Dark_Reaver Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Witam^^ więc tak waże 55kg mam 170cm i rame dual Sign DS kolor grafitowy chciałem wziąć Rockshox(chyba źle napisałem :/) Dart 2 na allegro jest za 249zł i do tego dostane okularki o teoretycznej wartości 75zł więc jest masa NIESTETY... amor jest srebrny :/ jak by to wyglądało przy ciemnej ramie... coż zapytałem się czy mają czarną wersje i za ile, odwiedź mnie zbiła z nóg... 399zł 150zł dopłaty za czarny kolor... :[ widziałem, ze obok tego amora polecany jest Suntour XCL LO niestety obecnie mam amor tej firmy i jest jedną wielką porażką... Jakie są jeszcze dobre amorki do 300zł? dobrze by było jak by miały mocowanie IS na tarcze jeśli będzie post mount trzeba doliczyć koszt adaptera Moje kryteria i do czego będzie amor 1. musi byc czarny albo w innym ciemnym kolorze żeby nie bił po oczach :/ 2. conajmniej 100mm skoku Jeżdże w XC ale na wiosne mam zamiar wybrać się z kumplem w gory więc dobrze by było gdyby sprzęt to wytrzymał... pracować będzie z hamulcem hydraulicznym. Wiem, że chce w tej chwili coś na styl najnowszego modelu porsche za nie więcej jak 10 000zł ale może coś uda wam się wynaleść fajnego może być i używane byle w dobrym stanie!
MrJ Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Podobna dyskusja była parę tematow niżej. Dart2 to żadna opcja, chociaż... nie spodobał ci się bo był srebrny??? Ciekawe kryterium wyboru Są Suntoury: Epicon, Duro... - od 100 do 130 skoku za cenę ok. 300PLN i z tego co pamiętam tarczówce na IS. Do XCL, XCM, XCitakdalej nie porównuj, bo to "udawacze amorków" a nie amorki. Jak w tym budżecie to chyba jeszcze tylko RST zostaje (np. Omega z regulowanym olejowym tłumieniem) - może i nie rewelacja, ale nie przesadzajmy, same z siebie się nie łamią bo Axele to tylko 80mm (choć OEM 100 widziałem)
marcin1212 Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Pogadaj z amoniak`iem. Jego syn używa tego amorka http://allegro.pl/item291844504_swiateczna..._groove_q_.html do skakania i z tego co czytałem to wypowiadał sie o nim pozytywnie. Sam czaje sie na niego z tym ze do xc, tylko muszę czekać na jego wymiary.
amoniak Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Mozo grove jest raczej dla majsterkowiczów Przed użyciem rozkręcić i złożyć po bożemu no i nowe uszczelki kupić.
uchmanek Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Podobna dyskusja była parę tematow niżej.Dart2 to żadna opcja, chociaż... dlaczego? sr duro do xc? epicon to chyba niewiadma, nikt z forum go nie testowal. osobiscie jeszcze nie mialem kontaktu z ladnie dzialajacym sr'em. wracajac do tematu: mozesz probowac wylicytowac tego darta 3: http://www.allegro.pl/item293263409_amorty...bikestacja.html cena w tej chwilito 200pln, ale prawdopodobnie pojdzie za ok 350pln. roznica miedzy nim, a tym srebrnym dart'em 2 za 249pln to blokada, regulacja tlumienia i nizsza waga (200-300g mniej?) jest jeszcze czarny dart 2 za 339pln: http://www.allegro.pl/item289393759_ostatn...hox_dart_2.html w odroznieniu od srebrnego ma regulacje tlumienia. niestety jest to wersja 80mm, wiec trzeba pytac sie sprzedawcy, czy ma 100mm.
marcin1212 Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Amoniak udało Ci sie dopasować jakies uszczelki do tego mozo??
nabial Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 po 1 primo co to za kryterium ze wybierasz dla koloru, jeszcze rozumiem ludzi, ktorzy wydaja 2tys na amora, bo wtedy to juz musi wszystko byc picus glancus po 2 jak dla mnie to srebrny/szary bardziej pasuje do grafitu niz czarny :| po 3 z amorami do 300zl to jest wszystko ok pod warunkiem ze wezmiesz amor z tlumieniem olejowym, a nie jakas atrapa + jak jest napisane powyzej rozkrecenie nowki, nasmarowanie wszystkiego po swojemu, jak sie da to moze i jakas kapiel, no i psikanie goleni jakims smarowidelkiem przed jazda
Biera Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 o przepraszam w zyciu nie dałbym 50 zł za część która mi się nie podoba zejdźcie z niego, bo każdy chce mieć rower który w jego oczach trzyma się kupy (inna sprawa że dla niektórych kupy trzyma się zielona rama, niebieski mostek i czerwona kiera:P ) xcr-owi też nie ma co zarzucać - mimo wszystko to w kategorii cena/jakość amortyzator całkiem dobry. ja bym rozważał jego i rs d2(3?) (rama sign do xc? a co się stało ze starym amorem?)
