Skocz do zawartości

[kaseta] wyrwanie trybu


tomek_wgw

Rekomendowane odpowiedzi

mam mały prbolem wracałem dzisiaj ze szkoły i jak zapedałowałem mocniej to posypało sie cos metalowego po asfalcie.. zatrzymałem sie a to były zabke z mojej kasety.. :) Kaste sram 5.0 piata (liczac od najwiekszej) zebatka znikneła.. i czy da rado jakos dosztukowac czy trzeba zmieniac kasete?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przecież to jest technicznie niemożliwe, gdyż koronki kasety łączone są za pomocą specjalnych nitów. :)

Poza tym jeśli kaseta i łańcuch miały/mają za sobą trochę przebiegu to ta nowa koronka się nie przyjmie.

 

 

Zobacz mój temat o tym samym: :)

http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=34092

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niemożliwe żeby była nie rozkręcalna. Ja 2 lata temu miałem kasetę Sram 5.0 albo 3.0 którąś z tych i na pewno mogłem ją rozkręcić na częśći pierwsze. Później po zmianie na CS-HG50 (alivio) i zdjęciu jej z piasty byłem mocno zdziwiony, że ona jest cała znitowana. Szkoda, że swojej starej nie zostawiłem, to mógłbym cię dzisiaj poratować, a tak to poszła na złom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj trochę rzeźbicie w rzadkim.

Jeżeli kaseta jest znitowana, to można znaleźć zębatkę i ją 'najzwyczajniej w świecie' przymocować nitownicą. Nic na świecie nie jest takie, że da się zrobić raz, a nie da drugi.

 

Tylko teraz tak: życzę powodzenia w 1) szukaniu jednej koronki z odpowiednim przebiegiem 2) dosztukowywaniu. Takie porady trochę z choinki. Kup nową kasetę i tyle, taniej Cię wyjdzie, niż którakolwiek z sugerowanych opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: jak już kaseta jest znitowana, to technicznie niemożliwe jest jej rozłożenie? Baardzo ciekawa teoria.

Po drugie: jak ktoś z forumowiczow miałby potrzebną koronkę, nawet do szlifowania, i przesłał autorowi tematu, to niby jak ma to wyjśc drożej, niż kupno nowej kasety (i łańcucha, ewentualnie koronek)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: ja tak wcale nie powiedziałem, więc rób odnośniki, jeżeli cofasz się z odpowiedzią więcej, niż jeden post :-)

Po drugie: no dobra, to teraz znajdź kogoś, kto ma AKURAT TĄ zębatkę, AKURAT Z TEJ kasety, po AKURAT TAKIM przebiegu. No i do oddania, oczywiście.

No stary, ta kaseta kosztuje jakieś 50zł.. a tak to najpierw szukać miesiąc, potem czekać na przesyłkę, a potem znaleźć kogoś, kto Ci zrobi nity. Za 5zł Ci nikt nie zrobi, chyba, że masz znajomego. Zawsze można też kupić nitownicę, za parę stówek.

 

A tak, za 50zł masz nową kasetę (całą, nie tylko jedną zębatkę), szybko i sprawnie. Podtrzymujesz zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z treści twojego poprzedniego postu wynika jednoznacznie, że moja treść nie była skierowana do ciebie ;)

2. Oczywiście że podtrzymuję. Nie trzeba szukać, wystarczy po prostu spytać na forum, zanim pobiegnie się do sklepu po nową kasetę. Sam mam sporo starych koronek z których część na pewno nadawałaby się do użycia od razu, a druga część po podszlifowaniu, ale tej akurat nie znajdę.

Zresztą nie musi to być koronka akurat od tego modelu kasety, chociaż tak byłoby najlepiej ze względu na ustawienie podcięć do zmiany biegów i możliwość ponownego znitowania, gdyby ktoś chciał.

Znam kilka osób, które nie mają znitowanej kasety i im to nie przeszkadza (chociaż mnie akurat by drażniło). Do znitowania niekoniecznie trzeba miec nitownicę.

Co do przebiegu, to jeśli autor zrobił na kasecie 3472 km, to nie musi szukać zębatki z przebiegiem AKURAT 3472 km, tutaj zakres będzie dość szeroki.

No i na końcu koszt. Jak mi znajdziesz za 50 zł nową 5.0 z jakimś lepszym łańcuchem (no i oczywiście koronkami do przodu, jeśli stare mi sie nie przyjmą), to biorę 5 kompletów.

 

Jeśli ktoś chce od razu lecieć do sklepu to żaden problem, ale to jest sytuacja, w której można nieco przyoszczędzić jeśli się uda, więc czemu nie spróbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem przecież, że ewentualnie, no i nie napisałem ile tych koronek.

Blatu 46T nie mam, mało tego, nie mam też blatu 44T, ani nawet 42T :) U mnie blat ma 36 zębów ;)

 

EDIT:

A teraz mi się jeszcze przypomniało. Kiedyś miałem 5.0, ale byla skręcana, a nie nitowana, jak ktoś tutaj napisał. Ciekawe jaką ma tomek_wgw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie jeszcze nie przygladałem swojej kasecie czyjest nitowana czy co.. :D wczoraj postawiłem rower w kat i musialem składaczka wyciągnąć :) a ktos wspominał o cenie kasety ja jak kupowałem swoją w wkacje to kosztowałą chyba 55zl na allegro. Zaraz pojde zdejme koło i sie przyjrze kasecie z bliska. a jakby co to jaka kasece byscie polecili? tylko w nie za wysokiej cenie :D bo juz mam dosc inwestowania w ten rower :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...