krawiec91 Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Przymierzam sie do kupna nowego napedu(całego) i mam w zwiazku z tym are pytan, bo nie wiem do konca na co sie zdecydowac Na razie postanowiłem kupic: Korby Deore LX 572 ~200zł Suport ???? Łańcuch ??? Kaseta ??? Przerzutka przód XT??? ~80zł Przerzutka tył Sram x-7 ~120zł manetki sram x-9 ~139zł Co do przerzutki tylniej, manetek i korb jestem zdecydowany i raczej zdania nie zmienia, nie wiem natomiast kompletnie jaki suport, łańcuch i kasete wybrac,a i co do przedniej przerzutki mam watpliwosci. Czekam na opinie i porady Na suport kasete i łańcuch(jeden) chciałbym przeznaczyc do 200zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyex Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Korba truvativ Firex lub Shimano Deore LX Holowtech II (wraz z suportem ok 200zł) Łańcuch LX ( 50zł) Kaseta XT (świetna praca - 130zł) Przerzutka przód może być XT Przerzutka tył to juz zależy czy preferujesz srama czy też shimano.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkrabek Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Korba- jak chcesz kupic starsza wersje z technologia Holowtech I to do tej korby polecam suport z Lx (jest lzejsza od XT :PP) Kaseta-Xt chwala ja moi znajomi Lancuch- XTR bardzo wytrzymala Manetki- polecam x-7 bo jest lzejsza od x-9 (mowimy o gripach) Przerzutka przod- Polecam bardzo starego Lx (taki niebieski kolor) bardzo wytrzymala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Korba truvativ Firex lub Shimano Deore LX Holowtech II (wraz z suportem ok 200zł)200zł za LX Hollowtech? To by było zbyt piekne Zreszta raczej nie chce kupowac tych HT2, ale normalne LX HT1. Generalnie LX Hollowtech 2 na allegro stoja po 370-390zł. Kaseta XT (świetna praca - 130zł) W jakim sensie swietna praca? I jak z wytrzymałoscia? Troche cena przerazajaca ale nie orientuje sie ogolnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyex Napisano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2007 Raczej bardziej brałem pod uwage Truvativ z ceną... Półka jest ta sama a korba jest tańsza, sztywniejsza i nie wiem czy się mylę ale chyba w tej samej wadze... Nie wiem jak wytłumaczyć prace kasety XT w porównaniu do LX, ale dużo łagodniej łańcuch pracuje... Zmieniłem właśnie z Lx'a na XT'ka i czuję różnicę... Korba- jak chcesz kupic starsza wersje z technologia Holowtech I to do tej korby polecam suport z Lx (jest lzejsza od XT tongue.gifP) Jak to obliczyłeś? Miałem tą korbe + suport Lx'a i waga wyszła 926g i pod żadnym względem nie wyjdzie mniej... (Dla wiadomości XT waży 860-880) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkrabek Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Kumpel kiedys wazyl suporty z HTI Lx i Xt i powiedzial ze Xt jest ciezejsze od Lx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 ...Nie wiem jak wytłumaczyć prace kasety XT w porównaniu do LX, ale dużo łagodniej łańcuch pracuje... Zmieniłem właśnie z Lx'a na XT'ka i czuję różnicę... bardzo prosto, aluminiowy pająk zwiększa sztywność koronek zwłaszcza tych większych a to powoduje pewniejszą zmianę biegów zwłaszcza pod obciążeniem redukując Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Raczej bardziej brałem pod uwage Truvativ z ceną... Półka jest ta sama a korba jest tańsza, sztywniejsza i nie wiem czy się mylę ale chyba w tej samej wadze... 