Skocz do zawartości

[koła] do AXC/lekkiego enduro


zakrzak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do wymiany koł. Mają być pod V-Brake unieść rowerzystę warzącego w porywach do 85kg (ale raczej jest to 80 i mniej na szczęście :D. Planuję wydać na nie do ok 800zł (choć jak suma zostanie wiele przekroczona to tragedii nie będzie). Jeżdże głównie po lasach, polnych drogach i asfalcie, czasem zdarzy się gdzieś jakiś maksymalnie półmetrowy drop, czy niewielki skok. Nigdzie się na razie nie ścigam, a jeżli już to i tak nie będę walczył o podium.

Kółka 26".

 

na razie koncentrowałem na dobraniu piast i obręczy, trochę także zastanawiałem się nad szprychami i powstała taka lista (ceny i masa wg http://arnik.freshsite.pl)

 

Obręcze:

- Alexrims DH19 (76zł, 536g)

- Alexrims DH22 (80zł, 553g)

- Alexrims CROSTINI M1.1 (86zł, 514g)

- DT Swiss XR 4.1 (169zł, 415g)

 

Zastanawiam się tylko czy obręcze te wytrzymają moją masę i moją jazdę. Warto zapłacić 2x więcej za DT Swiss'a?

 

Piasta przód:

- Novatec D 751 SB (49zł, 141g)

- DM Kill (98 zł, 130g)

- DT SWISS (109zł, 150g)

 

Najsensowniejsze wydają mi sie (i cenowo i wagowo) Novatec(raczej chwalona) i DM(nic o niej nie znalazłem)

 

Piasta tył:

- Novatec FH 802 SB (79zł, 463g)

- DM Bill (157zł, 370g)

- DEORE LX FH-M580 (79zł, 440g)

- DEORE XT FH-M760 (120zł, 438g)

 

Przeciwko Shimano przemawiaj brak maszynowych łożysk, w Novatec ponoć bęben często siada, o DM znów nigdzie nic nie mogę znaleźć...

 

Szprychy:

- DT Swiss COMPETITION ( 1,20zł, niecieniowane)

- DT Swiss CHAMPION (1,90zł, cieniowane)

 

Tutaj także zastanawia mnie sensowność przepłacania za cieniowanie szprych. Masa mniejsza, ale czy warto?

 

Nyple chyba mosiężnę, choć kto wie, co mi do łba strzeli ;)

 

Z góry dzięki za pomoc i opinie.

Napisano

Podałeś propozycje z ogromnym rozrzutem cenowym. Ja ze swojej strony proponowałbym ci taki zestaw:

 

Obręcze - Sun Rims Rhyno Lite - do wyrwania za 80 zł/sztuka

Szprychy - 64x DT Champion silver + nyple to razem 64 zł w Bikestacji

Piasty - tu zależnie od gustu: najtaniej to Novatec pod v-ki (100-120 zł) albo Deore LX w podobnej cenie; z nieco wyższej półki Novatec Disc i Deore XT (160-190zł). Można też na przód dać Novateca, a na tył XT.

No i koszt zaplecenia - jakieś 25 złotych.

 

To propozycja budżetowa, ale myślę, że wystarczająca. Chyba, że twoje wymagania są wyższe - to w tej cenie możnesz złożyć sobie kółka nawet na piastach XTRa, obręczach DT i szprychach DT Competition - jak dobrze się rozejrzysz, to w ośmiu setkach się zmieścisz ;)

Napisano

Widzę że rozważasz DT XR 4.1. mam tą obręcz na przodzie więc pozwolę sobie ją... polecić. kupiłem ten wynalazek używany za 40zł, zaplotłem na szprychach championach i piaście deorce i ładnie się kręci po dziś dzień, bez potrzeby centrowania, a katuję obręcz ostro. Czy jest warta te ponad 160zł...? myślę że tak, bo waga i wytrzymałość zasługują na pochwałę.

 

Co do piast. XT na tył jest chwalony przez moich 3 znajomych.

 

Co do reszty komponentów nie mam prawa wypowiedzi bo nie testowałem ich na sobie, a nie lubię powtarzać opinii innych :)

Napisano

@marcin131

Rhyno Lite odpada. 85kg i nawet półmetrowy drop.. Rhyno tego nie zniosą. potwierdzone doświadczalnie.

 

@Martinuz

nie ma co porównywać. suny są mocniejsze od dm24..

 

@zakrzak

85kg to wcale nie jest tak mało, jeżeli zamierzasz sobie czasem pojeździć mocniej, to ja bym brał single tracki. na pewno nie interesi Cię żadna obręcz XC sensu stricte. jeżeli cokolwiek skaczesz to takie wynalazki jak Rhyno nie dadzą rady.

