Skocz do zawartości

[piasta] Shimano 475


macieksuper

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam do nabycia piastę tylna shimano 475. chciałbym usłyszeć jakieś opinie na jej temat, ale nie ściągnięte z neta, typu słyszałem że to bubel, tylko zdanie użytkowników. nie mam zbyt wiele pieniędzy na piastę, a pod tarcze są trochę drogie i mogę ją kupić od kumpla za 35zł. wiem jak jeździ i wiem, że jest w naprawdę niezłym stanie jak na używkę. dziękuję za wypowiedzi!

Napisano

Nie ten dział. To dział testów.

 

Kolega ma w Konie Scrap i drugi w Bop'ie Iguana. Wiadomo do czego te rowery służą - na pewno nie do MTB-XC. Obie mają już za sobą 1.5 roku ciężkiej pracy. Ani jedna sie nie posypała. Najważniejsze - nie katować za mocno i dbać o nią ! Wtedy ta piasta naprawdę się odwdzięczy dobrą pracą. Jak ją zaniechasz - to zapewne szykuj się na wydatki a'la nowa piasta ;) Jak za 35 zł - może być warto. Ale zjechałbym do 30 zł :) Sprawdź dobrze jak bębenek chodzi - czy się zacina, czy wydaje odpowiednie dla piasty dźwięki i czy nigdzie nie widać sporej ilości brudu. Pozdrawiam !

Napisano

Tak na dobrą dobra sprawę to jest to piasta deore tyle, że na mocowanie na 6 śrub. Oczywiście shimano robi ta piaste takze z napisem deore i też pod 6 śrub ale chyba tylko po to by ktoś mógl miec fajne 3 napisy deore, które fajnie wyglądaja podczas jazdy...

Napisano

Najsłabszą częścią tej piasty jest bębenek- sprężyna potrafi się urwać po 2000 km u mnie drugi bębenek po 10 000 nadal działał. Co do reszty zastrzeżeń nie mam- po 18 000 km nadal się dobrze kręciła. No i ośkę zamykacza można bardzo łatwo ugiąć.

Napisano
No i ośkę zamykacza można bardzo łatwo ugiąć.
Ooo tak... I jak napisali przedmówcy (przedpiszcy...piszący raczej? :( ), wymagają regularnego doglądania i kontrowania, a czyszczenia i zmiany smaru w łożyskach min. raz na sezon (zresztą tak samo jak i inne Shimanki, przynajmniej do XT włącznie bo z takimi miałem bliższe kontakty :P ) i o ile się spełni te warunki, swoje posłuży. No i jeszcze niestety sporo tkwi w samym egzemplarzu - jak się dobrze trafi to xtra, a jak nie to... mój mimo serwisowania zdechł po 1,5 sezonu :)

Niemniej jednak za 35/30PLNów się opłaca. Jak nie będzie katowana i otoczy się ją opieką - pożyje. Jak nie - w przypływie kasy kupić maszyny (choćby najtańsze Novatece, sam polecam Dartmoory ale to już gubo ponad 100 za tył) i oba problemy się skończą.

PS.

chyba tylko po to by ktoś mógl miec fajne 3 napisy deore, które fajnie wyglądaja podczas jazdy...

Fajnie, a ja właśnie usuwam wszystko, co mam napisane na rowerze ;)

Napisano

Mam 475 w przednim i tylnym kole, na razie po 2000 km, bez najmniejszych problemów. Wymiana smarów co ok. 1200 - 1500 km. Całkiem przyzwoite piasty - dodam, że ważę ok. 120 kg i wszystkie komponenty przechodzą konkretny test. Za 30/35 zł mogą być.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...