Skocz do zawartości

[sztyca] tuleja redukcyjna


elnino07

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

rama accent el nino,przystosowana do sztycy 31,2 kupiłem sztyce carbon accent 180g jednak o średnicy 27,2 i tu pytanie - dokupiłem do tego tulejke redukcyjną,czy moge ją ponawiercać odrobine? wkurza mnie troche to że mam fajny ,lekki wspornik ale dodatkowo dochodzi tuleja o wadze 30-40g.Prosze o rade i pozdrawiam

post-110360-1200938616_thumb.jpg

Napisano

Tak, możesz ją ponawiercać, tylko pamiętaj, żeby potem jak najdokładniej wyszlifować brzegi nawierceń. No i oczywiście nie przesadzaj z liczbą otworów :D

  • 3 tygodnie później...
Napisano
  elnino07 napisał:
rama accent el nino,przystosowana do sztycy 31,2 kupiłem sztyce carbon accent 180g jednak o średnicy 27,2 i tu pytanie - dokupiłem do tego tulejke redukcyjną,czy moge ją ponawiercać odrobine? wkurza mnie troche to że mam fajny ,lekki wspornik ale dodatkowo dochodzi tuleja o wadze 30-40g.Prosze o rade i pozdrawiam

 

1. Dosłownie piłujesz gałąź na której siedzisz :]

2. Tuleje redukcyjne to najlepszy sposób na pozbycie sie komina w ramie (potwierdzone badaniami)

3. Tuleje lubią sie rozpieprzyc w najbardziej newralgicznym momencie, przewiercając ją zwiększasz to ryzyko.

4. Nie wiem czy warto jest ryzykować sporo dla paru (może nawet parunastu) gram.

5. No i koledzy nie spytali sie ile ważysz a to też ważne.

6. Masz rame Accenta który nie słynie z najwyższej jakosci ram, El Nino jest odchudzana ale kosztem czegos, ryzyko uwalenia komina jest większe niz w ramach zawodniczych

7. Masz Carbon accenta... To mówi samo za siebie, nie twierdze ze to jakis sh*t ale na pewno nie jest to dobry sprzet do kombinowania.

8. Generalnie wg. mnie nie na tym polega lajtowanie roweru, rower lajtuje sie na czesciach a jak chcesz cos nawiercic to robisz to na czesciach na które nie idą duże obciążenia. Np. obejma od manetek czy sama dźwignia jesli masz Rapid Fire.

 

 

Ale pewnie Cie nie przekonam i tak :) Nie bede rzucał dramatycznych tekstów że "przeczytam o Tobie w nekrologach" bo pewnie nic Ci sie nie stanie ale jednak zdecydowanie zwiększasz ryzyko juz samą tuleją a nawiercając ją robisz już rzecz mało odpowiedzialna :]

Pozdrawiam

Napisano

CR7 Prezes ---------dzięki kolego,twoja podpowiedz jest bardzo konkretna i tulejke zostawie nietkniętą, jestem amatorem ,a w rower wkładam wiele serca dlatego to forum jest moim jedynym compendium wiedzy --------jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Napisano

Zgadzam się z przedmówcą takie nawiercanie jest ok ale w miejscach gdzie można sobie na to pozwolić jeszcze troche to zaczną łańcuch podpiłowywać :] zawsze to gram mniej. No ale tak napoważnie odchudzanie jest fajne sam też to stosuje ale z głową, bo o wypadek nie jest trudno a nawiercenie tulejek nie jest dobrym pomysłem sam mam takową i wiem jak to wygląda w realu tam naprawde są duże obciążenia przynajmniej u mnie bo troche waże, moim zdaniem wierceniu redukcji mówie nie :] - pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

jeszcze troche to zaczną łańcuch podpiłowywać ---to twoje słowa..........oczekiwałem rozsądnych podpowiedzi a nie złotych myśli,oglądajac twój rower widze że jesteś jedynie teoretykiem amatorem a nie kozakiem z jajami -pozdrawiam

Napisano

Elnino07, czytaj ze zrozumieniem...

 

  Cytat
Jeszcze troche to zaczną łańcuch podpiłowywać :]zawsze to gram mniej. No ale tak napoważnie...

 

Czy z tej wypowiedzi wynika złość czy robienie na złość ?? Według mnie nie. Po czym wnioskujesz, że ktoś jest kozakiem z jajami a nie teoretykiem amatorem ?

A te jak to nazywasz złote myśli mogą uratować Tobie i kilku innym osobom czytającym ten wątek tyłek.

Jak Ci nie pasuje średnica rury podsiodłowej to zmień ramę albo pogódź się z tym, że bedziesz musiał jeździć z tuleją albo na wsporniku, który nie do końca Ci odpowiada. 20g mniej nie jest warte prywatnego gabinetu dentystycznego albo chirurgicznego. Pozdrawiam

Napisano
  Wax napisał:
20g mniej nie jest warte prywatnego gabinetu dentystycznego albo chirurgicznego

 

dentysta nie zajmuje sie wyciaganiem z tylka kawalkow ramy :)

Napisano

hmmm a ja powiem tak.... nie widze przeszkód w tuningowaniu tulei redukcujnej ! ! ! !

 

gdybym takową posiadał to spokojnie mógł bym ją nawiercić, ponieważ obciażenie jest rozkładane na cała powierzchnie tejże tuleji ! ! i nie widzę rozsądnych powodów w tym temacie dlaczego by nie ?

 

tuning polegał by na powierceniu otworów w tej tulei.

Napisano
  Cytat
dentysta nie zajmuje sie wyciaganiem z tylka kawalkow ramy smile.gif

 

A czy złamanie sztycy, tulei czy komina musi się skończyć TYLKO lądowaniem na ramie ?!? Przy większej prędkości albo w terenie to może być konkretna gleba.

Napisano

Ja miałem tuleje w XtC, zmieniłem ze względu na własne bezpieczeństwo. A co do teoretyka, prawdziwy kozak pedałuje na stojaka przez cały wyścig więc wywal siodełko. Co do rozkładu masy na powierzchnie, zwróć uwagę ze przy sztycy dopasowanej ta masa rozkłada sie na dużo wiekszej powierzchni niż na kawałku 5cm. tulei, gdy ja nawiercisz, ta przestrzeń maleje jeszcze bardziej, tworzy to nacisk o dużej sile na górną cześć komina powyżej spawu z górną rurą ramy, co może prowadzić do uwalenia komina. Ale nikogo na silę nie będę przekonywał.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.