Teodoryk Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Do posiadaczy Jak ta lampa ma się do Bocialarki Allegro Bo jestem bardzo ciekawy Obie latarki używają tego samego emitera i ten sam typ drivera opartego na układach liniowych AMC. Przepis na Bocialarkę: -Bierzemy korpus noname dostepny na allegro w cenach ok 10zl Następnie do tego korpusu wsadzamy kawałek rurki CO w celu dopasowania do zasilania akumulatorkiem 18650, bo w oryginale ten korpus działa na 3XAAA, bez rurki bateria troszkę by się w korpusie telebała rurka też dobrze odprowadzi ciepło. Wadą takiego rozwiązania jest to że nie można stosować akusów protected –są za długie do korpusu 3xAAA Następną wadą wyłącznik który jest dostosowany do małych prądów AAA i raczej długo nie pociągnie przy zasilaniu powyżej 1A Następnie wsadzamy emiter o raz driver na kleju, bo latarka nie ma porządnej pastylki na której to można umieścić, teraz tylko wywalamy badziewną plastikową optykę i wsadzamy kolimator-wadą kolimatora jest to że „połyka” dość sporo światła. Skąd to wiem? ano dostaję czasem te latarki do naprawy już nie mówiąc o tym że bawiłem się tymi korpusami lata temu jeszcze w czasach 60lm CREE P4 Zamawiałem u tokarza pastylki i optykę w USA ale ciut drogo to wychodziło. Jednak jak się chce coś zrobić porządnie to nie można iść po najmniejszej linii oporu. Przepis na Aurorę: Bierzemy firmowy korpus Aurory, tu modyfikacja polega na wstawieniu do korpusu na kleju termoprzewodzącym emitera XML oraz drivera. Nie trzeba żadnych dodatkowych zabiegów, bo korpus ma porządny odbłyśnik . można dodać gumki świecące w ciemności i to wszystko. OK a jak to świeci? Zależy jaki damy kolimator do Bocialarki, ogólnie rozkład światła w przypadku XML jest dość zbliżony, jednak Aurora wygrywa jasnością. Cudów nie ma odbłyśnik zawsze wygra z kolimatorem który światło rozprasza a nie odbija. Aurora jest tez codziennie testowana w trudnym terenie w dolinkach podkrakowskich Na koniec, miejcie litość i nie bawcie się w te zoomowe zabawki, to daje siny brzydki spill i nadaje się na spacer po parku , jak chcecie mocy i zasięgu szukajcie FIRMOWYCH latarek na emiterze XML niekoniecznie Aurory I co ważne na liniowym driverze na układach AMC . Bo niestety większość latareczek na Allegro są zasilane direct drive, nawet jak mają 2 czy 3 poziomu światła. Oznacza to że latarka będzie blednąć wraz z zużyciem akusa a następnie go zdrenuje do zera bo nie ma tam żadnych zabezpieczeń.
