Skocz do zawartości

[koła]Max. 800 zł, do XC pod V-ki, jak najlżejsze


karolyfer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heloł ! :)

 

Piszę ten temat jako że potrzebuję nowych kół do mojej Sierry gdyż stare ledwo się toczą, a grubości ścianek obręczy nie można uznać za bezpieczną :P Przejdę do konkretów ;)

 

Potrzebuję jak najlżejszych kółek (max 1650 g bez zacisków) do XC (parę wyścigów w sezonie) i czasami jakiś wypad do Ojcowskiego Parku Narodowego z nutką szaleństwa ;) do tego na normalne treningi MTB raz-dwa razy w tygodniu (resztę śmigam na szosówce). Koła pod V-ki. Moja waga aktualna to 61 kg, roweru bez kół około 9,9 kg.

 

Szprychy na 100% bedą DT Revolution sztuk 32 na koło.

 

Piasta tył - najpoważniejszym moim kandydatem jest nowa XT 2008 http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...id=293&l=pl

 

Piasta przednia - tu budżetowo myślałem nad Novateciem za 50 zł na dwóch "maszynówkach" Jakoś nie chcę ryzykować szosowej i potem przy ewentualnym padnięciu kupować kompletu nowych czarnych Revo ;) za droga zabawa ;)

 

Obręcze - hmm, chyba tylko Mavic wchodzi w grę, jakoś oferta Alexa do mnie nie przemawia, a wynalazków innych za bardzo nie ma w tej dziedzinie :) Mam jednak dylemat warty około 120 zł. Czy lepiej dopłacić do topowych XC717 czy kupić XM317 ;) ? Ktoś powie że to duża różnica, ale przy odrobinie pecha (bądź szczęścia przy XM317) różnica wagowa na sztuce wynosi tylko 5 g. (XC717 widziałem po 429g nawet, a XM317 bywają 434 g) Za zaoszczędzone pieniądze mógłbym wtedy dołożyć do czegoś innego ;)

 

Nyple - DT Alu najprawdopodbniej (bo Sapimy aluminiowe trudniej dostępne)

 

Skłonny jestem wydać na tą zabawę do 800 zł, ale im taniej tym lepiej ;), zestaw jak wyżej na Mavicach XM317 wyjdzie mnie około 630 zł + zaplot. Jestem otwarty na propozycje, może ktoś coś ciekawego zna, bądź jest w stanie polecić coś ;) Z góry dzięki za pomoc przy wyborze :)

Napisano

Ja bym się zastanowił nad maszynami typu Boplight Team, Novatec, Accent Ride&Roll.

Bo i tańsze, i maszyny (ja kół na XT wlaśnie się pozbywam przez kulkokontrokonusy ;) ) a waga... gdziesik indziej czytalem, że to ponad 420g (na Allegro)! Czyli bez zacisku ok. 380 = ok. 10g mniej niż w/w ;)

 

Jak waga 61 kg i bez szaleństw to może szosówki? Albo coś typu Rotaz/Boplight Race... z tym, że tu już cena sporo większa, ale waga mmmmmmmmm... sam mam ten problem ;)

Napisano

myślę że 317ki możesz brać ja ważę 66kg i wszytko ładnie pięknie ani razu nie prostowałem moje ważą 445g

mam lx z tyłu ..( nie kupił bym drugi raz ) trzeba często zaglądać dbać bo sie luzuje wrr

następna piasta nie będzie sh*tmano

Napisano

karolyfer sam stałem przed identycznym wyborem rok temu...miałem ten sam budzet, ten sam cel i niemal tą samą wagę co Ty

nie wchodziły w gre zadne wynalazki (rotazy, piasty szosowe itd), miał być lekki sprawdzony i wytrzymały zestaw...

koniec końców mam Mavicki 717/DT Revo/piasta przód XT, tył XTR

nic temu zestawowi zarzucić nie mogę, ze swojej strony polecam (ewentualnie na Twoim miejscu rozważałbym zamiast 717 317, ale to już zależy od tego co uda Ci się wyhaczyć ;) )

Napisano

Ja również zastanawiam się nad podobnymi kołami ale do 600zł. Moja waga to ok 77kg, w sezonie ~74-75.

 

Obecnie myślę nad czymś takim - Mavic 317/DT Revo/Piasty LX/nyple DT Alu.

Mógłby ktoś podać realną wagę piast LX ? Bo według tego co podaje bikestacja XT z zaciskami komplet ~630g, LX 650g, nie za mała różnica ?

