MrJ Napisano 18 Grudnia 2007 Napisano 18 Grudnia 2007 Jak w tytule - czy ktoś miał styczność z piastami Accent Roadrunner (szukajka nic nie znalazła) http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&am...;p=%&id=180 i http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&am...;p=%&id=181 ? Planuję złożyć na nich koła do lekkiego XC i o wytrzymałości słyszałem bardzo pozytywne opinie, znam też osobę jeżdżącą na nich w biku MTB która je sobie chwali, mimo że waży sporo więcej niż 50 kg... ale wolę się upewnić (w końcu to szosówki). I jaka byłaby ewentualna alternatywa dla nich? Szukam piast możliwie lekkich, na maszynach, do 250PLN za obie. Rotazy i Boplight Race odpadają - cena to jedno, ale są też podobno bardzo wrażliwe, szczególnie tylne. Mogą być też inne szosowe! Z góry dziękuję za rady.
topol Napisano 19 Grudnia 2007 Napisano 19 Grudnia 2007 Szosowe piasty w góralu?Nie pamiętam by ktoś tak eksperymentował.Jeśli tak uczynisz zdaj relacje po jakimś czasie! Osobiście uważam -szose zostaw dla szosowców.Poszukaj coś z novatec -BARDZO chwalona ostatnio marka.Niezniszczalne choć troche egzotyczne-formula.Na polu masz jeszcze lx,xt. Śmiem twierdzić ze sugerujesz sie waga! Accent przebija sie ostatnio dość mocno w swych produktach.Wagowo+cenowo,może zawrócić w głowie.Lecz pamiętaj-marka to żadna,doświadczenie skromne,pozycja na rynku.............
bartekgib Napisano 19 Grudnia 2007 Napisano 19 Grudnia 2007 No ale przecież ludzie jeżdżą na przednich Boplight'ach szosowych i chyba nikt nie narzeka ? Jedynie nie pchać się w największe błoto, a powinno być dobrze. Przynajmniej wiem, że korzysta się z przednich takich piast. O korzystaniu z tylnych mniej słyszałem. Ale w tym przypadku liczy się dla Ciebie różnica 9 g na piastce ? ? ? Bo mi się jakoś w to wierzyć nie chce. No z tyłu jest różnica 100 g, ale na przodzie jedynie 9 a w piastce do MTB uszczelnienia powinny być lepsze. Dlatego ja bym sie jednak zastanowił - czy warto się w tą zabawę ładować dla 116 g na korzyść piast, które powinny się lekko kręcić a nie tylko mało ważyć. Pozdrawiam !
MrJ Napisano 19 Grudnia 2007 Autor Napisano 19 Grudnia 2007 Stąd właśnie się zastanawiam - żadnych Shimanek nie chcę (właśnie pozbywam się kół na XT bo podziw spółjeźdźców na nie zerkających to jedno, ale mam dosyć kulek, kontr i konusów ). Znajomy złożył zestaw Roadrunner+DT(chyba 1,5 ale bym się nie zakładał czy na tył nie 1,8)+MavicXM317 i mimo wagi jeźdźca >60kg i tzw. "syndromu ciężkiego zadku" , czyli po prostu nie podnoszenia siedzenia na wybojach, zarówno przód jak i tył z powodzeniem dają radę Accent - fakt, że nie jest zbyt poważaną firmą, ale sporo części ma identycznych z Novatecem i Boplightem (gdyby zdjąć logo, są nie do odróżnienia, np. piasty MTB Ride&Roll), a że czasem tańszych... cóż. I na razie nic z napisem Accent (mam kierownicę, mostek, 4 sztyce z czego 2 sprzedałem z ramami, piasty R&R, miałem ramę ElNino) mnie nie zawiodło, przynajmniej jak za swoją cenę Wagi piast są realne (118 i 290), ale czekam jeszcze, bo podobno na 2008 mają wyjść nowe, prawie identyczne z Rotazem i Boplightami Race, za to sporo tańsze (przednia ok. 110 PLN. Z tym że im, jak już pisałem, podobnie jak na pokrewnym konstrukcyjnie American Classic, mimo że są przeznaczone nominalnie do XC, sporo ludzi zarzuca właśnie zbytnią delikatność, zwłaszcza tyłu ). Co do uszczelnień się popytam, choć w błoto za bardzo się tym, bikiem pakował nie będę (mam drugiego do takich hardkorów )... O jakości pracy i ewentualnej awaryjności łożysk maszynowych na razie nic złego też nie słyszałem, a do tego Roadrunnery mają je 4 z tyłu (i 3 zapadki), co mnie bardzo cieszy Ale sprawa nadal aktualna - poszukiwane możliwie lekkie piasty na maszynach w cenie do 250/obie. PS. Za te 250PLN mam Roadrunnery, ale z zaciskami BBB na imbus, a nie standardowymi (!), więc praktycznie musiałbym kupić piasty do ok. 210-220 i resztę przeznaczyć na nowe zaciski...
