promian Napisano 31 Grudnia 2007 Napisano 31 Grudnia 2007 Witam, zastanawiamy się wraz z kolegą nad kupnem nowych kół Mavic CrossMax SLR. Pytanie - czy warto jest wydawać tyle kasy na nowe koła jeśli jeżdzę na piastach XT oraz obręczach Mach 1 MX Disc? Czy odczuję aż taką różnicę w jeździe, która w pełni wytłumaczy koszt nabycia nowych kół SLR? W sezonie przejeżdzam około 4tyś km i startuję w 7-10 maratonach + TransCarpatia. Warto? p.s mam ofertę na wspomniane koła w cenie 2,600 PLN za nowiuteńki zestaw. Z góry dzięki za dobre rady! Kuba
lukashs Napisano 31 Grudnia 2007 Napisano 31 Grudnia 2007 dla mnie te koła sa przejawem geniuszu ! kiedy pierwszy raz sie na nich przejechałem po przesiadce ze starej meridy... wrazenie było niesamowice ! przyspieszenie nieziemskie pomimo ciezkich opon ! sztywnosc kól jest rewelacyjna, nadaja sie do katowania o czym sie juz przekonałem nie raz w polskich pięknych górach! no i ted dizajn podsumowując: ja różnice poczułem znaczną, jezeli startujesz w maratonach to bedziesz z nich zadowolony, no i waga kół.
kopaczus Napisano 31 Grudnia 2007 Napisano 31 Grudnia 2007 Ja też bym je sobie chętnie zapiął do mojego sprzętu, zakochałem się jak zobaczyłem to: http://i39.photobucket.com/albums/e162/ana...el/DSC01215.jpg Czyż to nie piękne? Jak masz okazję za takie pieniądze to bierz, na pewno nie pożałujesz!
Orzech89 Napisano 31 Grudnia 2007 Napisano 31 Grudnia 2007 Warte dać 2600zł za nie. Jeden jedyny raz miały małą centrę - Gdy ojciec zapomniał jadąc autem że ma rower na dachu... Wówczas lekko scentrowało się mi przednie koło nie znacznie a opona najzwyczajniej wybuchła ( Hmm... Nagle przede mną na szybie pojawiło się białe mleczko lateksowe które wyleciało z opony - wyglądało jak coś innego ) Teraz jak bym miał szukać kół dla siebie to złożył bym coś na piastach Chris King'a Ale koła warte ceny, z resztą Mavic to Mavic tak już wciskając snobistyczny akcent
promian Napisano 31 Grudnia 2007 Autor Napisano 31 Grudnia 2007 W morde jeża - przekonaliście mnie i właśnie je zamówiłem... Trochę szkoda bo 2600 w kieszeni mniej ale raz sie zyje! Trudno... Pozdrawiam i mam nadzieje, ze bede z nich zadowolony tak jak i Wy jestescie! Co do designu to zdecydowanie numer jeden. Czerwona piasta po prostu powala na kolana Promian
lukashs Napisano 31 Grudnia 2007 Napisano 31 Grudnia 2007 Witam w klubie szczesliwych posiadaczy slr'ów
Orzech89 Napisano 31 Grudnia 2007 Napisano 31 Grudnia 2007 Mi się już naklejka odkleiła na piaście... 2 gramy mniej masy rotacyjnej ! ! ! !
