Skocz do zawartości

[Opona] lepsza od Maxxis Hardrive na twardy teren


yellowfox

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przegladalem forum i ilu userów tyle propozycji ;) , prosiłbym o wypowiedzi osób które miały doczynienia z opona Maxxisa Hardrive 2.1 na jaką można ją zmienić żeby zmniejszyć opory na asfalcie, generalnie jeżdżę po twardszym terenie i zależałoby mi zmniejszyć opory bo obecny bieżnik chyba nie sprzyja

Napisano

Sam jeżdzę na podobnym modelu ( High Roller 2.1 - prawie bliźniak ). Pierwsza rada - zmień szerokość opony. Albo jeździsz wiele na ubitych drogach ( kup 1.5 ), albo jeździsz trochę po ubitym i trochę w terenie - tak po połowie ( 1.9 ). Wtedy na pewno zmniejszy się Tobie masa rotująca i zmniejszą się opory toczenia. Miałem oponkę 1.9 o wadze 670 g i mam teraz 2.1 o wadze 540 g. Szerokość i bieżnik 2.1 jednak dają w kość i na szosie czuje się większe opory - nieznacznie, ale jednak. Pozdrawiam !

Napisano

aż dziw bierze, że Twój temat trzyma się jeszcze dzielnie. pewnie dlatego, że moderatorzy śpią, bo gdyby nie, to dawno wylądowałby w śmietniku :unsure:

Napisano

Podczepię się pod temat.

 

Sam używałem opon Hard Drive 2,1 (każde warunki) w moich ostatnich rowerach. Ogólnie byłem z nich bardzo zadowolony – w tym momencie składam nowy rower ( http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=34605 ) i zastawiam się czy pozostać przy nich czy wybrać może coś innego ?

 

Zastanawiam się nad alternatywnym zakupem … Continental MOUNTAIN KING Supersonic 2,2 , która jest lżejsza od HD o 70gr i droższa o …50 pln :D

 

A może jakaś inna propozycja opony … dzięki za propozycję

 

Kondi

  • Mod Team
Napisano

Ja też jeżdzę na Hard Drive'ach i jestem z nich bardzo zadowolony.

 

Ciężko będzie dla ciebie znaleźć alternatywę.

 

Ja osobiśnie celowałbym w jakieś semislicki. :D

Napisano
Ja osobiśnie celowałbym w jakieś semislicki. :P

:D szczególnie się przydadzą w Beskidach po deszczu i w błocie :D

 

A tak poważnie to chyba zostanę przy HD ... choć te mountain kingi mnie intrygują ...

Napisano

ok, mówicie że wśród grubych opon HardDrive jest niezły w swojej cenie, ale gdyby tak poszukać coś 1.9 ? Czy różnica bedzie zauważalna ?

 

własnie zauważyłem że hardrive ma dwie rewizje ;) 2.1 cala i 1.8, nie wiedziałem

 

http://stacjarower.com.pl/opona-maxxis-har...tml?cPath=21_22

http://stacjarower.com.pl/opona-maxxis-har...tml?cPath=21_22

 

co znaczy przy nazwie to "kevlar" i "drut" ?

  • Mod Team
Napisano

Tak są dwie wersje 2.1 i 1.8.

Drut w nazwie oznacza to, że opona ma osnowę wykonaną z drutu.

A kewlar ma z kewlaru.

 

Może trochę jaśniej: drut jest bardziej odporny na przebicia i na ścieranie, ale kosztem nieco wyższej wagi.

Kewlar jest za to lżejszy, ale nieznacznie, mniej odporny na przebicia i szybciej się ściera.

Napisano

nie rozumiem tylko jednego, zaciekawiony czytałem o kevlarze na wiki i pisze

 

Charakteryzuje się ogromną wytrzymałością. Przy tej samej masie jest 5-krotnie bardziej wytrzymały na rozciąganie niż stal z tego powodu wykonuje się z niego żagle jachtów regatowych

 

To jak on może być gorszy od drutu (a) ?

Napisano

Suche dane ....

W teorii - możliwe, że tak wychodzi. W praktyce mówiąc o oponach - tu chodzi też o ilość tego materiału ( drutu/kewlaru ). A pozatym nie wiem czy zauważyłeś - w tekście chodzi o rozciąganie. A tutaj działają troszkę inne siły. Głównie nacisk i tarcie. Pozdrawiam !

Napisano

Gdzie żeście widzieli osnowę ze stalowego drutu w oponach rowerowych?

Może to być płótno (chyba jakieś lniane czy ki ######), nylon, lub właśnie kevlar.

Osobną sprawą jest linka w "stopce" opony. Tam jest albo stalowy drut albo linka aramidowa. Pewnie się zdarza co innego ale raczej super rzadko.

Sklepy rowerowe i ich strony są tworzone przez ludzi którzy ze swej natury są omylni... lub nie wiedzą wszystkiego...

Napisano

To jest chyba logiczne, że opona jest drutowana lub zwijana. A to na czym jest zwijana to już jest zapewne kilka typów materiałów. No ale co do jednego można się zgodzić - oponki na drucie są bardziej "pancerne" czyli wytrzymalsze, ale równieź cięższe. Pozdrawiam !

 

P.S. Co do tematu. Może ktoś z Hard Drive'owców spróbuje High Roller'a ? ? ? Ta sama cena, ta sama szerokość, ale oponka świetnie się odnajduje na suchych terenach.

  • Mod Team
Napisano

Na twoim miejscu najpierw wziąłbym tylko HD 1.8 na tył.

Jak Ci przypasuje to kupisz na przód.

 

High Roller też dobry tak samo jak Hard Drive. :)

 

Jeszcze możesz zrobić eksperyment i kupić HR, takiego co ma Bartek, tylko kewlarowego.

Opory wtedy mogą być mniejsze niż przy HD 1.8.

 

Tylko tu Bartek musiałby się wypowiedzieć czy różnica mogłaby być na korzyść HR.

Napisano

Zgadzam się z Bartkiem :).

Hard Drive i High Roller - ta sama waga w wersji 2.1 na drucie, można powiedzieć ta sama cena. Ale ja miałem obie opony w rękach, i wiem, że High Roller ma bogatszy bieżnik. Bogatszy w sensie więcej klocków. Ale proszę mi nie mówić, że na zdjęciach to HD ma bogatszy bieżnik. Nic z tego - polecam zobaczyć na żywo. No i zaleta - na twardszym troszkę mniejszy opór, gdyż High Roller ma ścięte klocki w miejscu początkowego styku z podłożem.

 

I jak mówię - dla mnie w porównaniu oponek :

High Roller - twardsze, suchsze tereny

Hard Drive - sypkie, czasem błotne tereny.

 

A co do wyboru opony (drut, zwijana, na kewlarowej żyłce ) - zależy od potrzeby, od pieniędzy i od dostępności. Najpierw - w jakich terenach więcej się jeździ. Pozdrawiam !

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...