Skocz do zawartości

[rower] na kołach 24" do amatorskiej turystyki


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, albo raczej dylemat - razem z Mą :wub::wub::wub: (a co będę ukrywał że to "dla kogoś? :D ) planujemy zakupić na wiosnę rower do zwykłej, amatorskiej turystyki (jak kto woli, niezobowiązującego XC, pewnie maxymalnie 1500km rocznie ;) ). Tak się złożyło, że przeprowadzone wspólnie experymenty na nawet najmniejszych rowerach 26" (rama 15", korby 170mm, krótki mostek) zakończyły się niepowodzeniem, a to w związku z niepokaźnym wzrostem Mej :wub: (ok. 160cm). I stąd postanowiliśmy wybrać coś na kołach 24" i ramie 13,5-14".

 

Po ustaleniu maksymalnej kwoty na zakupy w wysokości ok. 900PLN wyszło nam, że składanie bika nie ma sensu (sama rama z Mielca pod koła 24 to z przesyłką ok. 320PLN, do tego problemy z obręczami pod 24", amorkiem itp...) i rozglądamy się za gotowym zestawem.

Wśród masy ofert (hmmm.. <_< ) najsensowaniejszy wydał się czeski Acstar Younger: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=286230926 - do tego dojdą części, które zalegają mi w domu i chętnie bym je przełożył, tak że rower będzie wyglądał mniej więcej tak:

 

rama: Acstar KINESIS Aluminium 6061, 14", wymienny hak

widelec: amortyzator SR SUNTOUR - w moim (Naszym? :D ) znajomym sklepie stał kiedyś taki sam bike i z tego co pamiętam ten amorek miał regulację naprężenia wstępnego, bo na zdjęciach słabo widać. Wiem, że to nie FOX, ale nie przesadzajmy :P

opony: KENDA 24” x 1.95

przerzutka tył: SHIMANO TOURNEY - będzie chyba Shimano Sora która mi zalega, bo kaseta to zdaje się 12-28z i ta przerzutka ją obsłuży,

przerzutka przód: SHIMANO ni wim jakie, ale ważne żeby działało ;)

manetki: SHIMANO Revoshift 31 (21b)

napęd: 7-rzędowa kaseta SHIMANO

mechanizm korbowy: SUNTOUR - na sklepowym pisało chyba Jazz, bodajże 156mm długości ramienia, 3 tarcze to chyba jeden odlew, ale czy będą potrzebne rozkręcane...?

hamulce: V- brake, wyglądają jak ALHONGA - zmiana na Deore

klamki - wyglądają na korpusie z alu, ale z tego co widzę na foto będą miały za krótkie ramiona więc zmiana na Tektro (nie wiem co za model)

wspornik kierownicy: ZOOM a-head - będzie Truvativ XR, 65mm

sztyca: ZOOM

piasty: JOYTECH, Aluminium

siodło: ACTIVE czarno-srebrne

kierownica: ZOOM

obręcze - alu niekapslowane, szprychy najpewniej ocynk (cóż, co zrobić... :( Z grugiej strony identyczne praktycznie koła, z tym że 26" w mojej starej Meridzie trzymają się z jednym chyba podciąganiem szprych już 4 lata, po drodze zmieniając właściciela na takiego... hmmm, dobre 85kg :P )

 

Zakładając, że zakupimy (Wspólnie :wub: ) rower po podobnej cenie (700PLN) i przełożymy doń pozostałe części (są w dobrym stanie, realnie sprzedałbym je w sumie za ok. 200PLN, ale z te a Acstara i tak upłynnię więc conieco się zwróci ;) ), wychodzi że za powyższą konfigurację wydamy ok. 900PLN.