MrJ Napisano 4 Stycznia 2008 Autor Napisano 4 Stycznia 2008 Coś temat zamarł... Więc ponowię pytanie, a raczej dwa... no, trzy: 1) Czy piasty Accent Roadrunner lub podobne szosowe utrzymają bikera (z kaskiem, butami i plecaczkiem) ok. 70kg w lekkim XC (bez szaleństw, tylko szosa i szutry, rzadko w las)? 2) Jeśli nie, czy jest jakaś alternatywa w wadze do ok. 450g/komplet bez zacisków (Roiadrunnery bez zacisków to 408g) i cenie max 250PLN? Najlepiej na maszynach? I czy ktoś wie, czy piasty Country Flea http://www.sun-ringle.com/contentpages/mtb/hubs/xc.php5 byłyby dostępne w Polsce, a jeśli tak to mniej więcej w jakiej cenie? Bo wyglądają na trwalsze od Rotazów i Boplightów Race i mam nadzieję, że będą tańsze... ale nigdzie nie mogłem znaleźć ceny nawet w $, choć niestety podejrzewam że będzie wyższa i to sporo Pytam na zapas, bo do zaplatania jeszcze pewnie z 1,5-2 miesiące, ale dobrze wiedzieć. Choć może wtedy wejdą nowe piasty Accenta (bo mają wejść) podobne właśnie do w/w, ale tańsze. 3) Jak to w końcu jest z tymi szerokościami piast? Z jednej strony w XC czasem jeżdżą na szosówkach, zwłaszcza przednich, a z drugiej mówią że szosowy tył będzie do MTB za wąski? PS. Obręcze P+T planowane są Mavic 317 32d, przód szprychy Sapim Laser (chyba jednak nie DT Revo, bo cena... a Sapimy mogę mieć taniej niż katalogowe 2,50PLN za sztukę z Polyaxem), a tył Sapim Race (tu sprawa DT Compe chyba otwarta)
tobo Napisano 4 Stycznia 2008 Napisano 4 Stycznia 2008 tyl bedzie za wąski bo szosowe piasty maja 130mm dlugosc osi.
MrJ Napisano 5 Stycznia 2008 Autor Napisano 5 Stycznia 2008 QRRRDE Z drugiej strony znam osobę która ma te piasty w kołach MTB i się zastanawiam, jak to zrobiła... To chyba 5mm różnicy jest? Muszę się zapytać, ale to pewnie z tydzień potrwa, więc do tego czasu temat pewnie znów zamilknie... ...bo zdaje się alternatywy wagowo-cenowej nie ma?
DOMAN Napisano 5 Stycznia 2008 Napisano 5 Stycznia 2008 Surly robi ramę stalową o rozstawie tylnych widełek 132,5. Może ma właśnie taką ramę? Lekko ją ścisnął zaciskiem i jet GIT .
