Mati_neo Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Witam. Przymierzam sie do zakupu amorka do dirtu,fr i lekkiego DH i wybor padl na Pike ktory powinien pasowac idealnie.Jak sprawa wyglada z dobijaniem Pike?czy poprzez ustawienia ktore w nim sa da sie ustawic na twardy i nadal bedzie dobijał?? Poprzez opinie innych osob wynika ze pike 409 jest duzo slabszy od 426 jaka jest glowna roznica?? Bede kupowal na pewno PIKE tylko ktora wersje polecacie: 426 409 RACE 05?? Waze 62kg i chce go dac do ramy Dragstar tylko zastanawiam sie nad jakim.Pozdrawiam
bodziekk Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Główną, a w zasadzie jedyną, różnicą między 409 i 426 jest regulacja Floodgate. W tym drugim jest pokrętło, w pierwszym regulacji dokonuje się imbusem (którego nawet nie trzeba mieć, bo zawsze wozi się go ze sobą - pokrętło tłumienia powrotu jest łatwo wyciągalne i zakończone takim własnie imbusem). Także raczej niewarto dopłacać do 426. Race to to samo co 426, jeśli cena jest ta sama lub zbliżona, to ja wziąłbym nowszą wersję, ze względu na metalowe regulatory. Regulacji twardości w sprężynowym Pike'u nie ma (można jedynie wymienić sprężynę, ale seryjna będzie dobra), ale możesz regulować tłumienie kompresji.
Martinuz Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Jest jeszcze różnica w wadze, im wyższe cyferki tym mniejsza waga. Ja np. jeżdżę na Pike 409 i nigdy nie wydałbym dodatkowych conajmniej 400pln na pike 454 tylko po to żeby zbić 300g na wadze Bodziek, jak regulować tłumienie kompresji? :> Bo czy ten regulator na prawej ladze to przypadkiem nie jest tłumienie powrotu? :>
uchmanek Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 w prawej ladze sa 2 tlumiki: na gorze kompresji (az do blokady), a na dole powrotu. "..jak regulować tłumienie kompresji?" przekrecajac pokretlo tlumienia kompresji . jesli masz manetke poplock (bez adjust), to nie ma takiej mozliwosci (mozliwe sa wtedy tylko 2 skrajne polozenia: bez tlumienia kompresji i blokada. mozna co prawda naciagnac linke..)
Martinuz Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 No wlasnie mam manietkę ;] No tak dopiero jakies 10 minut po napisaniu posta zatrybiłem co jest nie tak, ale czekalem na odpowiedz No to niestety kompresji u mnie regulowac sie nie da, ale za to jak blokuje to sie schylac nie musze
Napatos Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Wchodzę, patrzę na avatar i zastanawiam się kiedy zadałem pytanie o pike?
Mati_neo Napisano 15 Grudnia 2007 Autor Napisano 15 Grudnia 2007 Czyli widac ze duzej roznicy nie ma to pewnie zdecyduje sie na pike 409 za bardzo okazyjna cene 800zl:) Jeszcze jedno pytanko zatem jakie sa sposoby aby utwardzic Pike tzn chodzi mi o nie rozbieranie amorka.Tak nawiasem jaka polecacie piaste qr20 do ok 150zl bo przechodze z dj3 na pike i nie wiem eraz jaka jeszcze do tego piaste wybrac.Pozdrawiam
Martinuz Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 ekhm 800 pln ale nówka czy uzywany? bo uzywany za 800 to nie jest dobry deal ;] A jak nówka - to pogratulować
uchmanek Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 metoda na utwardzanie jest bardzo prosta. bierzesz wersje dual air. piasta qr20? ns roller?
bodziekk Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Jest jeszcze różnica w wadze, im wyższe cyferki tym mniejsza waga. Ja np. jeżdżę na Pike 409 i nigdy nie wydałbym dodatkowych conajmniej 400pln na pike 454 tylko po to żeby zbić 300g na wadze Pomiędzy 409, a 426 nie ma różnicy w wadze. 454 jest lżejszy ze względu na aluminiową sterówkę, ale nei wiem czy będzie to aż 300 gram. No wlasnie mam manietkę ;] No tak dopiero jakies 10 minut po napisaniu posta zatrybiłem co jest nie tak, ale czekalem na odpowiedz No to niestety kompresji u mnie regulowac sie nie da, ale za to jak blokuje to sie schylac nie musze No to trzebaby było pozbyć się manetki i wyciągnąć sprężynkę z tłumika. Ewentualnie można też zmienić manetkę na tę drugą.
