Skocz do zawartości

[rower] który brać


Rafał87

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Stoję przed wyborem roweru, byłem już prawie zdecydowany na Poison Zyankali T 2008 http://allegro.pl/item280944996_poison_zya...n_bikes_pl.html

ale pojawił się Poison Arsen http://allegro.pl/item282417327_poison_ars..._bikes_pl_.html i teraz mam dylemat czy wybrać sztywniaka czy fula. Za zyankali przemawia dobry amor no i lepszy osprzęt (choć nie wiem czy taka klasa jest mi potrzebna), czy duże są różnice w działaniu między reba a Tora, jak jest z trwałością łożysk w ramach full (często zdarzają się jakieś awarie), jak z bujaniem w takiej konstrukcji (przypomina tą z gianta NRS, a podobno całkiem dobry jest to system)

 

 

roweru będę używał tak ok. 50% asfalt i 50% las, dystanse ok. 100km, czasem mniej, czasem więcej, może jakiś maraton uda się zaliczyć. Wcześniej jeździłem na makrokeszu full i trochę się obawiam czy na sztywniaku po jeździe w terenie tyłek nie będzie mnie bolał, mój full był na zwykłej sprężynie bez tłumienia ale zawsze jakieś tam uderzenia amortyzował.

 

 

 

Proszę doradźcie co wybrać.

Napisano

Miałeś makrokesz Fulla? Czas w takim razie poznać zalety lekkiego hardtaila. Co do amortyzacji - wstrząsy są znacznie większe w hardtailu niż w makrokeszu, lecz brak nadwagi roweru rekompensuje to. Co do amorów - tora/reba to reba to jest całkiem inna półka {wagowa}. Jak dla mnie hardtail jest poręczniejszy, zwarty i na grubych oponach {2.1, 2.2} wystarczająco wygodny. Do tego jest uniwersalny - np maszyna na szosę po zmianie opon. Full to wg mnie nieopłacalna opcja, nie cenię sobie aż tak komfortu jazdy, bardziej licze sobię lekkośc i predkosc mimo że się nie scigam :) Moja rada - bierz zyankali.

Napisano

ful. nieoceniona trakcja, komfort i wspolczynnik radości. Ful to efekt ewolucji......sam na zime siadam na lekkiego (9 kg) sztywniaka i .....z utesknieniem czekam na dzien kiedy wyciagne z garazyku fula na pierwsza wiosenna wyprawe.

 

ten arsen jest i ladny i sensownie wyceniony i niezle wyposazony.

Napisano

I Adik, i Riker mają rację po części ;) Musisz zastanowić się, jak dokładnie chcesz jeździć. Jeśli planujesz długie wycieczki po górskich szlakach, czyli coś pomiędzy xc a enduro i od czasu do czasu jakiś maraton, do którego podejdziesz raczej rekreacyjnie - bierz fula i kropka. Jeśli lubisz jazdę cross-country i myślisz o przyszłych startach w maratonach/wyścigach - koniecznie zynkali.

Zasada jest prosta: rower nie może ograniczać kolarza - musi być odpowiedni do TWOICH wymagań i TWOJEGO preferowanego 'kierunku' w rowerowaniu w przyszłości. :P

 

Ja kupiłem w zeszłym roku Radona, a teraz wymieniłem pancerną ramę na 'wydmuszkę', powymieniałem kilka przyciężkich części i startuję regularnie w xc i maratonach. Full przy takiej jeździe tylko by przeszkadzał. Radzę dobrze się zastanowić.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Najlepiej bierz lekkiego fulla:)

 

A tak na poważnie bierz sztywniaka jesli chcesz naprawde sie scigać itd. ale rowe w granicach 11kg to i tak za duzo ;)

POISON ZYANKALI T jest całkiem fajny dobry amor, dobry osprzęt ale to sztywniak który tak naprawdę jedyne co oferuje to niższą wagę i to że troche lepiej powinno się jedzic po asfalcie.

 

Arsen przynajmniej tak na oko wygląda całkiem ok chociaż niestety ma gorszy a przynajmniej znacznie cięzszy amor i ogolnie troche gorszy osprzęt jednak to full i bynajmniej to z marketu :P Full jest zdecydowanie lepszy o ile nei lcizy sie każda sekunda/gram. W terenie dużo lepiej się jezdzi czy to z górki czy pod górkę im wieksze wyboje,nierówności tym bardziej można docenić fulla. W przypadku arsena ma on blokade amorka z przodu oraz dampera o ile dobrzę widze więc nawet na dłuższą wycieczkę po asfalcie nie będzie on kulą u nogi.

 

Sam jak przesiadałem się na fulla chciałem żeby koniecznie była blokada itd. jednak tak naprawdę w terenie blokade może ze 2razy uzywałem, poźniej człowiek docenia dużo lepszą trakcję i kontrolę nad rowerem kosztem ew. pewnych strat energi spowodowanych pedałowaniem.

 

Jednak należy wspomnieć też o ew. wadach fulla:

większa waga porównując do sztywniaka

większa cena zakupu oraz utrzymania (serwis dampera,łożysk)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...