Skocz do zawartości

[odpowietrzanie]przetłumaczenie instrukcji


Mathieo

Rekomendowane odpowiedzi

nie mam hayesów ale podejrzewam że należy olej wstrzyknąć przy pomocy wężyka i strzykawki do otworu do odpowietrzania, przed tym docisnąć płyn w strzykawce aby w niej i w wężyku nie było powietrza, następnie drugi koniec wężyka nałożyć na ten otwór, płaskim kluczem przekręcić śrubkę myślę że będzie to 1/8 - 1/4 obrotu. i wciskać olej jak zapisane jest w instrukcji, obserwować i czekać aż nie uchodzą bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym przy klamce (trzeba tak ustawić klamkę aby zbiorniczek był pionowo, aby z niego sie nie uronił płyn hamulcowy ;) )

 

Podobne robię w moich tektro aurigach aczkolwiek zupełnie odwrotnie,ale mieszał nie będę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda moja na odpowietrzanie tektro Auriga - czyli odwrotne :P

 

Potrzebne elementy:

-strzykawka duża

-wężyk

-płyn hamulcowy

-klucz płaski

-klucz imbusowy (do odkręcenia klapki przy klamce, nie wiem co mają hayesy)

 

1. nakładamy na pustą strzykawkę wężyk

2. nakładamy ją na otwór do odpowietrzania

3. odkręcamy zawór - kluczem płaskim o 1/4 - 1/8 obrotu

4. przy klamce odkręcamy pokrywkę do zbiorniczka wyrównawczego

 

I tu najtrudniej (dobrze by było gdyby były 2 osoby chodź wystarczy 1 z refleksem)

 

5. po odkręceniu pokrywki ukarze się wnętrze wypełnione płynem, przechodzimy do strzykawki przy zacisku.

6. ciągniemy tłoczek strzykawki ku sobie ale z wyczuciem - tworząc ciśnienie usuwające olej i powietrze z zacisku

UWAGA!

olej dolewamy cały czas do zbiorniczka wyrównawczego w klamce aby było pełno - olej nie może zniknąć ze zbiorniczka bo będzie trzeba powtarzać!

7. gdy uznamy że płyn został zmieniony a całe powietrze usunięte zakręcamy zawór przy zacisku. i ostrożnie odłączamy wężyk aby nie ochlapać tarczy

ani klocków

8. upewniamy się że zbiorniczek wyrównawczy jest wypełniony całkowicie plynem.

9. zakręcamy pokrywkę i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blizzard - nie twierdzę że zły, ale trochę chyba zakręcony sposób :) Nie prościej wstrzykiwać płyn przez zaworek w zacisku cały czas ?

 

 

Na serwisie zakładaliśmy taki zbiorniczek na klamkę i do niego schodził płyn hamulcowy, ale w warunkach domowych pozostaje Ci tylko podstawić jakieś wiaderko pod klamkę... no chyba że ktoś ma jakiś inny pomysł?

 

Ja zawsze do klamki podłączam drugi wężyk, którym płyn spływa sobie do pustej buteki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w temacie odpowietrzania...czy ktoś ma pomysł na te klipsy zaciskowe w zestawie do odpowietrzania Avida? Jedyna rzecz,która przychodzi mi do głowy to taki zacisk z kołeczkiem przy kroplówkach w szpitalu stosowany...ale tego w aptece nie dostanę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mieszkam w Katowicach:)dzisiaj odpowietrzałem...ale mam wrażenie,że to nie jest to...hamulce nie są tak silne jak opisy na forum wskazują (żyletą bym ich na pewno nie nazwał) Gdybyś mógł mi użyczyć zestawu to byłoby super...albo po prostu bym do Ciebie podskoczył z rowerkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

słuchajcie, jak to w końcu jest... w instrukcji hayesa 9 każą nie odkręcać torxów na klamce, a jedynie wyjąć gumową uszczelkę i wcisnąć tam przewód. w instrukcji autora tematu jest całkiem co innego. to jak w końcu jest???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to instrukcja z bB (na dodatek z moimi zmianami ;) ). Zakłada ona wyjęcie membrany, gdyż redaktorzy bB przyjęli wersję bez wpinania wężyka w otwór membrany. "Dzięki" temu bardzo trudno usunąć wszystkie pęcherzyki powietrza przy zakładaniu memebrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...