Skocz do zawartości

[koła] dt i dylematy


seba_

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zastanawiam sie nad nastepujacym zestawem:

- piasty 240s center lock® thru bolt

- obręcze 4.2d

- nyple DT pro lock Aluminium

- szprychy DT revolution CZARNY 2.0/1.5

 

Zastanawiam sie czy wybrac opcje 28 czy 32 szprychy. Koła na 28 fajniej wyglądaja i są trochę lżejsze. Ważę ok 70kg a przeznaczeniem roweru są maratony. Wolałbym opcję 28 szprych, ale nie chcę żeby koła straciły przez to zbytnio na trwałości. Co o tym sądzicie? Jest jeszcze kwestia patentu thru bolt. Czy ktoś to już testował i czy warto dopłacać? Czytałem co było o tym napisane w temacie o slr'ach, ale to rozwarzania dość teoretyczne. Ostatni problem to szprychy. Czy te co podałem to najlepszy wybór w rozsądnej cenie? Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

pozdrawiam

Napisano

cena w tym momencie to juz ponad 1700 zl. to nie wychodzi dużo taniej a nie mają patent thru bolt i gwarancji. Również waga po doliczeniu zacisków wyjdzie minimalnie większa, więc raczej nie warto.

Napisano
Tarcze, revo i 28 szprych? Gorzej by bylo tylko jakbys jeszcze na sloneczko zaplotl :)

Tamte gotowce maja aerolite a to inna bajka niz revo.

 

skoro sa tak slabe to moze super comp beda ok? Nie specjalnie mam ochote placic po 12zl od szprychy.

Napisano

No super compy powinny dac rade. Tak mi przynajmniej mowili w sklepierowerowym jak sie zastanawailem jakie szprychy. Tzn mowili ze revo do 70kg moga dac rade ale wypowiadali sie o 32 szprychach a nie 28. Jeszcze pytanie jaka tarcze masz z przodu. Ale supercompy mysle ze dadza rade, w koncu nie sa tak wycieniowane w srodku.

Napisano
No super compy powinny dac rade. Tak mi przynajmniej mowili w sklepierowerowym jak sie zastanawailem jakie szprychy. Tzn mowili ze revo do 70kg moga dac rade ale wypowiadali sie o 32 szprychach a nie 28. Jeszcze pytanie jaka tarcze masz z przodu. Ale supercompy mysle ze dadza rade, w koncu nie sa tak wycieniowane w srodku.

z przodu mam 180 z tylu 160

Napisano

Roznie ludzie jezdza. Moze revo wytrzymaja, a moze sie poskladaja. Ja na Twoim miejscu bym nie ryzykowal ale sam musisz wybrac. W sumie ciezki nie jestes, jest tez opcja przeciez zaplesc w polowie na revo a w polowie na supercomp. Tzn te szprychy hamujace bylyby na supercomp. Nie wiem jak bedzie z wytrzymaloscia tego. Pogadaj w zaufanym serwisie, albo powymieniaj maile z dystrybutorem dt

Napisano

Tak Verul, tylko wtedy na revo byłaby tylko prawa strona przedniego koła. Bez sensu. Zysk niewielki.

Weź supercompy, będziesz miał pewniejsze koło. Te 40 gram na komplet kół naprawdę można odżałować.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

to chyba nie do konca na temat, ale przynajmniej nie zakladam nowego :) czy ktos juz kupowal kola w bikestacji? jak jest z jakoscia zaplotu i ewentualnie z gwarancja? z gory dzieki za odpowiedzi.

Napisano

Kolega (forumowicz zresztą) kupował u nich koła złożone z XR 4.1, XT i Revo. Zaplot... żal wspominać. Szprychy luźne, można było sobie na kole grać jak na harfie. Pojechał na tych kołach w góry - pierwszy czy drugi dłuższy zjazd po kamieniach i z obręczy ósemki. Tylna nie do odratowania.

Tyle w dramatycznym skrócie. Przed tym wspólnym wyjazdem rozważałam zakup kół w Bikestacji - po opisanym wyżej doświadczeniu zrezygnowałam. Komponenty - tak; całe koła - za nic na świecie, choćby mi dopłacali :)

Pozdrówko z negatywem :)

Napisano

verul Napisano 14.03.2008, 09:43

A co powiecie na kola u Arnika?

 

 

U Arnika złożyłem koła w zeszłym roku, na komponentach przód: obręcz XR 4.1, DT revo, piasta DT, tył XR 4.1 ,DT revo, piasta Novatec, koła pod v-ki. Z kołami nic się nie dzieje, zero jakichkolwiek problemów, zaplot pierwszorzędny, i równie ważne koła były porządnie zapakowane, nawet poczta polska nie była w stanie nic uszkodzić.

Napisano

Nie ryzykuj revo przy takim zestawie jaki planujesz- szkoda pieniedzy. Dobrze zaplecione koło wytrzymało by zapewne sezon, ale później zaczęłaby się masowa wymiana szprych po 3pln od sztuki, czyli bezsens. Jak widzisz po opisach dobrze złożone koła na odpowiednich komponentach cieszą jeźdźca nawet kilka sezonów, bez zwracania uwagi na siebie (no chyba, że ktoś je z błota chce obmyć ;-) ). Zestaw który podałeś na początku jest niezły, ale zmień szprychy na compy i masz świetne lekkie koła, a za razem wytrzymałe. Do tego spokojnie mógłbyś wziąć 28 szprych. A co do zaplatania w bikestacji, to Ecia nie tylko Twój kolega raz pojechał na kołach od nich- w zeszłym sezonie zaplotłem od nowa koła około 10 osobom, które straciły koła w wyniku "udanego-okazjonalnego" zakupu u nich ;-) To takie małe ostrzeżonko ;-) Pozdrówko eVerybody :-)

Napisano
U Arnika złożyłem koła w zeszłym roku, na komponentach przód: obręcz XR 4.1, DT revo, piasta DT, tył XR 4.1 ,DT revo, piasta Novatec, koła pod v-ki. Z kołami nic się nie dzieje, zero jakichkolwiek problemów, zaplot pierwszorzędny, i równie ważne koła były porządnie zapakowane, nawet poczta polska nie była w stanie nic uszkodzić.

 

Podobnie i ze mną :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...