radek1234 Napisano 25 Grudnia 2007 Napisano 25 Grudnia 2007 Jakiś czas temu kupiłem używaną rebę sl na allegro, miała być jak nowa z przebiegiem bliskim zeru. Niestety, po pierwszej przejażdżce zauważyłem olej na pokrętle tłumienia - nie był to wielki wyciek, ale systematycznie olej uciekał. Okazało się, że pod tym czerwonym pokrętłem nie było o-ringa, który to uszczelnia i trzyma pokrętło na miejscu. Po założeniu o-ringa wyciek na zewnątrz ustał, ale: - czy to jest normalne, że w tym miejscu (tj. pod pokrętłem) pojawia się w ogóle olej (chyba nie?)? - czy to świadczy o tym, że jakaś uszczelka tłumika jest do wymiany? - czy może to być jakaś poważniejsza usterka? - ile może kosztować serwis z ewentualną wymianą niezbędnych uszczelek tego amortyzatora? Na amortyzatorach się nie znam, więc wdzięczny będę za wszelkie podpowiedzi.
Gardor Napisano 25 Grudnia 2007 Napisano 25 Grudnia 2007 Wg mnie z tym wylewaniem sie troszkę oleju za każdym razem kojarzy mi sie to z autem znajomego miał malucha i kapał mu olej z misy olejowej nie zwracał uwagi aż pewnego razu zatarł silnik każdy wyciek jakiś ubytek oleju musi być wyregulowany czyli dolany olej
radek1234 Napisano 25 Grudnia 2007 Autor Napisano 25 Grudnia 2007 to wydaje się dość logiczne, że ubytek oleju dobrze jest uzupełnić, pytałem raczej o możliwą przyczynę wycieku w tym miejscu. Zresztą obecnie przełożyłem do roweru stary amortyzator, reba leżakuje i zastanawiam się, na ile poważna jest jej usterka i ile wyniesie mnie koszt naprawy
Gardor Napisano 25 Grudnia 2007 Napisano 25 Grudnia 2007 A masz na niego gwarancje albo nawet nie to zadzwoń do harfy oni pewnie powiedział Ci dużą sumę ale chodziarz będziesz widział fajnie byś miał jakbyś miał gwarancje Pozdrower
radek1234 Napisano 25 Grudnia 2007 Autor Napisano 25 Grudnia 2007 Fajnie by było jakby napisał cokolwiek ktoś, kto ma o tym pojęcie. Odpowiedzi typu "dobrze by było dolać oleju" albo "idź do harfy" niewiele wnoszą i nie stanowią odpowiedzi na moje pytania. Z góry dziękuję
.PaVLo. Napisano 25 Grudnia 2007 Napisano 25 Grudnia 2007 moim zdaniem olej powinien być TYLKO na goleniach a nie pod śrubami czy uszczelkami a zwłaszcza pod regulacją tłumienia !, sądze, że to ukryta wada, o której sprzedawca cie nie poinformował, naprawiłeś to i jest dobrze, ale pogadaj z gościem i niech wyjaśni ci to.
uchmanek Napisano 25 Grudnia 2007 Napisano 25 Grudnia 2007 U mnie nie ma tam zadnego oringa, olej nie powinien wyciekac, zeby znalesc przyczyne trzeba armor rozebrac. Mozna to zrobis samemu (instrukcja jak znajduje sie na stronie producenta), albo oddac do serwisu. Cena zalezy od ew. czesci zamiennych. Cena serwisu okresowego to ok. 100pln.
browar Napisano 26 Grudnia 2007 Napisano 26 Grudnia 2007 Pokretło tłumienia utrzymuje na miejscu mała sprężynka,a nie o-rig.Z mojego doswiadczenia wynika,że olej czasem sie tam pojawia po przeserwisowaniu widelca.Dzieje sie tak wtedy,gdy wlewamy olej przes otwory w dolnych goleniach i niewielka jego ilość dostanie się w gniazdo,w które póżniej jest wkładana końcówka pokrętła regulatora.Jeżeli to jest przyczyną to wystarczy dokładnie wytrzeć pokretło i miejsce,w które sie go wkłada.
roadside_warrior Napisano 29 Grudnia 2007 Napisano 29 Grudnia 2007 Sorki za OT ale mam pytanko do posiadaczy Reby. otóz moja SL ma 90mm skoku a na początku było fabryczne 85mm, czy to jest normalne? przebieg 600km, w pozytywnej komorze 140psi w negatywnej 120psi, moja waga 73 z góry dzieki za odp
proxx Napisano 29 Grudnia 2007 Napisano 29 Grudnia 2007 zara zara. czy ja coś źle rozumiem, czy o co chodzi? co to za magiczna Reba, co ma 85mm fabrycznego skoku? chodzi Ci może o długość goleni, która wystaje sponad uszczelek, zmierzona linijką? bo jeżeli tak, to normalka, że masz 90mm, dobicie amora wcale nie polega na walnięciu w uszczelki i nie powinno.
uchmanek Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 dokladnie. pamietajmy tez o tym, ze to, ile goleni wystaje nad uszczelki zalezy od roznicy cisnien m iedzy komorami. golenie howaja sie w czasie pompowania neg. komory.
