Morf99 Napisano 15 Stycznia 2008 Napisano 15 Stycznia 2008 Witam chciałem się dowiedzieć jak działa system ETA w amorkach Marzocchi. może mi to ktoś wyjaśnić? sp. jeśli był już temat o tym to przepraszam ale nie znalazłem go.
Martinuz Napisano 15 Stycznia 2008 Napisano 15 Stycznia 2008 http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=41&art=121
MarcinGoluch Napisano 15 Stycznia 2008 Napisano 15 Stycznia 2008 Przekrecasz pokrętło ETA i widelec pracuje na 20mm, wciskasz widelec do danej wysokości i na tej wysokości zostaje nadal wykorzystująć 20mm skoku. Wciśniesz głębiej i widelec ponownie nieco się obniższy nadal wykorzystując 20mm.
felipe Napisano 26 Stycznia 2008 Napisano 26 Stycznia 2008 A jak bardzo można obniżyć np. w takim AM1 160mm?
MarcinGoluch Napisano 27 Stycznia 2008 Napisano 27 Stycznia 2008 Tak bardzo, jak bardzo uda ci się go wcisnąć.
Morf99 Napisano 4 Lutego 2008 Autor Napisano 4 Lutego 2008 Jeżeli ETA działa tak samo jak ECC5 to jest to bardzo fajny system bo właśnie zakupiłem Z1 z ECC5 i działa fajnie
tobo Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 Tak bardzo, jak bardzo uda ci się go wcisnąć. nie. mozliwosc obnizenia to jakies 7-8 cm. ecc to zintegrowana blokada z tlumikiem powrotu a eta tylko kartusz odpowiedzialny za skracanie skoku widelca.
MarcinGoluch Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 nie. mozliwosc obnizenia to jakies 7-8 cm. ecc to zintegrowana blokada z tlumikiem powrotu a eta tylko kartusz odpowiedzialny za skracanie skoku widelca. Ja nie powiedziałem ile można wcisnąć tylko "tak bardzo jak uda Ci się wcisnąć" a w AMI jest to nawet ok 11cm bo blokuje skok o 5-6cm.
łysol69 Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 Zależy co kto lubi. I jeden, i drugi system ma swoje zalety - ETA obniża widelec, ECC5 może go całkowicie zablokować lub zmienić charakterystykę tłumienia. Wybór, co lepsze, jest w tym przypadku indywidualną sprawą każdego bikera. Pozdro.
alghar Napisano 6 Lutego 2008 Napisano 6 Lutego 2008 To znaczy że ECC5 tylko blokuje widelec ale go nie obniża ?
bodziekk Napisano 7 Lutego 2008 Napisano 7 Lutego 2008 ECC5 to regulator tłumienia odbicia. W skrajnym położeniu blokuje to tłumienie. Widelec można wbic, ale nie będzie powracał. Czyli obniża. W przeciwieństwie do ETA nie pozostaje tutaj skok do wykorzystania, tzn. jeśli wbijesz go do połowy, to widelec będzie mógł się jeszcze ugiąć, ale znów nie wróci, tylko jeszcze bardziej się ubije.
rurokura Napisano 17 Lutego 2008 Napisano 17 Lutego 2008 siema od siebie dodam w modelach 2001 z1 mcr i modelu z1 2002 fr ,był tłumik zwany ecc nie jest to nic innego jak eta ,tylko bez sprężynki(czyli brak tych 3 cm skoku po kompresji) .. od 2003 zwało się to eta ,i ten stary ecc podejrzewam ,ze nie ma tej 5ciokrotnej zmiany tłumienia ecc5 system stosowany w marathonach ze sprężynami powietrznymi co lepsze ? z regulacji posredniej i tak sie za czesto nie korzysta.. wiec w praktyce i to i to -to jeden szit .. osobiście nie przeszkadza mi brak tych 3 cm skoku ,bo na technicznych podjadzach niewiele to zmienia
bodziekk Napisano 18 Lutego 2008 Napisano 18 Lutego 2008 ecc5 system stosowany w marathonach ze sprężynami powietrznymi Nie tylko, ogólnie stosowany w niektórych powietrznych Bomberach, także w Z1 SL i Z150 SL, które z Marathonami nie mają wiele wspólnego
Morf99 Napisano 19 Lutego 2008 Autor Napisano 19 Lutego 2008 No właśnie ja mam ECC5 właśni w Z1 FR SL i jest to bardzo dobry i przydatny system.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.