tobo Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 dzis w trakcie jazdy moją uwage przykuła "fenomenalna" trakcja opon na mokrych liściach. to znaczy brak trakcji. łagodny zjazd w lesie, podłoże twarde pokryte warstwą mokrych liści. pierwszy zakręt i tylne koło ma ochotę mnie wyprzedzić. jade cały czas z lekko zarzucającym tyłem i mam ciepło w portkach ze strachu ze zaraz glebnę. o hamowaniu można zapomnieć. czytając opinie o oponach zwrociłem uwagę na komentarze że jakas tam opona swietnie trzyma na mokrym w tym na mokrych liściach. zastanawiam sie jak jest to mozliwe skoro podłoże po którym się poruszam przesuwa się razem z oponą - liście na liściach. opona je zbiera i (raczej) nie ma znaczenia jaki jest bieżnik. rozumiem ze trakcja moze byc dobra np na mokrej skale lub korzeniach gdzie podłoże nie przemieszcza się razem z oponami. to tak jakbym postawil jakikolwiek przedmiot na lodzie na jakiejs podklade i twierdzil ze ma on swietną przyczepnośc do lodu. opona jaką dzis mam to michelin hot 2,5 wiec raczej dobra opona. jednak bieznik przy wysokosci 4-5 mm nie ma szansy siegnąc do twardego podłoża. w przypadku opony motocrossowej gdzie klocki maja powiedzmy 1-2 cm wysokości to wtedy byc moze, ale nie w oponie rowerowej. do tego przy zjezdzie i raczej wyciągnietej pozycji srodek ciezkosci przenosi sie lekko do przodu wiec kolo tylne dodatkowo jest odciązone. moze to kwestia koniecznosci zmiany techniki jazdy w takich warunkach. nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 Co tu dużo mówić... Ameryki nie odkryłeś. Na liście (niekoniecznie mokre) po prostu nie ma sposobu, bo nie ślizgamy się na liściach tylko razem z liściami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 ja to wiem - pytanie skad u innych dobra trakcja w takich warunkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 Może odpowiedzią na to pytanie jest zbyt wybujała wyobraźnia i idealizowanie czegoś, co tak naprawdę nie jest idealne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 Opony z stalowymi kolcami dałyby rade. Opony błotne chyba też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 grzegorz1974paszek Przeczytaj jeszcze raz to, co napisał tobo i ja... Opony na błoto nic nie zmieniają w kwestii trzymania na liściach, a jest szansa, że kolce mogą mieć już na to pewien pozytywny wpływ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 opona blotna - moze. z reguly są wezsze wiec nacisk na podloze ciut wiekszy do tego maja wyzsze klocki. choc watpie ze bardzo by to pomoglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 Przeczytałem. Przykładowa opona błotna http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=295810159 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 ja nie zamierzam zmieniac opon i zostane przy tych co są. w wiekszosci trasy sa szutrowe i nie jezdze w blotnistych warunkach wiec nie ma problemu. wiem jak tanczy sie na lisciach - po prostu ciekawi mnie skąd te zachwyty nad trakcja opon na lisciach nie chce mi sie przekladac opon gdy jest mokro (bardzo malo jezdzze w okresie zimowym - a takie sa teraz zmy) poza tym nie kupie tak specjalistycznych gum. no i ich szerokosc ktora jak dla mnie jest zupelnie nieprzydatna w innych sytuacjach - wymagaja wysokiego cisnienia by nie lapac na nich kapci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 Koledzy przełajowcy pewnie coś na ten temat powiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harry-peek Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 W sumie to jakos nima problemu zmokrymi liscmi, moze instynktownie jade troszke wolniej, niewatpliwie trzeba oszczedzac hamulca. Wieksza traume mam jadac pozna jesienia, kiedy nieraz zalega 20-30 cm warstwa lisci i nie wiadomo co pod nimi jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rmk_90 Napisano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2008 ale co taka przeciętna oponka do XC pokroju RR czy NN moze zrobić... no nic ale myśle ze np. z tioga black turtle juz mozna by powalczyć... ale to tylko moje zdanie... amatora:D pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2008 Opinia o oponie błotnej w stylu "świetna trakcja na mokrym" powinna być rozumiana jako "niezła trakcja na mokrym W PORÓWNANIU do zwykłej opony". Ot i cała tajemnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.