kemmi Napisano 8 Grudnia 2007 Napisano 8 Grudnia 2007 Witam, Spóbuję jeszcze raz Od pewnego czasu noszę się z zamiarem wymiany kółek w moim wehikule. Moja waga w trakcie sezonu potrafi się wahać od 75 do 85 kg. Do tego zdarza się na wakacje jakaś wyprawa z sakwami 25+kg (na razie tylko tylnimi ale kto wie..). Ogólnie jeżdżę XC, ale z przyjemnością wybrałbym sie też kiedyś w jakieś góry Moja stara (zestawowa RM30) piasta shimano w tylnim kole już dwa razy się rozlatywała także myślę o czymś mocniejszym.. Jako obręcze wybrałem XC717, piasty XT (przód i tył), szprychy DT Comp, nyple DT alu. I teraz moje pytania: Czy taki zestaw pociągnie mnie z sakwami bez problemu? ? Czy nyple alu będą dla mnie odpowiednie? Z drugiej strony - może mogę sobie pozwolić na lżejszą piastę przednią? Chciałbym aby koła nie były za nadto pancerne (ciężkie), ale żeby dały radę przy tych nieszczęsnych sakwach. W wyszukiwarce tak sobie idzie mi wyszukanie porad o kołach dla bikerów z sakwami i w takiej konfiguracji . Pozdrawiam
jabu12 Napisano 8 Grudnia 2007 Napisano 8 Grudnia 2007 Polecam raczej jakieś piasty na łożyskach maszynowych, obręcze XC 717 mam osobiście są OK lecz zalecane przez MAVIC max obciążenie to 90kg. Jakieś 3 lata temu zrezygnowałem ze stosowania aluminiowych nypli mała gleba i rozwaliłem 2 obręcze na 99% przez nyple alu DT. (JESTEM MANIAKIEM WAGI ALE NIE ZA WSZELKA CENE MAM ROWER PONIZEJ 9KG) MÓJ GIANT MCM TEAM
Ecia Napisano 8 Grudnia 2007 Napisano 8 Grudnia 2007 mała gleba i rozwaliłem 2 obręcze na 99% przez nyple alu DT. Możesz to rozwinąć? Co dokładnie się stało i na jakiej podstawie podejrzewasz, że to wina alu nypli? Pozdrówko żywo zainteresowane
jabu12 Napisano 8 Grudnia 2007 Napisano 8 Grudnia 2007 Szprychy DT Rewoluszyn zostały wyrwane z nypli niektóre nyple wyszły z obręczy po tym wydarzeniu testowałem w serwisie wyrywanie i ukręcanie gwintu szprych z aluminiowymi i stalowymi nyplami wyniki były oczywiste dlatego zostanę przy stali DT
kemmi Napisano 8 Grudnia 2007 Autor Napisano 8 Grudnia 2007 No też nabrałem trochę wątpliwości do tych DT Alu. A może coś takiego: -tylnie koło XC717, piasta XT, comp i DT mosiężne, 36 szprych -przód XC717, NT-751SB, comp, DT alu, 32 szprychy - niby taniej i lżej (jakieś 55g ) Co myślicie? rozumiem, że XC719 byłyby lepsze? Cena już trochę wyższa by była .
YOGI Napisano 9 Grudnia 2007 Napisano 9 Grudnia 2007 Witam!! Ja mam na sprzedaż dokładnie taki zestaw kół jak opisałeś. Mavic XC717(32 otwory),szprychy DT Revolution 2.0-1.5, nyple DT alu, piasta tył XT, przód Novatec. Jeżdżone w sezonie sporadycznie przez brak czasu(głównie w weekendy). Koła mają przebieg koło 2500km. Są w stanie bdb. Ważę około 75kg i nie miałem z nimi problemów. Waga 1625g. Jeśli jesteś zainteresowany kupnem, daj znać na gg833641. Myśle że się dogadamy. obręcze i szprychy są jeszcze na gwarancji(Centrumrowerowe.pl). Piasty kupowałem pół roku szybciej i niestety nie mają już gwarancji. Pozdrawiam!!!!
