KondiKona Napisano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2008 Witam, tak sobie myślę – leżąc w łóżku pochłonięty grypą - że zaprezentuję w tym miejscu mój projekt człowieka śniegu – Yeti 575. Co prawda szersza dyskusja na jego temat toczy się tutaj … http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=34605 ale postanowiłem dowiedzieć się od „ekspertów” lekkości czy moje poniższe wyliczenia dot. wagi są OK, czy się gdzieś mocno nie "przeliczyłem". Sęk w tym, że ważenie jak na razie odbywa się wirtualnie ponieważ dostawa ramy & części będzie miała miejsce pod koniec stycznia. OK. oto on: Rama Yeti 575 (2007) Carbon, rozmiar: S (17.5") / Damper Fox RP23 2,600 gr Stery Cane Creek S-3 0,112 gr Amortyzator Rockshox Pike 406 2,500 gr Obręcz Mavic XM 719 DISC 0,460 gr Piasta Hope Pro II (20mm) 0,188 gr Szprychy DT Swiss 0,191 gr Nyple DT Swiss Brass 0,031 gr Obręcz Mavic XM 719 DISC 0,460 gr Piasta Hope Pro II 0,285 gr Szprychy DT Swiss 0,191 gr Nyple DT Swiss Brass 0,031 gr Zacisk Hope 0,050 gr Opona przód Maxxis Hard Drive 0,540 gr Opona tył Maxxis Hard Drive 0,540 gr Przerzutka tył Shimano XT 08 Shadow 0,224 gr Przerzutka przód Shimano XT 0,166 gr Manetki SRAM Rocket Gripshift 0,195 gr Korba Race Face Evolve XC 0,925 gr Wkład suportu Race Face X-Type (w wadze korb) Kaseta Shimano Deore XT 08 0,296 gr Łańcuch XTR 0,297 gr Hamulce Avid Juicy 7 0,840 gr Pedały Shimano PD-M520 0,380 gr Sztyca Thomson Aluminum Elite 0,293 gr Siodło SDG Yeti Ti Fly C 0,180 gr Kierownica Easton EA70 Monkeybar O/S Riser 0,265 gr Mostek Titec Hellbent Rip 3D Gold Stem 0,160 gr Chwyty Yeti ODI HARDCORE LOCK-ON GS GRIPS 0,022 gr Pancerze, linki ok 0,200 gr Koszyk na bidon Topeak Modula Cage 0,064 gr Waga końcowa: 12,686kg – Czy to dużo, czy mało jak na rower "all mountain" z ponad 140 mm tylniego skoku ? Jeżeli gdzieś się pomyliłem – proszę o korektę. Oczywiście wszystkie opinie mile widziane – także negatywne ;-) PS. Dodam tylko, że waga nie była priorytetem podczas dokonywania wyboru – ramy i niektórych części. Nadal mam dylemat czy pozostać przy sprawdzonych przeze mnie oponach czy może wybrać coś innego – myślałem o Continental MOUNTAIN KING Supersonic 2,2 Oto zdjęcie mojej ramy: http://www.forumrowerowe.org/index.php?act...post&id=277 Kondi PS. Mam nadzieję, że się nie wygłupiłem z moim projektem w tym miejscu i nie usłyszę ... tutaj umieszczamy rowery poniżej 10 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2008 Hamulce planujesz na tarczach 160? Moje Juicy 7 z takimi tarczami ważą na przód/tył odpowiednio 466 i 476 gram, zamiast niesamowicie optymistycznych katalogowych 420... z większymi tarczami rzecz jasna będzie jeszcze więcej. Co do amorka, nie myślałeś nad DT Swiss EXC? 1790 gram pod oś 20mm. Kosztuje ok. 1000 ojro http://www.dtswiss.com/Products/Suspension.../EXC-Forks.aspx http://www.google.com/products?q=DT+Swiss+...Search+Products Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KondiKona Napisano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Hamulce planujesz na tarczach 160? Moje Juicy 7 z takimi tarczami ważą na przód/tył odpowiednio 466 i 476 gram, zamiast niesamowicie optymistycznych katalogowych 420... z większymi tarczami rzecz jasna będzie jeszcze więcej. Tył 160 przód 185 .. no cóż czyli będzie więcej - jak przyjdzie paczka to z ciekawości zważę Co do amorka, nie myślałeś nad DT Swiss EXC? 1790 gram pod oś 20mm. Kosztuje ok. 1000 ojro Co do amorka to, fakt mój jest ciężki ale w przeciwieństwie do