Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Bar Ends (rogi) Boplight 59

Bottom Bracket (suport) Shimano Alivio bb-un 26 270

Brake (hamulec przód i tył) Avid SD7 338

Brake Levers (klamki) Avid SD7 175

Cables (linki i pancerze z końcówkami) Jagwire 160

Casette Sram (kaseta) CS-HG50 11-30 325

Chain (łańcuch) Sram PC-48 278

Crankset (korby) Shimano Alivio FC-M415 870

Derlr Front (przerzutka przód) Shimano Deore XT FC-M771 160

Derlr Rear (przerzutka tył) Shimano Deore RD-M511 309

Fork (amortyzator) Manitou R7 Super Clickit + gwiazdka + manetka 1500

Frame (rama) Poison Zyankali 2007 18` + piwoty + hak 1612

Grips (chwyty) Boplight pianka 125 mm 46

Handlebar (kierownica) Boplight 560 mm 146

Headset (stery) Cane Creek ZS 22 LT 85

Pedals (pedały) PD-M520 378

Seat Binder (zacisk sztycy) alu Accent + alu bolts 20

Seat (siodło) Selle Italia SLR TT 142

Seatpost (sztyca) Accent 27,2 mm 350 mm 248

Shifters (manetki) Shimano Alivio 3x8 299

Skewers (zaciski piast) Deore XT+Dartmoor Bolt-on 92

Spacer (podkładka pod mostek) alu 20 mm

Stem (mostek) Boplight 100 mm 120

Tire Front (opona przód) Kenda Karma 482

Tire Rear (opona tył) Kenda Karma 462

Tubes (dętki) 2 x Maxiss Ultralight 260

Wheelset Rear (koło tył) Deore XT, Airline one, no name 1240

Wheelset Front (koło przód) Quando, Airline one, no name 1022

 

TOTAL: 11 500 gram

zdjęcia

Cały rower waży na pewno te 13 kg, ponieważ robiłem kilka pomiarów na wadze łazienkowej i za każdym razem tak właśnie oscylowało wokół tej liczby. Jak widać przy niektórych komponentach nie ma napisanej masy, ponieważ po prostu nie znalazłem nigdzie żadnych informacji. Może ktoś ma lub miał podobny sprzęt i będzie znał orientacyjną wagę oraz będzie mógł się nią podzielić będę wdzięczny. rower wymaga jeszcze solidnego dopieszczenia gdyż w tym roku zacząłem go odchudzać poprzez zmianę ramy i amortyzatora, czyli w sumie najważniejsze rzeczy mam już za sobą. W przyszłym roku pójdą koła i jakieś inne drobiazgi. Masy które wypisałem powinny się przeważnie zgadzać ;)

Nie krzyczcie, że takie ciężkie bydle tu wstawiłem, ale ten rower daje mi nieopisaną radość z jazdy taki jaki jest.

Napisano

a ja myślę że dobrze zrobiłeś że zamieściłeś tutaj swoją konfigurację, bo forumowicze naprowadzą Cię na dobry wybór w zmianie następnych komponentów  :)

Najważniejsze już za Tobą a najmilsze przed!  ;)  Mi też się dobrze jeździ na mniejszej ramce mniam mniam pomijajac fakt wnoszenia lzejszego roweru na IV piętro :D

Pozdrawiam  ;)

Napisano

Z Zyankali i R7, do tego na lekkich sterach i kokpicie Boplighta można swobodnie dojść do niewiele ponad 10 kilo bez inwestycji mocno bijących po kieszeni, a jak się włoży więcej kasy to i poniżej 10! ;)

 

Na razie - jak sądzę do wymiany pójdą koła, tylna przerzutka z manetkami, korby... a resztę dupereli jak sztyca czy geje :) , to może przy okazji?

Jak coś, napisz ile masz do wydania albo jakie są twe priorytety wagowe!

 

PS. POWODZENIA! ;)

Napisano

bez urazy... ale mi sie nie podoba:)

najważniejsze ze daje ci "radochę"

a masa... wg mnie 13kg to nie jest jakaś tragiczna masa...

tak mi sie wydaje, bo mój wazy ponad 12kg :)

pozdrawiam i życzę zejścia <10:)

  • Mod Team
Napisano

Priorytet to 10 kg na pewno nie mniej, więcej może być do 10,5 kg.

 

Teraz zostało mi wymienić koła. Myślę nad Shimano Deore XT WHM-770, który ma wspaniały wygląd i niezłą masę. Po kołach zainwestuje w opony, ponieważ to one mają w całym tym rowerze sporą masę i psują ogólną wagę (Kenda oscyluje w granicach 800g :ermm: tylna trochę lepiej ale to nadal kowadła.) I na koniec myślę o wizualnym aspekcie czyli sztyca boplight jej zwieńczenie biały SLR. Oraz drobiazgi takie jak śrubki aluminiowe.

 

Co do przerzutki tylnej oraz manetek to zostają, ponieważ dobrze chodzą i ich wymiana nie jest aż tak paląca. A przy wymianie będę chciał w dalszym ciągu zostać przy napędzie 8 biegowym i manetkach mimo, że są cięższe od gripów. Korba już prędzej na jakiegoś LX :) lub XT. Ale niestety nie wszystko naraz, wszystkie inwestycje finansuje biedny student ;)

 

Agnieszko teraz tylko czekać, aż twój Poison z R7 tu zagości.