10 g jest lżejszy LX Propozycja sieyex`a jest bardzo rozsądna Imo kaseta XT ma najlepszy stosunek jakości do ceny. Z tego co napisałeś na napęd masz 740 złociszy i dobrze było by się w tym zmieścić korba z suportem za 249 zł kaseta za 139 zł łańcuch za 49zł przerzutka przód za 55 zł przerzutka tył za 195 zł nowe manetki X-7 za 100 zł Wyszło 787 zł więc niewiele więcej ale IMO bardzo rozsądnie. BTW suport kaseta i łańcuch za 200 zł takie rzeczy to tylko w Erze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinuz Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 A czy w tej cenie nie lepiej kupić korbę Deore na 2008 rok które jest nieco tańsze i lżejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Deore 2008 na sztywną oś jest CIĘŻSZA niż Deore/staryLX na Octalink o ok. 50g na zestawie (realnie ok. 1020g za 2008, 970g za 2006/07). Sam zastanawiałem się nad nową Deorką, ale to odlew a nie Hollowtech, więc zrezygnowałem, i pewnie... od razu skończy się na XT Miałem Deore na Octa 2006 i 2007 i są wg. mnie godne rozpatrzenia. A LX na HT2 to lekko licząc 320PLN. Manetki - bierz X-7. Mam, sprawdzilem, polecam (przynajmniej gripy, o triggerach wiem niewiele) a różnicę w cenie daj na X-9. Łańcuch i kaseta może też SRAM? Tylko jak sądzę interesuje cię 9ka - PG-950 i PC-49 może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 to nie jest zadna sztywna os, tylko zintegrowana os suportu. co do ht1: korba fc-m752 jest bardzo wytrzymala, swietnej jakosci blaty. polecam z czystym sumieniem. lanuch: xt pracuje lepiej od lx, sprawdzone osobiscie. dla mnie ten lanuch ma najlepszy stosunek jakosc/cena kaseta: xt jest drogi, ale wykrecisz na nim spokojnie 20k km, wiec IHMO warto. manetki: jezdze na rf, wiec nie bede sie wypowiadal edit: zaoszczedzic mozna na przedniej przerzutce, deore spokojnie wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLa2030 Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Manteki - x-9 Tył - x-7 przód - xt/lx ( tu mozna lx-a wziąć bo spokojnie wystarczy i jest troszke tańszy ) Korba - fc-m752 łancuch - spokojnie xt (LX zerwal mi sie na maratonie po 1000km) Kaseta - xt Tak chyba będzie dobrze , jest to nie łatwa decyzja wiec przemysl spokojnie a potem kupuj by potem nie żałować ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowerex Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 bardzo prosto, aluminiowy pająk zwiększa sztywność koronek zwłaszcza tych większych a to powoduje pewniejszą zmianę biegów zwłaszcza pod obciążeniem redukując Bez przesady. O ile owa "sztywność" jest większa? Jeśli są między kasetami jakieś różnice, to mogą one dotyczyć nacięć ułatwiających przerzucanie. Trzeba by się temu przyglądać po lupą. Akurat w przypadku większych koronek biegi wchodzą łatwiej w obie strony, ze względu na spore różnice w wielkościach. Najtrudniej zaś, zmienia się przełożenia na najmniejszych koronkach (np. między 11-stką a 12-stką). Kasety XT są o tyle niedobre, że za dużo koronek siedzi na pająku, wobec czego są one niewymienialne, a w razie skakania łańcucha nie można w łatwy sposób ich podpiłować. Pod tym względem dobre są LX'y, bo ostatnich bodajże sześć koronek jest skręconych małymi śrubkami, które spokojnie można wykręcić i wyrzucić. Ponadto największe i najmniejsze koronki zużywają się w niewielkim stopniu, przez co można je później wykorzystać do składania kombinowanych kaset górskich czy szosowych. Oczywiscie jeśli ktoś ma w piaście bębenek aluminowy, to w grę wchodzą tylko kasety z jak największą ilością zębatek na pająku lub przynajmniej jakoś ze sobą skręconych, bo inaczej bębenek zostanie szybko zarżnięty. W tym przypadku wybijania nitów z kaset deore, czy wykręcania śrubek z LX'a lepiej nie