Skocz do zawartości

[rower] Yeti 575 Carbon - 12,6 kg ?


KondiKona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak sobie myślę – leżąc w łóżku pochłonięty grypą :huh: - że zaprezentuję w tym miejscu mój projekt człowieka śniegu – Yeti 575. Co prawda szersza dyskusja na jego temat toczy się tutaj … http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=34605 ale postanowiłem dowiedzieć się od „ekspertów” lekkości czy moje poniższe wyliczenia dot. wagi są OK, czy się gdzieś mocno nie "przeliczyłem".

 

Sęk w tym, że ważenie jak na razie odbywa się wirtualnie ponieważ dostawa ramy & części będzie miała miejsce pod koniec stycznia.

 

OK. oto on:

 

Rama Yeti 575 (2007) Carbon, rozmiar: S (17.5") / Damper Fox RP23 2,600 gr

Stery Cane Creek S-3 0,112 gr

Amortyzator Rockshox Pike 406 2,500 gr

 

Obręcz Mavic XM 719 DISC 0,460 gr

Piasta Hope Pro II (20mm) 0,188 gr

Szprychy DT Swiss 0,191 gr

Nyple DT Swiss Brass 0,031 gr

 

Obręcz Mavic XM 719 DISC 0,460 gr

Piasta Hope Pro II 0,285 gr

Szprychy DT Swiss 0,191 gr

Nyple DT Swiss Brass 0,031 gr

Zacisk Hope 0,050 gr

 

Opona przód Maxxis Hard Drive 0,540 gr

Opona tył Maxxis Hard Drive 0,540 gr

 

Przerzutka tył Shimano XT 08 Shadow 0,224 gr

Przerzutka przód Shimano XT 0,166 gr

Manetki SRAM Rocket Gripshift 0,195 gr

Korba Race Face Evolve XC 0,925 gr

Wkład suportu Race Face X-Type (w wadze korb)

Kaseta Shimano Deore XT 08 0,296 gr

Łańcuch XTR 0,297 gr

 

Hamulce Avid Juicy 7 0,840 gr

Pedały Shimano PD-M520 0,380 gr

Sztyca Thomson Aluminum Elite 0,293 gr

Siodło SDG Yeti Ti Fly C 0,180 gr

Kierownica Easton EA70 Monkeybar O/S Riser 0,265 gr

Mostek Titec Hellbent Rip 3D Gold Stem 0,160 gr

Chwyty Yeti ODI HARDCORE LOCK-ON GS GRIPS 0,022 gr

 

Pancerze, linki ok 0,200 gr

Koszyk na bidon Topeak Modula Cage 0,064 gr

 

Waga końcowa: 12,686kg – Czy to dużo, czy mało jak na rower "all mountain" z ponad 140 mm tylniego skoku ? Jeżeli gdzieś się pomyliłem – proszę o korektę. Oczywiście wszystkie opinie mile widziane – także negatywne ;-)

 

PS.

Dodam tylko, że waga nie była priorytetem podczas dokonywania wyboru – ramy i niektórych części. Nadal mam dylemat czy pozostać przy sprawdzonych przeze mnie oponach czy może wybrać coś innego – myślałem o Continental MOUNTAIN KING Supersonic 2,2

 

Oto zdjęcie mojej ramy: http://www.forumrowerowe.org/index.php?act...post&id=277

 

Kondi

 

PS.

Mam nadzieję, że się nie wygłupiłem z moim projektem w tym miejscu i nie usłyszę ... tutaj umieszczamy rowery poniżej 10 kg :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce planujesz na tarczach 160? Moje Juicy 7 z takimi tarczami ważą na przód/tył odpowiednio 466 i 476 gram, zamiast niesamowicie optymistycznych katalogowych 420... z większymi tarczami rzecz jasna będzie jeszcze więcej. Co do amorka, nie myślałeś nad DT Swiss EXC? 1790 gram pod oś 20mm. Kosztuje ok. 1000 ojro :)http://www.dtswiss.com/Products/Suspension.../EXC-Forks.aspx

 

http://www.google.com/products?q=DT+Swiss+...Search+Products

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce planujesz na tarczach 160? Moje Juicy 7 z takimi tarczami ważą na przód/tył odpowiednio 466 i 476 gram, zamiast niesamowicie optymistycznych katalogowych 420... z większymi tarczami rzecz jasna będzie jeszcze więcej.

Tył 160 przód 185 .. no cóż czyli będzie więcej - jak przyjdzie paczka to z ciekawości zważę

 

Co do amorka, nie myślałeś nad DT Swiss EXC? 1790 gram pod oś 20mm. Kosztuje ok. 1000 ojro :)

Co do amorka to, fakt mój jest ciężki ale w przeciwieństwie do zaproponowanego przez Ciebie Pike ma regulowany skok, co jest dla mnie bardzo istotne przy podjeżdżaniu oraz manetkę blokady skoku. Dodatkowo Pika już posiadam (zakupiłem go do wcześniejszego roweru), także na razie wymiana amora nie jest rozważana ... choć tu alternatywą mógłby być jakiś Pike 454 Air U-turn (oszczędność ok 350gr) lub ??

 

Kondi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie widzę tam nigdzie wyszczególnionych dętek. No i Pike: nie 406, bo takiego nie ma. Przypuszczam, że 409.

Faktycznie zapomniałem o dętkach ... tak jak napisałem wcześniej na razie jest to "wirtualny" rower ... zmaterializuje się na początku lutego.

 

Dodając np. 400g (nie gr. :D) waga zwiększa się do 13kg. Tak swoją drogą to ciekaw jestem bardzo ile będzie ważyć po złożeniu.

 

PS.

Czy mogę Was prosić o pomoc w doborze opon ... w tym momencie tylko ta część jest dla mnie niewiadomą. Wytyczne: mają być odpowiednie na wszystkie warunki i ... lekka.

 

Kondi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... waga zwiększa się do 13kg. Tak swoją drogą to ciekaw jestem bardzo ile będzie ważyć po złożeniu.

Panowie no to chyba się wygłupiłem z zamieszczaniem tu mojego roweru :) mam tylko nadzieję, że będę z niego zadowolony. Jeżeli po zważeniu okażę się, że rower waży ok 12,5 kg - zamieszczę tu info - jeżeli nie to ... poproszę o usunięcie tego postu :P .

 

PS.

A tak z ciekawości to jeden gościu z UK mający także yeti 575 wykręcił wagę ... 22,8lbs ... czyli 10,33kg - po założeniu lżejszych opon ... 10,1kg

 

Kondi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...