Skocz do zawartości

[piasty] Accent Roadrunner - ktoś używał?


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w tytule - czy ktoś miał styczność z piastami Accent Roadrunner (szukajka nic nie znalazła) http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&am...;p=%&id=180 i http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&am...;p=%&id=181 ? Planuję złożyć na nich koła do lekkiego XC i o wytrzymałości słyszałem bardzo pozytywne opinie, znam też osobę jeżdżącą na nich w biku MTB która je sobie chwali, mimo że waży sporo więcej niż 50 kg... ale wolę się upewnić (w końcu to szosówki).

I jaka byłaby ewentualna alternatywa dla nich? Szukam piast możliwie lekkich, na maszynach, do 250PLN za obie. Rotazy i Boplight Race odpadają - cena to jedno, ale są też podobno bardzo wrażliwe, szczególnie tylne. Mogą być też inne szosowe!

Z góry dziękuję za rady. ;)

Napisano

Szosowe piasty w góralu?Nie pamiętam by ktoś tak eksperymentował.Jeśli tak uczynisz zdaj relacje po jakimś czasie!

Osobiście uważam -szose zostaw dla szosowców.Poszukaj coś z novatec -BARDZO chwalona ostatnio marka.Niezniszczalne choć troche egzotyczne-formula.Na polu masz jeszcze lx,xt.

Śmiem twierdzić ze sugerujesz sie waga! Accent przebija sie ostatnio dość mocno w swych produktach.Wagowo+cenowo,może zawrócić w głowie.Lecz pamiętaj-marka to żadna,doświadczenie skromne,pozycja na rynku.............

Napisano

No ale przecież ludzie jeżdżą na przednich Boplight'ach szosowych i chyba nikt nie narzeka ? Jedynie nie pchać się w największe błoto, a powinno być dobrze. Przynajmniej wiem, że korzysta się z przednich takich piast. O korzystaniu z tylnych mniej słyszałem.

Ale w tym przypadku liczy się dla Ciebie różnica 9 g na piastce ? ? ? Bo mi się jakoś w to wierzyć nie chce. No z tyłu jest różnica 100 g, ale na przodzie jedynie 9 a w piastce do MTB uszczelnienia powinny być lepsze. Dlatego ja bym sie jednak zastanowił - czy warto się w tą zabawę ładować dla 116 g na korzyść piast, które powinny się lekko kręcić a nie tylko mało ważyć. Pozdrawiam !

Napisano

Stąd właśnie się zastanawiam - żadnych Shimanek nie chcę (właśnie pozbywam się kół na XT bo podziw spółjeźdźców na nie zerkających to jedno, ale mam dosyć kulek, kontr i konusów B) ).

Znajomy złożył zestaw Roadrunner+DT(chyba 1,5 ale bym się nie zakładał czy na tył nie 1,8)+MavicXM317 i mimo wagi jeźdźca >60kg i tzw. "syndromu ciężkiego zadku" :P, czyli po prostu nie podnoszenia siedzenia na wybojach, zarówno przód jak i tył z powodzeniem dają radę :)

Accent - fakt, że nie jest zbyt poważaną firmą, ale sporo części ma identycznych z Novatecem i Boplightem (gdyby zdjąć logo, są nie do odróżnienia, np. piasty MTB Ride&Roll), a że czasem tańszych... cóż. I na razie nic z napisem Accent (mam kierownicę, mostek, 4 sztyce z czego 2 sprzedałem z ramami, piasty R&R, miałem ramę ElNino) mnie nie zawiodło, przynajmniej jak za swoją cenę :D

Wagi piast są realne (118 i 290), ale czekam jeszcze, bo podobno na 2008 mają wyjść nowe, prawie identyczne z Rotazem i Boplightami Race, za to sporo tańsze (przednia ok. 110 PLN. Z tym że im, jak już pisałem, podobnie jak na pokrewnym konstrukcyjnie American Classic, mimo że są przeznaczone nominalnie do XC, sporo ludzi zarzuca właśnie zbytnią delikatność, zwłaszcza tyłu :D ).

Co do uszczelnień się popytam, choć w błoto za bardzo się tym, bikiem pakował nie będę (mam drugiego do takich hardkorów :P )... O jakości pracy i ewentualnej awaryjności łożysk maszynowych na razie nic złego też nie słyszałem, a do tego Roadrunnery mają je 4 z tyłu (i 3 zapadki), co mnie bardzo cieszy :)

 

Ale sprawa nadal aktualna - poszukiwane możliwie lekkie piasty na maszynach w cenie do 250/obie.

PS. Za te 250PLN mam Roadrunnery, ale z zaciskami BBB na imbus, a nie standardowymi (!), więc praktycznie musiałbym kupić piasty do ok. 210-220 i resztę przeznaczyć na nowe zaciski...

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Coś temat zamarł... :blink: Więc ponowię pytanie, a raczej dwa... no, trzy:

 

1) Czy piasty Accent Roadrunner lub podobne szosowe utrzymają bikera (z kaskiem, butami i plecaczkiem) ok. 70kg w lekkim XC (bez szaleństw, tylko szosa i szutry, rzadko w las)? ;)

 

2) Jeśli nie, czy jest jakaś alternatywa w wadze do ok. 450g/komplet bez zacisków (Roiadrunnery bez zacisków to 408g) i cenie max 250PLN? Najlepiej na maszynach?

