yellowfox Napisano 29 Grudnia 2007 Napisano 29 Grudnia 2007 Witam, przegladalem forum i ilu userów tyle propozycji , prosiłbym o wypowiedzi osób które miały doczynienia z opona Maxxisa Hardrive 2.1 na jaką można ją zmienić żeby zmniejszyć opory na asfalcie, generalnie jeżdżę po twardszym terenie i zależałoby mi zmniejszyć opory bo obecny bieżnik chyba nie sprzyja
bartekgib Napisano 29 Grudnia 2007 Napisano 29 Grudnia 2007 Sam jeżdzę na podobnym modelu ( High Roller 2.1 - prawie bliźniak ). Pierwsza rada - zmień szerokość opony. Albo jeździsz wiele na ubitych drogach ( kup 1.5 ), albo jeździsz trochę po ubitym i trochę w terenie - tak po połowie ( 1.9 ). Wtedy na pewno zmniejszy się Tobie masa rotująca i zmniejszą się opory toczenia. Miałem oponkę 1.9 o wadze 670 g i mam teraz 2.1 o wadze 540 g. Szerokość i bieżnik 2.1 jednak dają w kość i na szosie czuje się większe opory - nieznacznie, ale jednak. Pozdrawiam !
proxx Napisano 29 Grudnia 2007 Napisano 29 Grudnia 2007 aż dziw bierze, że Twój temat trzyma się jeszcze dzielnie. pewnie dlatego, że moderatorzy śpią, bo gdyby nie, to dawno wylądowałby w śmietniku
KondiKona Napisano 4 Stycznia 2008 Napisano 4 Stycznia 2008 Podczepię się pod temat. Sam używałem opon Hard Drive 2,1 (każde warunki) w moich ostatnich rowerach. Ogólnie byłem z nich bardzo zadowolony – w tym momencie składam nowy rower ( http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=34605 ) i zastawiam się czy pozostać przy nich czy wybrać może coś innego ? Zastanawiam się nad alternatywnym zakupem … Continental MOUNTAIN KING Supersonic 2,2 , która jest lżejsza od HD o 70gr i droższa o …50 pln A może jakaś inna propozycja opony … dzięki za propozycję Kondi
Mod Team bogus Napisano 4 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 4 Stycznia 2008 Ja też jeżdzę na Hard Drive'ach i jestem z nich bardzo zadowolony. Ciężko będzie dla ciebie znaleźć alternatywę. Ja osobiśnie celowałbym w jakieś semislicki.
KondiKona Napisano 4 Stycznia 2008 Napisano 4 Stycznia 2008 Ja osobiśnie celowałbym w jakieś semislicki. szczególnie się przydadzą w Beskidach po deszczu i w błocie A tak poważnie to chyba zostanę przy HD ... choć te mountain kingi mnie intrygują ...
Mod Team bogus Napisano 4 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 4 Stycznia 2008 To była probozycja dla autora tematu, a nie dla ciebie Kondi Kona. A może coś takiego http://www.maxxis.com/products/bicycle/pro...tail.asp?id=274 przez sirodek ma niemalże ciągłą linię bieżnika, więc powinny również być mniejsze opory toczenia. :turned:
yellowfox Napisano 7 Stycznia 2008 Autor Napisano 7 Stycznia 2008 ok, mówicie że wśród grubych opon HardDrive jest niezły w swojej cenie, ale gdyby tak poszukać coś 1.9 ? Czy różnica bedzie zauważalna ? własnie zauważyłem że hardrive ma dwie rewizje 2.1 cala i 1.8, nie wiedziałem http://stacjarower.com.pl/opona-maxxis-har...tml?cPath=21_22 http://stacjarower.com.pl/opona-maxxis-har...tml?cPath=21_22 co znaczy przy nazwie to "kevlar" i "drut" ?