Napisano

Rozrzut cenowy duzy, bo nie muszę tych ośmiu stów wydawać :) Tak samo dołożyć trochę nie bedzie problemem.

 

Zaczyna mi się to klarować powoli na Single Track'i + Novatec z przodu i XT z tyłu.

 

Co do szprych, jest sens w moim przypadku ładować kase w cieniowane, czy to kompletnie mija się z celem?

 

Jest sens dołożyć grosza i kupić piasty pod tarcze jeśli nie jestem pewny czy kiedykolwiek ten rower uzbroi się w tarczówki? Większa masa, większa cena, ale i wytrzymałość chyba także?

Napisano

a single tracki są pod Vki? Myślę, że warto dopłacić na piasty pod tarcze. też kiedyś byłem przeciwnikiem hamulców tarczowych a teraz mam zamiar dospawać sobie do ramy mocowanie pod hamulce, bo mnie wnerwiają. może Ty będziesz mieć tak samo.

Napisano

Moja wina, sorry :) Nie doczytałem, że ma być V-brake. Oczywiście, ST są Disc Only. I teraz tak: moim zdaniem warto mieć piasty pod tarczę. Podam przykład. Byłem z kolegą w górach. Ja miałem tarcze które sprawowały się b. dobrze, mimo to dojrzałem, żeby kupić sobie hydrauliki. A on miał v-ki, które spisywały się fatalnie i dojrzał do tarczówek. Chociażby dlatego, że przy 3/4 zjazdu nie miał już klocków. 0. Null.

 

Co do piast: jeżeli akurat o to idzie, czy Novatec czy XT, to właśnie XT powinno być na przód a Novatec na tył, jeżeli już. W końcu to tył zbiera duużo dużo większe baty, niż przód. A bębenek? Ja miałem z nim jedynie taki problem, że na początku trochę chrupał. Teraz przestał i jest OK.

 

Jeżeli koniecznie chcesz obręcze pod Vki to w ramach kompromisu weź DM24. Choć ja na Twoim miejscu kupił bym ST, piasty pod tarczę i jeden porządny hamulec tarczowy. Jakiś najprostszy Shimano za 100zł komplet naprawdę DA RADĘ. :)

Napisano

Tarczówki oczywiście jestem za, tylko nie wiem czy ładować je w ten rower :) Już i tak chce wymienić koła i napęd oraz najpewniej amora :) Okazji do jakiś wielkich zjazdów raczej nie mam i Vki jak najbardziej dają radę.

 

No cóż. Trzeba będzie wszystko jeszcze raz przemyśleć i przekalkulować :)

Napisano

No to powiem Ci tak.. Obręcze pod V-ki współpracują z tarczami, niestety piasty pod V-ki już nie. Kup sobie piasty pod tarcze i obręcze pod V-ki, będziesz miał przyszłościowe rozwiązanie.

Napisano

co do obreczy to polcilbym mavic d521 ale juz nie produkuja, choc czasem mozna wyrwac kola na nich. piasty... ja mam novatec pod v-ki i nie nazekam a moja pani ma lx i cos chrobocze w tylnej piascie... bede musial rozebrac i sprawdzic... wiecej nic nie powiem. podobno bebenki siadaja lozyska sie wycieraja... wszystko kiedys sie psuje zalezy jak sie trafi i czy dba sie o sprzecior. to tyle

Napisano

Złóz sobie kółka w rowerowy.com sobie na składaku. Mają teraz promo na singletracki po 70 zł. Dla mnie to jedyna opcja słuszna w tym momencie. Do tego piasty NS moze jakies. Całkiem dają rade (tez w zajedwabistej promocji) . Na allegro tak tanio na pewno nie znajdziesz.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy w temat wpasuje się All Mountain? Czyli lżej niż Enduro, ale ciężej niż XC.

Ważę 85 kg i mam hardtaila. Nie ścigam się, zależy mi na wytrzymałości ale chciałbym aby koła nie przytyły. Do tej pory jeździłem na Sun Rims Black Eye. Chiałem się przerzucić na coś mocniejszego i niekoniecznie cięższego. Myślałem o Sun Rims S.O.S. Choć DS2-XC wg producenta też nadają się do Enduro (czy ktoś im wierzy?). Ostatecznością jest Single Track. Są jeszcze najnowsze produkcje Sun Ringle Equalizer 27 oraz 29. Masowo 27 jest lżejszy od S.O.S., 29 waży tyle samo ale jest szerszy i o dziwo wyższy. Problem z Equalizerami jest taki że nie ma na ich temat informacji za bardzo. Nie wiadomo czy będą u nas dostępne i za ile (na jakimś Polskim forum czytałem że 100zł, a w sklepie w Australii znalazłem cenę około 237 zł). Generalnie ciężko znaleźć jakąś pewną informację. S.O.S. dostępny jest w extreme shopie. Cena podobna do Singletracka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...