Dark_Reaver Napisano 9 Stycznia 2008 Autor Napisano 9 Stycznia 2008 MrJ tak moim kryterium wybooru jest kolor... do czarnego roweru nie zamontuje srebrnego amora... ew. mógł bym go pomalować ale wtedy wszystkie naklejki idą w piździet tak samo chyba ewentualna gwarancja... Amora do majsterkowania niechce ^^ niewiem dlaczego ale boje się rozebrać amor... że coś źle złoże i go rozwale :/ Pogadałem z kumplem (też jeździ na dualu tyle, ze dragstara) i mówi mi, że 100mm to może być przy mało... i niewiem czy nie wydać dodatkowej kasy i nie kupić czegoś mocniejszego z większym skokiem... np. to http://www.allegro.pl/item293201846_marzoc...super_stan.html może na 500zł udało by się stargować ale sprzęł by już chhyba dość mocny
Biera Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 ale do czego ty szukasz amora? do skakania czy do jazdy?
marcin1212 Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 NO tak. Bomber bedzie w 100% lepszym wyborem, z tym że to jest używany amorek jednak jesli jest w dobrym stanie to sie ma sie co obawiać.
Dark_Reaver Napisano 9 Stycznia 2008 Autor Napisano 9 Stycznia 2008 troche długo pisałem posta i pojawiły się nowe odpowiedzi Ja chce mieć w miare jedno kolorowy rower... Signa mam bo była okazja go baaaaaaardzo tanio kupić! i bardzo mi się spodobała a miałem rame krosa rozmiar 23,5 :/ stalową! miałem w niej Gile T5 i była poprostu doskonała w porównaniu do tego co mam teraz ale cóż... Gila nie miała A-Head... Amora szukam do hmmm wszystkiego kilku metroowych hopek brać nie będe na pewno! ale XC, troszke street, od czasu do czasu wypad w góry, wygodna jazda po mieście No i zawsze chciałem mieć Bombera ^^ ale nie na tyle żeby nie patrzec na nic innego... 500-550zł to dla mnie dużo :/ i chce kupić taki amor żeby już BYŁ
marcin1212 Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Łączenie street i xc to troche nie bardzo. Pozatym zwróć uwage na stosunkowa krótka rurke tego bombera.
Dark_Reaver Napisano 9 Stycznia 2008 Autor Napisano 9 Stycznia 2008 Weźcie wy mi wybijcie ze łba takie pomysły jak amorek za 500zł nie stać mnie na to... musze zbierać na KASK! w sumie Gila T5 w moich rękach działała dobrze... więc może rzeczywiście nie warto się szarpać na nic powyżej darta 2 tudzież xcr itp... ważne żeby nie dostał luzów przy hydrauliku... no i niewiem dalej czy 100 skoku nie będzie za mało... obecnie amm 120 z czego dziala około 60 :/ ale wysokość jest jaka jest...dualówki lubią duzy skok żeby się wyprostować... u mnie jak tak mierze to mi wychodzi mi około 20cm potrzebnej rury chociaż niedokońca wiem jak to trzeba mierzyć ^^ ale tyle mi wychodzi tak, że ten bomber odpada
marcin1212 Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Do signa wypadało by pewnie włożyć amorka powyżej 100mm, ale z drugiej strony do xc to już nie za bardzo. Troche Ci sie to wszystko gryzie ze sobą,
Dark_Reaver Napisano 9 Stycznia 2008 Autor Napisano 9 Stycznia 2008 Chyba poprostu przestane pieprzyć głupoty, zaczne normalnie myśleć i kupie Suntoura XCR LO ma 100mm skoku więc luzik w dodatku blokade ^^, a znowu jakiegoś kozaka typu bomber raczej niepotrzebuje... jedynie dla szpanu chyba... albo oleje sprawe koloru i kupie rockshox(tutaj jeszcze bede miał fajne okularki) mimo tego, ze jest srebrny... teraz tylko pytanie który lepszy? mniej awaryjny i bardziej odporny na luzy od hamulca tarczowego
marcin1212 Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 OT Jeżeli chodiz CI o rochshoxa z allegro to z tego co wyczytałem to okularki były dostepne tylko w listopadzie i nie wiadomo jak jets teraz..