Napisano

Jeśli chodzi o nowe XT na tył to waży 340 g (bez zacisku), dlatego jest ona moim faworytem bo na XTR pieniędzy nie mam(chyba że by się coś trafiło, ale wtedy miałbym problem ze złożeniem kół, a tak to zamówię wszystko w jednym sklepie), a "maszyny" są ciężkie ;)

 

A Boplight Race wchodził w grę (tylna oczywiście), ale po przeczytaniu opinii na LB o tym jak bębenki padają podziękowałem. Poza tym jeżdże i raczej dalej będę jeździł na ósemce(bez pająka) dlatego bębenek alu nie wchodzi w rachubę ;)

 

@Lukas_T1

 

Jaka waga twojego zestawu ? I ile dałeś za tylną piastę XTR? ;)

Napisano

po 1 do tylu z shimano to tylko xt/xtr, chociaz nie ukrywam ze jestem zwolennikow maszyn

 

co do twojego zestawu to przejechalem na komplecie xm317 5tys km przy wadze 85-95kg i cacy, zastosowanie od szosy na slikach 1.5 do szalenstw w lesie, centrowane raz, po ulozeniu szprych, bo tyl uciekal na 1 strone i przod mial lekkie bicie, od tego czasu zapomnialem o czyms takim jak centra

 

piasta przod novatec jak najbardziej - mam i chwale, 5tys km bez zagladania, ja kupilem komplet za 130zl ;p

 

a piaste tyl to wg uznania i szalenstw finansowych ;)

 

z kol bedziesz zadowolony o ile dobrze ci je zaplota

Napisano

Ile dokładnie kosztują 317tki?

Ja się z zestawem: DT X450 + XT '08 pod V p/t + DT Revo 64 szt. + nyple DT alu prawie zmieściłam w 5 stówach (dokładnie 504 zł) - a części zamawiałam przez sklep stacjonarny... O ile dobrze pamiętam, w necie ceny 317ek są nawet niższe, niż DT X450 (89 zeta pierwsze i 99 zeta drugie; tu i ówdzie DT kosztują bliżej 90 zeta, ale nigdzie nie widziałam, aby były tańsze, niż XM317).

Toteż, thomash, bez obawy: w 6 stówach zmieścisz się bez najmniejszego problemu :) .

Pozdrówko z nadwyżką :)

Napisano

A Twój zestaw Ecia to czarne obręcze i szprychy czy srebrne ?

Ja liczę tak (według sklepu stacjonarnego) - obręcze 317 czarne 99zl sztuka, szprychy DT Revo 64szt czarne u Arnika 224zl (3,50zl/szt), nyple alu 32zl. Tu już wychodzi ~454zl i do tego piasty LX ~130zl. Całość 584zl + zaplatanie więc chyba coś za drogo mi ten komplet wychodzi ?

 

Chociaż w tym samym sklepie Xsystoff kupił koła 317/LX/DT Comp/nyple DT alu za ~450zl, a dopłata do revo to powinno być max 80zl.

No i jeszcze muszę poczytać trochę o maszynach bo nad tym się nie zastanawiałem.

Napisano

Zdecydowanie za drogo. Ja z zaplataniem (u drogiego mistrza :) ) dam mniej. Moje komponenty, co prawda, srebrne, ale mimo to podejrzanie wysoka ta twoja cena... Szprychy tu sporo dodają - ale ja z kolei więcej płacę za nyple (Arnik ma niezłą cenę, a jeszcze lepszą Bikestacja). W efekcie za szprychy i nyple wychodzi u mnie raptem o 32 zł taniej.

Co do maszyn, zastanawiałam się nad nimi długo, robiłam wywiad, przegląd rynku i wyszło mi, że najtańsze, jakie się opłaca brać, to Onyxy... 600 pln komplet (pod V-ki, bo pod tarcze o ok. stówę więcej). Można jeszcze pomyśleć nad zwykłymi DT Swiss - ale... to najniższy model w kolekcji, więc jakoś, mimo renomy firmy, trochę nie miałam zaufania. Zresztą, i tak drogo wychodzi.

XT to chociaż sprawdzony sprzęt, a cena pozwala wybaczyć zarówno wagę (w tym miejscu akurat nie najistotniejszą), jak i konieczność serwisowania.

Pozdrówko rozliczeniowe :)

Napisano

Ceny szprych, nypli i piast wziąłem od Arnika, a jednak za drogo ma :)

Wg. Bikestacji ten sam zestaw ~515zl bez zaplatania więc też już lepiej ale też niezbyt tanio, a waga to ok 1710g według wag z bikestacji (317/revo/lx).