Baukan Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 Praktycznie każdy RS "poci" się w tym miejscu. Jeśli nie jest to duży wyciek to się tym nie przejmuj. Pokrętło tłumienia (powrotu) przytrzymuje oring założony na łebek śruby imbusowej...
petreek Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 W mojej Rebie był podobny problem, amor oddałem do serwisu, mechanik powiedził ze serwis w tym przypadku był zbędny. Podobno takie pocenie się(lub nawet minimalny wyciek) to norma.....
roadside_warrior Napisano 31 Grudnia 2007 Napisano 31 Grudnia 2007 jasne, chodziło o wysokość goleni nad uszczelką. Sprawa wyjasniona jak mam po 140psi jest 85mm jak 120psi w neg. 90mm dzięki za pouczenie, pozdro
KONAbiker Napisano 25 Stycznia 2008 Napisano 25 Stycznia 2008 No to ja chciałem trochę odświeżyć temat, bo mój rower z rebą race stoi sobie teraz w domu w trenażerku i zauważyłem, że pod złotym pokrętłem 'gate' pojawił się olej. Ponadto zauważyłem też, że całe niebieskie pokrętło od tłumienia kompresji (niebieskie) troszkę się rusza na boki (ale to dosłownie odrobinkę), mimo że nigdy o nic nim nie uderzyłem. Czy należy podjąć jakieś działanie, czy może to normalne? Byłbym wdzięczny za pomoc.
uchmanek Napisano 26 Stycznia 2008 Napisano 26 Stycznia 2008 nie chce sie samemu szukac? ktos opisywal, jak rozebrac tlumik mc i zlikwidowac wyciek.
KONAbiker Napisano 26 Stycznia 2008 Napisano 26 Stycznia 2008 Troszkę przeglądałem tematy o rebach i pamiętałem, że jest ten jeden o wyciekach, więc tu się odezwałem, postaram się poszukać tamtego, ale mimo wszystko proszę o pomoc albo w znalezieniu, albo w poradzeniu, co z tym robić. Zauważyłem pewną prawidłowość - wycieka dopiero wtedy, jak blokuje amora. Jakby była jakaś uszczelka, która się zaciska przy blokowaniu i delikatnie wycieka olej oblewający ją. Jest to możliwe? Bo ja się generalnie na budowie tego amorka aż tak dokładnie nie znam. Szukałem, ale znalazłem tylko o uszkodzeniu, jak ktoś zahaczył pokrętłem o ramę przy glebie;p U mnie chyba chodzi o coś innego. A co się stanie, jak wykręcę taką śrubkę malutką, która jest z boku wkręcona w pokrętło 'gate' i jest na imbus? Czy wtedy będę mógł zdemontować złote pokrętło, srebrną podkładkę i niebieskie pokrętło i zobaczyć, co jest w środku?
bodziekk Napisano 26 Stycznia 2008 Napisano 26 Stycznia 2008 Może nieco pomogę: http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=35106
tomeks Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 odswieze temat bo mam podobny problem tylko, ze widelec to skareb. u mnie czasami pod pokretlem tlumienia powrotu znajduje sie troszeczke olej. czy to normalne w tym widelcu? czy tez sie tym nie przejmowac?
Ecia Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 Mnie w Wigwamie powiedzieli, że to normalne i żeby się nie przejmować . No, chyba, że leci ciurkiem i robi się plama na podłodze... Pozdrówko cytujące
tomeks Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 nie no az tak to nie czasami tylko troszeczke sie pojawi. ok, dzieki Eciu, bardzo mnie uspokoilas
KONAbiker Napisano 3 Lutego 2008 Napisano 3 Lutego 2008 Ja nawet maila w tej sprawie napisałem do serwisu harfy i mi odpisano, że to normalne, jeżeli widelec jest często zablokowany i floodgate jest wysoko podkręcony. A jak jest w manitou, to nie wiem;)
tomeks Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 eciu a znasz moze wartosci cisnienia jakie powinno sie pompowac do skareba pod dana wage? albo ile ty pompujesz i przy jakies wadze? pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.