michu Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Już od dłuższego czasu przymierzam się do kupna roweru, chciałbym przeznaczyć na ten cel około 6000 PLN Rower miałby służyć głównie do pokonywania dłuższych tras w terenie, do startów w maratonach i bardzo sporadycznie do jakiejś wyprawy z sakwami. W związku z dwoma podstawowymi zastosowaniami tego roweru powinien on być raczej lekki. Dodatkowo chciałbym zamontować w nim hamulce tarczowe. I teraz dwa pytania: 1. Czy istnieją ramy ważące ~1,5 kg na których da się jednocześnie zamontować hamulce tarczowe i bagażnik? (przeglądam już różne strony od paru dni, zarówno z gotowymi maszynami jak i z samymi ramami i bez większych sukcesów ) 2. Jeżeli tak, to czy jest sens montowania sakw na ramie ważącej 1,5 - 1,6 kg? Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tej sprawie, to będę wdzięczy za jakiekolwiek sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel934 Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 A nie myślałeś o dwóch rowerach? Choćby do maratonów za 4000pln, a do wypraw z sakwami 2000pln? Lub 3500pln/2500pln? Bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Bo w rowerku na długie wyprawy lepiej mieć koła 28 + wąskie opony. Mile widziane pełne błotniki. A nie będziesz przecież zdejmował tego z roweru do xc, jeśli będziesz chciał ostrzej pojeździć. Moim zdaniem lepiej jest mieć 2, nawet tańsze, ale BEZKOMPROMISOWE maszynki niż rower z SID'em, pełnymi błotnikami i bagażnikiem. Ja tak zrobiłem (w sensie kupna kilku rowerów, a nie posiadania roweru z SID'em, błotnikami i bagażnikiem ) i jestem bardzo zadowolony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuczy Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 pawel to nie takie proste jak Ci się wydaje... Sam zakładam bagażnik do mojego xc i śmigam pod sakwami. Jak dla mnie większą frajdę mam z tego i poza tym, ten rower pode mną "leży". Przy trekkingu i innej pozycji czułbym się nieswojo. Oprócz tego na 28" kółkach i cienkich oponkach nie wjedziesz wszędzie, na piachu zagrzebujesz się momentalnie. Poza tym zauważ, że za te 6k zł kupi on lepszy rower niż za 4k. A jaki jest sens wydawania tych 2k na rower, który rusza się wyłącznie "od święta"? Wracając do tematu... Jeśli dobrze pamiętam to radony mają mocowanie na bagażnik no i wagę taką o jaką Ci chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 http://bike-center.home.pl/product_info.ph...roducts_id=1190 wygląda jakby faktycznie miał mocowanie pod bagażnik ps. a myślałeś nad czymś takim: http://www.allegro.pl/item299166640_bagazn..._krajek_pl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Przeciez nie ma szans, zeby taki bagaznik wytrzymal ciezar duzej sakwy. Przy takim budzecie to ja bym sie zwrocil o wykonanie ramy do pana Orlowskiego. 1500g to ona nie bedzie wazyc, ale na pewno dluuugo pojezdzi. Poza tym wez pod uwage, ze ramy o niskiej masie sa raczej delikatne, a Ty powiesisz na niej lekko liczac 30kg. A rower, ktory wazy przeszlo 40kg rozpedza sie baaardzo szybko, wiec uwazam, ze sprzet powinien byc raczej wytrzymaly, a dopiero potem lekki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Z tym zrobieniem ramy u Orłowskiego to wcale nie jest zły pomysł. Myślę, że 2-2,5kzł powinno w zupełności wystarczyć na zrobienie sensownej ramki, tym bardziej, że dobiora geometrię pod Twoje preferencje. Za resztę pieniędzy złożysz spokojnie coś na sensownym osprzęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Moim zdaniem jest sens kupienia jednego roweru do takich celów, bo wyprawy z sakwami mają być bardzo sporadyczne, tylko trzeba wziąć pod uwagę, że rama nie powinna ważyć tych 1,5 - 1,6 kg tylko raczej 1,8kg - 2 kg, jeśli nie chcemy za nadto martwić się o jej ewentualną żywnotność przy obwieszaniu jej ciężkimi sakwami... No i jeszcze przy tym wszystkim pozostaje kwestia wagi jeźdzca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathieo Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Najlepszy to by był cube które z natury są dość przyciężkawe a mają pod tarcze