Skocz do zawartości

[opona]opona na tył


mudia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szykuje się zmiana na tylnym kole na wiosnę (teraz jest maxxis mobster 2.1 - 690g).

Powiem krótko: terem/szosa - 50/50. Jeśli teren, to nierzadko trudny (błoto, ostre zjazdy i podjazdy), nie jest enduro, ale lekko to też nie jest.

Szukam lekkiej i niedrogiej opony o małych oporach toczenia na szosie, wolno zużywającym się bieżniku i dobrym trzymaniu w terenie (mokre korzenie, błoto, mokra trawa etc). Wiem, że chcę niemożliwego :) ale jakiś wybór trzeba podjąć, więc wertuję net od kilku dni.

Wybór padł wyroby Continental'a, a mianowicie:

Mountain king 2.2 -558 (cena ok 110) - na allegro z bikestacja jest nawet po 50zł, ale to chyba pomyłka

Vapor 2.1 -580g. (ok 70)

lub

Panaracer Razer MX (profi) - 610g. (90-100)

lub

Maxxis Ignitor (w wersji 2.1) 590 g (59zł)

... a może coś innego dostępnego w Polsce?

 

Jak jest z ich ścieraniem się na asfalcie? Jakie opory dają na asfalcie? Jak radzą sobie w terenie?

 

Jako, że opona to okresowy wydatek niech będzie się wolno ścierać, albo niech będzie względnie tania, żebym mógł ją często wymieniać (np za 3 Vapory mam np 2 MK). Można kupić gumę i za 250zł, ale nie po to, żeby wymienić ją po 2 miesiącach.

Napisano

Ja mam na tylnym kole Vapor'a 2,1 pro (bez drutów tyle pamiętam :D) i jestem zadowolony

w terenie opona mało kiedy się podawa :P a na asfalcie to tez się ładnie toczy a zużywa się według mnie

powoli ale widać postrzępiony bieŻnik

Ale ogólnie jestem zadowolony :P

Napisano

Znalazłem jeszcze

IRC Mythos XC II 2.1 - 528g (70zł)

 

Podchodząc od drugiej strony do problemu można postawić na niskie koszta i częstsze wymiany opon i tak np myślę o:

Ritchey Z-MAX Evolution roz. 26x2,1 -605 g (45zł)

 

niestety obie nie są dedykowane do błota (choć od biedy dają wg opinii radę), ale za to na twardszej powierzchnie idą całkiem dobrze.

Napisano

Gdzieś na forum jest bardzo fajny test IRC Mythos XC - wszystko co napisane się zgadza z moimi osobistymi odczuciami (no może prawie wszystko ;) ). Ogólnie niedrogie opony ale bardzo dobrze spisują się wszędzie - i na szosie i w terenie tymbardziej.

Napisano

Właśnie znalazłem mountain kingi (zwijane) za 75 zł (+10zł za pocztę), co jest już rozsądną ceną, tylko jak jest z tą oponą na asfalcie (opory toczenia i ścieralność)? W terenie nie przewiduję problemów.

 

zapomniałem dodać że ważę ok 73kg, a to także jest istotne przy wyborze opony.

Napisano
Szukam lekkiej i niedrogiej opony o małych oporach toczenia na szosie, wolno zużywającym się bieżniku i dobrym trzymaniu w terenie (mokre korzenie, błoto, mokra trawa etc). Wiem, że chcę niemożliwego ;)

Conti Explorer Pro lub Supersonic albo IRC Mythos XC. Jest jeszcze Kenda Karma ale nie wiem jak ze scieralnoscia.

 

 

Vapor 2.1 -580g. (ok 70)

Taaa nie ma to jak Conti i jego waga :P Realnie 620g ale po szosie tocza sie ciezko, za bardzo agresywny bieznik.

Napisano

Ja polecam Ci Maxxis Advantage, mam taką z tyłu i nie zawiodła mnie jeszcze. Naprawdę długo utrzymuje przyczepność na glinowatym podjeździe, niezła masa (w wersji zwijanej), dobrze sprawuje się na asfalcie, tylko jest trochę głośna. No i cena nie jest wygórowana - ok. 70 talarów.

Napisano

continental explorer ... niska waga, niskie opory, trze sie na asfalcie dosc powoli. kosztuje za druta tanio ;) w blocie bardzo dobra na naped. moze tylko troche za waska jak na trudniejsze sciezki

 

z-max . super na suche, na blocie rzuca blotem i lubi sie slizgac jako napedowa. opory na asfalcie takie sobie (ja mialem 2,35), ze wzgledu ze jest to balon to da sie na tym niezle rozpedzic . duza zaleta : w ogole sie nie zuzywa :D ja mialem uzywki kupione (wygladaly jak nowe) , przejechalem na nich okolo 8kkm i nadal wygladaja tak samo, a na asfalcie tez czasem sie pokazywalem. moj typ w kategorii niski budzet :)

 

najlepsza opona na bloto i trudne warunki wd mnie to conti survival... na suchej tez dobrze jedzie, opory ale strasznie szybko sie sciera.. , szerokosc odpowiednia do twojego zastosowania mysle ->> jechalem z GERem z kilka razy :D ale teraz trudno ja dostac

 

dobra bylaby jeszcze NN ... tyle ze w blocie troche traci ... za to male opory toczenia i rewelacyjna trakcja na suchym i w zakretach mozna sie niezle zlozyc :) szerokosc odpowiednia 2,25 do turystyki czy maratonow...