I czy ktoś wie, czy piasty Country Flea http://www.sun-ringle.com/contentpages/mtb/hubs/xc.php5 byłyby dostępne w Polsce, a jeśli tak to mniej więcej w jakiej cenie? Bo wyglądają na trwalsze od Rotazów i Boplightów Race i mam nadzieję, że będą tańsze... ale nigdzie nie mogłem znaleźć ceny nawet w $, choć niestety podejrzewam że będzie wyższa i to sporo :P

Pytam na zapas, bo do zaplatania jeszcze pewnie z 1,5-2 miesiące, ale dobrze wiedzieć. Choć może wtedy wejdą nowe piasty Accenta (bo mają wejść) podobne właśnie do w/w, ale tańsze.

 

3) Jak to w końcu jest z tymi szerokościami piast? Z jednej strony w XC czasem jeżdżą na szosówkach, zwłaszcza przednich, a z drugiej mówią że szosowy tył będzie do MTB za wąski? ;)

 

PS. Obręcze P+T planowane są Mavic 317 32d, przód szprychy Sapim Laser (chyba jednak nie DT Revo, bo cena... a Sapimy mogę mieć taniej niż katalogowe 2,50PLN za sztukę z Polyaxem), a tył Sapim Race (tu sprawa DT Compe chyba otwarta) :P

Napisano

QRRRDE :)

Z drugiej strony znam osobę która ma te piasty w kołach MTB i się zastanawiam, jak to zrobiła... To chyba 5mm różnicy jest? Muszę się zapytać, ale to pewnie z tydzień potrwa, więc do tego czasu temat pewnie znów zamilknie...

...bo zdaje się alternatywy wagowo-cenowej nie ma? :)

Napisano

Surly robi ramę stalową o rozstawie tylnych widełek 132,5. Może ma właśnie taką ramę? Lekko ją ścisnął zaciskiem i jet GIT .

Napisano

I to mnie zastanawia... nie wiem, co to za ramka (obsyawiam Authora lub Meridę bo to z Velo, mały rozmiar bo to kobitka jeździ ;) ) ale wiem, że kółka są... no nic, zobaczymy :rolleyes:

Napisano

A z jakiego materiału jest ta rama ? bo jeśli alu i rozstaw 135 to musi być to niezła plastelina ... pewnie firmy playdoh :rolleyes:

Napisano

Na forum light bike jeden koleś katował piasty szosowe novatec'a (wyglądają tak samo jak te accenty) tył rozpadł sie bardzo szybko (bębenek) a przód kręci się do dziś bez problemowo, dlatego do swoich kół tez kupiłem szosowego novateca 114g za 50zł :) W porównaniu do novateca MTB ma tą samą grubość osi tylko korpus zwężony w środkowej części.

http://www.bikekatalog.pl/2007/?ppg=show&a...ty&pid=9107

http://www.bikekatalog.pl/2007/?ppg=show&a...ty&pid=9113

Napisano

Tylko, że parę razy się spotkałem z opinią, że do Accentów montują jakieś lepsze łożyska (ale nie wiem czy to prawda :) ) i stąd są kilka PLNów droższe.

 

Na razie czekam na randkę ze sprzedawcą (może jutro, ale prawdopodobniej dopiero w piątek) to może rozwieje me wątpliwości ;)

Napisano

A może by tak pewniejsza opcja, zaspakajająca twoją chęć niskiej wagi?

Tzn zamiast piasty http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=50&l=pl lub roadrunnera

założyć wariant koła na takiej pieście http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=50&l=pl lub podobnych

{za 90zł kupiłem na allegro 63g rotaza, także idzie kupić mega lekką piastę za ok 100zł}

a na tył coś co nie jest Xt, jednocześnie jest pod Vki i na maszynach, czyli np Dm Bill

http://www.allegro.pl/item293359212_piasta...mtb_okazja.html

Jest niska waga, kompatybilność, maszyny i zmieścisz się w budżecie. :P:P

Napisano

To jest tak - ta pierwsza którą podałeś (Novatec co wygląda jak Rotaz co wygląda jak... i tak dalej :) ) ma wyjść na 2008 pod szyldem Accenta za bodaj 110PLN, ale ja mam spore zniżki na tę firmę (i wszystko co przechodzi przez Velo) więc poczekam i... może nawet kupię w cenie przedniego RR jak dobrze pójdzie :D

 

Ten DM jest ciekawy... pomyślimy :P Ale chyba jednak zostanie opcja RR, bo...

 

...się dowiedziałem dziś od znajomego sprzedawcy i jednocześnie osoby, która testuje te koła: piastę RR mimo mniejszej szerokości DA SIĘ założyć do ramy XC - zmienia się w niej ośkę na szerszą (ma dłuższe "kapki" - nie wiem jak to inaczej nazwać, w każdym razie te "kapturki" czy "nakładki" co wystają za właściwy korpus), pasuje idealnie bodajże ta z Accenta Ride&Roll, no i zaciski też na dłuższe. Ja i tak w jednej cenie zakładam BBB na imbus, więc z tym nie ma problemu. Waga wzrośnie pewnie z 5-10g, ale i tak jest to nadal sensownie.

 

Podobno tak robi DT i HUGI - same korpusy piast są takie same, tylko ości w szosówkach i MTB mają różną długość (takie wieści dziś usłyszałem, nie wiem czy to prawda bo to nie moja kategoria cenowa :P )

 

No chyba że Rotazopodobne tyły pod szyldem Accenta (też mają być na 2008) będą tak do ok. 220PLN, a wtedy... Ale to pewnie dopiero koło ferii :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...