Napisano
@Lukas_T1

 

Jaka waga twojego zestawu ? I ile dałeś za tylną piastę XTR? :)

1653g z mosieznymi nyplami (zatem przeplot na alu nyple dałby 1610g), kupowałem komplet wiec ceny xtra nie podam :)

Napisano

Jak się tak teraz zastanowiłam - doszłam do wniosku, że mnie z kolei te koła jednak coś za tanio wychodzą :) . Niewykluczone, że się sprzedawca machnął gdzieś w obliczeniach. Ale jeśli tak - będzie podstawa do ewentualnego negocjowania zniżki :) .

Wyjaśni się niebawem, kiedy wpłacę zaliczkę i części zaczną schodzić.

Tym niemniej jakby nie patrzeć, w 6 stówach bez zaplatania się z tym swoim setem mieszczę.

Pozdrówko w zawieszeniu :D

Napisano

Podliczałem również zestaw 317/DT Revo/DT alu/XT, wszystko srebrne i wychodziło ok 590zl w sklepach internetowych bez zaplatania :).

Jeżeli taki zestaw udało Ci się dostać za 500zł to niezłe szczęście :)

Napisano

Dlatego właśnie różnica jest zbyt duża, żebym tu nie węszyła jakiejś rachunkowej wpadki :) .

Zobaczymy :D ...

Pozdrówko nieufne :)

Napisano
Ja bym się zastanowił nad maszynami typu Boplight Team, Novatec, Accent Ride&Roll.

Bo i tańsze, i maszyny (ja kół na XT wlaśnie się pozbywam przez kulkokontrokonusy :P ) a waga... gdziesik indziej czytalem, że to ponad 420g (na Allegro)! Czyli bez zacisku ok. 380 = ok. 10g mniej niż w/w :P

 

Jak waga 61 kg i bez szaleństw to może szosówki? Albo coś typu Rotaz/Boplight Race... z tym, że tu już cena sporo większa, ale waga mmmmmmmmm... sam mam ten problem :P

 

Nowa Xt ze swoją wagą ok 350g deklasuje większośc maszynowych konkurentów. Na placu boju pozostaje jeszcze maszynowy Dm http://www.allegro.pl/item293359212_piasta...mtb_okazja.html który jest świetną propozycją na piaste pod Vki.

Ja się decyduje na shimano z tyłu, głównie z powodu innowacyjnosci i niskiej masy Centerlocka Xt 775.

Do przodu pod vki, wg mnie są lepsze propozycje od shimano, ale w rzeczywistosci niczego powyżej Lx nie testowałem, także Xt może być równie dobry...

Propozycja nr.1 --Z szosową piastą sporo byś wagi urwał {np novatec 82g, albo rotaz 63g} a wytrzymałośc przy normalnej Xc jezdzie powinna być na wysokim poziomie {w końcu my mamy amora, a szosowcy sztywny widelec, podziurawione szosy i piasty im żyją :)}

Co do obręczy to mam Xm317 , ale spodziewałem się po Mavicku czegoś więcej... Bardziej mi przypadł Alexrims Ace18...

Propozycja nr.2 -- Wybijcie sobie z głowy czarne szprychy revo, weźcie mosiężne nyple na tylne koło {ponoć koła lepiej się centrują} i dopłaćcie do lepszych obręczy...

Lepsze nie koniecznie= lżejsze, ale np propozycja obręczy od Dt wydaje mi się lepsza od Xm317 Mavicka :)

Propozycja nr.3 -- Zrezygonować z dt revo na tylnim kole {przynajmniej od strony kasety} i wstawić dt competition. :D

Jakby ktoś miał jakieś pomysły i zastrzeżenia to tu jest mój temat o kółkach http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;hl=equalizer

Napisano

Ace18 potwierzdam, że są tanie, sztywne i DOŚĆ lekkie - te teoretyczne 460/465g to bajka - potrafią realnie ważyć i 40g więcej, a stąd blisko do DH19, które można używać już na porządnych dziurach.

 

Ja na tył postanowiłem wziąć Mavica317 (raczej), na przód się zastanowię (może tylko 1 komora?) Choć zależy od egzemplarza - bywają 317 = 435g i 517 = ...435g :) Więc chyba jednak trzy komory. Albo znajdę coś innego - UFO pod V-ki? Przecena 717? Mach IV? Alexy? A właśnie: co to za obręcz ALEXRIMS CROSTINI M1.1??? Ktoś taką ma? Bo cena porównywalna z 317 a waga 430g... ale katalogowo, ciekawe jak real ;) Dodam, że z kaskiem, butami i plecaczkiem wyjdzie mi ok. 70kg.

