kierownica) - Syntace Duraflite Carbon 580mm 9* - 121g.

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters C - 297g.

Seat: (Siodlo) - Tune Speedneedle - 97g.

Seatpost: (Sztyca) - Lite Carbon 27.2*350mm - 111g.

Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) - Lite Carbon - 10g.

Shifters: (Manetki) - SRAM Attack Shorty (alu srubki) - 167g.

Skewers: (Zaciski kol) - No Name - 66g.

Stem: (Mostek) - Ritchey WCS 100mm (tuned) - 123g.

Headset: (Stery) - Cane Creek S-8 - 93g.

Tire (Front): (Opona Przednia) - Michelin Xcr Dry 2 - 496g. / Schwalne Furious Fred 2.0 - 312g.

Tire (Rear): (Opona Tylna) - Michelin Xcr Dry 2 - 490g. / Schwalbe Furious Fred 2.0 - 322g.

Tubes: (Detki) - Maxxis ultralight - 187g.

Wheel Front: (Kolo Przednie)

-Hub: (Piasta) - Tune Mig 70 - 72g.

-Rim: (Obrecz) - No - Tubes ZTR 355 - 366g.

-Spokes: (Szprychy) - Sapim CX - ray - 140g.

-Nipples: (Nyple) - Dt alu - 9g.

-Rim Tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 6g.

Wheel Rear: (Kolo Tylne)

-Hub: (Piasta) - Boplight Race - 209g.

-Rim: (Obrecz) - No - Tubes ZTR 355 - 372g.

-Spokes: (Szprychy) - Dt Revolution - 141g.

-Nipples: (Nyple) - Dt alu - 9g.

-Rim Tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 6g.

 

Suma: 8276g.

post-1060-1201126625_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancuch ma przejechane ok. 2000km. Sprawuje sie bardzo dobrze. Przelozenia sa miekkie w polaczeniu z kaseta Srama. Bardzo latwo go spiac w przeciwienstwie do lancuchow Wipperman czy Sram. Trzeba troche wiecej na niego wydac ale warto-zakladasz i zapominasz. Rowniez nie prawda jest iz zloty kolor schodzi po krotkim czasie.

 

Tasmy sa 2 oploty na kolo. Waga zalezy od uzytej tasmy. Ta jest cienka(4zl za rolke). Popularna tasma izolacyjna wazy wiecej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek naprawdę mi się podoba. Super i niebanalny, ciekawe komponenty. Aż chyba podpatrzę kilka fajnych części i zastosuje u siebie ;)

Który to rocznik mostka? bo jak na 100 mm to coś spora waga.

Plus za v-ki i nie-alu nyple :)

Zauważyłem też, że mamy całkiem inaczej siodła ustawione. Ja mam Tune'a czubem bardziej do góry (jeszcze bardziej podniesione niż na zdjęciach w moim temacie bo dzisiaj poprawiłem) a Ty na dół. I niech teraz wiedzą to osoby, które piszą, że siodło ma być wypoziomowane. Jednak każdy ma inne preferencje siedziskowe ;) BTW ważyłeś Tune'a? bo ciekawy jestem jaka waga tych starszych modeli.

Jak sprawują się piasty? bardzo ciekawe, lekkie ale z tego co widziałem to też na nie narzekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rocznika mostka nie jestem pewien ale chyba 2005. Co ciekawe ma sruby Ti - wszystkie 6. Byl wazony kiedys na wadze sklepowej wiec mozliwe iz wkradl sie blad.

 

Siodlo nie jest ustawione calkiem w dol ale wlasnie blizej poziomu. To zdjecie wprowadza troszke w blad. Wiem ze 90% uzytkownikow ustawia je do gory. Ja tak nawet nie probowalem bo jest mi wygodnie. Siodlo waha sie pomiedzy 96 a 97g na wadze z dokladnoscia do 1g.

 

Piasta przod moim zdaniem nie ma prawa pasc. Tyl hmm....narzekaja ze sie sypia lozyska i bebenki. Ja przejechalem na tej piascie z 3000km i nie moge narzekac. Tylko lozyska stawiaja juz wiekszy opor niz na poczatku. Kupilem ja dla wagi bo za 250zl nie znajdzie sie piasty o tej wadze. Czas pokaze ale mysle o piastach na zamowienie, czerwonych pod kolor.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta przod moim zdaniem nie ma prawa pasc. Tyl hmm....narzekaja ze sie sypia lozyska i bebenki.