uskuteczniać. Ja w nowym napędzie będę używał kasety 13-32, na bazie ultegry 12-27. Wyrzucam 12 i 13, zakładam pierwszą 13-stkę i 32-kę ze starej kasety deore. Do tego trzy lancuchy Campagnolo C9, korba FSA V-Drive na kwadrat, suport Kinexa 107mm i jajowate koronki Rotor'a. Przynajmniej nie będzie to zestaw jakich tysiące, nie ma to jak odrobina oryginalności ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLa2030 Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Aha i jeszcze jedno bo nie doczytałem napęd składasz pod 9 czy 8-mke ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrJ Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 to nie jest zadna sztywna os, tylko zintegrowana os suportu Wiem, wiem, po prostu jakoś się przyzwyczaiłem do pojęcia "sztywna oś", choć nie jest ono zbyt trafne KuLa2030 - a czemu manetki X-9 i przerzutka X-7, a nie odwrotnie? Już X-7 zapewniają bardzo dobre i płynne działanie (poza tym ktoś pisał, że są lżejsze niż X-9 - moje X-7 Z LINKAMI to 195g/komplet), a rożnicę zainwestowałbym właśnie w przerzutkę X-9 (ostatni model to bodaj 225g z krótkim wózkiem, a X-7 nie schodzi niżej 260 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLa2030 Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Hmmm zaproponowałem tak jak sam mam I z takiego zestawu jaki mam jestem bardzo zadowolony Wiadomo Krawiec mógłby równie dobrze zrobić i założyć Gripy x-7 i tylną przerzutke x-7 tez by pracowało dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 to nie jest zadna sztywna os, tylko zintegrowana os suportu. co do ht1: korba fc-m752 jest bardzo wytrzymala, swietnej jakosci blaty. polecam z czystym sumieniem. Dokładnie - i dokładnie taki sam poziom reprezentuje korba Truvativ Firex lanuch: xt pracuje lepiej od lx, sprawdzone osobiscie. dla mnie ten lanuch ma najlepszy stosunek jakosc/cenakaseta: xt jest drogi, ale wykrecisz na nim spokojnie 20k km, wiec IHMO warto. manetki: jezdze na rf, wiec nie bede sie wypowiadal Dlatego tez zaproponowałem łańcuch HG-93 edit:zaoszczedzic mozna na przedniej przerzutce, deore spokojnie wystarczy. dokładnie tak dlatego zamiast XT, którego chciał autor tematu zaproponowałem LX down swinga co by nie miał człowiek z tym problemów. @Rowerex Kombinujesz coś za bardzo. Nie każdy ma na to ochotę. Co do podpiłowywania zębów to w XT tez da się. Ja to robię dremelkiem a warto w tą kasetę zainwestować gdyż jest trwała. @KuLa2030 napęd zdecydowanie na 9 gdyż 8 biegowe komponenty obecnie występują tylko w niższych grupach i ich jakość i trwałość pozostawia wiele do życzenia. Owszem można jeszcze wyczaić jakieś leżaki magazynowe - tylko po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Kula - pod 9ke, kto sie nie rozwija ten sie cofa :PP Z tego co piszecie to sklaniam sie na taki zestaw Korby Deore LX 572 ~200zł kaseta Xt+łanuch Xt ~189zł suport ?? ~30-40zł Przerzutka x7 ~145zł Manetki x7/x9 Przerzutka przód LX ~55zł Swoja droga: http://allegro.pl/item289518294_gripy_sram_x_7_nowe_.html x7 149zł http://allegro.pl/item289154619_manetki_ob...del_2007r_.html x9 139zł WTF? Swoja droga koszt tej wymiany zaczyna mnie przerazac ;/ Jaki dobry suport na Octalink mozecie polecic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gerus Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=110 tu jeszcze taniej x9 gripy, maja na stanie na 9b bo sie dowiadywalem ostatnio ale kupilem x0. gripy x9 miedzy rocznikiem 2006 a 2007 sie niczym nie różnią (info z harfy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Czy masz jakieś logiczne