Quattro Napisano 17 Stycznia 2008 Napisano 17 Stycznia 2008 Witam ! Właśnie dotarł do mnie rowerek z tym o to właśnie amorem (Dart 3), w związku z tym mam dwa pytania do tych którzy posiadają Dart'a 3. 1. Jeśli macie włączoną blokadę, to też wam się ugina ? Ja się zdziwiłem, bo u mnie dużo się ugina, oczywiście mniej niż bez lockuot'a, ale nawet sporo. 2. Jak działa te pokrętło do regulacji ? U mnie można zrobić nim jakieś 10-15 obrotów, też tak macie ? Jeśli ktoś by mi objaśnił dokładnie jak to działa, to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
pawel934 Napisano 17 Stycznia 2008 Napisano 17 Stycznia 2008 1. Jeśli macie włączoną blokadę, to też wam się ugina ? Ja się zdziwiłem, bo u mnie dużo się ugina, oczywiście mniej niż bez lockuot'a, ale nawet sporo. Mam darta 3. Tak ma być - to po to, żebyś po wpadnięciu w dziurę się trochę ugiął. A blokuje się na tyle, że na podjazdach i tak nie pracuje. Jak działa te pokrętło do regulacji ? Do regulacji napięcia sprężyny, czy tłumienia? Bo jeśli robisz 10 obrotów poktętłem regulacji tłumienia (to na dole) to jest zepsute.
Quattro Napisano 18 Stycznia 2008 Autor Napisano 18 Stycznia 2008 Mam darta 3. Tak ma być - to po to, żebyś po wpadnięciu w dziurę się trochę ugiął. A blokuje się na tyle, że na podjazdach i tak nie pracuje. Ok to spoko. Do regulacji napięcia sprężyny, czy tłumienia? Bo jeśli robisz 10 obrotów pokrętłem regulacji tłumienia (to na dole) to jest zepsute. Nie te na dole, tylko te na górze, po drugiej stronie co lockout. Jeśli możesz to opisz jak tym się reguluje.
uchmanek Napisano 18 Stycznia 2008 Napisano 18 Stycznia 2008 regulujesz tak, zeby sag byl ok 20%. sag to ugiecie wstepne, powodowane twoja waga. mierzy sie jakas opaska na goleni. p.s.: mi sie wydaje, czy to jest opisane w instrukcji dolaczonej do sprzetu/na stronie producenta?
pawel934 Napisano 18 Stycznia 2008 Napisano 18 Stycznia 2008 Jeśli możesz to opisz jak tym się reguluje. Co do samego sposobu regulacji to po prostu kręcisz - w jedną stronę utwardzasz, w drugą zmiękczasz. A uchmanek już napisał, jak powinno być to wyregulowane.
Quattro Napisano 18 Stycznia 2008 Autor Napisano 18 Stycznia 2008 Nie nie wydaje Ci się, ale nie chce mi się po angielsku czytać. Dlaczego nie robią instrukcji po polsku, jeśli sprzedają te części w Polsce. To jest Polska a nie USA. Paweł, wiem że kręcę w jedną to się zmiękcza, a w drugą utwardza, ale u ciebie też to robi tyle obrotów ? Powiedz mi jeszcze jak działa te pokrętło na dole.
pawel934 Napisano 18 Stycznia 2008 Napisano 18 Stycznia 2008 Tym pokrętłem regulujesz tłumienie. Zobacz sobie, to jest odczuwalne od razu. Jak jest pokrętło ustawione w jednym ze skrajnych położeń, to ugnij go i zobacz jak wraca. Potem przekręć w drugie skrajne połączenie i też sobie go ugnij. W jednym położeniu odbije od razu, a w drugim będzie wracał powoli. Oczywiście, regulacja jest płynna. Potestuje sobie pare ustawień i znajdź dla siebie najlepsze rozwiązanie. EDIT: Nigdy nie liczyłem, ile robi obrotów, ale robi ich dużo, spokojnie 10-15. Więc wszystko jest ok.
Quattro Napisano 18 Stycznia 2008 Autor Napisano 18 Stycznia 2008 Ok to dzięki, już wiem trochę więcej.
uchmanek Napisano 18 Stycznia 2008 Napisano 18 Stycznia 2008 dziwne, do mojego roweru byla dodana polska instrukcja. ja jezdze z tlumieniem ustawionym na ok. 40%, ale to jest kwestia preferencji i wagi. ustawialem na kamienistym zjezdzie. co jakis czas zatrzymywalem sie i troche podkrecalem, az przestalem obrywac po lapkach.
Quattro Napisano 18 Stycznia 2008 Autor Napisano 18 Stycznia 2008 Polska instrukcja jest tylko od Kross'a, a ona nie jest do konkretnego modelu, tylko uniwersalna, Kross dodaje ją do każdego roweru. Na amorka, korby, kierę, mostek, hamulce wszystko w innych językach, tylko nie w polskim, nawet chiński jest.
szymkowar Napisano 19 Stycznia 2008 Napisano 19 Stycznia 2008 Kto szuka nie błądzi: http://www.harfa-harryson.com.pl/new/downl...cja-RS-2007.pdf Ja też na początku jej znaleźć nie mogłem;)
Quattro Napisano 19 Stycznia 2008 Autor Napisano 19 Stycznia 2008 szymkowar dzięki. Dziwi mnie jedna rzecz, w moim amorku. Maksymalny sag to jakieś 1,8 cm na maksymalnym zmiękczeniu amora, pomimo mojej wagi ok. 85 kg. Czy to nie za mało ? A może to dlatego, że jeszcze nie był jeżdżony, musi się dotrzeć ?
uchmanek Napisano 19 Stycznia 2008 Napisano 19 Stycznia 2008 jaki skok? przy 80mm to by bylo 22%, a przy 100mm 18%, czyli wlasciwie ok. bardzo mozliwe, ze widelec jest niedotarty. swoja droga nie mierzy sie sag'u stojac w miejscu, dobrze jest przejechac kilka metrow.
Quattro Napisano 19 Stycznia 2008 Autor Napisano 19 Stycznia 2008 Skok 100 mm. Tak to by było 18 %, ale na maksymalnym zmiękczeniu i przy wadze ok 85 kg. Nie mam możliwości przejechać się bo ciągle pada, a po drugie na razie szkoda mi go na takie warunki. Mam nadzieję, że jak się dotrze i trochę pojeżdżę to amor zmięknie.
uchmanek Napisano 19 Stycznia 2008 Napisano 19 Stycznia 2008 ja bym obstwial dotarcie, albo zle zmierzony sag (czyt.: w warunkach domowych, bez jazdy). zycze poprawy pogody!
Quattro Napisano 19 Stycznia 2008 Autor Napisano 19 Stycznia 2008 Uchmanek dzięki za pomoc i za życzenia. Miejmy nadzieję, że to z powodu nie dotarcia.
andi333 Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 mam pytanko czy do darta 3 można zamontować bokadę skoku (wiem że ma ) z manetką na kierownicy ?
Mod Team bogus Napisano 25 Kwietnia 2008 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2008 Jeśli masz wersję bez manetki to się nie da. Trzebaby wymienić pokrętło od blokady. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
andi333 Napisano 25 Kwietnia 2008 Napisano 25 Kwietnia 2008 mam wersje z manetką blokady na amorze a chcę mieć na kierze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.