 

Szprychy będą 1,5 na przód (chyba Sapim Laser) a na tył albo wszystkie 1,8 (Sapim Race) albo z lewej strony 1,5 - jeszxczwe nei zdecydowalem i stąd pytam, czy ktoś ma taką kombinację? I jak jest wtedy z naciąganiem się szprych?

 

Piasty ni wim - założylem temat o Accentach Roadrunner, ale zobaczę w jakiej cenie wyjdą te Rotazopodobne wynalazki o grubości ołówka pod marką Accent (mają być na 2008). Tylko z kolei jak jest z tymi malutkimi łożyskami na przedzie i awaryjnym ponoć bębenku z tyłu??? ;)

Napisano
A właśnie: co to za obręcz ALEXRIMS CROSTINI M1.1??? Ktoś taką ma? Bo cena porównywalna z 317 a waga 430g... ale katalogowo, ciekawe jak real :)

Niestety, muszę cię rozczarować: jak w przypadku większości obręczy Alexa, waga katalogowa jest mocno optymistyczna, podczas gdy w realu obręcze te ważą >500 g.

Pogrzeb w necie i pooglądaj fotki na wadze - zdaje się, że nawet na LB są.

Pozdrówko rozwiewające nadzieje :)

Napisano

Ale też i BARDZO mocna. Nie tylko dla ludzi o mojej wadze :) - wiele osób ci to potwierdzi.

Jedyną jej wadą, jaką udało mi się zaobserwować - jest wąskość. Opony o realnej szerokości powyżej 2" zaczynają się już na niej nienaturalnie układać. Gdyby nie to - moje kolejne koła bez wątpienia byłyby składane ponownie na tej obręczy. Mam nadzieję, że DT X450 okaże się tak samo pancerna (czyt.: wybaczająca różne wpadki i głupoty) :)

Pozdrówko w obronie :)

Napisano
Ale też i BARDZO mocna. Nie tylko dla ludzi o mojej wadze - wiele osób ci to potwierdzi.

Ja też - miałem (w sumie nadal mam, ale już nie używam bo zmieniam na komplet jakiś lightów) koła na ACE18, i to jeszcze jak ważyłem więcej niż teraz :P i udało mi isę nawet zgiąć szpilkę w piaście XT, a obręcz jak była prosta tak jest ;)

 

Ale tak samo jak zauważyla Ecia - tylko do niezbyt szrokich opon się to nadaje. Moje Kendy Koyote 1,95 są już "na styk" i trzeba troszkę wysiłku, żeby je dobrze ułożyć.

 

PS. Crostini już znalazlem na LB właśnie - i zwątpiłem :( Zresztą tak samo jak z... MachemIV - 430g realnie za jedną komorę? Dziękuję :o

To żeby nie robić nowego tematu - czy jest jakaś obręcz w wadze najlepiej do 410g do 100PLN? Będzie na przednie koło, więc o wytrzymałość raczej się nie boję. 32 lub 28 dziur (nie zdecydowałem jeszcze jaka będzie piasta, w każdym razie nie 36 ;) ). Mavic X517 odpada bo cena niezdrowa (ceramiczny SUP o wadze realnej <400g), na Sunrimsa UFO (mimo rewelacyjnej dla mnie wagi ok. 380g, a są egzemplarze i po 370g) ludzie narzekają że się "rozłażą", Alexy wyglądają interesująco tylko na papierze...

 

Zastrzegam, że to będzie tylko na szosę i szutry , więc czy można zaryzykować np. obręcz UFO na 28 dziur (ponoć sa takie, choć wszyscy sprzedają na 32) z piastą typu Rotaz/Boplight Race i szprychami 1,5 dla kogoś ważącego w ładunkiem ok. 68-70kg? Do amorka R7 SPV, więc najmniejszych nierówności przez SPV to raczej nie wytłumi... :)

Napisano

Dla 2,1-2,2 w sam raz bylaby DH19 Alexa - jeśli ktoś na biku do XC jeździ, a nie fruwa, wytrzymają chyba wszystko. Waga realna troszkę ponad 510g, cena przyzwoita :)

 

Niestety (a może i "stety" :P ) mam V-ki, więc tylko takie obręcze mogę mieć.

Ale ponawiam pytanie - jak to jest z tymi UFO? Jeśli nie dobija się opony nie wiadomo jakim ciśnieniem i nie szaleje, wytrzymają? Czy nie warto ryzykować? :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...