 

Co do przodu to nie mam wątpliwości, tam nie ma się praktycznie co zepsuć. U Ciebie tył jeździ już 3 tys, u innych pada szybko. Szkoda, że tak różne opinie bo początkowo też byłem nastawiony na tą piastę, ale jednak zrezygnowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boplight Race to analogiczna piasta do Rotaz'a, imo w przód warto zainwestować jest lekki i wytrzymały (u mnie 5 kkm bez awarii) natomiast tyłu bałem się zaryzykowac dlatego wziąłem cięższego XT. Z tego co wyczytałem na forach oraz wysłanych bezpośrednich maili do firmy pro-bike, wywnioskowałem, iż do uszkodzenia zapadek dochodzi podczas zmiany przełożeń podczas "twardego" pedałowania (ostry podjazd, etc).

 

Rower jest genialny, ta rama wymiata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta na razie sie trzyma, odpukać. W planie miały być piasty Tune ale zrezygnowałem z braku funduszy. Plan byl tez taki by wziąć na przód Tune a na tył Boplight ale to nie idzie w parze-chociażby kolorystycznie.

 

W niedalekim czasie rower schudnie o ok. 800g. Oponki, przerzutka, kola, mostek i moze jeszcze cos sie znajdzie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lookas 46 dzieki. Miala byc Marta Sl z przodu ale zrezygnowalem. I tak wazyl sporo na V-kach. Troche sie juz zmienilo i wazy sporo mniej. W najblizszym czasie schudnie jeszcze o ok. 700-800g. Teraz mysle o przemalowaniu Fox-a i malym jego tuningu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeszcze bedzie kilka zmian w niedalekiej przyszlosci dzieki ktorym zblize sie do 8kg. Mozliwe ze wroce do manetek Shimano-na razie testuje Gripy. Fotki jak obiecalem za kilka dni.

 

Aktualna specyfikacja:

 

 

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - 0g

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) - Shimano DX (alu bolts) - 176g.

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano DX (alu bolts) - 171g.

Brake Levers: (Klamki) - Avid sd5 (alu bolt) - 147g.

Cables: (Pancerze i Linki) - Alligator I-link - 68g.

Cassette: (Kaseta) - Sram PG 990 11-28 - 231g.

Chain: (Lancuch) - KMC X9 SL Gold (108 links) - 247g.

Computer: (Licznik) - Polar CS100 - 0g.

Crankset: (Korby) - Shimano XTR 2007 (2*9) - 756g.

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Lx (alu bolt) - 123g.

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow RD-M972 SGS - 180g.

Fork: (Widelec) - 2004 Fox F80X (piwoty,star-nut, polar sensor, base plate) - 1649g. // Rock Shox Sid (alu piwoty,star-nut,polar sensor,base plate) - 1352g

Frame: (Rama) - Marin Indian Fire Trail Team Only Edition - 1554g.

Grips (Gripy): Owijka Specialized Bar-Phat (S-Wrap) + Bar plugs - 24g.

Handlebar: (Kierownica) - Syntace Duraflite Carbon 580mm 9* - 121g.

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters C - 297g.

Seat: (Siodlo) - Tune Speedneedle - 97g.

Seatpost: (Sztyca) - Lite Carbon 27.2*350mm - 111g.

Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) - Lite Carbon - 10g.

Shifters: (Manetki) - SRAM Attack Shorty (alu srubki) - 167g.

Skewers: (Zaciski kol) - No Name - 66g.

Stem: (Mostek) - Ritchey WCS 100mm (tuned) - 123g.

Headset: (Stery) - Cane Creek S-8 - 93g.

Tire (Front): (Opona Przednia) - Michelin Xcr Dry 2 - 496g. / Schwalne Furious Fred 2.0 - 312g.

Tire (Rear): (Opona Tylna) - Michelin Xcr Dry 2 - 490g. / Schwalbe Furious Fred 2.0 - 322g.

Tubes: (Detki) - Michelin C4+Maxxis ultralight - 209g.

Wheel Front: (Kolo Przednie)

-Hub: (Piasta) - Tune Mig 70 - 72g.

-Rim: (Obrecz) - No - Tubes ZTR 355 - 366g.

-Spokes: (Szprychy) - Sapim CX - ray - 140g.

-Nipples: (Nyple) - Dt alu - 9g.

-Rim Tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 6g.

Wheel Rear: (Kolo Tylne)

-Hub: (Piasta) - Boplight Race - 209g.

-Rim: (Obrecz) - Mavic X517 Ceramic - 401g.

-Spokes: (Szprychy) - Dt Champion - 232g.

-Nipples: (Nyple) - Dt - 33g.

-Rim Tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 6g.