Napisano

Widzę, że Mythosy sporo osób poleca. Znacie może sklep z Trójmiasta, który je oferuje -Mythos XC II 2.1- (pytanie oczywiście do ludzi z tych terenów)? Z na nie zerknę.

 

Maxxis wygląda ciekawie, ale jest ciężka (730 za drut!! i 640 za k), niemniej jednak zobaczę czy mają ją w okolicznych sklepach. Podoba mi się w niej bieżnik, który powinien faktycznie dawać niezbyt wysokie opory na asfalcie.

 

Wciąż liczę na jakąś opinię posiadacza Mountain King'ów. Wiem, ze to względnie nowy produkt, ale z chęcią dowiem się jak się zachowują na asfalcie i jak jest z ich ścieralnością.

Napisano

Ja mam Mountain Kingi Supersonic 2,2". Sztuka kosztuje ok 110pln i wazy ok 460g. Wersja za 50pln jest ciezsza i zrobiona z innej mieszanki. Supersonic wg mnie jest godny polecenia - przede wszystkim bardzo dobra trakcja, nawet na bardzo mokrym podlozu. Na asfalcie tez bardzo ok. Polecam z czystym sumieniem.

Napisano

Kolega ma tego Mountain Kinga w wersji 2,4 lepszego (czyli zwijany z tą niby magiczną mieszanką).

Na asfalcie pojęcia nie mam jak ocenia, bo traktuje asfalt tylko jako dojazd do terenu, ale zachowanie w terenie chwali sobie bardzo, w tym w bardzo złych, mokro-błotnych warunkach.

Napisano
continental explorer ... niska waga, niskie opory, trze sie na asfalcie dosc powoli.

Z opinii, które znalazłem wynika coś wręcz przeciwnego. Podobno wiele gumy zostawia się na asfalcie ;) Z drugiej strony bez problemu można dostać tę gumę w sklepie (55zł) stacjonarnym, a to jest duża zaleta. Widziałem też drucianą wersję Z-Max'a

 

Postaram się znaleźć Maxxisa Advantage w sklepie i pomacać, powąchać a może nawet i odgryźć kawałek :) Obecnie jeżdżę na takiej samej mieszance i 4k powinna wytrzymać. Natomiast bieżnik tej opony powinien stawiać mniejszy opór niż mój obecny Mobster 2.1.

Napisano

dokladnie.

 

zjezdzam teraz juz drugi komplet expl (wymiennie z NN) i jakies 8kkmow maja za soba a bieznika jest na tyle, ze spokojnie mysle starczy na jakies 4kkm. jezdze glownie po lesie, ale asfaltow tez niemalo

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam Mountain Kinga 2.4 supersonic z tylu. Jak dla mnie rewelacja! Na suchym normalnie, za to na blocie po prostu bajka. Podjazdy ktore normalnie bym robil na piechote teraz robie na stojaco. Na trawesach tez sie lepi jak glupia :) Do tego swiatnie sie czysci, czyli na blocie trzyma przez caly czas, a nie tylko przez pierwsze 15 metrow...

Oporow toczenia nie wykryto, ale moze miec to zwiazek z tym, ze wczesniej mialem na tyle Tioge DH, ktora nie byla lekka, i lekko siez tez nie toczyla (no, jak na zjazdowa opone to w sumie nie bylo najgorzej...)

Jedyny minus, do dosc slaba odpornosc na snejki. Ja zalozylem ciezsza dentke, i jak na razie jest nie najgorzej. Ale cos za cosc, guma ktora wazy 520 gramow pancerna byc nie moze :P

  • 3 tygodnie później...
Napisano

No to na tyle mam teraz Explorera (bardziej ekonomiczny niż MK, bo tylne opony to ścieram jakbym jeździł po papierze ściernym niż po leśnych duktach). Po pierwszej jeździe mogę powiedzieć, że w błocie i na mokrych liściach idzie zdecydowanie lepiej niż Mobster, ale może to kwestie tego, że opona jest nowa... no i 150 g do przodu ;)

Myślę teraz o zakupie czegoś na przód. Skoro przednia opona ściera się zdecydowanie mniej niż tył, to może pozwolę sobie na MK ze wzmacnianymi bokami (ta wersja ma mieszankę Black Chili), ale jakoś w sklepach (nawet internetowych) nie mogę jej znaleźć. Zawsze mogę wziąć drugiego Explorera.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...