promian Napisano 1 Stycznia 2008 Autor Napisano 1 Stycznia 2008 Witam w klubie szczesliwych posiadaczy slr'ów w klubie będę za kilka dni. Póki co dostałem maila z info, że zamówienie zostało przyjęte a koła są na magazynie Już się nie mogę doczekać jak kurier zapuka do moich drzwi!!! p.s czy można korzystać z SLR'ów zarówno z dętką jak i bez? Promian
lukashs Napisano 1 Stycznia 2008 Napisano 1 Stycznia 2008 hmmm zapewne kupujesz z harfy z tego co wiem maja tam teraz obnizke... tak slry nadaja sie do opon bezdetkowych, dostaniesz do niech fajny wentyl
promian Napisano 1 Stycznia 2008 Autor Napisano 1 Stycznia 2008 hmmm zapewne kupujesz z harfy z tego co wiem maja tam teraz obnizke... tak slry nadaja sie do opon bezdetkowych, dostaniesz do niech fajny wentyl W Harfie chcieli za nie 2799 PLN z pokrowcami a ja biorę za 2600 PLN bez pokrowców od firmy, która współpracuje z Harfą (będę miał kupony o wartości 300 PLN na serwis w Harfie). Napisales, ze dzialaja z oponami bezdetkowymi - to super! rozumiem, ze detke tez wsadze jesli chce? Promian
tobo Napisano 1 Stycznia 2008 Napisano 1 Stycznia 2008 tak. demontujesz wentyl przykrecony do obreczy - wtedy powstaje normalny otwor w niej przez ktory przeciagasz wentyl dętki. kola sa piekne jedyny minus tak jak wszystkich mavicow gotowcow poza zjazdowymi to mala sztywnosc boczna. kola mavica cechuje swietny zaplot i bardzo dobra jakosc lozysk. niedawno widzialem w niemieckiej prasie test kol do roznych dyscyplin i np kola dt (na firmowych obreczach, szprychach, nyplach i piastach) wypadly w kategorii jakosci zaplotu bardzo marnie. kola mavica - wygraly w tej kategorii. to bardzo dobre kolka dla lekkiego jezdzca.
karolyfer Napisano 1 Stycznia 2008 Napisano 1 Stycznia 2008 Co to znaczy dobry zaplot tak konkretniej?
tobo Napisano 1 Stycznia 2008 Napisano 1 Stycznia 2008 dobry zaplot to rownomiernosc naciagniecia szprych. dzieki niemu rozklad sil jest mozliwie identyczny w kazdym miejscu kola. to on gwarantuje dobre wycentrowanie kola mimo obciazen. oczywiscie w granicach rozsadku
karolyfer Napisano 1 Stycznia 2008 Napisano 1 Stycznia 2008 Dzieki za wyjaśnienie, nie wpadłem na to (odpowiedniejsze by było "są dobrze zaplecione" )
promian Napisano 2 Stycznia 2008 Autor Napisano 2 Stycznia 2008 tak. demontujesz wentyl przykrecony do obreczy - wtedy powstaje normalny otwor w niej przez ktory przeciagasz wentyl dętki. kola sa piekne jedyny minus tak jak wszystkich mavicow gotowcow poza zjazdowymi to mala sztywnosc boczna. kola mavica cechuje swietny zaplot i bardzo dobra jakosc lozysk. niedawno widzialem w niemieckiej prasie test kol do roznych dyscyplin i np kola dt (na firmowych obreczach, szprychach, nyplach i piastach) wypadly w kategorii jakosci zaplotu bardzo marnie. kola mavica - wygraly w tej kategorii. to bardzo dobre kolka dla lekkiego jezdzca. Teraz troche mnie wystraszyles bo lekkim jezdzcem to ja nie jestem. Waze 91kg przy 187cm wzrostu. Czy mam rozumiec, ze SLR'y w takim razie nie dla mnie? I jeszcze jedno - wiekszosc moich maratonow to etapy gorskie + obowiazkowa TransCarpatia. Czy SLR'y beda dobrym wyborem w takim przypadku? Ogolnie troche kiepsko bo juz je zamowilem... p.s po zdemontowaniu wentyla powstaje otwor na presto czy samochodowy? Z gory dzieki za szybka odpowiedz. Promian
tobo Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 moim zdaniem i wg danych producenta NIE SĄ to kola dla twojej wagi. na stronie harfy w zestawieniu kol podane jest ze crosmaxy sl przy pelnym obciazeniu (jezdziec plus jego wyposazenie) maja nośnosc do 85 kilo. ale nie pamietam by nawet z taka waga te kola radzily sobie bez problemu. to troche optymistyczne informacje. bezpieczna waga to lekki zawodnik xc ok 70 - 75 kilo.
