Skocz do zawartości

[napęd]Cały, co wybrac?


krawiec91

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam sie do kupna nowego napedu(całego) i mam w zwiazku z tym are pytan, bo nie wiem do konca na co sie zdecydowac :blink:

Na razie postanowiłem kupic:

Korby Deore LX 572 ~200zł

Suport ????

Łańcuch ???

Kaseta ???

Przerzutka przód XT??? ~80zł

Przerzutka tył Sram x-7 ~120zł

manetki sram x-9 ~139zł

 

 

Co do przerzutki tylniej, manetek i korb jestem zdecydowany i raczej zdania nie zmienia, nie wiem natomiast kompletnie jaki suport, łańcuch i kasete wybrac,a i co do przedniej przerzutki mam watpliwosci. Czekam na opinie i porady :D

 

Na suport kasete i łańcuch(jeden) chciałbym przeznaczyc do 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba truvativ Firex lub Shimano Deore LX Holowtech II (wraz z suportem ok 200zł)

 

Łańcuch LX ( 50zł)

 

Kaseta XT (świetna praca - 130zł)

 

Przerzutka przód może być XT

 

Przerzutka tył to juz zależy czy preferujesz srama czy też shimano....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba- jak chcesz kupic starsza wersje z technologia Holowtech I to do tej korby polecam suport z Lx (jest lzejsza od XT :PP)

Kaseta-Xt chwala ja moi znajomi

Lancuch- XTR bardzo wytrzymala

Manetki- polecam x-7 bo jest lzejsza od x-9 (mowimy o gripach)

Przerzutka przod- Polecam bardzo starego Lx (taki niebieski kolor) bardzo wytrzymala :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba truvativ Firex lub Shimano Deore LX Holowtech II (wraz z suportem ok 200zł)
200zł za LX Hollowtech? To by było zbyt piekne ;) Zreszta raczej nie chce kupowac tych HT2, ale normalne LX HT1. Generalnie LX Hollowtech 2 na allegro stoja po 370-390zł.

 

Kaseta XT (świetna praca - 130zł)

W jakim sensie swietna praca? I jak z wytrzymałoscia? Troche cena przerazajaca ale nie orientuje sie ogolnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bardziej brałem pod uwage Truvativ z ceną... Półka jest ta sama a korba jest tańsza, sztywniejsza i nie wiem czy się mylę ale chyba w tej samej wadze...

 

Nie wiem jak wytłumaczyć prace kasety XT w porównaniu do LX, ale dużo łagodniej łańcuch pracuje... Zmieniłem właśnie z Lx'a na XT'ka i czuję różnicę...

 

Korba- jak chcesz kupic starsza wersje z technologia Holowtech I to do tej korby polecam suport z Lx (jest lzejsza od XT tongue.gifP)

 

Jak to obliczyłeś? Miałem tą korbe + suport Lx'a i waga wyszła 926g i pod żadnym względem nie wyjdzie mniej... (Dla wiadomości XT waży 860-880)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nie wiem jak wytłumaczyć prace kasety XT w porównaniu do LX, ale dużo łagodniej łańcuch pracuje... Zmieniłem właśnie z Lx'a na XT'ka i czuję różnicę...

 

bardzo prosto, aluminiowy pająk zwiększa sztywność koronek zwłaszcza tych większych a to powoduje pewniejszą zmianę biegów zwłaszcza pod obciążeniem redukując

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bardziej brałem pod uwage Truvativ z ceną... Półka jest ta sama a korba jest tańsza, sztywniejsza i nie wiem czy się mylę ale chyba w tej samej wadze...

10 g jest lżejszy LX

Propozycja sieyex`a jest bardzo rozsądna

Imo kaseta XT ma najlepszy stosunek jakości do ceny.

Z tego co napisałeś na napęd masz 740 złociszy i dobrze było by się w tym zmieścić

korba z suportem za 249 zł

kaseta za 139 zł

łańcuch za 49zł

przerzutka przód za 55 zł

przerzutka tył za 195 zł

nowe manetki X-7 za 100 zł

Wyszło 787 zł więc niewiele więcej ale IMO bardzo rozsądnie.

 

BTW suport kaseta i łańcuch za 200 zł ;) takie rzeczy to tylko w Erze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deore 2008 na sztywną oś jest CIĘŻSZA niż Deore/staryLX na Octalink o ok. 50g na zestawie (realnie ok. 1020g za 2008, 970g za 2006/07). Sam zastanawiałem się nad nową Deorką, ale to odlew a nie Hollowtech, więc zrezygnowałem, i pewnie... od razu skończy się na XT :D

Miałem Deore na Octa 2006 i 2007 i są wg. mnie godne rozpatrzenia. A LX na HT2 to lekko licząc 320PLN.

 

Manetki - bierz X-7. Mam, sprawdzilem, polecam (przynajmniej gripy, o triggerach wiem niewiele) a różnicę w cenie daj na X-9.