 

Wszystkim z góry THANX za przeczytanie tejże epopei i za odpowiedź na pytanie podstawowe - czy za tę cenę można złożyć lub kupić COKOLWIEK LEPSZEGO??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie próbowaliscie przymierzyc się do rowerów z ramami 14", 13"? Są takie (choć teraz, z głowy, nie podam firm). Coś mi się zdaje, że do turystyki 24" mogą być jednak ciut niewygodne. Swioją drogą, sama mam 161 cm wzrostu i 15" pasuje jak znalazł - tyle, że trzeba poszukać odpowiednio krótkiej ramy. Moja ma efektywną długość górnej rury 540 cm; wraz z mostkiem 80 cm i sztycą bez cofki pasuje jak ulał. Z cofką zresztą też dałoby radę, tylko siodło - zamiast, jak obecnie, do tyłu, musiałoby zostać przesunięte do przodu.

Jeśli twoja luba ma proporcjonalne wymiary, nie dałabym jednak za wygraną i krążyła wokół kółek 26" i odpowiednio krótkich ram. Nie jest to niemożliwe, bo przeglądając oferty różnych fiirm, stosunkowo często trafiam nawet na krótsze ramy w rozmiarze 14"-15".

Pozdrówko z damskiego pktu widzenia <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc drogi kolego - miałem identyczny problem z moją Mą <_< Ma wzrost 160cm i bardzo drobną budowę ciała, jednak kupiłem jej rower na kołach 26 cali i nie żałujemy. Bardzo ważne jest aby geo roweru dostosowane było do budowy kobiecego ciała!

 

Od razu mówię - daruj sobie męski ramy na 24cale...

Rozumiem ze fundusze na jeden rower to 900pln i raczej nie zamierzasz ich przekroczyć?

 

http://www.rove.pl/product_info.php?manufa...98b103750a70083

 

Ja mojej lubej zakupiłem rower na tej ramce, tylko 2 modele wyżej (to znaczy 100V)...

Muszę przyznać - rama to dzieło sztuki. Jesli to ta smaa ramka co w modelu Juliet 100V - to brać i nie patrtzeć. TAk ładnie dobranej geometrii, tak dopracowanych spawów dawno nie widziałem. I co najwazniejsze - rama robiona SPECJALNIE dla kobiet... no i wygląda... piękna rzecz!

 

W wypadku mojej dziewczyny zdecydowalismy sie na rozmiar 16 cali, i był AKURAT. Jeśli jednak twoja woli nieco mniejsze rowerki, 14.5 powinno byc idealne :wub: No i osprzęt tez chyba nieco lepszy z tego co widzę. Więc naprawdę dopłać troche i bierz taką maszynę - nie pożałujesz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna poprawka - przerzutka tył to nie Sora, ale Shimano 105 :wub:

 

Martinuz - 900PLN to granica dla Niej (nas? :wub: ) może i trochę przekraczalna, i choć niewątpliwie ta ramka Meridy będzie sporo lepsza niż zaproponowana przeze mnie, to sorka wielka - reszta jest wyjściowo praktycznie taka sama (koła, akcesoria), lub gorsza (korba) a za samą ramkę (no i tę Acerę-X ;) ) nie dopłacę wyjściowo 300PLN <_<

 

Ecia - dzięki wielkie za radę, ale najmniejszą ramą jaką wyhaczyliśmy, była właśnie Versus 15" na którym teraz jeżdżę - Merida robi coś 14,5", ale nie wiem jak z wolną sprzedażą - no i nawet jeśli, to ogranicza nas nie tylko budżet

ale też fakt, że poza wysokością ramy (pasująca na koła 26" musiałaby mieć chyba z 13,5" wysokości), te na 26" były po prostu za długie... Chyba taka anatomia :wub:

Gdyby nie te dwa fakty (kasa i wymiary), dyksusji praktycznie by nie było - w moim Versusie 15" zmieniłbym tylko amorka (lub "garażowo" ograniczył skok GranFondo3 do ok. 85mm), dał rzeczony mostek 65mm i zmienił przerzutki (X-7 nie oddam! :( ) i byłaby piękna, dość lekka i na porządnych częściach (choćby piasty XT), maszynka którą mógłbym spokojnie odsprzedać Mej :wub: za ok. 1200-1300PLNów (na co zresztą pewnie przy "sprzedaży ratalnej" i darmowym serwisie ;) by się zgodziła) a sobie składać coś nowego od podstaw. Nawet tak zakładaliśmy i szukałem już ramek, o czym było na forum, ale po "sprawdzeniu praktycznym" wszystko się posypało :wub:

 

O koła 24" też się troszkę bałem, ale po 1. tego rozmiaru używa Tina, która nawet na dziurawych dirtach się nie uskarża się na ich "małość", a po 2. wypraw poza ubite ścieżki raczej nie planujemy :)

 

Te 900PLN to będzie szacunkowa wartość po wszystkich zmianach, czyli ze 105, hamplami Deore, klamkami Tektro i mostkiem XR, i to nie licząc tego, za ile się sprzeda wymontowane części - może zresztą nawet od razu zostawię je rozliczeniem w rzeczonym znajomym sklepie, jeśli będę brał tam a nie przez aukcję? - kokosów z tego nie będzie, ale na dobre rękawiczki, koszyk z bidonem i lampkę na tył wystarczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem... i właśnie dlatego coraz bardziej się nad tym zastanawiam - ale to nie moje środki i sam żadnej decyzji nie podejmę, zresztą do wiosny jeszcze dalej niż bliżej :wub: No i nadal to 26"... ale może uda mi się namowić znajomego w sklepie GrupyAccent, żeby taką sprowadził i można było testy zrobić... :wub:

 

PS. grzegorz1974paszek - dzięki za info, propozycje interesujące, ale EBaye i inne tego typu odpadają niestety <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrJ - jakoś trudno mi uwierzyć, że twoja dziewczyna ma aż tak krótkie kończyny <_< ... Chyba, że bardzo zawyżasz jej wzrost i w istocie mierzy dużo poniżej 160 cm (około 150-155 cm).

Ja jednak zalecałabym poszukiwanie 26". Na 24" przy normalnej jeździe albo ty będziesz się męczył, jeżdżąc z nią z prędkością 15 km/h - albo ona, próbując za tobą nadążyć. Osiągnięcie "normalnej" V rzędu >20 km/h na małych kółkach będzie oznaczało duży wysiłek i może dziewczynę - zwłaszcza początkującą - wręcz zniechęcić do jazdy.

No, ale jak sobie życzycie. Ja w każdym razie na jej miejscu protestowałabym :wub:

Pozdrówko kobiece :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiarów centymetrem nie prowadziłem, wiem po prostu co wyszło, jak przysiadła się na mego Versusa. Może to faktycznie i 155 jest...? Albo fakt, że 45 kg to Ona :) raczej nie waży (ale zdecydowanie nie protestuję :D :D :D :D :D ) i stąd troszkę o ramkę zahacza? ;)

Jutro/pojutrze się z nią skonsultuję i może wtedy z jakąś nową propozycją tu zawitamy - na razie dziękuję (Dziękujemy :wub: ) za wszystkie opinie!

 

Martinuz - jak mówimy o tanich, gotowych zestawach to niestety o 24" jest ciężej. Ale jak się składa - jedna chwała (ta sama piasta, szprychy CN lub DT tak samo po ok. 1PLN/sztuka jak niecieniowane) - chyba, że ktoś szuka typowo lekkich kół, to jest trudniej, bo i cieniowane szprychy i najlżejszą obręczą pod 24" i V-ki jaką znalazłem, jest ok. 570g Dartmoor Forrtess :(

 

PS. No i pochodzimy po sklepach, żeby jak najwięcej "objazdek" zrobić - może coś faktycznie pod 26" będzie pasowało? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, jeszcze Author Nostrum 544g... ale i tak sporo :)

Ma :wub: na razie nie ma upatrzonego modelu, po prostu "zleciła mi" przegląd rynku i czeka na wyniki ;) A gdyby się już uparła... strach się bać :(:D:D

PS. O tę Meridę się popytam, obiecuję ;)

PS2. Bo nie wiem czy jeszcze zawitam...