zaproponowanego przez Ciebie Pike ma regulowany skok, co jest dla mnie bardzo istotne przy podjeżdżaniu oraz manetkę blokady skoku. Dodatkowo Pika już posiadam (zakupiłem go do wcześniejszego roweru), także na razie wymiana amora nie jest rozważana ... choć tu alternatywą mógłby być jakiś Pike 454 Air U-turn (oszczędność ok 350gr) lub ?? Kondi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 manitou nixon platinum intrinsic. ma sztywna os ktorej potrzebujesz (taka juz masz chyba piaste na przod?), jest lekki (lzejszy od kazdego pike). marzocchi all mountain 1 lub sl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deith Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Troche sie czepiam, ale gr to skrot od groszy. Tu raczej powinny byc kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 A myślałeś o tym że kilogram to 1000 GRamów? Co prawda skrót od gram to g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rmk_90 Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 trochę to razi w oczy więc się wypowiem: 0,123 g nie znaczy ze cos wazy 123g tylko sto dwadzieścia trzy tysięczne grama... mógłby to "gr" ktoś poprawić na "Kg" pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KondiKona Napisano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Oczywiście powinno być kg. ... no cóż gorączka robi swoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Hmm, nie widzę tam nigdzie wyszczególnionych dętek. No i Pike: nie 406, bo takiego nie ma. Przypuszczam, że 409. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Z opisu DT Swiss EXC z poniższej stronki wynika, że jakaś redukcja skoku tam chyba jednak jest. Czy ktoś może mi naświetlić sprawę jak to wygląda, bo mocno się tym sztućcem interesuję pod kątem mojego przyszłego setupu http://dtswiss.skleprowerowy.pl/produkty/index/210 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KondiKona Napisano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Hmm, nie widzę tam nigdzie wyszczególnionych dętek. No i Pike: nie 406, bo takiego nie ma. Przypuszczam, że 409. Faktycznie zapomniałem o dętkach ... tak jak napisałem wcześniej na razie jest to "wirtualny" rower ... zmaterializuje się na początku lutego. Dodając np. 400g (nie gr. ) waga zwiększa się do 13kg. Tak swoją drogą to ciekaw jestem bardzo ile będzie ważyć po złożeniu. PS. Czy mogę Was prosić o pomoc w doborze opon ... w tym momencie tylko ta część jest dla mnie niewiadomą. Wytyczne: mają być odpowiednie na wszystkie warunki i ... lekka. Kondi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harry-peek Napisano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Moze nobby nic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KondiKona Napisano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2008 ... waga zwiększa się do 13kg. Tak swoją drogą to ciekaw jestem bardzo ile będzie ważyć po złożeniu. Panowie no to chyba się wygłupiłem z zamieszczaniem tu mojego roweru mam tylko nadzieję, że będę z niego zadowolony. Jeżeli po zważeniu okażę się, że rower waży ok 12,5 kg - zamieszczę tu info - jeżeli nie to ... poproszę o usunięcie tego postu . PS. A tak z ciekawości to jeden gościu z UK mający także yeti 575 wykręcił wagę ... 22,8lbs ... czyli 10,33kg - po założeniu lżejszych opon ... 10,1kg Kondi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartmanin Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 ..i jak tam z waga..bawiles sie w wazenie po zlozeniu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.