Skocz do zawartości

[piasty]Czyżby alternatywa dla XT - lekko i "tanio"


MarcinGoluch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Tak więc z racji, że został do rozstrzygniecia praktycznie ostatni detal do rakiety potrzebuje małej debaty. A mianowicie piasty.

Miały być XT z racji optymalnej wagi do ceny, renoma tez nie bez znaczenia. Wszelkie Novatecki, BOP i inne cuda odpadały z racji wiekszej wagi, niewiele ale jednak.

Aż tu nagle pojawia się coś takiego:

Przód: http://allegro.pl/item281265183_novatec_di...ram_zobacz.html

Tył: http://allegro.pl/item275958979_novatec_di..._enduro_am.html

 

Niestety nie moge znaleźć teraz piasty na zwykłą oś na allegro ale rozmawiałem z VTC i wiem ze posiada je w sprzedaży. Cena 300zł ale waga wychodzi o nieco ponad 100g mniej niż XT, ważone z zaciskami tak więc stosując BBB mozna urwac kolejne 50g.

 

Czy ktos z Was spotkał się już z tymi piastami Novateca? Co o nich sądzić?

A moze jeszcze inna alternatywa:)?

 

Pozdrawiam!

Marcin Goluch

Napisano

Myślałem, że jeżeli zamieszcze linki do piast z mocowaniem disc to będzie jasne jakie piasty są poszukiwane. Niestety myliłem się ;) !

 

Oki więc pisze ALTERNATYWA DLA XT DISC na 6śrub :D !

 

Pozdrawiam!

Marcin

Napisano

dokładnie, komplet tych novatecow wyjdzie wagowo podobnie lub nieco więcej jak xt.

na przód proponowałbym piastę BT. 170g, czerwony kolor, pod 6 śrub.

na tył xt Cl 08 plus tarcza Cl xtr. Wyjdzie lżej niż xt na 6 śrub plus tarcza avida.

  • Mod Team
Napisano

Ja bym po raz drugi nie wziął Novatec'a ze względu na słaby bębenek. Na swoim wykręciłem ok. 8/9 000 km i niestety już zaczyna strzelać.

Myślę, że XT będzie lepszym rozwiązaniem, jednak nie wiem bo nigdy na tym nie jeździłem.

Napisano

Panowie czytacie czy tylko szukacie liczby z g?

Wyraznie jest napisane jakie piasty z jaka osia i ile ważą.

 

Co do wagi sie upewnilem. Boje sie tylko o owy felrny bebenek.

 

Skad oni urwali te 100g z hakiem?

Napisano
Ja bym po raz drugi nie wziął Novatec'a ze względu na słaby bębenek. Na swoim wykręciłem ok. 8/9 000 km i niestety już zaczyna strzelać.

Myślę, że XT będzie lepszym rozwiązaniem, jednak nie wiem bo nigdy na tym nie jeździłem.

Moim zdaniem jest to całkiem spory przebieg i raczej nie ma się co czepiać. Shimano nie jest chyba dużo lepsze pod tym względem , zresztą wypada jeszcze tu wspomnieć o rozlatujących się bębenkach w piastach deore. No ale jeśli tylko da się go dokupić do konkretnej piasty za sensowną cenę to wtedy prawie każdy wybór będzie miał "ręce i nogi".

Napisano

Ja z kolei proponuję coś takiego: przód http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=3&am...;p=%&id=345 i tył http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=3&am...;p=%&id=344 komplet bez promocji wychodzi 260PLN i jest wg. mnie naprawdę godny polecenia - sprawdzone przez Tinę na dirtach swoje przeżyły i nigdy się na nic nie uskarżały :P Była zakładana kaseta, teraz jest singiel i z bębenek jak pracował, tak pracuje ;)

Ewentualnie wersja na tył 4 łożyska: http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=3&am...;p=%&id=341 ale to już komplet wychodzi 310PLN i IMO się nie opłaca, chyba że ktoś naprawdę katuje rower (choć tu np. tańsza o 25 zeta: http://www.allegro.pl/item287100836_piasta..._maszynach.html ).

Wagi są plusminus realne (może być najwyżej kilka g odchylenia, ale Dartmoory zwykle są wierne katalogom) 216+460=676 BEZ zamykaczy.

Napisano

Dwóch moich znajomych ujeżdża na tyle novatec'i. Jeden od roku drugi od 2 lat. Uzywaja ich do ścigania w XC i jak do tej pory żaden z nich nie narzekał. Problemy z bębenkiem mozna usunąc rozbierając go. Złożę sie że jest tam fabrycznie kupa niepotrzebnego smaru który przeszkadza w działaniu zapadek. Robota żmudna, ale sie opłaci.

Napisano

Kurcze 1 i 2 zdanie i wiadomo ze chodzi o piasty. Mozna zerknac w linki gdzie sa piasty pod tarcze i tylko na 36szprych i kolejne pytania sie wyjasnia.

Grzegorz idac twoim tokiem dedukcji to nie mam zadnej czesci do roweru bo przeciez o nich nie pisalem.

 

Obrecze Mavic x317, piasty Novatec i szprychy DT COMP i w cenie 600zl mam ciekawy zestaw na 6srub ktory z zamykaczami bedzie wazyl 1,8kg.

 

Pozdrawiam!

Marcin

Napisano
Kurcze 1 i 2 zdanie i wiadomo ze chodzi o piasty. Mozna zerknac w linki gdzie sa piasty pod tarcze i tylko na 36szprych i kolejne pytania sie wyjasnia.

Grzegorz idac twoim tokiem dedukcji to nie mam zadnej czesci do roweru bo przeciez o nich nie pisalem.

 

Obrecze Mavic x317, piasty Novatec i szprychy DT COMP i w cenie 600zl mam ciekawy zestaw na 6srub ktory z zamykaczami bedzie wazyl 1,8kg.

 

Pozdrawiam!

Marcin

Zmyliło mnie to "praktycznie'' A o tym zestawie na Americanach nie podałem bo wydał mi sie za drogi. Wesołych Swiąt. :o Ps. no to teraz wszyscy wiemy że chodzi o piasty na 36 otworów.A były wątpliwości.
Napisano

http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/647/3/

Hmmmm wszyscy i wszędzie podają że piasta oparta jest na lożyskach maszynowych a tym czasem BikeWorld doszukał się czegoś innego. Czy ktoś to używa?

Pozatym wagi podane przez Unibike sa bez zacisków. Pewnie bedzie mozna wymienic zaciski w formuli i zastosowac lżejsze przez co zbliżymy się wagowo do Novateca tylko że novatec ma rownież dość cieżkie zaciski i po wymianie ich na BBB lub TranzX urwiemy kolejne 50g.

 

Co do padajacych bębenków hmmm patrząc na popyt jaki był na novateca przez ostatnie dwa lata to nic dziwnego ze zdarzają sie informacje o usterkach. Jezeli przyjmiemy ze sprzedano wszelakich novateców trzy razy więcej niz dajmy na to XT to wydaje mi sie ze nie jest wcale tak źle.

 

Hmmm jak dla mnie ok 620gram wagi realnej z zaciskami na imbus np BBB w cenie 300zl za zestaw jest warte grzechu :D.

Na chwile obecna jestem gotów zamówić Novatecki z pierwszego wpisu. Jednak zamawiał je będe ok 10stycznia więc mile będą widziane wszelkie opinie :D.

 

Pozdrawiam!

Marcin

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...