Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Dorwałem wagę i teraz sukcesywnie będę ważył wszystkie części po kolei. Zważyłem cały rower wyświetlacz pokazał 11,33 kg

 

4fb1c6cf39756ad5m.jpg 608c7e96a99caf98m.jpg f488a7cd2a672f4bm.jpg 93bec2987e0cc984m.jpg ef58452ea07b98d2m.jpg cfadbf7ef17a6fe1m.jpg 889bf8474a7958aem.jpg

  • 4 miesiące temu...
Napisano

To samo mu mówię cały czas, ale on jest nieugięty :thumbsup: Swoją drogą musiałby kupę kasy wydać na super lekkie hample żeby rower nie utył za bardzo po przesiadce. O piastach i obręczach nie wspominam.

  • Mod Team
Napisano

Faktycznie coś się usunęło. Żaden kłopot wstawiam od nowa rozpiskę.

Krótkie wprowadzenie. Jest to ostatnia tak duża inwestycja w ten rower i jednoczesne zejście z wagi. Teraz myślę, że przyjdzie czas na zbieranie może na jakiegoś fulla. JEdnak to jeszcze nic nie wiadomo, może Sid WC albo Team 09 zejdzie do poziomu 1000 zł to wtedy pomyślę nad jego zakupem.

Póki co skupmy się na tym co zostało wymienione. Wymiana dotyczyła elementów, które wyraźnie były zużyte. Na pierwszy ogień poszedł napęd. Stary przejechał ok. 12 000 km na systemie dwu łańcuchowym i odmówił dalszej współpracy. Wybór padł na trwały i solidny sprzęt. Kaseta XT 8 11-28 (zysk 90g), używana korba XT z tego roku w idealnym stanie i w niezłej cenie (zysk 7 g :P , przypomnę, że stara to była Alivio. Różnica niewielka dopiero widać obcięcie wagi przy suporcie). Zęby będzie obsługiwał pięknie oniklowany łańcuch XTR ze spinką Srama. Na przodzie zmianę biegów umożliwi mi najlżejszy chyba w historii Shimano produkt, a mianowicie XTR M952 Top-swing 31,8 (zys 51g). Postanowiłem przesiąść się w tym roku na Srama stąd też okazyjny zakup tylnej X.9 (zysk 70g), a do niej lekkich gripów Srama (zysk 110g)

Zwieńczeniem projektu był zakup nowych, lekkich kół które w lecie może uda mi się przerobić na bezdętkowe. Zysk na kołach powinien być najbardziej odczuwalny, no i jest on największy aż 700 g ;) . W między czasie kiedy ja kompletowałem części R7 była w serwisie gdzie wymieniono olej, a także uszczelniono komorę powietrzną. Myślę, że teraz skończy się problem ulatywania powietrza.

Czekam jeszcze na paczkę z pedałami Exustar E-pm.

Bar Ends (rogi) Boplight 58

Bottom Bracket (suport) Shimano Deore XT + 3 podkładki 91

Brake (hamulec przód i tył, fajki, gumki) Avid SD7 358

Brake Levers (klamki) Avid SD7 177

Cables (linki i pancerze z końcówkami) Jagwire 160

Casette Sram (kaseta) Shimano Deore XT CS-M737 11-28 260

Chain (łańcuch) Shimano XTR/Durace CN-7701 106 ogniw 265

Crankset (korby) Shimano Deore XT FC-M770 777

Derlr Front (przerzutka przód) Shimano XTR FD-M952 + alu śruby 109

Derlr Rear (przerzutka tył) Sram X.9 238

Fork (amortyzator) Manitou R7 Super Clickit + gwiazdka + manetka + pivoty + bieżnia 1637

Frame (rama) Poison Zyankali 2007 18` + piwoty + hak 1612

Grips (chwyty) Boplight pianka 80 mm 30

Handlebar (kierownica) Boplight 560 mm 155

Headset (stery) Cane Creek ZS 22 LT 90

Pedals (pedały) - Exustar EPM 270 ?

