Skocz do zawartości

[ETA w Marzocchi]jak to działa?


Morf99

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam chciałem się dowiedzieć jak działa system ETA w amorkach Marzocchi. może mi to ktoś wyjaśnić?

 

 

 

sp. jeśli był już temat o tym to przepraszam ale nie znalazłem go.

Napisano

Przekrecasz pokrętło ETA i widelec pracuje na 20mm, wciskasz widelec do danej wysokości i na tej wysokości zostaje nadal wykorzystująć 20mm skoku. Wciśniesz głębiej i widelec ponownie nieco się obniższy nadal wykorzystując 20mm.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jeżeli ETA działa tak samo jak ECC5 to jest to bardzo fajny system bo właśnie zakupiłem Z1 z ECC5 i działa fajnie

Napisano
Tak bardzo, jak bardzo uda ci się go wcisnąć.

nie. mozliwosc obnizenia to jakies 7-8 cm. ecc to zintegrowana blokada z tlumikiem powrotu a eta tylko kartusz odpowiedzialny za skracanie skoku widelca.

Napisano
nie. mozliwosc obnizenia to jakies 7-8 cm. ecc to zintegrowana blokada z tlumikiem powrotu a eta tylko kartusz odpowiedzialny za skracanie skoku widelca.

 

Ja nie powiedziałem ile można wcisnąć tylko "tak bardzo jak uda Ci się wcisnąć" a w AMI jest to nawet ok 11cm bo blokuje skok o 5-6cm.

Napisano

Zależy co kto lubi. I jeden, i drugi system ma swoje zalety - ETA obniża widelec, ECC5 może go całkowicie zablokować lub zmienić charakterystykę tłumienia. Wybór, co lepsze, jest w tym przypadku indywidualną sprawą każdego bikera.

Pozdro.

Napisano

ECC5 to regulator tłumienia odbicia. W skrajnym położeniu blokuje to tłumienie. Widelec można wbic, ale nie będzie powracał. Czyli obniża. W przeciwieństwie do ETA nie pozostaje tutaj skok do wykorzystania, tzn. jeśli wbijesz go do połowy, to widelec będzie mógł się jeszcze ugiąć, ale znów nie wróci, tylko jeszcze bardziej się ubije.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

siema

od siebie dodam

w modelach 2001 z1 mcr i modelu z1 2002 fr ,był tłumik zwany ecc

nie jest to nic innego jak eta ,tylko bez sprężynki(czyli brak tych 3 cm skoku po kompresji) .. od 2003 zwało się to eta ,i ten stary ecc podejrzewam ,ze nie ma tej 5ciokrotnej zmiany tłumienia

ecc5 system stosowany w marathonach ze sprężynami powietrznymi

co lepsze ? z regulacji posredniej i tak sie za czesto nie korzysta.. wiec w praktyce i to i to -to jeden szit ..

osobiście nie przeszkadza mi brak tych 3 cm skoku ,bo na technicznych podjadzach niewiele to zmienia

Napisano
ecc5 system stosowany w marathonach ze sprężynami powietrznymi

Nie tylko, ogólnie stosowany w niektórych powietrznych Bomberach, także w Z1 SL i Z150 SL, które z Marathonami nie mają wiele wspólnego :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...