seba_ Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 zastanawiam sie nad nastepujacym zestawem: - piasty 240s center lock® thru bolt - obręcze 4.2d - nyple DT pro lock Aluminium - szprychy DT revolution CZARNY 2.0/1.5 Zastanawiam sie czy wybrac opcje 28 czy 32 szprychy. Koła na 28 fajniej wyglądaja i są trochę lżejsze. Ważę ok 70kg a przeznaczeniem roweru są maratony. Wolałbym opcję 28 szprych, ale nie chcę żeby koła straciły przez to zbytnio na trwałości. Co o tym sądzicie? Jest jeszcze kwestia patentu thru bolt. Czy ktoś to już testował i czy warto dopłacać? Czytałem co było o tym napisane w temacie o slr'ach, ale to rozwarzania dość teoretyczne. Ostatni problem to szprychy. Czy te co podałem to najlepszy wybór w rozsądnej cenie? Z góry dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam
gerus Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 Nie lepiej gotowca DT Swiss? http://allegro.pl/item290430620_dt_swiss_x..._najtaniej.html Może wyjść taniej niz kupowac osobno.
seba_ Napisano 8 Stycznia 2008 Autor Napisano 8 Stycznia 2008 cena w tym momencie to juz ponad 1700 zl. to nie wychodzi dużo taniej a nie mają patent thru bolt i gwarancji. Również waga po doliczeniu zacisków wyjdzie minimalnie większa, więc raczej nie warto.
verul Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 Tarcze, revo i 28 szprych? Gorzej by bylo tylko jakbys jeszcze na sloneczko zaplotl Tamte gotowce maja aerolite a to inna bajka niz revo.
seba_ Napisano 8 Stycznia 2008 Autor Napisano 8 Stycznia 2008 Tarcze, revo i 28 szprych? Gorzej by bylo tylko jakbys jeszcze na sloneczko zaplotl Tamte gotowce maja aerolite a to inna bajka niz revo. skoro sa tak slabe to moze super comp beda ok? Nie specjalnie mam ochote placic po 12zl od szprychy.
ulvgar Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 A potem dopłacać kolejne 12 PLN przy wymianie szprychy...
verul Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 No super compy powinny dac rade. Tak mi przynajmniej mowili w sklepierowerowym jak sie zastanawailem jakie szprychy. Tzn mowili ze revo do 70kg moga dac rade ale wypowiadali sie o 32 szprychach a nie 28. Jeszcze pytanie jaka tarcze masz z przodu. Ale supercompy mysle ze dadza rade, w koncu nie sa tak wycieniowane w srodku.
seba_ Napisano 8 Stycznia 2008 Autor Napisano 8 Stycznia 2008 No super compy powinny dac rade. Tak mi przynajmniej mowili w sklepierowerowym jak sie zastanawailem jakie szprychy. Tzn mowili ze revo do 70kg moga dac rade ale wypowiadali sie o 32 szprychach a nie 28. Jeszcze pytanie jaka tarcze masz z przodu. Ale supercompy mysle ze dadza rade, w koncu nie sa tak wycieniowane w srodku. z przodu mam 180 z tylu 160
verul Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Roznie ludzie jezdza. Moze revo wytrzymaja, a moze sie poskladaja. Ja na Twoim miejscu bym nie ryzykowal ale sam musisz wybrac. W sumie ciezki nie jestes, jest tez opcja przeciez zaplesc w polowie na revo a w polowie na supercomp. Tzn te szprychy hamujace bylyby na supercomp. Nie wiem jak bedzie z wytrzymaloscia tego. Pogadaj w zaufanym serwisie, albo powymieniaj maile z dystrybutorem dt
hudy Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Tak Verul, tylko wtedy na revo byłaby tylko prawa strona przedniego koła. Bez sensu. Zysk niewielki. Weź supercompy, będziesz miał pewniejsze koło. Te 40 gram na komplet kół naprawdę można odżałować.
seba_ Napisano 13 Marca 2008 Autor Napisano 13 Marca 2008 to chyba nie do konca na temat, ale przynajmniej nie zakladam nowego czy ktos juz kupowal kola w bikestacji? jak jest z jakoscia zaplotu i ewentualnie z gwarancja? z gory dzieki za odpowiedzi.
Ecia Napisano 14 Marca 2008 Napisano 14 Marca 2008 Kolega (forumowicz zresztą) kupował u nich koła złożone z XR 4.1, XT i Revo. Zaplot... żal wspominać. Szprychy luźne, można było sobie na kole grać jak na harfie. Pojechał na tych kołach w góry - pierwszy czy drugi dłuższy zjazd po kamieniach i z obręczy ósemki. Tylna nie do odratowania. Tyle w dramatycznym skrócie. Przed tym wspólnym wyjazdem rozważałam zakup kół w Bikestacji - po opisanym wyżej doświadczeniu zrezygnowałam. Komponenty - tak; całe koła - za nic na świecie, choćby mi dopłacali Pozdrówko z negatywem
oxalis Napisano 16 Marca 2008 Napisano 16 Marca 2008 verul Napisano 14.03.2008, 09:43 A co powiecie na kola u Arnika? U Arnika złożyłem koła w zeszłym roku, na komponentach przód: obręcz XR 4.1, DT revo, piasta DT, tył XR 4.1 ,DT revo, piasta Novatec, koła pod v-ki. Z kołami nic się nie dzieje, zero jakichkolwiek problemów, zaplot pierwszorzędny, i równie ważne koła były porządnie zapakowane, nawet poczta polska nie była w stanie nic uszkodzić.
Arni_King Napisano 18 Marca 2008 Napisano 18 Marca 2008 Nie ryzykuj revo przy takim zestawie jaki planujesz- szkoda pieniedzy. Dobrze zaplecione koło wytrzymało by zapewne sezon, ale później zaczęłaby się masowa wymiana szprych po 3pln od sztuki, czyli bezsens. Jak widzisz po opisach dobrze złożone koła na odpowiednich komponentach cieszą jeźdźca nawet kilka sezonów, bez zwracania uwagi na siebie (no chyba, że ktoś je z błota chce obmyć ;-) ). Zestaw który podałeś na początku jest niezły, ale zmień szprychy na compy i masz świetne lekkie koła, a za razem wytrzymałe. Do tego spokojnie mógłbyś wziąć 28 szprych. A co do zaplatania w bikestacji, to Ecia nie tylko Twój kolega raz pojechał na kołach od nich- w zeszłym sezonie zaplotłem od nowa koła około 10 osobom, które straciły koła w wyniku "udanego-okazjonalnego" zakupu u nich ;-) To takie małe ostrzeżonko ;-) Pozdrówko eVerybody :-)
anulkaa Napisano 19 Marca 2008 Napisano 19 Marca 2008 U Arnika złożyłem koła w zeszłym roku, na komponentach przód: obręcz XR 4.1, DT revo, piasta DT, tył XR 4.1 ,DT revo, piasta Novatec, koła pod v-ki. Z kołami nic się nie dzieje, zero jakichkolwiek problemów, zaplot pierwszorzędny, i równie ważne koła były porządnie zapakowane, nawet poczta polska nie była w stanie nic uszkodzić. Podobnie i ze mną
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.