 

Suma: 8442g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje. Nowy XTR dziala bardzo dobrze choc na razie przejechalem mniej niz 100km. Uposledza go moje prowadzenie linek (dolnymi widelkami od dolu). Przez to przerzuca z malym opoznieniem. Nie jest to tylko moje zdanie i chodzi tu o kat pod ktorym uklada sie pancerz. Alligator-y poprawily dzialanie i nie jest to az tak wyczowanle. Co ciekawe po zalozeniu i byle jakim naciagnieciu linki juz chodzilo ladnie :) To wszystki z manetka XT. Teraz jest Sram jak w specyfikacji ale nie mialem kiedy sie przejechac.

 

Fotki za kilka dni, najpozniej w weekend. Bez fotek projekt sie nie liczy :(

 

Pozdrawiam i czekam na propozycje zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję pięknego, oryginalnego projektu. Mam jeszcze kilka pytań:

 

Cables: (Pancerze i Linki) - Alligator I-link - 68g. <-rewelacyjny wynik wagowy, czy mógłbyś podać zaokrągloną długośc pancerza hamulcowego i przerzutki w swoim rowerze? Kupiłeś te pancerze na allegro?

 

Jak z wytrzymałością łańcucha, jaki zrobiłeś na nim przebieg?

 

O co chodzi z dwoma widelcami? Zmieniasz je zależnie od terenu w któym jeździsz czy co? :D

 

Co to za przerzutka przednia, podaj jakieś dokładniejsze dane, moja LX z alu śrubami waży 134g:

http://picasaweb.google.com/dwojtowicz10/M...999850456136370

 

Jeśli możesz zdradź cenę komponentów Lite Carbon. Wiem, że robią je na zamówienie goście z LB. Jesteś z nich zadowolony?

 

 

 

Co do piasty - może najlepiej bedzie klasycznie - DT 240s, waga do zaakceptowania, trwałość rewelacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem wziete pancerze maja ok. 170cm. Przy hamulcach nie ma fajek a do tylniego hamulca zastosowalem linke przerzutki. Alligatory kupilem na ebay-u: http://stores.ebay.com/HOT-BIKE-HOBBY

 

Lancuch ma sie bardzo dobrze. Przebieg to ok 7000km 80% w terenie. W polaczeniu z kastea Srama przelozenie sa szybkie, miekkie i ciche. Jest to najlepszy lancuch na ktorym jezdzilem. Przedtem mialem Shimano, Conexx i krotko Wipperman.

 

Sid-a uzywam w zimie i tez do lzejszej specyfikacji:) Fox-a planuje przemalowac bo kompletnie nie pasuje do reszty. Dodam ze roznica w dzialaniu tych dwoch widelcow jest ogromna!

 

FD to M-570 dolny ciag. Ma jedna Alu srube przy mocowaniu ramy. Przy mocowaniu linki niedlugo wymienie. Rocznik przypuszczam ze 2004-05. Dostalem gratisowo do ramy i waga mnie bardzo ucieszyla.

 

Sztyca i zacisk spisuja sie bardzo dobrze. Dobrze jest jednak zmierzyc srednice wew. w ramie bo moja sztyca ma troszke za duzo lakieru i musialem podszlifowac rure. Komponenty sa wykonane na wysokim poziomie i prezentuje sie swietnie. Mozna zamowic bez loga Lite Carbon a jarzmo w roznych kolorach. Ogolem polecam. Cena sztycy to 500zl +/- 50/80 w zaleznosci od dlugosci i srednicy. Zacisk to 80zl tez w zaleznosci od srednicy.

 

Nad DT myslalem ale teraz chodzi o kolor. Wypadaloby miec czerwona i z tylu. Hope wychodza taniej ale i waza przynajmniej 100g wiecej....

 

 

 

Owijka u mnie sie sprawdza. Mam 2 oploty i nic sie nie rozwija. Jest wygodniejsza od pianek i wyglada lepiej a waga jest porownywalna.

 

Dzis moze zrobie nowe fotki.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to stąd wynika tak niska masa, u mnie głównie przez prowadzenie pełnego pancerza do tylnego hampla mam 267cm pancerza, czyli o 1m więcej od Ciebie.

 

7000km to bardzo dużo jak na łańcuch, rozumiem, że stosujesz zasadę zajechać do końca i wymienić kasetę +łańcuch, też tak kiedyś robiłem ;)

 

Sid-a uzywam w zimie i tez do lzejszej specyfikacji:) Fox-a planuje przemalowac bo kompletnie nie pasuje do reszty. Dodam ze roznica w dzialaniu tych dwoch widelcow jest ogromna! <- bardzo proszę o rozwinięcie tematu, bo poważnie zastanawiam się nad SID-em.

 

Ogółem oglądałem zdjęcia i naprawdę robi wrażenie profesjonalne dobranie kolorów, wszystko elegancko dopasowane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...