i bagażnik piwoty np : http://www.allegro.pl/item296343202_cube_a...ama_18cali.html itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuczy Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Jak na mój gust to nie jest problemem rama, bo z sakwami się nie skacze itp. żeby poddawać ją jakimś strasznym przeciążeniom a ewentualne koła - przede wszystkim tylne, bo jednak kilka dodatkowych kilogramów przyjmie Tutaj już nie ma mowy o większym odchudzaniu, bo będzie się giąć michu pisz ile ważysz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1212 Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Najlepszy to by był cube które z natury są dość przyciężkawe a mają pod tarcze i bagażnik piwotynp : http://www.allegro.pl/item296343202_cube_a...ama_18cali.html itp Mathieo widzisz gdzieś w tej ramce mocowanie pod bagażnik bo ja nie bardzo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 marcin1212 A do czego Twoim zdaniem służą otwory w górnej części tylnego trójkąta? CZYżBY WENTYLACJA RAMY?! Jeden z nich jest tuż za napisem RFR GEOMETRY... Skakał może nie będzie, ale niewiele trzeba żeby wjechać w ogromną dziurę przy dużej prędkości na naszych pięknych polskich drogach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1212 Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 NO ale żeby zamontować standardowy bagażnik to potrzebne są chyba jeszcze otwory przy mocowaniu ośki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Z tego co wiem są bagażniki, które mocowanie mają na widelcu i nie potrzebują tych otworów. Jak je znajdę to wkleje link. edit: coś mi się chyba jednak przewidzialo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 Kiedyś (z pięć lat temu) Giant miał w swojej ofercie bardzo fajny rower, który spełniłby wymagania - NRS'a z zamontowanymi już bagażnikami. Wszystko było oczywiście wysokiej jakości, ale chyba kiepsko się sprzedawało, bo w 2003 albo 2004 roku się z tego wycofali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu Napisano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Udało mi się namierzyć ramę Radona http://bike-center.home.pl/product_info.ph...roducts_id=1168 z tyłu przy haku widać małe otworki, kwestia jest taka czy zostały pomyślane one właśnie pod mocowanie bagażnika? - ale to już sprawa do dogadania z dystrybutorem albo producentem. Rama jak na moje 73 kg wydaje się mieć rozsądną wagę, cena też zadowalająca, podobnie z geometrią. Zastanawiają mnie tylko dwie rzeczy: czy nie będę się nadmiernie stresował wyruszając kiedyś z sakwami założonymi na potrójnie cieniowane aluminium i czy robią takie ramy w kolorze białym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Do tej ramki spokojnie założysz bagażnik, te otwory są właśnie po to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Wcale nie musi być żadnych otworów w ramie. Tubus oferuje rozwiązania jeżeli takowych otworów nie mamy. Otwory przy hakach koła można zastąpić: http://www.bikeman.pl/product_info.php/products_id/820 A otwory na widełkach: http://www.bikeman.pl/product_info.php/products_id/825 http://www.bikeman.pl/product_info.php/products_id/821 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 Ja bym wątpił w wytrzymałość tych wycieniowanych haków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 jak dla mnie te haki się nie nadadzą, smigałem z sakwami przez 1200km, i obciazeniem 20 kg na bagazniku więc coś o tym wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moskit Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Ja wlasnie tez jestem na etapie poszukiwania ramy pod tarcze i sakwy jednoczesnie tyle tylko zebym chcial aby w tej ramie daloby sie zamontowac amor ze 130mm skoku myslalem o Banshee Viento ewentualnie Scirocco niestety brak w nich mocowania na bagaznik. Jakby wspomniane przeze mnie ramy mialy takowe mocowania to by sie idealnie wpasowaly w moje upodobania. Ot takie ramy do enduro do ktorych dwa, trzy razy w roku mozna by zamontowac bagaznik pod sakwy i obciazyc go 30kg bagazem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.