kemmi Napisano 9 Grudnia 2007 Autor Napisano 9 Grudnia 2007 Ja mam na sprzedaż dokładnie taki zestaw kół jak opisałeś. Mavic XC717(32 otwory),szprychy DT Revolution 2.0-1.5, nyple DT alu, piasta tył XT, przód Novatec. Witam. Dzięki za propozycję ,ale znając moje cholerne szczęście zarówno do sprzętu rowerowego jak i komputerowego po pierwsze wolałbym nie brać rzeczy bez gwarancji, a po drugie to ja tu się głowię nad DT Alp3 a co dopiero Rev'y . Po nocy przyszła mi do głowy jeszcze jedna konfiguracja: przód: XC717, 32 szprychy DT Comp + nyple DT Alu, piasta NT-751SB tył: XM719, 36 szprych DT Alpine, nyple DT MOS, piasta NT-F062 Tylnie koło zdaje się być pancerne jak na moje potrzeby i nie powinienem być zawiedziony wytrzymałością. Przednie mocne ale odchudzone w stostunku do tego o czym myślałem na początku. Zamieniłem też XT na Novateci. Nie przesadziłem? Ktoś może coś więcej napisać o NT-F062? Lub może ktoś wie jak wygląda jakość zaplatania w "centrum rowerowym"?
Ecia Napisano 9 Grudnia 2007 Napisano 9 Grudnia 2007 Jeśli chodzi o szprychy Alpine - może zamiast tego tańsze Championy? Wagowo wychodzi w sumie niewiele więcej - a cenowo mocno do przodu . Swego czasu założyłam podobny temat (już go chyba nie ma - musiał wylecieć podczas którychś z kolei przeprowadzek pomiędzy serwerami ) i też pytałam o Alpine'y - wszyscy doradzali mi, aby zamiast tego wziąć Champinony. Tak też uczyniłam z korzyścią dla portfela - a koła są faktycznie pancerne. Pozdrówko oszczędnościowe
Yah0o_121 Napisano 9 Grudnia 2007 Napisano 9 Grudnia 2007 XC717 to chyba nie najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i to jeszcze do jazdy z sakwami. Sam używam 717 (disc) i jestem bardzo zadowolony, ale obciążenia nie są aż tak duże (ja + rower + cała reszta = niecałe 70kg). Obręcze są relatywnie nowe, ale po ok 1000km nie ma żadnego bicia. Mam takie koła (pod tarcze): Piasty XT, szprychy DT comp, nyple DT mosiężne, no i Mavic XC717. W twoim przypadku wybrałbym coś mocniejszego: np. DT 4.1 lub inne mniej wyścigowe obręcze mavica.
kemmi Napisano 9 Grudnia 2007 Autor Napisano 9 Grudnia 2007 Jeśli chodzi o szprychy Alpine - może zamiast tego tańsze Championy? No niby gdzieś z 40 zł mniej na kole a tylko 15g więcej . Będę musiał też to przemyśleć. XC717 to chyba nie najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i to jeszcze do jazdy z sakwami. XC717 - rozumiem. Ale chyba na przód by starczyło? A XM719 na tył miałoby być słabszą opcją niż DT 4.1? No i głowię się nad piastą tylnią. Odwieczny problem XT czy ta NT-F062. Opis z CentrumRowerowego: "Topowa piasta MTB Novateca pod v-brake. Charkterystytka: 4 łożyska maszynowe; 3 zapadki; Waga: 450 g bez zacisku; Piasta dla jeźdżców którzy nie zwracają uwagi na wagę a chcą mieć pewny i niezawodny sprzęt. 3 zapadki łapią bęben częściej niż w shimano. Zerowy luz boczny bębenka. Piasta na standardowych łożyskach maszynowych, w pełni rozbieralna, bębenek łatwy w demontażu i konserwacji." Niby mocna, ale pytanie czy mocniejsza niż XT. Cena nawet wyższa niż XT.
kemmi Napisano 10 Grudnia 2007 Autor Napisano 10 Grudnia 2007 Koła zamówione - jakby co to proszę już nie mieszać . Zamawiałem komponenty i zaplot w CentrumRowerowym - przypadkowo znalazłem topic zachwalający ich robotę. Jak dotrze paczka, to nie zapomnę się pochwalić . Pozdrówko szczęśliwe, z nadziejami.
kemmi Napisano 13 Grudnia 2007 Autor Napisano 13 Grudnia 2007 koła właśnie przyszły i mam pytanko.. chyba trochę lamerskie ale co tam Rozumiem, że opaskę trzeba naciągać na obręcz bez żadnych ceregieli? Podobnie jak się naciąga np. oponę?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.