Seat Binder (zacisk sztycy) Accent + alu bolts 21

Seat (siodło) Selle Italia SLR TT 141

Seatpost (sztyca) Accent 27,2 mm 350 mm 248

Shifters (manetki) Sram X.0 gripshift + linki 201

Skewers (zaciski piast) Deore XTR 119

Spacer (podkładka pod mostek) alu 20 mm 14

Stem (mostek) Boplight 100 mm 123

Tire Front (opona przód) Kenda Karma 482

Tire Rear (opona tył) Kenda Karma 462

Tubes (dętki) 2 x Maxiss Ultralight 255

Wheelset Rear (koło tył) XTR FH-M970, DT Revolution, Mavic XC717, DT alu nypel 851

Wheelset Front (koło przód) XTR FH-M970, DT Revolution, Mavic XC 717, DT alu nypel 716

 

 

 

SUMA: 9804g

Napisano

:P jest super;)

koniecznie wrzuć fotki

 

 

ps zaciski kół to nawet nie rezygnując z dźwigienek można kupić co najmniej 30g lżejsze. TO chyba jedyne co bym tutaj zmienił. Naprawdę fajny sprzęt ;)

  • Mod Team
Napisano

Fotki z terenu dam jutro. Dziś co najwyżej mogę wrzucić z pokoju. Tak wiem, że na zaciskach mogę zrzucić 60 g niewielkim kosztem kupując Dartmoor bolt-on. Przedni już mam, ale czekam teraz na tylny i się coś doczekać nie mogę. ;)

 

img2445zq0.th.jpgimg2454rl7.th.jpgimg2447ff5.th.jpg

Napisano

Fajny rowerek ;)

 

Odnosnie rozpiski... XTR raczej z Deore ma niewiele wspolnego :D A swoja droga myslalem ze kasetka XT z takim rozstawem jest lzejsza :)

Napisano

No i fajnie.

Pedały ważą 274 g. (moje zdjęcie na wadze w galerii LB) I raczej jest realna, bo widziałem taką wagę w kilku innych egzemplarzach. Co do przedniej zmieniarki to faktycznie waga czad, ale pewnie wiesz, że ta konstrukcja przerzutki lubi łapać luzy. Oby u Ciebie to się nie sprawdziło. Co do zacisków dartmoor to też słyszałem, że mają trochę słaby gwint - lubiący się zrywać. Ale to tylko zasłyszana opinia. Ja mam analogiczne boplight`y i sobie chwalę. A dość często je odkręcam i przykręcam. Rowerek super. Ale przecież to oczywiste. Przecież Poison... ;)

Napisano

Nawet jak Dartmoory się rozwalą to idę do pierwszego lepszego sklepu i kupuję zacisk za 12zł ;)

 

Pixon bardzo fajny rowerek :) Można by dać RocketRony - zysk ponad 100g. No i wspomniane zaciski, może sztyca, z kierownicy też da się urwać parę gram i masz 9.5kg :D

 

X9 coś ciężkawa - moja SGS jest o 10g lżejsza.

 

Patrzę na kółka i przypomina mi się wielka dyskusja u konkurencji - ale wybrałeś najlepszy wariant :P

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Pod warunkiem że nie zerwałeś gwintu dokręcając zacisk po zmianie dętki w środku lasu... A boplighty to jak widać poniżej też nie kosmiczny wydatek...

http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...pilki%20Z%20004

Ale nikogo nie namawiam - każdy jeździ na czym chce. Ja akurat testuję od 2 lat boplighty i nic złego nie mogę powiedzieć. Ale to nie temat o zaciskach, tylko o wypasionym rowerku Pixona... ;)

Napisano

Mi się nie podobają dwie rzeczy. Aluminiowe śrubki w newralgicznych punktach, które dają znikomy zysk wagowy a poważnie rzutują na bezpieczeństwie i kaseta, które wg. twojej rozpiski waży tyle co 11-32 a poważnie ogranicza podjeżdżanie pod większe górki. Tym bardziej mnie to dziwi, jako że mieszkasz przy Jurze, a tereny tam bynajmniej nie są płaskie. Wymieniając te dwie części rower stałby się bardziej uniwersalny.

 

Jak się sprawują opony?

 

Pozdrawiam

Napisano

Ja podjeżdżam z kasetą 7 z tyłu pod największe górki w okolicy to nie wiem dlaczego on by miał nie podjechać :D Tam chyba też 28 największa jest

Napisano
(...) Tym bardziej mnie to dziwi, jako że mieszkasz przy Jurze, a tereny tam bynajmniej nie są płaskie.

 

Z Łodzi w Jurę raczej daleko. Na Łódź i okolice kaseta 11-28 wystarczała nawet mi, a jestem cienias. Pixon to stary wymiatacz i pewnie spokojnie da radę z tą kasetą niejednego nawet pod solidną górkę zawstydzić.

 

@Pixon: Co się stało, że zdecydowałeś sie na Srama z tyłu? Swego czasu, pamiętam, byłeś raczej przeciwnikiem porzucenia Sh-no.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...