 

! UDANEGO SYLWESTRA WSZYSTKIM FORUMOWICZOM !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jest tak: wczoraj przeprowadziliśmy z Mą :D odpowiednie pomiary i wyszło nam, że:

- wzrost to 157 cm (ale mierzony z samiutkiego rana, więc na nieobciążonym jeszcze kręgosłupie! ;) )

- inne wymiary, które mogą się przydać (przepraszam za anatomię, ale inaczej byłoby dłuuugie tłumaczenie :P ): długość nóg (podłoga-krocze): 75 cm, rąk od pachy do początku palców: 56 cm, odległość podłoga-pacha 123cm.

 

I test praktyczny: po zasiądnięciu, czy raczej stanięciu na rowerze Tiny (DC Pussy Dirt 13,5, koła 24" ale na dość wysokich oponach Maxxis Holy Roller, amorek ustawiony na 90mm), między ramą a... pośladkami ;) zostało ok. 5 cm miejsca (dłoń w poprzek się już nie mieści).

 

Stąd wątpliwości, czy koła na 26", nawet na ramie 14, nie byłyby za duże... Ale szukamy nadal - może uda Nam :D się wynaleźć gdzieś i tego Acstara, i proponowaną tu Meridę do przejażdżki ;)

 

PS. bartekgib - co to za ramka że taka niziutka? Mam nadzieję, że nie Destroyer ani Dartmoor SS :P

PS2. NRX to czasem nie jest do trekkingu na 28"??? http://www.allegro.pl/item288007268_widele...r_nrx_8000.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dartmoor to nie jest, ale jest to także ramka do grawitacji. Jeździłem na niej kilka razy. Ciężka nie jest, może troszkę masywna z wyglądu ( przezwyciężanie grawitacji tego wymaga :D ), ale całkiem ładna ..... Tylko, że dla niskiej osoby ta ramka nawet do XC by się może i przydała. Głównie dlatego, że jest zwrotna, sztywna.

 

NRX pod 26" - http://www.allegro.pl/item288274567_suntou...m_kolorze_.html

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I test praktyczny: po zasiądnięciu, czy raczej stanięciu na rowerze Tiny (DC Pussy Dirt 13,5, koła 24" ale na dość wysokich oponach Maxxis Holy Roller, amorek ustawiony na 90mm), między ramą a... pośladkami zostało ok. 5 cm miejsca (dłoń w poprzek się już nie mieści).

 

29'ery mają w zasadzie identyczny przekrok jak 26". W 24" ramie suport jest na podobnej wysokości wzgledem podłoża co w innych rowerach.

 

Generalnie na 24" będzie się jej gorzej jeździło, tez z tego względu iż trudniej sie utrzymuje równowagę, oraz ze względu na koniecznosć ciągłego dokręcania, bo koła roweru mają dużo mniejszy efekt żyroskopowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29'ery mają w zasadzie identyczny przekrok jak 26".
Tak to prawda

 

Generalnie na 24" będzie się jej gorzej jeździło, tez z tego względu iż trudniej sie utrzymuje równowagę
Mniejsza stabilność + wyżej środek cieżkości. np. w większych kołach w stosunku do piast korbowód jest niżej poprzez to niżej środek ciężkości.
, oraz ze względu na koniecznosć ciągłego dokręcania, bo koła roweru mają dużo mniejszy efekt żyroskopowy.
i mniejszy moment obrotowy.

Mam gdzieś zdjęcie 14 claowej ramy z 622mm MTB z dziewczyna 150cm także bez problemu owa luba powinna się zmieścić.

 

ps. Moderator- admin dlaczego poprzedni mój post został usunięty- prosze o wskazanie w którym miejscu łamał on regulamin. Podejrzewam, ze Eci się rozmiar 622mm w mtb nie podoba, ale może ona poprostu nie cyztać moich postów, a nie usuwac tylko dlatego, że jest niska i jej ten pomysł nie leży. Tym bardziej, zen ie jest to jej pierwszy wybryk w tym względzie.