Mod Team bogus Napisano 7 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 7 Stycznia 2008 Tak są dwie wersje 2.1 i 1.8. Drut w nazwie oznacza to, że opona ma osnowę wykonaną z drutu. A kewlar ma z kewlaru. Może trochę jaśniej: drut jest bardziej odporny na przebicia i na ścieranie, ale kosztem nieco wyższej wagi. Kewlar jest za to lżejszy, ale nieznacznie, mniej odporny na przebicia i szybciej się ściera.
yellowfox Napisano 7 Stycznia 2008 Autor Napisano 7 Stycznia 2008 nie rozumiem tylko jednego, zaciekawiony czytałem o kevlarze na wiki i pisze Charakteryzuje się ogromną wytrzymałością. Przy tej samej masie jest 5-krotnie bardziej wytrzymały na rozciąganie niż stal z tego powodu wykonuje się z niego żagle jachtów regatowych To jak on może być gorszy od drutu (a) ?
bartekgib Napisano 7 Stycznia 2008 Napisano 7 Stycznia 2008 Suche dane .... W teorii - możliwe, że tak wychodzi. W praktyce mówiąc o oponach - tu chodzi też o ilość tego materiału ( drutu/kewlaru ). A pozatym nie wiem czy zauważyłeś - w tekście chodzi o rozciąganie. A tutaj działają troszkę inne siły. Głównie nacisk i tarcie. Pozdrawiam !
Baukan Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 Gdzie żeście widzieli osnowę ze stalowego drutu w oponach rowerowych? Może to być płótno (chyba jakieś lniane czy ki ######), nylon, lub właśnie kevlar. Osobną sprawą jest linka w "stopce" opony. Tam jest albo stalowy drut albo linka aramidowa. Pewnie się zdarza co innego ale raczej super rzadko. Sklepy rowerowe i ich strony są tworzone przez ludzi którzy ze swej natury są omylni... lub nie wiedzą wszystkiego...
bartekgib Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 To jest chyba logiczne, że opona jest drutowana lub zwijana. A to na czym jest zwijana to już jest zapewne kilka typów materiałów. No ale co do jednego można się zgodzić - oponki na drucie są bardziej "pancerne" czyli wytrzymalsze, ale równieź cięższe. Pozdrawiam ! P.S. Co do tematu. Może ktoś z Hard Drive'owców spróbuje High Roller'a ? ? ? Ta sama cena, ta sama szerokość, ale oponka świetnie się odnajduje na suchych terenach.
Mod Team bogus Napisano 8 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2008 Na twoim miejscu najpierw wziąłbym tylko HD 1.8 na tył. Jak Ci przypasuje to kupisz na przód. High Roller też dobry tak samo jak Hard Drive. Jeszcze możesz zrobić eksperyment i kupić HR, takiego co ma Bartek, tylko kewlarowego. Opory wtedy mogą być mniejsze niż przy HD 1.8. Tylko tu Bartek musiałby się wypowiedzieć czy różnica mogłaby być na korzyść HR.
bartekgib Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 Zgadzam się z Bartkiem . Hard Drive i High Roller - ta sama waga w wersji 2.1 na drucie, można powiedzieć ta sama cena. Ale ja miałem obie opony w rękach, i wiem, że High Roller ma bogatszy bieżnik. Bogatszy w sensie więcej klocków. Ale proszę mi nie mówić, że na zdjęciach to HD ma bogatszy bieżnik. Nic z tego - polecam zobaczyć na żywo. No i zaleta - na twardszym troszkę mniejszy opór, gdyż High Roller ma ścięte klocki w miejscu początkowego styku z podłożem. I jak mówię - dla mnie w porównaniu oponek : High Roller - twardsze, suchsze tereny Hard Drive - sypkie, czasem błotne tereny. A co do wyboru opony (drut, zwijana, na kewlarowej żyłce ) - zależy od potrzeby, od pieniędzy i od dostępności. Najpierw - w jakich terenach więcej się jeździ. Pozdrawiam !
MarcinN Napisano 10 Stycznia 2008 Napisano 10 Stycznia 2008 a może wormdrive? http://www.rowerowy.com/opony_detki/opony_.../wormdrive.html Z tyłu posiadam właśnie harddrive'a, a z przodu wormdrive'a. Wormdrive, ma mniejsze opory toczenia i zdecydowanie wolniej się ściera na asfalcie, w dodatku ma całkiem niezłe trzymanie na zakrętach i w lekkim terenie, jego waga także jest przyzwoita, mój egzemplarz waży jakieś 543g. Pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.