MrJ Napisano 5 Stycznia 2008 Autor Napisano 5 Stycznia 2008 I to mnie zastanawia... nie wiem, co to za ramka (obsyawiam Authora lub Meridę bo to z Velo, mały rozmiar bo to kobitka jeździ ) ale wiem, że kółka są... no nic, zobaczymy
DOMAN Napisano 5 Stycznia 2008 Napisano 5 Stycznia 2008 A z jakiego materiału jest ta rama ? bo jeśli alu i rozstaw 135 to musi być to niezła plastelina ... pewnie firmy playdoh
YOGI Napisano 6 Stycznia 2008 Napisano 6 Stycznia 2008 Na forum light bike jeden koleś katował piasty szosowe novatec'a (wyglądają tak samo jak te accenty) tył rozpadł sie bardzo szybko (bębenek) a przód kręci się do dziś bez problemowo, dlatego do swoich kół tez kupiłem szosowego novateca 114g za 50zł W porównaniu do novateca MTB ma tą samą grubość osi tylko korpus zwężony w środkowej części. http://www.bikekatalog.pl/2007/?ppg=show&a...ty&pid=9107 http://www.bikekatalog.pl/2007/?ppg=show&a...ty&pid=9113
MrJ Napisano 6 Stycznia 2008 Autor Napisano 6 Stycznia 2008 Tylko, że parę razy się spotkałem z opinią, że do Accentów montują jakieś lepsze łożyska (ale nie wiem czy to prawda ) i stąd są kilka PLNów droższe. Na razie czekam na randkę ze sprzedawcą (może jutro, ale prawdopodobniej dopiero w piątek) to może rozwieje me wątpliwości
Adik Napisano 8 Stycznia 2008 Napisano 8 Stycznia 2008 A może by tak pewniejsza opcja, zaspakajająca twoją chęć niskiej wagi? Tzn zamiast piasty http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=50&l=pl lub roadrunnera założyć wariant koła na takiej pieście http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=50&l=pl lub podobnych {za 90zł kupiłem na allegro 63g rotaza, także idzie kupić mega lekką piastę za ok 100zł} a na tył coś co nie jest Xt, jednocześnie jest pod Vki i na maszynach, czyli np Dm Bill http://www.allegro.pl/item293359212_piasta...mtb_okazja.html Jest niska waga, kompatybilność, maszyny i zmieścisz się w budżecie. :P
MrJ Napisano 8 Stycznia 2008 Autor Napisano 8 Stycznia 2008 To jest tak - ta pierwsza którą podałeś (Novatec co wygląda jak Rotaz co wygląda jak... i tak dalej ) ma wyjść na 2008 pod szyldem Accenta za bodaj 110PLN, ale ja mam spore zniżki na tę firmę (i wszystko co przechodzi przez Velo) więc poczekam i... może nawet kupię w cenie przedniego RR jak dobrze pójdzie Ten DM jest ciekawy... pomyślimy Ale chyba jednak zostanie opcja RR, bo... ...się dowiedziałem dziś od znajomego sprzedawcy i jednocześnie osoby, która testuje te koła: piastę RR mimo mniejszej szerokości DA SIĘ założyć do ramy XC - zmienia się w niej ośkę na szerszą (ma dłuższe "kapki" - nie wiem jak to inaczej nazwać, w każdym razie te "kapturki" czy "nakładki" co wystają za właściwy korpus), pasuje idealnie bodajże ta z Accenta Ride&Roll, no i zaciski też na dłuższe. Ja i tak w jednej cenie zakładam BBB na imbus, więc z tym nie ma problemu. Waga wzrośnie pewnie z 5-10g, ale i tak jest to nadal sensownie. Podobno tak robi DT i HUGI - same korpusy piast są takie same, tylko ości w szosówkach i MTB mają różną długość (takie wieści dziś usłyszałem, nie wiem czy to prawda bo to nie moja kategoria cenowa ) No chyba że Rotazopodobne tyły pod szyldem Accenta (też mają być na 2008) będą tak do ok. 220PLN, a wtedy... Ale to pewnie dopiero koło ferii
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.