Stork Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 OK a jak to świeci? Zależy jaki damy kolimator do Bocialarki, ogólnie rozkład światła w przypadku XML jest dość zbliżony, jednak Aurora wygrywa jasnością. Cudów nie ma odbłyśnik zawsze wygra z kolimatorem który światło rozprasza a nie odbija. Ciekawe rzeczy piszesz Teodoryku.Dla Twojej informacji kolimator wykorzystuje zjawisko kolimacji czyli załamania światła (bardziej jego skupienia niż rozproszenia jak piszesz) To co wydostaje się na zewnątrz oraz jego kształt zależy bardziej od techniki wykończenia podstawy stożka. Kolimatory używane w Bocialarkach mają katalogową sprawność na poziomie 90%, z drugiej strony maleńki reflektorek SMO ~20mm moim zdaniem ma sprawność bardzo zbliżoną. Drugą kwestią wpływającą na ilość światła jaka wydostaje się z latarki to szybka. Co znaczy w opisie u Ciebie "szkło naturalne powlekane"? Powlekane ale czym? Chyba nie powłokami antyrefleksyjnymi? Ja używam szybek z półfabrykatu optycznego powlekanych AR o zmierzonej przepuszczalności na poziomie 98% i tu jest te 8% o które warto się postarać a nie smęcić o wątpliwej przewadze 20mm reflektroka nad dobrej jakości kolimatorem
Teodoryk Napisano 22 Czerwca 2012 Napisano 22 Czerwca 2012 Kolimatory używane w Bocialarkach mają katalogową sprawność na poziomie 90%, Proponuję pisać petycje do potentatów- Fenixa, Solarforca, Jetbeama i innych może dadzą się namówić na kolimatory No i zróbże sobie chłopie porównanie lusterka i kolimatora w tym samy rozmiarze w terenie, przejedź na obu po parędziesiąt km w trudnych warunkach z dala od cywilizacji i wtedy pisz że są porównywalne. Mam w szufladzie worek kolimatorów i porównywałem nie raz. Jeżeli nie używam kolimatora to nie dlatego że jest be, bo są sytuacje gdy się przydaje jak chcemy rozproszyć światło. ale dlatego że uważam i sporo rowerzystów też, że odbłyśnik daje wiązkę główną i sidepill, - główną do mocnego i dalekiego oświetlenia drogi i sidespill do pobocza. A kolimator daje abo jedno abo drugie. No przecież to doskonale wiesz, Wiesz też że do tego korpusu NIE da się łatwo użyć lusterka więc trzeba choć trochę bronić wersji z kolimatorem.Ja używam szybek z półfabrykatu optycznego powlekanych AR o zmierzonej przepuszczalności na poziomie 98% Ja też A resztę tej ciekawej dla rowerzystów dyskusji przenieśmy sobie na torch albo światełka
DominikM Napisano 23 Czerwca 2012 Napisano 23 Czerwca 2012 Nie są porównywalne - reflektor tak przez niektórych zachwalany zamiast równomiernego oświetlenia drogi daje spot i spil... Na dłuższą metę prowadzi to do szybszego zmęczenia wzroku + często powoduje prblemy czasie jazdy, gdy rowerzysta zbytnio koncentruje się na spocie przestaje widzieć co się dzieje w spilu efekt = zdrapki + poobijane gnaty. Latarki z refem nadają się tylko i wyłącznie na kask do poświecenia sobie na to na co aktualnie patrzymy, ich popularność i "zachwalanie" jest spowodowane tylko brakiem dostępu porządnych lampek rowerowych w rozsądnym budżecie. Co do pisania petycji, to nie ma takiej potrzeby... Fenix po 2 seriach czołówek na refach i lekko powiedziawszy h... efektach tej produkcji, właśnie przeprosił się z kolimatorami Na zaprojektowanie reflektora specjalnie pod lampkę rowerową większości małych producentów po prostu szkoda pieniędzy.
Teodoryk Napisano 23 Czerwca 2012 Napisano 23 Czerwca 2012 Nie są porównywalne - reflektor często powoduje prblemy czasie jazdy, gdy rowerzysta zbytnio koncentruje się na spocie przestaje widzieć co się dzieje w spilu efekt = zdrapki + poobijane gnaty Dominiku, na rower potrzebujesz i zasięgu (spot) i szerokości (flood), ani jedno, ani drugie osobno na rowerze się nie sprawdzi, namiastkę daje REFLEKTOR+XM-L bo daje i flood i szeroki mocny spot. Ale jak chce się to zrobić porządnie, to trzeba zastosować DWA emitery- jeden z optyką szeroką a drugi z wąską. tak jak to robi np Gloworm X2 (cena ok 200-250$) a tu jak to świeci: w porównaniu do jednoreflektorowej lampki rowerowej (gemini titan) i takich lampek rowerowych sobie , Tobie i wszystkim rowerzystom życzę jeszcze żeby tylko kosztowały normalne pieniążki.
