tomek_wgw Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 mam mały prbolem wracałem dzisiaj ze szkoły i jak zapedałowałem mocniej to posypało sie cos metalowego po asfalcie.. zatrzymałem sie a to były zabke z mojej kasety.. Kaste sram 5.0 piata (liczac od najwiekszej) zebatka znikneła.. i czy da rado jakos dosztukowac czy trzeba zmieniac kasete? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 można dosztukować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 17 Stycznia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Przecież to jest technicznie niemożliwe, gdyż koronki kasety łączone są za pomocą specjalnych nitów. Poza tym jeśli kaseta i łańcuch miały/mają za sobą trochę przebiegu to ta nowa koronka się nie przyjmie. Zobacz mój temat o tym samym: http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=34092 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 sram 950 składa się z osobnych tarcz, nie połączonych ze sobą na stałe. każdy można wymieniać osobno. Po znalezieniu koronki z odpowiednim przebiegiem bez problemu mozna ją podmienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 17 Stycznia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Ale kolego mówi tu o kasecie Sram 5.0 czy to jest to samo co 950? P.S. Ale jeśli kaseta jest łączona na nity to się nie da dosztukować, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 jeśli tworzy nierozrywalną całość to się nie da. sram 5.0 to zarówno 850 jak i 950. 950 mam osobiscie i rozkładałem więc wiem jak działa. 850 bedzie pewnie działać podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Teoretycznie jeśli kaseta jest nitowana to nie powinno się jej rozbierać, ale jeśli się postarasz to bez większych problemów "roznitujesz" i wtedy kasetę masz w częściach, tylko potem mogą być problemy w jej działaniu, będzie małosztywna i takie tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 17 Stycznia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 To że się roznitować da to wiem. Sam bawiłem się starą kasetą i ją rozwaliłem na części pierwsze. Tylko teraz pytanie czy ta którą ma autor tematu jest w pełni rozbieralna. Miałem 5.0 i była znitowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszek Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Ale masz pare w nogach Slyszalem o lamaczach korb, ale o lamaczach kaset ? Respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 17 Stycznia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 No trochę mam. Dobrze, że nic nie jechało jak to pękło, bo moja strzeliła na przejściu dla pieszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 lepiej kup nowa kasete. aaa tak przy okazji to moja tez sie niedawno rozpadła odpadła mi połowa koronki od góry liczac to 6, eeee sh*towa kaseta alivio ! ja mam jeszcze pecha do łancuchów firmy connex ;/ zerwałem tatkich z 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Na forum było kilka postów na temat uszkodzonych kaset Sram 5.0 więc to chyba nic nadzwyczajnego... Ja osobiście urwałem dwa zęby w kasecie Deore (szarpnąłem mocniej i trach!), na w zębatce 12T a tą na szczęście da się wymienić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 17 Stycznia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Niemożliwe żeby była nie rozkręcalna. Ja 2 lata temu miałem kasetę Sram 5.0 albo 3.0 którąś z tych i na pewno mogłem ją rozkręcić na częśći pierwsze. Później po zmianie na CS-HG50 (alivio) i zdjęciu jej z piasty byłem mocno zdziwiony, że ona jest cała znitowana. Szkoda, że swojej starej nie zostawiłem, to mógłbym cię dzisiaj poratować, a tak to poszła na złom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Oj trochę rzeźbicie w rzadkim. Jeżeli kaseta jest znitowana, to można znaleźć zębatkę i ją 'najzwyczajniej w świecie' przymocować nitownicą. Nic na świecie nie jest takie, że da się zrobić raz, a nie da drugi. Tylko teraz tak: życzę powodzenia w 1) szukaniu jednej koronki z odpowiednim przebiegiem 2) dosztukowywaniu. Takie porady trochę z choinki. Kup nową kasetę i tyle, taniej Cię wyjdzie, niż którakolwiek z sugerowanych opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Po pierwsze: jak już kaseta jest znitowana, to technicznie niemożliwe jest jej rozłożenie? Baardzo ciekawa teoria. Po drugie: jak ktoś z forumowiczow miałby potrzebną koronkę, nawet do