Skocz do zawartości

[rower] usportowiony na szose


nojmi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Szukam na nowy sezon usportowionego roweru crossowego do jazy po szosie. Niektórzy nazywają to hybrydą, tak jak w tym artykule, który dokładnie przedstawia moje oczekiwania:

http://www.forumrowerowe.org/style_images/...link-button.png

 

Zainteresowałem się modelem Superior Darkface:

http://www.superior.cz/en/models-2008/cros...ike.html?id=125

Proszę o opinie co o nim sądzicie o tej marce?

W Darkface gnębią mnie te hamulce tarczowe i nie wiem co o nich myśleć. Napiszcie co sądzicie o pomyśle ich stosowania w takim rowerze i czy sprawdzają się? Może jest to tylko dodatek, który psuje obraz całości?

 

Aha, głęboko jestem zainteresowany innymi modelami. Z przyjemnością wysłucham godnych polecenia propozycji. Dodam tylko, że nie szukam ala kolarzówki na super cienkich oponkach, zależy mi na rowerze lekko usportowionym o prostej kierownicy!

 

Dzięki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mi też ;) i dodatkowo mieści się w moich zasobach pieniężnych o których nie wspominałem - kwotę jaką chce przeznaczyć ograniczam do 3000pln.

 

*Edit

Na V-brakei chyba da radę podmienić, tak mi się wydaje, że na ramie i widełkach widać odpowiednie wypustki i śrubki, chyba że się mylę to poprawcie. Co do ilości tarcz to wolę raczej dwie, z najmniejszej i tak bym raczej nie korzystał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BarteX88

Tarcze fajna sprawa, przydają się w górach (nie tylko w terenie) ale w tym rowerze są to mechaniczne. Moja zasada że jak tarczówki to tylko hydrauliczne :P Hmmm ja nie widzę tu możliwości założenia v-brake, zobaczcie w tym http://www.superior.cz/en/models-2008/cros...ike.html?id=126 . Lepiej się dowiedzieć wcześniej niż mieć niemiłą niespodziankę.

A może ten http://www.superior.cz/en/models-2008/cross/bike.html?id=127 wyjąć amorek i wstawić widelec... karbonowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Scott Sub http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=96 ewentualnie jeśli chciałbyś z przodu amortyzator to coś ze Sportsterów, np: http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=82 .

Korby trzyrzędowe, hample v-brake i dość sportowy charakter tych rowerków powinien Cię zadowolić.

Pozytywne opinie zbiera też Kross Raven Fitness- byłby tańszy od Scottów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh racja z tymi hamulcami, V-brake tam nie założę.

Kombinowanie z modyfikacją innych modeli to chyba trochę za dużo dla mnie i dla kieszeni raczej też.

 

Aha, najlepiej by mi pasował model z 2007 roku:

http://www.superior.cz/en/models-2007/cros...bike.html?id=73

Niestety już nie do zdobycia ;)

 

Dzięki za inne propozycje.

 

A co powiecie o:

Merida Speeder T3 : http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=41&id=282

 

A i poprawny link do artykułu z pierwszego postu to:

http://turystyka.interia.pl/rower/testy/ne...o,796593,2412,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specialized Crosstrail Expert. Na stronie kosztuje 770 $.

-RST Vouge Comp, magnesium legs, alloy steerer, steel stanchions, coil sping w/ hydraulic lock out

-Specialized Body Geometry, super light foam grips

-Avid BB-5 mechanical disc brakes, G2 Clean Sweep 160mm rotor

-Specialized Crosstrail Disc rims, double wall w/ machine sidewalls and eyelets

-Specialized Borough XC tires, 1.9" w/ aramid bead, 60TPI

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specialized Crosstrail Expert. Na stronie kosztuje 770 $...

Crosstrail to raczej spokojny crossowiec. Szukam czegoś bardziej sportowego i tylko i wyłącznie na szosę więc chyba tarczówki i amortyzator to lekka przesada. Bardziej chyba by mi pasowała rodzina Sirrus: http://www.specialized.com/bc/SBCBkModel.jsp?sid=08Sirrus ale bez większego przekonania.

 

 

A MBK ? http://www.mbk-cycles.com/ . Kategoria - szosowe/treningowe. Model RTB 600 wpadł mi w oko.

W porównaniu z eleganckim modelem Ph.D Kona ten RTB600 wygląda jak żyleta. W sumie ciekawa propozycja.

 

W między czasie znalazłem jeszcze rodzinę SL ROAD producenta CUBE http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/SL-Roa...s_id_21071_.htm

Tylko, że cena rośnie http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc=pr...908ead7d5ea1866

 

 

Hmm...Może warto przeznaczyć trochę więcej kasy i kupić coś super na lepszym osprzęcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jako drugi rowerek dokładnie taki o jaki Ci chodzi. TGzn duża rama coś pomiędzy szosą a trekingiem, szosowa kaseta i przerzutka, korba 48T, Prosta kiera, manetki rapid fire, i hamulce v-brake oraz koła szosowe.

 

Nie powiem, całkiem fajnie się na tym jeździ. Jeśli chodzi o hamulce to uważam, że do takiego roweru tarcze to naprawdę niezły pomysł. Chodzi o to, że na tym rowerku rozwijam sporo większe prędkości niz na góralu, koła są wąskie i w ruchu miejskim (a do takiego go głównie używam) jest naprawdę bardzo ciężko wyhamować. Tarcze to naprawde dobry pomysł.