Pozdrówko prostujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy (My B) ) za kolejne wskazówki - na razie czekamy na to, co wyszukamy po sklepach MiastaŚwiętejWieży (nie tylko tych zaprzyjaźnionych ;) ) i zobaczymy, co mają na stanie, żeby mimo wszystko nie kupować roweru "na sucho".

29'ery mają w zasadzie identyczny przekrok jak 26". W 24" ramie suport jest na podobnej wysokości wzgledem podłoża co w innych rowerach.

Generalnie na 24" będzie się jej gorzej jeździło, tez z tego względu iż trudniej sie utrzymuje równowagę, oraz ze względu na koniecznosć ciągłego dokręcania, bo koła roweru mają dużo mniejszy efekt żyroskopowy.

Te "w zasadzie" i "podobnej" stanowią właśnie o całym Naszym :) problemie - po prostu jest "na styk" do kół 26" - osoba ledwie kilka cm wyższej i/lub obdarzona dłuższymi nogami już nie musiałaby się zastanawiać... :(

A co do 2giej części cytatu - czy tego samego nie można czasem powiedzieć o wylightowanych kołach na 26"?

A równowaga - nie przesadzałbym. Albo bike jest stabilny na prostej, albo zwrotny i latwo wchodzi w zakręty - coś za coś!

 

Tak czy inaczej - poszukiwania trwają... Dyskusja także ;)

 

--- 11.03.08.:

 

ODŻWIEŻAM!!!

 

Ponad 2 miesiące, jakie upłynęły od ostatniego postu to wystarczająco dużo, by pojawiły się nowe opcje...

 

Po kilkudziesięciu rozmowach ze znajomymi sprzedawcami, klkunastu mierzeniach miarką i kilkoma testami praktycznymi zdecydowaliśmy (My :) ) się wspólnie jednak na koła 26", konkretnie w postaci Meridy Matts Sub 5: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=57&id=384 - pomarańczową jak na zdjęciu, rozmiar 16". Wiedziałem co prawda, że Merida ma zaniżoną numerację, ale żeby aż tak... 16" jest tam mniejsze (!) niż moje 15" Versusa, a do tego ze sporo niższym przekrokiem.

 

Cena wyjściowa obowiązująca dla Nas :) sporo odstaje od tej prezentowanej (i obecnej na Allegro), a do tego przy zamawianiu przez znajomy sklep będę mógł zrobić kilka przekładek w rozliczeniu ze starymi częściami, więc finalna wartość bika wyniesie pewnie te 850-870PLN, ale z:

 

- korbą Alivio,

- przerzutką tylną Alivio (i to jedynym słusznym, starym modelem z małymi kółeczkami),

- pedałami Author lub podobnymi alu,

- gripami z gąbki,

 

Co mym (Naszym :wub: ) skromnym zdaniem raczej się opłaca. Oczywiście można by szukać jakiś wyprzedaży A2, po czym zmieniać ramę na jakąś 15, bądź czynić inne cuda, ale wtedy całość skoczyłaby wyżej 1000PLN, a ta opcja jest już nie bardzo do przyjęcia.

 

PS1. Zamowienie złożę może nawet dzisiaj, a jak tylko rowerek (po modyfikacjach) będzie już gotow do jazdy, zarzucę jakieś focięta.

 

PS2. Na zdjęciu jest jednak kilka różnic - korba jest trochę inna (mocowanie), pedały też (plastik), a kierownica mimo "steel" w opisie, jest z tego co widziałem z alu. Ale dokładnie dam jeszcze znać :)

 

A temat może zostać jako "ogólnie poglądowy" dla podobnych mi (Nam :wub: ) osób ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Więc jest tak: z dniem 29.03 wraz z Mą :P sfinalizowaliśmy transakcję i za kwotę ostateczną 840 PLN nabyliśmy Meridkę Metts Sub 5-V, pomarańczową, rozmiaru 16".