Łańcuch i kaseta może też SRAM? Tylko jak sądzę interesuje cię 9ka - PG-950 i PC-49 może? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest zadna sztywna os, tylko zintegrowana os suportu. co do ht1: korba fc-m752 jest bardzo wytrzymala, swietnej jakosci blaty. polecam z czystym sumieniem.

 

lanuch: xt pracuje lepiej od lx, sprawdzone osobiscie. dla mnie ten lanuch ma najlepszy stosunek jakosc/cena

kaseta: xt jest drogi, ale wykrecisz na nim spokojnie 20k km, wiec IHMO warto.

manetki: jezdze na rf, wiec nie bede sie wypowiadal ;)

 

edit:

zaoszczedzic mozna na przedniej przerzutce, deore spokojnie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manteki - x-9

Tył - x-7

przód - xt/lx ( tu mozna lx-a wziąć bo spokojnie wystarczy i jest troszke tańszy )

Korba - fc-m752

łancuch - spokojnie xt (LX zerwal mi sie na maratonie po 1000km)

Kaseta - xt

 

Tak chyba będzie dobrze , jest to nie łatwa decyzja wiec przemysl spokojnie a potem kupuj by potem nie żałować ! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo prosto, aluminiowy pająk zwiększa sztywność koronek zwłaszcza tych większych a to powoduje pewniejszą zmianę biegów zwłaszcza pod obciążeniem redukując

 

Bez przesady. O ile owa "sztywność" jest większa? Jeśli są między kasetami jakieś różnice, to mogą one dotyczyć nacięć ułatwiających przerzucanie. Trzeba by się temu przyglądać po lupą.

 

Akurat w przypadku większych koronek biegi wchodzą łatwiej w obie strony, ze względu na spore różnice w wielkościach. Najtrudniej zaś, zmienia się przełożenia na najmniejszych koronkach (np. między 11-stką a 12-stką).

 

Kasety XT są o tyle niedobre, że za dużo koronek siedzi na pająku, wobec czego są one niewymienialne, a w razie skakania łańcucha nie można w łatwy sposób ich podpiłować. Pod tym względem dobre są LX'y, bo ostatnich bodajże sześć koronek jest skręconych małymi śrubkami, które spokojnie można wykręcić i wyrzucić. Ponadto największe i najmniejsze koronki zużywają się w niewielkim stopniu, przez co można je później wykorzystać do składania kombinowanych kaset górskich czy szosowych.

 

Oczywiscie jeśli ktoś ma w piaście bębenek aluminowy, to w grę wchodzą tylko kasety z jak największą ilością zębatek na pająku lub przynajmniej jakoś ze sobą skręconych, bo inaczej bębenek zostanie szybko zarżnięty. W tym przypadku wybijania nitów z kaset deore, czy wykręcania śrubek z LX'a lepiej nie uskuteczniać.

 

Ja w nowym napędzie będę używał kasety 13-32, na bazie ultegry 12-27. Wyrzucam 12 i 13, zakładam pierwszą 13-stkę i 32-kę ze starej kasety deore. Do tego trzy lancuchy Campagnolo C9, korba FSA V-Drive na kwadrat, suport Kinexa 107mm i jajowate koronki Rotor'a. Przynajmniej nie będzie to zestaw jakich tysiące, nie ma to jak odrobina oryginalności ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest zadna sztywna os, tylko zintegrowana os suportu

Wiem, wiem, po prostu jakoś się przyzwyczaiłem do pojęcia "sztywna oś", choć nie jest ono zbyt trafne :wub:

 

KuLa2030 - a czemu manetki X-9 i przerzutka X-7, a nie odwrotnie? Już X-7 zapewniają bardzo dobre i płynne działanie (poza tym ktoś pisał, że są lżejsze niż X-9 <_< - moje X-7 Z LINKAMI to 195g/komplet), a rożnicę zainwestowałbym właśnie w przerzutkę X-9 (ostatni model to bodaj 225g z krótkim wózkiem, a X-7 nie schodzi niżej 260 :wub: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest zadna sztywna os, tylko zintegrowana os suportu. co do ht1: korba fc-m752 jest bardzo wytrzymala, swietnej jakosci blaty. polecam z czystym sumieniem.

Dokładnie - i dokładnie taki sam poziom reprezentuje korba Truvativ Firex

lanuch: xt pracuje lepiej od lx, sprawdzone osobiscie. dla mnie ten lanuch ma najlepszy stosunek jakosc/cena

kaseta: xt jest drogi, ale wykrecisz na nim spokojnie 20k km, wiec IHMO warto.

manetki: jezdze na rf, wiec nie bede sie wypowiadal :wub:

Dlatego tez zaproponowałem łańcuch HG-93

edit:

zaoszczedzic mozna na przedniej przerzutce, deore spokojnie wystarczy.

dokładnie tak dlatego zamiast XT, którego chciał autor tematu zaproponowałem LX down swinga co by nie miał człowiek z tym problemów. :)

 

@Rowerex Kombinujesz coś za bardzo. Nie każdy ma na to ochotę. Co do podpiłowywania zębów to w XT tez da się. Ja to robię dremelkiem ;) a warto w tą kasetę zainwestować gdyż jest trwała.