uzasadnienie by brać 572 sam napisałeś .... kto sie nie rozwija ten sie cofa :PP o suportach jest cały topic Ja bym brał coś ze zintegrowana osią suportu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowerex Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 @amoniak Ja zawsze kombinuję, inaczej bym się między jeżdżeniem zanudził an śmierć ;-) Kaseta Deore też jest trwala, a kosztuje 3 razy mniej niż XT. Po pięciu latach użytkowania wygląda tak: Ząbki Deore A ząbki korby LX FC-M571 wyglądają tak: Ząbki 44 LX Średnia była wymieniana dawno temu, gdyż w tym modelu jest stopem Masła i Glinu ;o) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Linki mam - Forbidden He he 5 lat - a jaki przebieg ? Mój teść ma rower 5 lat a przebieg -> jeden tysiąc kilometrów Więc wiek nie mówi nic Jak bym miał ponownie wybierać korbę - ponownie wziąłbym Firexa Team - bardzo dobra i trwała. Deore nie jest zła. Jest ciężka i tania. 60 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowerex Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 U mnie linki działają, ale może i lepiej, że ich nie widać. Do spożywczego mam tylko 100m ;-) Ponieważ mam skłonności do dorabiania filozofii do wszystkiego, to napszę coś jeszcze. Temat wątku powinien brzmieć: "Jak pomieszać LX, XT, X7 i X9".... Ciekawe, że nikt się nie zastanawia nad taką rzeczą jak dobór zestopniowania kasety, czy korby. Rozumiem, że Shimano i Sram nie dają wyboru, ale zawsze można to ominąć. Może warto się zastanowić, czy koniecznie muszę mieć przełożenie 44/11, czy muszę miec blat 44, może 42 by wystarczyło, czy muszę mieć średnią 32, czmu nie 34, czy młynek musi być 22, itp. Ciekawa jest też polityka Shimano, że np. kasetę 9-rz o stopniowaniu 12-34 (nie mylić z 11-34) daje tylko w grupie XTR (w dodatku ze świecą szukać tej kasety), podczas gdy jest to naprawdę dobre zestopniowanie dla amatora. Proszę sobie założyć do szosowki korby 53/39 i kasetę 11-21, bo na takim zestawie jeżdżą zawodowcy i spróbować pojeździć po lekko pagórkowatej trasie. W rowerach mtb, większość amatorów używa identycznych przełożeń jak zawodowi kolarze górscy, nie zadajac sobie pytania "czy w ogóle jestem w stanie wykorzystac takie przełożenia?" Stąd też wynika moje kombinatorstwo z kasetą. Koronkę 11 uważam za zbędną, bez 12-stki da się przeżyć zjazdy. Różnica między 14-stką a 12-stką jest dla mnie zbyt duża, brakuje mi czegoś pośredniego, stąd pomysł na ostatnią 13-stkę. W szosowce strasznie nie podobała mi się zbyt odczuwalna różnica między koronką 17 a 19, dlatego wsadziłem między nie 18-stkę (wprawdzie nieco zgrzyta, ale za to nie mam "dziury" w przełożeniach). Tak więc proponuję popatrzeć na napęd i od tej strony, zamiast zastanawiać się tylko nad tym, co jest lżejsze, co wytrzymalsze, co lepiej działa, itp. Przełożenie 53/11 też może super działać i być hiper wytrzymałe, tylko po co ono przeciętnemu śmiertelnikowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Kaseta XTR 12-34 pochodzi z czasów gdy blat w korbie XTR miał 46 zębów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 Amoniak --> Dokladnie. Wiek nie mowi nic. Po dwoch sezonach mam kompletnie zajechana kasete deore. Az dwa sezony tylko dlatego ze po szosie jezdzilem na innym rowerze, gorala bralem tylko w teren. Summa summarum po 11 tys km kaseta do wywalenia, tak samo jak srednia koronka w korbie. Teraz biore kasete XT (ale nie mam zludzen, ze bedzie miala jaka wieksza trwalosc) i dwa lancuchy, moze to troche zwiekszy zywotnosc napedu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.