DominikM Napisano 23 Czerwca 2012 Napisano 23 Czerwca 2012 Dominiku, na rower potrzebujesz i zasięgu (spot) i szerokości (flood), ani jedno, ani drugie osobno na rowerze się nie sprawdzi, namiastkę daje REFLEKTOR+XM-L bo daje i flood i szeroki mocny spot. Ale jak chce się to zrobić porządnie, to trzeba zastosować DWA emitery- jeden z optyką szeroką a drugi z wąską. Na szczecie od dawna wiem czego potrzebuje . Wystarczy jeden dobrze dobrany kolimator o efektywnym kącie 18-22* i spory zapas lumenów lub zestaw dwóch, czasami 3 kolimatorów... Jak ktoś jeszcze pamięta ideę kwadraciaka na Cree XR-E z mieszanką CRS-D + CRS-SS (ew. CRS-O) lub pierwszego customa 3xCree XR-E to łatwo zauważyć, że większość współczesnych lampek DIY to tylko rozwinięcia tych pomysłów z mocniejszymi leadami i w ładniejszych obudowach. Dopóki nie dostaniemy do ręki kolimatorów / reflektorów dedykowanych pod rower nic nowego na rynku nie będzie... I raczej szybko nie będzie, bo nawet duzi producenci rezygnują z takich pomysłów, że względu na zbyt wysokie koszty rozpoczęcia produkcjo nowego modelu. Mam cichą nadzieję, że Niemcy z BUMM się złamią i zrobią coś na 2-3 ledach cree XM-L z customowym refem jako następcę swojego 50W HID-a...
Kiciok Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Weźcie proszę pod uwagę to, że dla 60% rowerzystów, wystarczy lampka za diodach LED oświetlająca 2m przed kołem. Dla 25% wystarczy latarka na diodzie CREE, a może 15% albo i mniej, potrzebuje czegoś mocniejszego. naprawdę. Wczoraj jeździłem z tą latarką za 50zł w nocy po ogródkach działkowych, parku, drogach wiejskich... nie było żadnych problemów.
DominikM Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Kiciok, przejedź się nocą na Ślężę, raz ze swoją latarką a raz z kimś kto ma te 600-700 realnych lumenów a szybko dołączysz do tych "15% albo i mniej, potrzebuje czegoś mocniejszego" .
zekker Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 i takich lampek rowerowych sobie , Tobie i wszystkim rowerzystom życzę jeszcze żeby tylko kosztowały normalne pieniążki. IMHO ta jedno diodowa świeci lepiej. Może mniej światła, ale bardziej równomiernie. Nie ma efektu oślepienia przez jasny placek na środku. Dopóki nie dostaniemy do ręki kolimatorów / reflektorów dedykowanych pod rower nic nowego na rynku nie będzie... I raczej szybko nie będzie, bo nawet duzi producenci rezygnują z takich pomysłów, że względu na zbyt wysokie koszty rozpoczęcia produkcjo nowego modelu. Są takie reflektory i "kolimatory". Ba nawet Shimanowska lampka pod dynamo za 15zł ma odcięcie i dwuogniskowy klosz. Nie wspominając o topowych modelach bumm-a i roxim-a, czy Pavie. Ale to inny rynek i specyfika jazdy miejskiej i szosowej. Do lasu takie konstrukcje się nie nadają, bo przez odcięcie nie oświetlą niskich gałęzi. Przeważnie też skupiają światło w poziomy owal, co przy jeździe po górkach i dołkach nie zapewnia dobrego oświetlenia. Idealne do lasu wydają się trzy emitery. Jeden na kierownicy świecący do przodu oraz dwa na koronie lub niżej świecące na boki i zapewniające szerokie doświetlenie strefy bliskiej. Do takiej konfiguracji żadne fikuśnie reflektory czy kolimatory nie są potrzebne.
Kiciok Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Kiciok, przejedź się nocą na Ślężę, raz ze swoją latarką a raz z kimś kto ma te 600-700 realnych lumenów a szybko dołączysz do tych "15% albo i mniej, potrzebuje czegoś mocniejszego" . Serio uważasz, że ponad 15% rowerzystów, jeździ po górach w nocy z dużą prędkością?