Dark_Reaver Napisano 9 Stycznia 2008 Autor Napisano 9 Stycznia 2008 Zapytałem o okularki i oto odpowiedź "oferta była wazna wczesniej , przy cenie 259 zł , pozdr" ... super... No i przewaga sr'a to to, że nie będe potrzebował dodatkowego adaptera do hamulca^^
bartekgib Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Bierz XCR'a. Sam mam i nie narzekam. Tylko ja to mówię każdemu - 200 zł i nie wymagajmy od niego SPV, platform, komór powietrznych. Ten amorek ma sprężyny, troszkę oleju i ona ma działać i się nie psuć. Jak dbasz - to jeździsz bez żadnych awarii. Żadnych skrzypiących rur sterowych, żadnych połamańców, żadnych puszczanych bar'ów, itd. Olej, sprężyny, LO bez kłopotów, 200 zł. Polecam. Pozdrawiam ! P.S. Kup -> rozbierz -> od samego zakupu przeserwisuj po swojemu -> ciesz się udanym wydatkiem w kwocie 200 zł.
Dark_Reaver Napisano 9 Stycznia 2008 Autor Napisano 9 Stycznia 2008 Nigdy nie rozbierałem amora i nieznam się na ich serwisowaniu
bartekgib Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Tu masz na dobrym przykładzie : http://mtbikes.info/readarticle.php?article_id=65 Pozdrawiam !
speq Napisano 10 Stycznia 2008 Napisano 10 Stycznia 2008 Rozebranie amora nie jest trudną sprawą. Poszperaj na forum. Jestem pewien, że znajdziesz instrukcję jak się do tego zabrać.
Mod Team Pixon Napisano 10 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 10 Stycznia 2008 Bartek opanuj się, nie wszystko co nowe warto od razu rozbierać Przecież jest gwarancja i po rozbiórce amora tracisz ją bezwarunkowo. Tylko nie wykręcaj kota ogonem, że można to zrobić tak, żeby się nie poznali. Jest takie prawdopodobieństwo, ale małe, ponieważ na gwintach śrub jest taka masa która przy odkręcaniu ich będzie się zdzierać. Poza tym nie każdy się zna na tyle żeby rozebrać taką czy inną rzecz i jeszcze ją dobrze poskładać. Następna sprawa to nie wiem jak ty, ale ja po kupnie nowego trochę mi żal jest to od razu rozbierać i grzebać bo i po co? Dopiero co nasmarowane z fabryki wyszło poskręcane w większości wypadków dobrze w niektórych trochę gorzej.
bartekgib Napisano 10 Stycznia 2008 Napisano 10 Stycznia 2008 Pixon - ja nie staram się "cfaniakować" pod jakimkolwiek względem ..... Gwarancja jest gwarancja i ja to szanuję. Ja mu polecam XCR'a więc wiem, że amorek się nie psuje ( dbać, dbać, dbać o to co się ma ). Najlepiej przejechać z 500 km żeby amorek się "dotarł" no i go przeserwisować. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że zaraz cały się połamie, blokada przestanie działać, cały się zatrze, itd. Tam nie ma komór powietrznych, nie ma jakiś manetek blokad. Proste, nieskomplikowane rozwiązania które mają działać. Takie jest moje zdanie. P.S. Do rzeczy : Widziałeś Suntour'owski orginalny smar ? ? ? Po pewnym czasie wysycha i zaczyna się z niego robić "piasek". Czy sądzisz, że jest to najlepszy sposób pielęgnacji sprężyn ? Wątpie .........
Lukas_Mako Napisano 10 Stycznia 2008 Napisano 10 Stycznia 2008 a może coś od rst ? te nowe modele wyglądają jakoś przynajmniej .... może i działają http://www.hcfr.pl/news.php?readmore=795 hahaha notka ze strony producenta "RST - ta marka w Polsce ma wiele opinii, głównie tych złych. Przez niektórych nazywany Roz###### Sobie Twarz." heheh przynajmniej są szczerzy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.