MrJ Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 Ups... swoją drogą, bez urazy oczywiście, chyba wiedziałeś promian że razem z rowerem do uniesienia przez koła wyjdzie ci... 100kg (liczę Ty + cały bike, ale bez kół oczywiście + buty + reszta akcesoriów) i mimo to zamawiałeś SLRy??? Moim zdaniem w twegoppunktu widzenia z katalogu rozglądałbym się raczej za wzmacnianymi Crossmax XL (wersja pod V-ki): http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...mp;pos=27?!. Zwłaszcza że jak pisałeś, interesują cię maratony z Transcarpatią na czele. Pardon, ale muszę zapytać: czy tylko o gramy tu chodziło ?!?
promian Napisano 2 Stycznia 2008 Autor Napisano 2 Stycznia 2008 moim zdaniem i wg danych producenta NIE SĄ to kola dla twojej wagi.na stronie harfy w zestawieniu kol podane jest ze crosmaxy sl przy pelnym obciazeniu (jezdziec plus jego wyposazenie) maja nośnosc do 85 kilo. ale nie pamietam by nawet z taka waga te kola radzily sobie bez problemu. to troche optymistyczne informacje. bezpieczna waga to lekki zawodnik xc ok 70 - 75 kilo. Czyli co? Flagowy produkt Mavica nie uniesie mnie? Co sie moze z nimi stac jesli zaczne na nich jezdzic? Wykrzywia sie itp? Nie chce mi sie wierzyc, ze kola za takie pieniadze nie zapewniaja odpowiedniej wytrzymalosci. Mam obecnie podstawowe Machy MX 1 z piastami XT + jakies zwykle szprychy i nie ma problemow wiec tym bardziej nie powinno byc tego problemu na SLR'ach... Czyz nie? Ups... swoją drogą, bez urazy oczywiście, chyba wiedziałeś promian że razem z rowerem do uniesienia przez koła wyjdzie ci... 100kg (liczę Ty + cały bike, ale bez kół oczywiście + buty + reszta akcesoriów) i mimo to zamawiałeś SLRy??? Moim zdaniem w twegoppunktu widzenia z katalogu rozglądałbym się raczej za wzmacnianymi Crossmax XL (wersja pod V-ki): http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...mp;pos=27?!.Zwłaszcza że jak pisałeś, interesują cię maratony z Transcarpatią na czele. Pardon, ale muszę zapytać: czy tylko o gramy tu chodziło ?!? V-ki odpadaja bo mam tarcze Shimano XT z centerlockiem a nie bede zmienial hamulcow przeciez... Nie ma nic ala SLR dla mnie? Odradzacie mi zakup tych kol czy jednak powinny dac rade? Promian
tobo Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 widze ze nie rozumiesz idei lekkich czesci. SLR'y tak jak superlekkie ramy czy np sid to nie sa czesci dla kazdego. ich celem jest umozliwienie obnizenia wagi roweru. te czesci przeznaczone sa do zawodniczego scigania dla lekkich jezdzcow. kola tune (od lat czolowka tuningowa odnosnie kol - firma z niemiec) wygrywaja testy odnosnie przyspieszenia. ale te kola są miękkie. mala ilosc szprych jest tu najwiekszym sprawca problemu. kola takie cierpia na malą sztywnosc przede wszystkim boczną co objawia sie plywaniem przy ostrzejszej jezdzie a co za tym idzie nieprecyzyjne sterowanie rowerem. jesli mavic podaje max wage obciazeniowa dla tych kol 85 kilo to znaczy ze jesli rower powiedzmy wazy 11 kilo to na reszte czyli ciebie, bagaz, ciuchy, pompke itd zostaje 74 kilo. choc mysle ze to jest i tak optymistyczne wyliczenie. pamietam ze kiedys w tescie w niemieckiej prasie mavice crossmaxy byly najmniej sztywnymi kolami zaraz po kolach tune (28 szprych/mavic 517, dt revo). jaki moze byc skutek dla ciebie? ano rozcentrowywanie sie kol to najbardziej dostzegalny skutek przeciazenia. mam kola na xm317/dt revo 36 szprych na kolo i piasty z wysokimi kolnierzami. mimo iz kola te sa eksploatowane daleko od ekstremy to w czasie jazdy na asfalcie w zakrecie czuje jak czujnik licznika zaczepia o nadajnik na widelcu mimo iz odstep wynosi normalnie 5 mm a ta ilosc szprych to ponad 10 wiecej na kolo. datkowo w slr'ach szprychy zaplecione są w "słoneczko" wiec sie nie krzyzuja - traca dodatkowy punkt usztywnienia w miejscach gdzie w innych kolach szprychy sie kzyzuja. czy flagowy produkt mavica cie uniesie? no bez zupelnie problemu to deemaxy, deetraxy i enduro xl.