 

Rmk_90 żadnej urazy nie mam bo mi w tej wersji też się jeszcze średnio podoba, ale w finalnej będzie boski :D

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zmiana siodła i kół dałaby naprawdę kopa jeśli chodzi o wygląd. Masa 13 kg trochę sporo, ale sporo zrzucisz pewnie niedługo więc czekamy na dalsze informacje o zmianach :D

Napisano

czemu to r7 jest takie lekkie ? :D moj skareb pod tarcze z manetka i rura 21cm wazy 1560 ( no chyba ze mnie bardzo mocno waga oszukuje ;] ) zawsze mi sie wydawalo ze skareb jest lzejszy od r7. a wiesz moze ile wazy sama manetka z linka i pancerzem??

 

edit: ale widze ze ty masz jakas insza manetke. moze ta moja tak ciazy :D

Napisano

Skareb mimo tego, że wyglądem i sztywnością bardziej przypomina SIDa, jest wyjściowo cięższy od R7 (któremu w designie i odporności na wyginanie bliżej już do Reby, choć ma golenie 30 a nie 32mm) o parę ładnych gramów:

 

"Odchudzanie polegało na skrupulantym "urywaniu" gramów każdemu pojedyńczemu elementowi amortyzatora:

 

golenie dolne 420g(R7) - 440g (Skareb),

korona 215g - 225g,

rura sterowa 170g - 184g,

system sprężyny 95g - 122g,

tłumik SPV 64g - 97g"

 

Ściągnięte z http://www.rower.com/archiwum.php?art=2527 :D

Napisano

Rower ładnie się wg. mnie prezentuje, ale komponenty mógłby mieć lepiej dobrane do takiej ramy. 13kg to jednak dużo.

Moim zdaniem na początek Koła/opony/dętki a potem korby sztyca i siodło.

Efekty wagowe mogą być całkiem obiecujące :)

Napisano

Korba za lekka? 870gr + 270g i to ma być lekkie albo "za lekkie"? Waga pedałów 520 w okolicach 375g.

Projekt podoba mi się, głównie ze względu na dobrą bazę do rozbudowy {u mnie baza jest gorsza, reszta jednak lepsza :)}

Napisano

fakt.. szukałem suportu i szukałem, ale pod s... ;) i dlatego myślałem że to waga razem z suportem, wybacz ;]

 

a pd-520 moje ważą dokładnie 377 umyte ;]

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Być może tyle ważą. Nieważyłem tego tylko brałem średnie wag znalezionych w necie. W kwietniu kupię wagę i poważę dokładnie rower. Również w tymże miesiącu kupię opony: może Kenda Karma albo Maxis Larsen + dętki. W następnym może siodełko na SLR TT i chwilowo starczy. Może jeszcze XT przerzutka tylna po drodze wpadnie za niewielkie pieniądze prawie nówka z 06 roku. Tak to ogólnie wyglada. Korby nie zmieniam, bo XT 08 jest tragicznie, poczekam na 09 może będzie ładniejsza :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

No, Pixon, dlaczego się nie chwalisz, że masz chwilowo lżejszy rower? :)

Co do samego projektu, to wierzę, że już niebawem będzie to taka maszyna, o jakiej marzysz. Szczerze mówiąc, rower wygląda w tej chwili o wiele ładniej "na żywo" niż na fotach. Zbieraj jak najszybciej na kółka i będzie cudowny sprzęt :)

  • Mod Team
Napisano

Nie siodełko jest na miejscu. Jednak urwany hak, brak przerzutki i skrócone ogniwa łańcucha robią swoje. w tej chwili rower waży ok. 12 500 g :)

Z nowych rzeczy wymieniłem zacisk sztycy na accenta -23g

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team
Napisano

Rower przez ostatni miesiąc przeszedł kilka modyfikacji, które pozwoliły zejść z masy ok 1 kg. Na pierwszy rzut oka widać, że zostało wymienione siodełko na Selle Italia SLR TT (138,6 g) dzięki czemu rower zyskał bardziej drapieżny wygląd. Na tej operacji zyskałem ok. 170 g. Następny bardzo dobry zysk wagowy za nie duże pieniądze to wymiana opon oraz dętek. Tutaj padł wybór na chwalone przez wszystkich Kendy Karmy (490 g szt.) oraz dętki Maxiss Ultralight (128 g szt.) Po tych wszystkich operacjach nadszedł czas na delikatne akcenty wizualne, czyli alu śruby w krwistoczerwonym kolorze.

Ostatecznie rower schudł około 1 kg. Jeździ się faktycznie dużo lepiej dzięki niższej masie rotującej i większą sztywnością siedziska co mi bardzo odpowiada.

 

 

darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg

  • Mod Team
Napisano

Śruby kupiłem w centrum rowerowym, ale bardziej opłaca się kupić z tego linku co podał Toosh bo są o 1 zł tańsze :P

Napisano

wof, alu śrubki prezentują się znakomicie :)

Świetny pomysł Łukasz z tymi śrubkami - mniam :D oj.... nie mam co się na BO pokazywać z moim PoLsonem bo dostanę nokauta za wiochę na wejściu :D

hehe

Pozdrawiam jeszcze z Bydgoszczy :D

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...