 

Specyfikacja (za rowerymerida, wraz ze zmianami):

 

Rama: MERIDA SUB MATTS DT

Amortyzator/widelec: SR SUNTOUR M 2000, 50 mm

Wkład suportu: CARTRIDGE BEARING

Korby: SR SUNTOUR CW-T102, 42/34/24 >>> zmiana na SHIMANO ALIVIO 42-32-22, śruby na imbus (oryginalnie na nasadówkę)

Przerzutka przód: SHIMANO TZ-30

Przerzutka tył: SHIMANO TX-30 >>> zmiana na SHIMANO SORA

Manetki: SHIMANO RS 31, 7b

Hamulce: MERIDA V-BRAKE LINEAR >>> zmiana klocków z Promax na ACOR

Dźwignie hamulców: MERIDA ALLOY

Wielotryb/kaseta: SHIMANO MF-TZ 07, 14-28T

Piasta przód: ALLOY QR >>> zmiana zacisku na DARTMOOR BOLT-ON (nie ma na fotkach, będą zakładane dziś, tj. 13.04 ;) )

Piasta tył: ALLOY QR >>> patrz wyżej

Obręcze: JALCO DOUBLE WALL CNC / BLACK

Opona przód: CST C-1391, 26" x 1,95

Opona tył: CST C-1391, 26" x 1,95

Pedały: MERIDA PP >>> zmiana na klatkowe (tymczasowo włożylem moje stare, co będzie ostatecznie to się zobaczy :P )

Kierownica: X-MISSION SPEED >>> zmiana rączek na piankowe AUTHOR

Mostek: MERIDA A-HEAD

Siodło: MERIDA COMFORT

Sztyca: ALLOY, 27.2 MM

Zacisk sztycy: MERIDA >>> zmiana na KALLOY (śruba, założony wcześniej Accent Light pękł :( )

 

Zgodnie z obietnicą przesyłam fotki (imageshack już się naprawił, stąd daję miniaturki):

 

MERIDKA 1 - widok ogólny rowerku [/url]- pardon za jakość, już się ściemniało. Brak jest na razie zacisków koła, siodełko jest niewyregulowane, mostek też nie bardzo (sterówka będzie cięta):

 

merida1rz3.th.jpg

 

MERIDKA 2 - widok kokpitu[/url]

 

merida2nu1.th.jpg

 

MERIDKA 3 - widok na napęd ALIVIO + SORA[/url]

 

merida3hq3.th.jpg

 

A teraz wrażenia ogólne: sprzęt jest po kilklunastu jazdach. Wygląda pięknie, spisuje się nieźle, choć wiadomo że za tę kaskę nie warto oczekiwać cudów - widać to szczególnie po "uginaczu", jakim jest Suntour2000 - co najlepsze (najgorsze?), sprężyna nie jest w nim w środku, ale... pod tymi gumkami na goleniach. :P Hamulce też są średniawe (trzeba chyba jednak było wziąć choćby Acerę) ale po wywaleniu klocków Promaxa jednak dają radę. Kłopotów eksploatacyjncyh na razie nie był, tylko raz łańcuch zsunął się ze średniej tarczy na małą, blokując klatkę przerzutki, i tzreba go było zakładać ręcznie. Poza tym wszystko dobrze, Ma :P w żadnym wypadku nie narzeka na niewygodę :)

 

Naszym :wub: skromnym zdaniem, w sumie nabycie roweru za rzeczone pieniądze po tych wszystkim modyfikacjach jest w sumie zakupem dobrym.

 

I oby służył wiernie! :D

 

PS. A co tam, najwyżej ktoś mnie oskarży o reklamę, ale w końcu jakaś wdzięczność się należy... podziękowania za całokształt dla p. Rafała Ziemnickiego ze sklepu "CYKLO" W Częstochowie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...