MrJ Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 Machy MX 1 z piastami XT + jakies zwykle szprychy Ale tych szprych jest 32 lub 36 (nie wiem, jaka wersja więc podaję obie, ale mach ma chyba nawet 36) a nie 18/20 i to przy maxymalnym wylajtowaniu reszty! PS. Wersja XL na tarcze (centerlock, 24 szprychy.): http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...d=43&pos=26 ... PS2. Czyli strona obok w harfie - wystarczyło sięprzełączyć z podanego linka i mamy cały katalog do wyboru do koloru... IMO jak napisał tobo - może to i dla <70-kilowców na niewymagające wyścigi, ale nie ciężkie maratony i w tej wadze! Oczywiście można założyć, ale jeśli nawet nigdy się nie zniszcą, to co ile będą wymagały cetrowania? No i faktycznie co ze sztywnością pod takim obciążeniem?
promian Napisano 2 Stycznia 2008 Autor Napisano 2 Stycznia 2008 Panowie - dzieki za info. Napisalem jeszcze przed chwila maila do Harfy i ciekaw jestem co mi doradza. Co do SLR'ow to powiem w ten sposob. Oczywiscie zalezy mi na obnizeniu masy roweru przez zastosowanie lekkiego osprzetu (mam problem ze zbiciem wagi ciala niestety wiec posilkuje sie innymi rozwiazaniami) ale rowniez troszke snobizm sie we mnie odezwal i chcialem SLR'y rowniez ze wzgledu na ich szałowy wyglad. Czy znajde cos co zaspokoi moje obie rzadze? Tzn duza sztywnosc i na dodatek super wyglad tj czerwone piasty itp?? Moze to prozne ale lubie miec dobry sprzet, ktory przy okazji dobrze wyglada... Bede wdzieczny za dodatkowe rady,. Promian
cdan Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 Ważę trochę więcej, bo 100 kg, przejechałem kilkanaście km na rowerze kumpla z SLR'ami i niestety - nigdy w życiu niechciał bym mieć tych kół. Czułbym się niepewnie, a zamiast cieszyć się jazdą myślałbym o tym, żeby nie wjechać w dziurę, albo pod krawężnik, bo mogą pęknąć. Tak jak pisze Tobo, dla osób <70kg, to może być dobry wybór, ale tylko dla nich... A za tą kasę składałbym cos na piastach Chrisa Kinga (czerwonych oczywiście), obręcze może Atomlaba lub w miarę lekki Mavic no i szprychy Alpine.
tobo Napisano 2 Stycznia 2008 Napisano 2 Stycznia 2008 koła cane creeka. a tak poza tym: mozliwie lekkie piasty ale dobrej firmy - inaczej jesli masz moc w nogach to piasta zdechnie na zapadkach. do tego moga byc lekkie obrecze - tu 450 gram jest ok. no i szprychy - proponuje minimum 32 ale nie tak wychudzone jak revolution. do tego lekkie opony - tu najbardziej odczujesz redukcje masy rotujacej. co do aluminiowych nypli w kolach dla ciezszego jezdzca to sie nie wypowiem. z gotowcow dobre powinny byc mavic crossmax xl. crosstraile mimo iz tez niby uniwersalne - rowniez są miękkie. zawodnicy w xc sa najczesciej i mali i szczupli. 50-70 kilo to norma. taki czlowiek nie musi sie obawiac sztywnosci tych kol.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.