pr0 Napisano 6 Stycznia 2008 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam, Jako że cały czas składam mój rower, jestem zmuszony do kupna hamulców. Jako że cały rower składam na częściach shimano (XT/XTR) skłoniłem siędo najnowszych hamulców tej marki. http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=27&l=pl Jednocześnie w pamięci utkwiły mi opinie wielu użytkowników iż AVID'y są o wiele lepsze. http://www.formicki.webd.pl/catalog/produc...;products_id=52 Cena w tym porównaniu nie gra roli. Jakie hamulce byście wybrali do swojego roweru ? [praktycznie 100% szosa przy slickach] Pozdrawiam
proxx Napisano 6 Stycznia 2008 Napisano 6 Stycznia 2008 linki Ci nie działają jeżeli jeździsz 100% po szosie, to wszystko jedno, co weźmiesz. kup to, co Ci się bardziej podoba. na pewno nie zawiedziesz się na xt, więc możesz śmiało je brać.
lukas_t1 Napisano 6 Stycznia 2008 Napisano 6 Stycznia 2008 faktycznie do podanego zastosowania, obydwa rozwiązania będą jaknajbadziej ok:) PS czemu na jazde wyłącznie po szosie na slickach stosujesz górskie grupy osprzetu?
pr0 Napisano 6 Stycznia 2008 Autor Napisano 6 Stycznia 2008 Bo chce być w kategorii rowerów innych na wyścigach szosowych. W których jest lepsza skuteczność i które WY byście wybrali ? Wiem że na szose to nawet nogi wystarczą ale ... modulacja ... itp itd
nabial Napisano 6 Stycznia 2008 Napisano 6 Stycznia 2008 zdaje sie ze avidy wyjda sporo taniej, a jakosc porownywalna ps; jest sens kupowac avidy 08? starsze to 5g roznicy za ktore troche zaplacisz ;d
Klosiu Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 Ja bym Avidy SD7 bral. Sa bardzo sztywne, a modulacja bardzo dobra jak na v-brakei. Do tego , jezeli na szosie chcesz jezdzic, to wez kasete szosowa Sory 12-25 albo 12-27. Po sparowaniu z korba gorska i tak przelozen az nadto na szose, cena na poziomie 80-90 zl, a waga takiej kasety jest porownywalna z XT.
DOMAN Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 A niby dlaczego avidy są lepsze od Shimano ?ja mam lx i jestem zachwycony, kolega deore ( to samo co lx tyle, że klocki zwykłe, lx - szufladki) i jest bardzo zadowolony, brat ma alivio i też są zajefajne a gotowy do jazdy razem z rowerem waży 90 kg. Nigdy nie jeździłem na avidach ale wydaje mi się, że nie ma dużej różnicy między nimi a Shimano. Jeśli miałbym kupować hamulce to postawiłbym na xt są ładne i mają dobre klocki (s70c) sam takie mam i są bardzo dobre pod każdym względem ale mają jedną wadę wszystkich klocków do v'ek, jest ich potwornie mało już wtedy gdy są nowe. Czasem przed oczami mam sytuację gdy na zjeździe okazuje się, że klocków już nie ma i hamuje samymi okładzinami, a klocki do canti ? very fat.
uchmanek Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 100% szosy i hamulce tarczowe? po co? bierz hamulce szczekowe. jesli v'ki za ostre a nie chcesz szosowek, to we canti. p.s.: a z tych dwuch wzialbym juicy .
Maki Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 (to samo co lx tyle, że klocki zwykłe, lx - szufladki) Jak mnie denerwują takie głupie teksty. Nie jest to samo. Już sam kształt ramion jest inny nie wspominając o klockach)
Radeck Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 Jeżeli Deore miałby chodzić jak LX, to LX nie ma nawet co się porównywać z Avidami 100% szosy i hamulce tarczowe? po co? bierz hamulce szczekowe. jesli v'ki za ostre a nie chcesz szosowek, to we canti. Tu chyba chodzi o V'ki... A co do tematu... jeżeli na szoskę, to nie ma to większego znaczenia, ale sam bym wziął Avidy Super hamulce, modulacja jak na v'ki bardzo dobra, w żadnych innych v'kach z jakimi miałem do czynienia (starsze XT, LX no i pomijamy promaxy i różnego typu tektro ) nie miały takiej modulacji
Maki Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 Tak ogólnie to autor vałki fajnie nazwał "hamulce na felge". Porusza się w grupach XT, XTR a nie wie jak te hamulce mają na nazwę. Po drugie to felgę masz w samochodzie a w rowerze masz obręcz.
DOMAN Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 A co może deore źle chodzą ? Tu bym sie mocno zastanowił ... Jeśli masz postrzępione linki, zatarte pancerze, za słabo naciągnięte sprężyny w v'kach, za grube piwoty, 0 g smaru na tychże piwotach i w punkcie obrotu klamek. Zgadza się wtedy mogą nie działać zbyt dobrze. Sęk w tym Maki, że wspomniałem o klockach, aha i czy mógłbyś jakoś dowieść (najlepiej jakimś konkretnym testem na precyzyjnych maszynach pomiarowych) jak sie ten wg ciebie inny kształt ma do jakości hamowania, sztywności hamulca itd. Wnioskuję, że nie masz możliwości przeprowadzenia takich testów ale po tym jak byłeś skazany na przeczytanie ,,głupiego tekstu'' w moim wykonaniu to może podasz jakiś test obu v'ek ,,z życia wziety''? Prosiłbym bardzo o takowy gdyż wtedy będę mógł życzliwie dowieść koledze,że gdy kupi takie v'ki jakie posiadam zatrzyma się 000,1 sekundy szybciej i uniknie przykrego spotkania z mokrym o tej porze roku asfaltem.
