agenciara Napisano 21 Grudnia 2007 Napisano 21 Grudnia 2007 Szukajka coś mi nie pomaga, dlatego zakładam nowy temat. Nie chcę zbytnio manipulować przy amortyzatorze, żeby go nie porysować, a chciałabym dopasować długość linki. Wiem już że muszę skrócić linkę od strony goleni, ale jak ją wyjąć... Tam jest ta różowa część która się kręci, a pod nią - wydaje mi się że śruba która to wszystko mocuje..... hmmm a może ozdoba świąteczna? Ajjjj pomocy Jeśli ktoś z Was ma chęci na napisanie referatu jak skrócić ten pancerz to będę wdzięczna Dzięki bardzo
uchmanek Napisano 21 Grudnia 2007 Napisano 21 Grudnia 2007 badz kreatywna, sprawdzaj strone producenta http://www.manitoumtb.com/guides/Forks/200...12%3A02%3A48+PM
agenciara Napisano 21 Grudnia 2007 Autor Napisano 21 Grudnia 2007 Moja kreatywność kończy się tam, gdzie należy szukać po angielsku. Przetrząsnęłam stronę Wigwamu, oraz kilka razy to forum, a wydaje mi się że gdzieś w jakimś temacie jest mały OT na temat jak to zrobić. Nie mniej jednak dziękuję Tobie bardzo za namiary, biorę się za studiowanie
uchmanek Napisano 21 Grudnia 2007 Napisano 21 Grudnia 2007 to jest instrukcja do wszystkich widelcow manitou, wiec daruj sobie studiowanie calosci i przejdz na str. 25.
Mod Team Pixon Napisano 21 Grudnia 2007 Mod Team Napisano 21 Grudnia 2007 Instrukcje odnośnie kupna dobrego klucza jak również skrócenia linki+pancerza powinnaś już mieć na meilu. Owocnej pracy życzę.
uchmanek Napisano 21 Grudnia 2007 Napisano 21 Grudnia 2007 wzuc na forum, moze jeszcze komus sie przyda.
Mod Team Pixon Napisano 21 Grudnia 2007 Mod Team Napisano 21 Grudnia 2007 Zaopatrzmy się w dobry klucz baryłkowy (imbusowy), rozmiar to chyba 3 mm. Tylko taka uwaga, nie wybierajcie imbusów firmy Topex, ponieważ mając klucze dużych rozmiarów gdzie jest duża powierzchnia ścianki to on sobie jakoś radzi, ale imbusy tejże firmy o rozmiarach od 5 mm w dół już są fatalnie miękkie. Po tym wstępie odnośnie wyboru narzędzia przejdźmy do skracania pancerza a wraz z nim i linki. Odkręcamy świeżo co zakupionym kluczem małą śrubkę przy manetce. Kiedy jest już odpowiednio poluzowana wyciągamy linkę. Ściągamy pancerz z linki. Jak zauważyliśmy jest on podzielony na dwie części gdzie pomiędzy nimi znajduje się regulator naprężenia linki. Skracamy dłuższą część pancerze czyli tą bliżej amortyzatora. To jest w sumie mało istotne, ale wydaje się logiczne, żeby właśnie tam zadziałać przecinakiem. Jak już mamy odpowiednią długość pancerza, to składamy wszystko tzn. zakładamy pancerz na linkę, następnie ten regulator i ostatnią część pancerza. Linkę przewlekamy przez manetkę (trudniejsze zadanie w całej pracy), kombinerkami naciągamy linkę i dokręcamy śrubę. Skracamy nadmiar linki i zakładamy końcówkę taką jak do linki od przerzutki żeby się końcówka nie rozwalała lub nie kuła nas podczas włączania blokady. Ostatni etap to regulacja naprężenia linki poprzez pokręcenie tym urządzeniem między jednym pancerzem a drugim.
agenciara Napisano 22 Grudnia 2007 Autor Napisano 22 Grudnia 2007 pięknie, pięknie Łukasz Dzięki bardzo za maila Tak właśnie chciałam zrobić, lecz bardzo intrygowała mnie ta śruba przy goleni hihi I jeszcze takie typowo kosmetyczne pytanie: w którym miejscu masz zamontowaną manetkę, bo nie chce mi ustrojstwo wejść na kierownicę, na odcinku między klamkomanetkami a mostkiem Pewnie to wina wielgaśnych Altusowych klamkomanetek i jakiejś starej stalowej kierownicy Kalin ATB HT100 która "szybko" robi się grubaśna Coś mi się wydaje że znowu odpowiedziałam sobie na pytanie hehe. heh nie wiedziałam, że przycinanie pancerza w amorku będzie takie drobiazgowe w porównaniu z jego montażem Może dlatego że amora już kiedyś montowałam, a z manetką mam pierwszy raz do czynienia
Mod Team Pixon Napisano 22 Grudnia 2007 Mod Team Napisano 22 Grudnia 2007 To jest tak jak się sięgnie po rzeczy z wyższej półki przez się tak pieczołowicie do tego podchodzi. Miałem to samo przy składaniu swojego roweru. Składałem go dwa dni z taką dokładnością i rytuałem, że nawet nie miałem czasu na posiłki Myślę, ze zdjęcie najlepiej ci to z obrazuje Jak widzisz, manetkę mam po lewej stronie, mimo, że jestem praworęczny. Wcisnąłem ją między klamkę a manetkę. Uważam, że to jest jedyny sensowny wariant. Oczywiście możesz spróbować innego. A co do obejmy tej manetki jest ona faktycznie trochę przymała, gdyby się chciało ją zamontować bliżej mostka. Ale w sumie to dobrze przecież po co komu manetka od blokady skoku przy mostku. To jest taka rzecz która powinna być pod ręką, czyli w takim miejscu gdzie kierownica jest jeszcze w miarę cienka.
agenciara Napisano 22 Grudnia 2007 Autor Napisano 22 Grudnia 2007 mhm jak widzę masz osobno klamki i osobno manetki Indeks przełożeń w altusie niestety jest od zewnątrz, co blokuje mi przeciągnięcie tędy pancerza Ale coś pokombinuję, jakieś różne położenia Ślicznie oszronione drzewko W pewnym momencie myślałam że tak Ci linki oszroniały hehe
Mod Team Pixon Napisano 22 Grudnia 2007 Mod Team Napisano 22 Grudnia 2007 W Łodzi przez ostatnie dwa dni była właśnie taka duża wilgotność powietrza i na dodatek mróz, dzięki czemu całe iasto było pokrytę takim szronem. Coś pięknego. Już wiem w czym masz problem. W takim razie odsuń klamkomanetkę od gripów i w tą wolną przestrzeń wpakuj manetkę od blokady. Innego wyjścia nie masz. No chyba że zainwestujesz jeszcze w nowe manetki lub gripshifty
agenciara Napisano 22 Grudnia 2007 Autor Napisano 22 Grudnia 2007 Będzie niedługo nowa kiera, więc mam nadzieję że problem się rozwiąże Póki co, zamontuję trochę po chińsku i przykręcę tam gdzie się da, bo i tak nie mam kiedy ostatnio jeździć.U nas podobno śnieg padał 10 km dalej i do mnie nie dotarł Buuuuuuuuu
uchmanek Napisano 23 Grudnia 2007 Napisano 23 Grudnia 2007 wrzuc sdjecie twojego kokpitu. moze ktos zablysnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.