 

Swoją drogą ten superior wygląda nieźle. Ale Scott też ma takie rowerki a na 2008 mają całkiem rozsądne ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój rowerek to nie kross. Chciałem składać sam, wyliczyłem na na średniej klasie osprzętu uda się taki rower złożyć za jakieś 1500pln (oczywiście bez karbonowego sztućca bo to jest absolutnie zbędne). A jakiś czas temu udało mi się na allegro wyhaczyć za 650 pln dokładnie to czego poszukiwałem, czyli tak jak opisałem powyżej (rama jakaś niemiecka łudząco przypominająca przekrojami ramy Cuba i Radona, szosowy napęd klasy Sh 105, kalmkomanetki deore, fałki deore, koła firmowe shimano i firmowy caly osprzęt. Generalnie poza kierą, która jest gięta nic nie musze w nim wymieniać. Machnąłem już ponad 1000km na nim i wszystko gra.

 

Teraz zastanawiam się nad kupnem na przód tarczy. W mieście jest naprawdę strach. Wyhamowanie z 40km/h na cienkich kołach jest nie lada sztuką :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej posiadam dwa rowery. Kolarkę Sunn Radius z 2005 roku, którą używałem na specjalne okazje, na dłuższe wyprawy po okolicy. W związku z ograniczonym czasem, przyjemność z jazdy szosówką była odkładana i doszło do takiej sytuacji, że w ciągu półtora roku (w czasie jakim posiadam ten rower) przejechałem ledwo ponad 1000km. Drugi rower to góral wygrany w jakimś konkursie to Thorn Boston (nic specjalnego), w którym podmieniłem tylko oponki na slicki (1.5), służy mi on jako podstawowy transport po mieście w związku z czym jeżdżę nim bardzo dużo. Ostatnio zaczął mi się trochę sypać i w ramach połączenia sobie przyjemności jazdy kolarką i tym moim pseudo przystosowanym rowerem miejskim chciałbym sobie kosztem kolarki zafundować rower hybrydę. Korzystał bym do obydwu celów, zarówno poruszania po mieście jak i wypraw z kumplami na wielokilometrowe wyprawy, którym choć trochę chciałbym dorównać.

 

No to jak na razie najbardziej mnie zainteresował model RTB-600 z MBK:

- http://www.mbk-cycles.com/

- http://hurtrowergliwice.lap.pl/sklep/produ...products_id=154

a nawet może o klasę wyższy RTB-700. Do tego wspominana wcześniej przeze mnie rodzina SL ROAD od CUBE:

- http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/SL-Roa...s_id_21071_.htm

i może Merida Speeder T3 :

- http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=41&id=282

 

 

Jeśli chodzi o hamulce to uważam, że do takiego roweru tarcze to naprawdę niezły pomysł. Chodzi o to, że na tym rowerku rozwijam sporo większe prędkości niz na góralu, koła są wąskie i w ruchu miejskim (a do takiego go głównie używam) jest naprawdę bardzo ciężko wyhamować. Tarcze to naprawde dobry pomysł.
Teraz zastanawiam się nad kupnem na przód tarczy. W mieście jest naprawdę strach. Wyhamowanie z 40km/h na cienkich kołach jest nie lada sztuką :)

 

Hmm... Mi przy ostrym hamowaniu oponki strasznie piszczą w momencie zblokowania koła, ale nie narzekam na jakość hamowania. Może trochę dajesz do myślenia ale ,szczerze to chyba raczej wolę wystrzegać się tarcz, ma być to rower przystosowany tylko do szosy w których raczej nie spotyka się ich stosowania. Do moich celów dobre V-ki powinny wystarczyć. Dlatego też wykluczam superiora, nawet sam polski dystrybutor marki neguje celowość stosowania tarcz oraz walory użytkowe w takim rowerze.

 

Chyba rozjaśniłem trochę co mi w głowie siedzi i w jakim kierunku podążam. Oczywiście nadal otwarty jestem na propozycje i sugestie, za które dzięki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne rowery wybrałeś. Mamy troszkę inne potrzeby. Ja głównie kupiłem coś takiego do jazdy po mieście i nawijania treningowych kilometrów. Generalnie nie miałem bólu bo zapłaciłem za mój sprzęt naprawdę mało więc się długo nie zastanawiałem.

 

Mi chyba najbardziej podoba się MBK, a gdybym miał kase to wziąłbym Cuba. Spójrz jeszcze na Scotty.

 

Jeśli chodzi o hamulce to mój problem leży w wadze. Ważę 115 i to pewnie dlatego mam problem z hamowaniem. Poza tym przy wymianie na tarcze natknąłem sie na problem: nigdzie nie mogę znaleźć widelca alu 28" z mocowaniem na tarczę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chyba najbardziej podoba się MBK, a gdybym miał kase to wziąłbym Cuba. Spójrz jeszcze na Scotty.

Ze Scotta przyglądałem się modelowi Sub 20. Szkoda, że jest oparty na górskim osprzęcie, może gdybym widział tam 105 to bym się bardziej zainteresował.

 

Heh ja też mam problem z wagą, w okresie letnim strasznie spada (nawet do 68) i nie lada kłopotem jest przytycie :wub: Teraz cudem dobiłem do 75 kilo tylko dzięki okresowi obżarstwa świątecznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazdroszczę "problemów" z wagą.

 

A co do osprzętu, to tak naprawdę wisi Ci jaka tam jest przerzutka. Moim zdaniem najważniejsza jest szosowa kaseta bardzo gęsto zestopniowana no i oczywiście korba. Ja ma 48T i uważam że więcej nie jest potrzebne. Nie jestem prosem i nie potrzebuje 52 na przodzie.

 

Tak jak pisałem wcześniej. Mój osprzęt to klamkomanetki deore 9sp, kaseta szosowa LX i przerzutka tył 105, przód to korba 22,34,48 i wszystko śmiga jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...