Radeck Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 Deore, są skuteczne, ale nie ma ich nawet co porównywać do SD7. Mój kumpel z którym od czasu do czasu jeżdżę, ma szczęki i klamki Deore, ja mam szczęki SD7, klamki FR5 i mój zestaw spisuje się zdecydowanie lepiej. Szczególnie widać na śliskiej/luźnej nawierzchni, kiedy to Deore łatwiej o zablokowanie koła, kiedy u mnie łatwiej zapanować nad tą mocą Na skuteczność hamulców (jeżeli się nie mylę) również wpływają obręcze , linki i pancerze (sam używam najzwyklejszych )
Maki Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 A co może deore źle chodzą ? Tu bym sie mocno zastanowił ... Jeśli masz postrzępione linki, zatarte pancerze, za słabo naciągnięte sprężyny w v'kach, za grube piwoty, 0 g smaru na tychże piwotach i w punkcie obrotu klamek. Zgadza się wtedy mogą nie działać zbyt dobrze. Sęk w tym Maki, że wspomniałem o klockach, aha i czy mógłbyś jakoś dowieść (najlepiej jakimś konkretnym testem na precyzyjnych maszynach pomiarowych) jak sie ten wg ciebie inny kształt ma do jakości hamowania, sztywności hamulca itd. Wnioskuję, że nie masz możliwości przeprowadzenia takich testów ale po tym jak byłeś skazany na przeczytanie ,,głupiego tekstu'' w moim wykonaniu to może podasz jakiś test obu v'ek ,,z życia wziety''? Prosiłbym bardzo o takowy gdyż wtedy będę mógł życzliwie dowieść koledze,że gdy kupi takie v'ki jakie posiadam zatrzyma się 000,1 sekundy szybciej i uniknie przykrego spotkania z mokrym o tej porze roku asfaltem. Ja już to nie mówię o sztywności czy mocy hamowania lecz według mnie jeśli coś ma inny kształt niż co innego nie może być takie same bądź prawie takie same. Prawie takie same można powiedzieć o XT08 a LX06 bo one mają taki sam kształt.
DOMAN Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 Więc sam przyznałeś, że po prostu różnią się kształtem. Dla mnie najbardziej liczy się jak dana rzecz działa i dlatego uważam te hamulce za bardzo podobne, jak nie takie same.
lucek Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 nie wiem , jak się sprawują xt, ale mam SD7 z 2007 roku i działają bardzo dobrze. jedyne zetknięcie z hamplami shimano miałem, jak trochę jeździłem na rowerze taty, ale to były deore. modulacja do pupy, ale to w końcu dwie klasy niżej.
uchmanek Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 Tu chyba chodzi o V'ki... nie bardzo rozumiem... DOMAN: Maki zaklada (nie bez racji), ze ten ksztalt nie jest przypadkowy, tylko wynika z jakiejs koncepcji. Poniewasz projektujacy je ludzie raczej nie byli artystami, wiec prawdopodobnie nie chodzilo o wzgledy wizualne, tylko techniczne. Liczba ludzi zglaszajacych roznice w dzialaniu (co podobno interesuje cie najbardziej) miedzy tymi hamulcami, zdaje sie to potwierdzac.
arek_wro Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 Doman, mam wrazenie, ze troche brakuje ci konsekwencji. Skoro nie jezdziles na avidach, to na jakiej podstawie twierdzisz, ze nie sa lepsze niz shimano? Chcesz zobaczyc dane z testow na poparcie tezy, ze jeden hamulec jest lepszy od drugiego, a sam bez doswiadczenia z avidami twierdzisz ze nie ma roznicy miedzy nimi a shimano. To, ze ty i twoi znajomi jestescie zadowoleni ze swoich hamulcow nie oznacza ze nic lepszego juz nie ma. A skoro naprawde tak myslisz, to po co przeplacales za LX skoro twoj brat ma alivio i tez sa "zajefajne"?
pr0 Napisano 8 Stycznia 2008 Autor Napisano 8 Stycznia 2008 Kupiłem V-ki XT, żeby nie było żadnych "odszczepieńców" w rowerze . Dzieki za odpowiedzi.
DOMAN Napisano 9 Stycznia 2008 Napisano 9 Stycznia 2008 Lx wygrałem, ale jesli stałbym przed wyborem kupna hamulca to był by nim alivio br-m431 ( szufladki s70c)
uchmanek Napisano 11 Stycznia 2008 Napisano 11 Stycznia 2008 porownywalem lx'06 na dc, tarcze 160mm z juicy 5 na takiej samej tarczy. porownania po prostu nie ma. odczucie oczywiscie subiektywne, ale jest.
black rider Napisano 31 Stycznia 2008 Napisano 31 Stycznia 2008 hmm nie chce odgrzebywać jakichś nieporozumien, ale sam mam taki sam dylemat poza tym że zastosowanie bardziej typowe- maratony itp. na razie jeżdże na starych alivio brata jako tymczasowym rozwiazaniu i co mnie starsznie rozczarowało to fakt że obok sztywnych v-ek chyba nigdy nawet nie leżały O_O Ale do rzeczy czy ktoś jeździł na obu hamulcach? sam bardziej skłaniam się do avidów tym bardziej zę są tansze ale moze powinienem zmienić zdanie? Klocki to sprawa drugorzędna ale kupujac nowe hamulce chciałbym żeby ten elemet był o odpowiedniej jakosći, coś moze w tej kwestii?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.