kemmi Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Witam, Jakiś czas temu wymieniałem cały napęd (łańcuch XT, korba Hone, przerzutka przód XT). Udało mi się ją ustawić tak "aby aby" że niby nie ocierała o nic. Ale wystarczyło minimalnie zabrudzić łańcuch i już były zgrzyty. Odległości między "prowadnicą" przerzutki a łańcuchem na przełożeniach 1x1 i 3x9 były naprawdę małe. Olałem sprawę, bo wystarczyło wyczyścić łańcuch i wszystko grało. Przyszło mi jednak wymienić grip shifty i już w ogóle nie jestem w stanie ustawić tego diabelstwa. Albo ociera się na 1x1 albo na 3x9...ewentualnie jak ustawię pośrednio to na obu. Nie pomagają baryłki, nie pomagają śrubki H/L, nie pomaga obniżenie/podwyższenie samej przerzutki...Próbowałem też przekręcać minimalnie, no ale nie ma szans żeby było bardziej prosto niż jest.. Jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 A jaki masz łańcuch? Pod kasetę na 8 czy 9. Ja mam przerzutkę LX i łańcuch pod 8-mio biegową kasetę i mam tak ustawione, żeby na 1x1 minimalnie ocierało bo inaczej się nie da. Próbowałem różnych ustawień, ale nic zawsze gdzieś ocierało. Myślę, że teraz przerzutki przednie są bardziej przystosowane do napędów 9sp niż na 8 i dlatego takie problemy wynikają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowerex Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 A co to dokładnie za przerzutka? FD-M7?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemmi Napisano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Wszystko na 9 rzędów: Mechanizm korbowy HONE FC-M600 44/32/22 175 Przerzutka przednia DEORE XT FD-M761 Łańcuch CN-HG93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Bardzo interesujące. Nie wiem dlaczego to ze sobą nie współgra. A może podjedź do jakiegoś znajomego serwisu i spytaj dlaczego tak jest a nie inaczej. Zobacz co Ci powiedzą i wtedy coś się pokombinuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowerex Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Prawdopodobnie gripy mają nieco mniejszy uciąg linki. Zdarza się też, że niektóre korby mają dość szeroko rozstawione zębatki. Skrajne biegi używa się dość rzadko więc można z tym żyć. Niemniej każde ocieranie jest denerwujące. Może spróbuj czegość trochę innego. Na zdjęciu niżej, zielonym kolorem oznaczyłem prawidłowe położenie linki. Zapewne tak masz ją założoną. Spróbuj jednak odwrócić pokładkę śrubki i zamocować linkę tak, jak narysowałem to kolorem czerwonym. Powinno to zmienić (zwiększyć) skok przerzutki przy tym samym uciągu linki. Jeśli efekt byłby przesadny lub wręcz odwrotny (nie próbowalem nigdy tego robić), to spróbuj innego położenia linki. Różne modyfikacje mocowania linki stosuje się m.in do "żenienia" z natury niekompatybilnych systemów, typu manetki Campa 10-speed z 9-rzędową przerzutką tylną i kasetą Shimano. Dlatego warto popróbować coś takiego także z przednimi przerzutkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemmi Napisano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Hmm.. ciekawy pomysł. Sprawdzić będę w stanie dopiero jutro, bo już dzisiaj nie chcę hałasować w mieszkaniu. Jednak tak na sucho jak się zastanawiam to chyba przy takim prowadzeniu linki skok będzie jeszcze mniejszy . Będzie większe odchylenie linki od pionu, a co za tym idzie taki sam naciąg uniesie przerzutkę o mniejsza odległość w góry (większa cześć naciągu przejdzie na wektor poziomy ). No ale dzięki za pomysł . na pewno jutro przetestuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NeZ Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Rozumiem, że śrubami L i H kręciłeś. Jeżeli zdarza Ci sie ,że śruba już jest za krótka do regulacji (tzn wkręcasz do końca i dalej za mało) to wymień na jakąś dłuższą - ja tak raz zrobiłem i nie narzekałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdan Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Wg mnie wózek przerzutki nie powinien być idealnie w linii blatu. Mi zawsze ocierało na 1x1 lub 3x8/9 kiedy miałem równolegle. Delikatne odchylenie w prawo pomaga. Ewentualnie jak chcesz, to możemy się spotkać i spróbuję Ci to ustawić, w końcu też z Poznania jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Może nic mądrego nie podpowiem,ale................. Na przerzutkach zęby zjadłem.Opcji do ustawiania jest mnóstwo. Nie ma kompromisów,ocieranie nie ma mieć miejsca w żadnej pozycji. Cierpliwość to dobra rada.Jesli jej brak-będzie ocierać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowerex Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Troszkę źle to narysowałem na pierwszym rysunku, ponieważ linka powinna być bardziej w prawo pod śrubą, a nie pod wypustką nakretki. Alternatywnie, można spróbować zamocować tak: Czyli "prawie" tak samo. Różnica polega na tym, że linka zamiast biec pod wypustką podkładki, biegnie nad nią, czyli ciągnie za niżej położony punkt ramienia, zwłaszcza przy maksymalnym wychyleniu. Linka to nie wektor siły, uciąg ma zawsze taki sam. To że będzie lekko pod kątem może miec znaczenie, ale niewielkie, a ponadto nie o to tu chodzi. Cała idea polega na tym, żeby poprzez inne zamocowanie linki skrócić ramię za którą owa linka ciągnie. Skrócenie "ramienia ciągnącego" będzie oznaczało większy skok "ramienia wykonawczego" przy tym samym uciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Czyli przyszlifować mocowanie. Jeszcze jest dosyć rzadko, ale jednak spotykany problem z parametrem zwanym chainstay angle. Chodzi tutaj o kąt między osią rury podsiodłowej, a linią łączącą środek suportu z osią piasty. Tak więc Twoja przerzutka występuje w dwóch wersjach: FD-M761-6 - dla kąta 66-69 stopni FD-M761-3 - dla kąta 63-66 stopni Czasem ta różnica jest przyczyną wszelkich problemów. Ustawienie prowadnika pod złym kątem może spowodować, że nie będzie wystarczającą dużo miejsca dla łańcucha. Jeszcze w specyfikacji przerzutki napisane jest, że maksymalna dopuszczalna różnica między największą, a najmniejszą koronką wynosi 22 zęby, a miedzy największą, a środkową 12 zębów, ale zakładam, że masz standardową korbę 22x32x44, więc wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemmi Napisano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Ogólnie to się niby udało . Przed chwilą odbyłem jazdę testową - ładna pogoda, więc grzechem byłoby nie wypróbować nowych kół, przetestować ustawienia hamulców i cholerną przerzutkę . I przekręciłem trochę wypustkę (dzięki czemu linka troszkę inaczej poszła) i przekrzywiłem całą przerzutkę, że widać na oko, że nie jest prosto..ale co tam... Odstępy przy 1x1 i 3x9 są mikroskopijne, ale działa i wolę już tego nie ruszać :turned: . Do następnego razu . Ale wtedy może rzeczywiście od razu przejadę się do serwisu żeby zobaczyli. Nie wiem czemu Shimano nie zrobi nawet o milimetr szerszych tych prowadnic.. Zawsze przecież można ograniczyć ruch śrubkami.. A w drugą stronę to już nie bardzo jest co zrobić.. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, wskazówki i oferty pomocy . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.