DominikM Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Serio uważasz, że ponad 15% rowerzystów, jeździ po górach w nocy z dużą prędkością? Nie, tylko go cytowałem - obstawiam na jakieś 3-5% rynku. Co prawda przy dobrej pogodzie na Mini Nocnej Masakrze ilość rowerzystów z Wrocławia i okolicy jest całkiem spora ale to już ci bardziej zapaleni z tych bardziej zapalonych . Są takie reflektory i "kolimatory". Ba nawet Shimanowska lampka pod dynamo za 15zł ma odcięcie i dwuogniskowy klosz. Nie wspominając o topowych modelach bumm-a i roxim-a, czy Pavie. Doskonale je znam ale jak sam zauważyłeś to lampki przeznaczone do miasta i zasilane zwykle z baterii alkalicznych przeznaczone na rynek masowy - nie ma wśród nich żadnych lamp dużej mocy. A potencjał w reflektorach jest... No dobra, w końcu - Light & Motion pojechało po bandzie Tazz 800 i Tazz 1200 - dostępne od 1 lipca. Trochę uproszczone i bez żadnego odcięcia z góry ale efekt jest dokładnie taki jak trzeba .
PoleK Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 No dobra, w końcu - Light & Motion pojechało po bandzie Tazz 800 i Tazz 1200 - dostępne od 1 lipca. ciekawe ile prądu w nie wpakują, będzie gotowanko jajek na lampce:P
DominikM Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 ciekawe ile prądu w nie wpakują, będzie gotowanko jajek na lampce:P Niewiele, 3 ledy Cree XM-L z dobrego sortu aby osiągnąć 440 lumenów (zakładam od razu 10% straty na szybce) każda potrzebuje 1,2A - ok 3,6W -> 10W jak na całkiem sporą aluminiową część tej lampki, nie widzę problemu z odprowadzeniem ciepła. Więcej tu powieżchni niż w niejednej latarce
Sirrus Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Poszukuję lampy na tył. Wpadła mi w oko lampa Kross JY-173A http://ww2.bikekatal...Kross.JY-173A./. Jest to model prawie identyczny do Smart Superflash RL317R http://ww2.bikekatal...1/Smart.RL317R/. Czy ktoś miał okazję porównać oba modele. Dodam że model Krossa jest prawie dwa razy tańszy niż Smarta.
PoleK Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Czy ktoś miał okazję porównać oba modele. Dodam że model Krossa jest prawie dwa razy tańszy niż Smarta. Wygląda jak robione przez tego samego chinczyka...
koziakaka Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 Poszukuję lampy na tył. Wpadła mi w oko lampa Kross JY-173A http://ww2.bikekatal...Kross.JY-173A./. Jest to model prawie identyczny do Smart Superflash RL317R http://ww2.bikekatal...1/Smart.RL317R/. Czy ktoś miał okazję porównać oba modele. Dodam że model Krossa jest prawie dwa razy tańszy niż Smarta. gdzies w temacie widzialem porownanie obu lampek i wynik zdecydowanie przemawial za oryginalem.
Sirrus Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 gdzies w temacie widzialem porownanie obu lampek i wynik zdecydowanie przemawial za oryginalem. Dodam że, znalazłem na you tube recenzję jeszcze jednej lampki podobnej do tych dwóch Teraz jestem w kłopocie bo myslałem że, superflash to produkt smarta a tu wychodzi że to produkt Planet Bike. Wnioskuję że wszystkie te wynalazki robi jak napisał przedmówca ten sam chińczyk. Chyba wybiorę lampkę Krossa kóra jest zdecydowanie tańsza.
