Fragles Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 Mianowicie jak zamocować ten napinacz? Prosze o instrukcje dla "niewtajemniczonych" To TEN pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxer Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 Też dołączam się do tematu. Mam pewna wizję, tak? 1. ściągamy korbę 2. Odkręcamy suport 3. Jakoś tam ( no właśnie gdzie ?) wtykamy napinacz 4. Zakręcamy suport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ufoludek Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 Też dołączam się do tematu. Mam pewna wizję, tak? 1. ściągamy korbę 2. Odkręcamy suport 3. Jakoś tam ( no właśnie gdzie ?) wtykamy napinacz 4. Zakręcamy suport No dokładnie tak . Jakoś tam wtykasz napinacz tak żeby pasował i zakręcasz suport To całkiem serio, po odkręceniu zobacz sobie jak będzie najlepiej i tak go ustaw. Tam raczej wiele możliwośći do montazu nie ma wiec powinno pójść gładko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxer Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 od razu mówię, że jestem laik Ok, ale skoro wykręcam suport i mogę przez niego "przełożyć" napinacz, to też on mi na luzie wyleci, bo sie o nic nie zablokuje. Chyba, że tam jakoś od tyłu jest coś aby to zablokować? Jakby ktoś mógł to proszę o wstawienie jakiegoś foto. Pzdr. Błażej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2008 Jak wkręcisz miskę suportu to go zablokuje i nie będzie mógł się ruszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxer Napisano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 Czyli: 1. wykręcam suport 2. odkręcam miski ( jak to sie robi ?) 3.zakładam napinacz 4.zakręcam miskę ?????????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fragles Napisano 8 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 A czy to musi być odpowiedni suport z miskami na zewnątrz? Bo to się wtedy nie ma gdzie bloknąć czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 Maxer, miski to są te dwie "nakrętki" bo bokach suportu, czyli wykręcając je wykręcasz suport. Często jest tak że prawa miska jest wciśnięta na suport, wiec tym sie nie przejmuj. Potem przekładasz suport przez dziurę w napinaczu i wkręcasz suport. Nie ma wyjścia żeby napinacz się nie trzymał, miska ma odpowiedni rant, większy od gwintu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxer Napisano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 pudeleQ Dzięki, pod dokładnym zgłębieniu budowy suportu stwierdzam, ze masz rację. Jakie problemy mogą wytapiać przy rozkręcaniu/ wkręcaniu suportu, pomijając zapieczenie śrub ? Gdy rozkręcam suport to wystarczy włożyć klucz i wykręcić, czy trzeba jeszcze jakąś śrubą przykręcać ten klucz (gdzieś tak czytałem)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 Zakładałem indetyczny napinacz, a raczej dwa - jeden z suportem Dartmoor Hard-Barr i ramą A-gang a.m., drugi odpowiednio Accent i Dartmoor StreetStyle. Jest to proste nawet dla początkującego: 1) jak napisali - wykręcamy prawą miskę kluczem do odkręcania suportu. Może iść ciężko (a nawet bardzo ciężko) bo niestety gwint jest bardzo drobny i ma tendencję do zapiekania (lepiej od razu wcisnąć tam trochę WD-40, ale nie DO SUPORTU ale POD GWINT MISKI. Jeśli klucz jest dobry a wgłębienia montażowe (wielowpust) w misce nie zjechane, powinno nie być większego problemu w postaci "wyskakiwania klucza", 2) wyjmujemy miskę wraz z suportem lub bez, a wtedy suport trzyma się tylko na lewej misce (w sensie lewa-prawa z perspektywy siedzenia na siodełku, nie wiem naprawdę która jest która fachowo ), 3) przekładamy napinacz przez suport. Upewniamy się że małe śrubki kontrujące na imbus (chyba 5 sztuk) są ODKRĘCONE, 4) dokręcamy zdjętą miską. Przed maksymalnym dokręceniem ustawiamy kąty napinacza (może się jeszcze lekko przesunąć razem z ruchem wkręcanej miski), 5) sprawdzamy lewą (drugą) miskę, bo najpewniej należy ją dokręcić (suport prawdopodobnie w całości przesunął się nieco w prawo na grubość blachy napinacza), 6) ostatecznie ustawiamy kąt napinacza i DOKRĘCAMY małe śrubki na imbus - wrzynają się one w lakier i (przynajmniej teoretycznie) blokują przesuwanie się napinacza. UWAGI: 1) napinacz i tak może się nieco przesuwać, mimo dokręcenia śrubek kontrujących. Tak samo, jak suport może mieć tendencje do samoczynnego wykręcania 2) różnie jest z linią łańcucha - niby rolki pozwalają na znaczny ruch łańcucha na boki, ale ja np. do korby Dartmoora Rebel musiałem je przesuwać ok. 3mm na zewnątrz (dwie grube podkładki) i dopiero wtedy łańcuch dobrze pracował POWODZENIA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxer Napisano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 ooooo, Dzięki za porządną instrukcje! Nawet nie wiedziałem, że z tyłu są jakieś śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 Te cztery łby śrub (stożki wchodzące w blachę) które widać na foto mocują z tyłu takie półkole w które jest wkręconych bodaj 5 (nie mam przy sobie tego napinacza) małych imbusów do kontry. Jeśli tylko suport nie jest zapieczony a łańcuch się zgodzi (można go np. zsunąć wcześniej z zębatki) to jest robota na dosłownie 20 minut razem z myciem rączek - masz z przodu 1 tarczę jak sądzę i pewnie 32z więc uważaj też na ewentualny zbyt duży rockring - standardowy w Dartmoorach Rebel jest np. ciut za duży i napinacz średnio spełnia swą rolę, bo ma ramiona o trochę zbyt dużym kącie rozstawu. Ale i z tym można sobie dać radę... Miłego kręcenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxer Napisano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 Tak, mam 32z, ale bez rockringa. NIe ma żadnych problemów z wielkością tarczy, bo tam pisze, ze od 32 a wiec daje to chyba nam mniejsze pole do popisu z regulacją ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 Wybaczcie, ale jeśli ktoś nie ma zbytniego pojęcia jak to zrobić, ani nie zna nikogo kto by mógł mu pokazać na żywo jak się to robi, to nie lepiej zanieść do serwisu i za np. 15zł mieć problem z głowy, a i będziemy mieć pewność, że nie rozwalimy gwintów suportu, kąt napinacza będzie dobry itp. To tylko moje zdanie - nie bijcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxer Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 Wybaczcie, ale jeśli ktoś nie ma zbytniego pojęcia jak to zrobić, ani nie zna nikogo kto by mógł mu pokazać na żywo jak się to robi, to nie lepiej zanieść do serwisu i za np. 15zł mieć problem z głowy, a i będziemy mieć pewność, że nie rozwalimy gwintów suportu, kąt napinacza będzie dobry itp.To tylko moje zdanie - nie bijcie biggrin.gif Rozumiem, ale gdybym wszystko miał nosić do serwisu ( co mi się nie uśmiecha, no mam daleko i mało kasy) to bym się nigdy niczego nie nauczył. Za odkręcenie suportu i wkręcenie 15 zł do dużo kasy, a jak znam "mój" serwis to wezmą min 20 zł. Co do wkręcania suportu to myślę, że tata mi pomoże, który ma większe zdolności manualne w tych sprawach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.