Skocz do zawartości

[stery]problem: brak płynności


bogus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Witam, mam pewien problem ze sterami.

Gdy skręcam kierownicą to chodzi ona stopniowo.

Na przykład kiedy mam kierownicę skręconą w prawo i podniosę koło,

popchnę lekko kierę w lewo to zatrzyma się idealnie na środku.

Chodzi tak stopniowo, nie ma płynnego skręcania kierownicą tylko tak co 45st. skręca. :turned:

 

Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno, jeśli coś byłoby niezrozumiałe to proszę pisać.

 

Proszę o pomoc w tej sprawie.

Co mogę zrobić żeby to zwalczyć.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Czy to już koniec z moimi sterami? :(

 

P.S. Szukałem szukajką, ale podobnego czy też ineresującego mnie temanu nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że jak ustawisz kierownicę na wprost, to ona tak jakby lekko się blokuje w tej pozycji? Ja miałem coś takiego, wystarczyło odkręcić mostek i kapsel, następnie przykręcić ponownie i po sprawie. Wcześniej dokręciłem kapsel "super mocno" i to pewnie dlatego, za drugim razem było podobnie gdy dokręciłem do końca, ale lekko poluzowałem i ok. Kapsel trzeba mocno (żeby luzów nie było), ale nie za mocno bo robi się coś takiego.

 

Kolega miał tak samo i również taki zabieg pomógł. A jak już zdejmiesz mostek to możesz przy okazji trochę stery przesmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bartek nie masz co przeżywać, często pomaga wymiana samych łożysk, a to nie jest aż taki drogi problem. Powinieneś się zmieścić w granicach 10 zł to jest maks. Gorzej sprawa wygląda jeżeli będą bieżnie w złym stanie (wżery, nierówności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niestety po rozkrękeniu wszystkiego okazało się, że miski i dolna bieżnia są zużyte. :D

 

Skręciłem więc wszystko do kupy i pojechałem do serwisu.

 

Zapytałem ile kosztją jakieś stery.

Usłyszałem 36 zł. :D

Długo się nie zastanawiałem i zakupiłem je.

 

Więc teraz mam nowe stery. :D

 

P.S. Stwierdziłem, że nie opłaca mi się bawić w zmienianie łożysk i bieżni bo za niewiele więcej pieniędzy mam nowy "układ kierowniczy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hejka, mam taki problemik mały. Nie mogę wcisnąć do końca górnej bieżni, brakuje jeszcze jakieś pół milimetra i jest to o jakieś pół milimetra za dużo. Próbowałem przywalać mostkiem i obracać kierę w tę i wewtę i równocześnie ją wciskać i efekt jest. Z 1mm zeszło do 0,5mm, ale na tym stanęło. Jeszcze wcześniej pukałem w to młoteczkiem, ale nic nie dawało. Normalne to-to? Stery to jakaś półzintegrowana Tioga za stówę z hakiem. W sumie przychodzi mi na myśl jeszcze opcja żeby całość wyjąć i smarem potraktować, może się głębiej wciśnie i pewnie tak spróbuję nawet, ale najpierw chciałem się wyżalić i żeby mnie ktoś pogłaskał i powiedział, że i tak mam fajne stery i ewentualnie doradził coś. B)

 

http://img238.imageshack.us/my.php?image=dsc00021rm5.jpg

http://img229.imageshack.us/my.php?image=dsc00022aj5.jpg

 

Dla porównania podkładki mają wysokość 1cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bieżnię się wbija uderzając bezpośrednio w nią, a Ty tam masz już wszystko pozakładane więc jak to robiłeś ? Pościągaj te podkładki, stery, zostaw samą bieżnie na górze i uderzaj w nią młotkiem np przez jakiś kawałek drewna.

A uszczelki też brakuje, między bieżnią a przykrywką łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często zostaje szpara właśnie po to żeby w tym miejscu założyc uszczelka która chorni stery przed zasyfieniem .Moje stery tez nie schodzą się do końca nie wiem jakbym bił zostanie "szparka" na uszczelkę.Oglądając to zdjęcie myślałem o tej szparce na czerwono zaznaczone

dsc00022aj5je9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Wheelerze też mam taka szparkę na dole, o której pisałeś Tomek i jest ok. Natomiast u góry jest szparka, bo ta bieżnia z nacięciem (bo to o to mi chodzi i nie wiem już czy dobrze to nazwałem), nie jest wciśnięta do końca. W sumie oddam bike do serwisu i tak, bo przykozaczyłem i na chama wkręciłem suport 69 w mufę 73mm i teraz nie mogę go wykręcić, to powinni się tym wszystkim zająć.

 

edit:

Byłem w serwisie i mój Guru-Mechanik stwierdził, że ze sterami wszystko spoko. Hehe, ale im w sklepie gałki wyszły na widok sprzęta. ;) Dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...