koziakaka Napisano 24 Czerwca 2012 Napisano 24 Czerwca 2012 http://allegro.pl/super-lampka-tylna-mactronic-tl-5-ekskluziw-i2419623415.html jeszcze mozesz to zobaczyc. mocowanie nie najlepsze, ale diody swieca rowniez na boki co jest nieglupim pomyslem. i jest dosyc mala wiec elegancko sie zmiesci do podsiodlowki
DominikM Napisano 25 Czerwca 2012 Napisano 25 Czerwca 2012 l gdzies w temacie widzialem porownanie obu lampek i wynik zdecydowanie przemawial za oryginalem. Np. tutaj : http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=article&id=52%3Asmart-rl-318r-vs-podrobka&catid=34%3Arowerowe&Itemid=55&lang=pl . Niestety jest spory problem z rozróżnieniem tych lampek na podstawie zdjęcia w katalogu
Sirrus Napisano 25 Czerwca 2012 Napisano 25 Czerwca 2012 Allegro jeszcze mozesz to zobaczyc. mocowanie nie najlepsze, ale diody swieca rowniez na boki co jest nieglupim pomyslem. i jest dosyc mala wiec elegancko sie zmiesci do podsiodlowki Szukam raczej lampki ustawionej pionowo, aby mogła się schować za sztycą. Lampka Smart RL 318R lub jej odpowiedniki spełniją to kryterium w 100%. Są małe zgrabne i do tego fajnie świecą. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://ww2.bikekatalog.pl/2011/akcesoria/1240/Author.Duplex-R/ To chyba podrasowany superflash. Nie wiem czy nie będzie za jasno świecił.
Mod Team michuuu Napisano 25 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 25 Czerwca 2012 Jak jedziesz ostatni w peletonie to jest git, natomiast jak masz kogoś za sobą to spodziewaj się epitetów. Bardzo dobra lampka na trudne warunki.
zekker Napisano 25 Czerwca 2012 Napisano 25 Czerwca 2012 Doskonale je znam ale jak sam zauważyłeś to lampki przeznaczone do miasta i zasilane zwykle z baterii alkalicznych przeznaczone na rynek masowy - nie ma wśród nich żadnych lamp dużej mocy. A potencjał w reflektorach jest... No dobra, w końcu - Light & Motion pojechało po bandzie Tazz 800 i Tazz 1200 - dostępne od 1 lipca. Trochę uproszczone i bez żadnego odcięcia z góry ale efekt jest dokładnie taki jak trzeba . To kiedy testy na Twojej stronie?
alexracing Napisano 28 Czerwca 2012 Napisano 28 Czerwca 2012 Szukam raczej lampki ustawionej pionowo, aby mogła się schować za sztycą. Lampka Smart RL 318R lub jej odpowiedniki spełniją to kryterium w 100%. Są małe zgrabne i do tego fajnie świecą. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://ww2.bikekatal...uthor.Duplex-R/ To chyba podrasowany superflash. Nie wiem czy nie będzie za jasno świecił. walle jest sporo tańszy
Sirrus Napisano 29 Czerwca 2012 Napisano 29 Czerwca 2012 walle jest sporo tańszy Zgadza się. Jest tańszy. Wogóle lampki Mactronic są tańsze od lampek Authora i Smarta. Ja zdecydowałem się w końcu na odpowiednik Superflasha. Mając do wyboru tanią lampkę Krossa i najdroższą Smarta, krakowskim targiem wybrałem Mactronic Bright Eye. Lampka wyprodukowaną na Tajwanie. Z wygladu od Smarta różni się tylko mocowaniem (opaska zaciskowa regulowana śrubą). Jeżeli chodzi o jasność to nie miałem możliwości porównania ze Smartem. Jednak po całej serii testów nocnych stwierdzam że lampka świeci rewelacyjnie. Dosłownie ''kopie po oczach". Dobrze że nie zdecydowałem się na Walle bo chyba by mnie kierowcy znienawidzili.
alexracing Napisano 29 Czerwca 2012 Napisano 29 Czerwca 2012 Dobrze że nie zdecydowałem się na Walle bo chyba by mnie kierowcy znienawidzili. raczej szkoda ;p kierowcy maja nas widzieć i koniec , ja jadac gdzies w nocna trase z checia zalozylbym na sztyce 3 walle (na razie 1 musi wystarczyc ) , wszystkie w trybie pulsacyjnym , byłbym widzialny z kosmosu, i to chodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.