Mati_neo Napisano 15 Grudnia 2007 Autor Napisano 15 Grudnia 2007 Uzywka ale od znajomego ktory jeździl XC pol sezonu stan BDB,jeszcze nad piasta sie zastanawiam NS tylko ze tam sa 2 lozyska a moze novateca z 4 lozyskami??
tobo Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 raczej sie nie pomyle jesli powiem ze praktycznie na pewno nie ma piast przednich z 4 lozyskami na sztywną oś. tylne miewaja 4 a niektore nawet pięć ale nie przod. stadardem są dwa lozyska maszynowe.
dezerter Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Istnieją piasty przednie z 4 łożyskami, robi je Tune
tobo Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Istnieją piasty przednie z 4 łożyskami, robi je Tune cytat ze strony tune: "materialien wie bauart wie oben jedoch grosser dimensioniert". w tlumacznieniu "materialy i konstrukcja jak powyzej (tj w odniesieniu do wczesniejszych innych piast (te maja po dwa lozyska z przodu) jednakze wymiary (parametry) piasty wieksze. jesli tune robiloby przednie piasty na os z czterema lozyskami to chyba bylaby na ten temat informacja.
uchmanek Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 wg. producenta: http://www.tune.de/tune_gb/index.php?lang=...mp;e=1&new= przednie piasty maja 2 lozyska.
dezerter Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 W takim razie przepraszam, strona Cult-bikes wprowadziła mnie w błąd Mig 70: CNC-toczone kołnierzyki, czterokrotne łożyskowanie, czterokrotnie uszczelnienie; możliwość regulacji luzów
hudy Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 "2 x double row angular ball bearing cartridge 3801" łożyskowanie czterokrotne, a łożyska dwa. W jednym łożysku są dwa rzędy kulek. http://www.global-b2b-network.com/direct/d...ll_Bearings.jpg
Mati_neo Napisano 15 Grudnia 2007 Autor Napisano 15 Grudnia 2007 Juz mam tego Pike tylko ze chcialbym zapytac do czego sluzy regulacja w niebieskim pokretle??poprzez imbus tzw motion plus?? od dolu w prawej goleni to jest chyba regulacja powrotu.
bodziekk Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Niebieskie to tłumienie kompresji, imbusem regulujesz Floodgate, a na dole tłumienie powrotu.
Mati_neo Napisano 15 Grudnia 2007 Autor Napisano 15 Grudnia 2007 Czyli aby nie dobic pike moznaby ustawic tlumienie kompresji na + ,a floodgate to blokada skoku??Do czego sluzy motion plus?? Czyli od dolu regulacja powrotu,prawa golen gora floodgate(regulacja imbusem),blokada skoku i lewa golen gora zmiana skoku. Zaznaczam ze 1 raz mam stycznosc z pikiem.Pzdr
uchmanek Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 1. czerwone pokretlo na dole - tlumienie powrotu - okresla opor jaki jest stawiany "prostujacemu" sie widelcowi 2. niebieskie pokretlo na gorze - tlumienie kompresji - okresla opor jaki jest stawiany uginajacemu sie widelcowi, ustawione na max blokuje widelec 3. imbus - floodgate - okresla poziom sily potrzebny do odblokowania widelca.
Mati_neo Napisano 16 Grudnia 2007 Autor Napisano 16 Grudnia 2007 Oki dzieki za troche wiedzy:). Po wstepnych testach ejstem w szoku jaka ejst rozncia meidzy sztywna osia na zwykla...noi przesiadka z dj3 na pike to jest cos zupelnie inny wymiar jak na razie ejstem zadowolony w 100% amor zamontowany na piascie novatec:) jeszcze ejdno pytanko bo ja mam manetke i jak nacisne na maxa przycisk to sie blokuje ale rozumiem ze jak bede delikatnie np do polowy dawal to wtedy jest kompresja?? Troche tej opcji nie rozumiem.Pozdrawiam
uchmanek Napisano 16 Grudnia 2007 Napisano 16 Grudnia 2007 manetka poplock ma tylko 2 pozycje (minimalne tlumienie i blokada), wiec nie mozesz ustawic stanow posrednich. chyba, ze bedziesz caly czas przytrzymywal paluchem .
Mati_neo Napisano 16 Grudnia 2007 Autor Napisano 16 Grudnia 2007 Oki to w jaki sposob stosuje sie tlumienie kompresji??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.