szlifowania, i przesłał autorowi tematu, to niby jak ma to wyjśc drożej, niż kupno nowej kasety (i łańcucha, ewentualnie koronek)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Po pierwsze: ja tak wcale nie powiedziałem, więc rób odnośniki, jeżeli cofasz się z odpowiedzią więcej, niż jeden post :-) Po drugie: no dobra, to teraz znajdź kogoś, kto ma AKURAT TĄ zębatkę, AKURAT Z TEJ kasety, po AKURAT TAKIM przebiegu. No i do oddania, oczywiście. No stary, ta kaseta kosztuje jakieś 50zł.. a tak to najpierw szukać miesiąc, potem czekać na przesyłkę, a potem znaleźć kogoś, kto Ci zrobi nity. Za 5zł Ci nikt nie zrobi, chyba, że masz znajomego. Zawsze można też kupić nitownicę, za parę stówek. A tak, za 50zł masz nową kasetę (całą, nie tylko jedną zębatkę), szybko i sprawnie. Podtrzymujesz zdanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 1. Z treści twojego poprzedniego postu wynika jednoznacznie, że moja treść nie była skierowana do ciebie 2. Oczywiście że podtrzymuję. Nie trzeba szukać, wystarczy po prostu spytać na forum, zanim pobiegnie się do sklepu po nową kasetę. Sam mam sporo starych koronek z których część na pewno nadawałaby się do użycia od razu, a druga część po podszlifowaniu, ale tej akurat nie znajdę. Zresztą nie musi to być koronka akurat od tego modelu kasety, chociaż tak byłoby najlepiej ze względu na ustawienie podcięć do zmiany biegów i możliwość ponownego znitowania, gdyby ktoś chciał. Znam kilka osób, które nie mają znitowanej kasety i im to nie przeszkadza (chociaż mnie akurat by drażniło). Do znitowania niekoniecznie trzeba miec nitownicę. Co do przebiegu, to jeśli autor zrobił na kasecie 3472 km, to nie musi szukać zębatki z przebiegiem AKURAT 3472 km, tutaj zakres będzie dość szeroki. No i na końcu koszt. Jak mi znajdziesz za 50 zł nową 5.0 z jakimś lepszym łańcuchem (no i oczywiście koronkami do przodu, jeśli stare mi sie nie przyjmą), to biorę 5 kompletów. Jeśli ktoś chce od razu lecieć do sklepu to żaden problem, ale to jest sytuacja, w której można nieco przyoszczędzić jeśli się uda, więc czemu nie spróbować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 nie no nie mów, że wymieniasz koronki z przodu za każdym razem, kiedy wymieniasz łańcuch :-] stary, blat 46 zębów nie będzie się ślizgał po łańcuchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 Napisałem przecież, że ewentualnie, no i nie napisałem ile tych koronek. Blatu 46T nie mam, mało tego, nie mam też blatu 44T, ani nawet 42T U mnie blat ma 36 zębów EDIT: A teraz mi się jeszcze przypomniało. Kiedyś miałem 5.0, ale byla skręcana, a nie nitowana, jak ktoś tutaj napisał. Ciekawe jaką ma tomek_wgw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anulkaa Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 Ja mam kasetę 5.0 z 2002 roku (niestety poki co w uzyciu) i jest zdecydowanie rozbieralna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Stycznia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 Moja kaseta Srama 5.0 z 2006 roku była na 100% znitowana, bo sam ją rozwaliłem po kupnie nowej na części pierwsze. Teraz mam kasetę Shimano Alivio i łańcuch Sram PC-48. na razie wszystko ok, oby tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_wgw Napisano 18 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 ja sie jeszcze nie przygladałem swojej kasecie czyjest nitowana czy co.. wczoraj postawiłem rower w kat i musialem składaczka wyciągnąć a ktos wspominał o cenie kasety ja jak kupowałem swoją w wkacje to kosztowałą chyba 55zl na allegro. Zaraz pojde zdejme koło i sie przyjrze kasecie z bliska. a jakby co to jaka kasece byscie polecili? tylko w nie za wysokiej cenie bo juz mam dosc inwestowania w ten rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Stycznia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 A jaki masz napęd (chodzi mi i to czy np. Alivio czy inny)? I ile możesz ewentualnie wydać na nową kasetę, łańcuch też trzeba by zmienić (chyba, że niewiele przejechał). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 Moja kaseta Srama 5.0 z 2006 roku była na 100% znitowana,bo sam ją rozwaliłem po kupnie nowej na części pierwsze. W 2006 nie było 5.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Stycznia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 A co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.