 

@KuLa2030 napęd zdecydowanie na 9 gdyż 8 biegowe komponenty obecnie występują tylko w niższych grupach i ich jakość i trwałość pozostawia wiele do życzenia. Owszem można jeszcze wyczaić jakieś leżaki magazynowe - tylko po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kula - pod 9ke, kto sie nie rozwija ten sie cofa :PP

Z tego co piszecie to sklaniam sie na taki zestaw

Korby Deore LX 572 ~200zł

kaseta Xt+łanuch Xt ~189zł

suport ?? ~30-40zł

Przerzutka x7 ~145zł

Manetki x7/x9

Przerzutka przód LX ~55zł

 

Swoja droga:

http://allegro.pl/item289518294_gripy_sram_x_7_nowe_.html x7 149zł

http://allegro.pl/item289154619_manetki_ob...del_2007r_.html x9 139zł

WTF?

 

Swoja droga koszt tej wymiany zaczyna mnie przerazac ;/

 

Jaki dobry suport na Octalink mozecie polecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@amoniak Ja zawsze kombinuję, inaczej bym się między jeżdżeniem zanudził an śmierć ;-)

 

Kaseta Deore też jest trwala, a kosztuje 3 razy mniej niż XT. Po pięciu latach użytkowania wygląda tak: Ząbki Deore

 

A ząbki korby LX FC-M571 wyglądają tak: Ząbki 44 LX

 

Średnia była wymieniana dawno temu, gdyż w tym modelu jest stopem Masła i Glinu ;o)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie linki działają, ale może i lepiej, że ich nie widać. Do spożywczego mam tylko 100m ;-)

 

 

 

Ponieważ mam skłonności do dorabiania filozofii do wszystkiego, to napszę coś jeszcze. Temat wątku powinien brzmieć: "Jak pomieszać LX, XT, X7 i X9"....

 

Ciekawe, że nikt się nie zastanawia nad taką rzeczą jak dobór zestopniowania kasety, czy korby. Rozumiem, że Shimano i Sram nie dają wyboru, ale zawsze można to ominąć. Może warto się zastanowić, czy koniecznie muszę mieć przełożenie 44/11, czy muszę miec blat 44, może 42 by wystarczyło, czy muszę mieć średnią 32, czmu nie 34, czy młynek musi być 22, itp.

 

Ciekawa jest też polityka Shimano, że np. kasetę 9-rz o stopniowaniu 12-34 (nie mylić z 11-34) daje tylko w grupie XTR (w dodatku ze świecą szukać tej kasety), podczas gdy jest to naprawdę dobre zestopniowanie dla amatora.

 

Proszę sobie założyć do szosowki korby 53/39 i kasetę 11-21, bo na takim zestawie jeżdżą zawodowcy i spróbować pojeździć po lekko pagórkowatej trasie.

 

W rowerach mtb, większość amatorów używa identycznych przełożeń jak zawodowi kolarze górscy, nie zadajac sobie pytania "czy w ogóle jestem w stanie wykorzystac takie przełożenia?"

 

Stąd też wynika moje kombinatorstwo z kasetą. Koronkę 11 uważam za zbędną, bez 12-stki da się przeżyć zjazdy. Różnica między 14-stką a 12-stką jest dla mnie zbyt duża, brakuje mi czegoś pośredniego, stąd pomysł na ostatnią 13-stkę. W szosowce strasznie nie podobała mi się zbyt odczuwalna różnica między koronką 17 a 19, dlatego wsadziłem między nie 18-stkę (wprawdzie nieco zgrzyta, ale za to nie mam "dziury" w przełożeniach).

 

Tak więc proponuję popatrzeć na napęd i od tej strony, zamiast zastanawiać się tylko nad tym, co jest lżejsze, co wytrzymalsze, co lepiej działa, itp. Przełożenie 53/11 też może super działać i być hiper wytrzymałe, tylko po co ono przeciętnemu śmiertelnikowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amoniak --> Dokladnie. Wiek nie mowi nic. Po dwoch sezonach mam kompletnie zajechana kasete deore. Az dwa sezony tylko dlatego ze po szosie jezdzilem na innym rowerze, gorala bralem tylko w teren. Summa summarum po 11 tys km kaseta do wywalenia, tak samo jak srednia koronka w korbie. Teraz biore kasete XT (ale nie mam zludzen, ze bedzie miala jaka wieksza trwalosc) i dwa lancuchy, moze to troche zwiekszy zywotnosc napedu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...