Skocz do zawartości

[Uszczelniacz] Stosowanie uszczelniacza w dętkach - opinie


owen777

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie - co sądzicie o wlaniu uszczelniacza do dętki? Przypuszczam, że byłby to ciężar ok. 35g/koło, ale b. małe prawdopodobieństwo przebicia? Nie mam felgi UST, a nie mam zamiaru kupować całego zestawu uszczelniającego, by nie korzystać z dętki, ponieważ gdybym chciał zmienić oponę to uszczelniacz byłby do wyrzucenia (chyba). Czy po wlaniu uszczelniacza podczas jazdy słychać jakieś odgłosy/jak głośne?

Szukałem wszędzie na necie czegokolwiek o uszczelniaczu w dętce, ale nic nie znalazłem...

Pozdrawiam :)

Napisano

Jeśli uszczelniacz to raczej musi byc wentyl samochodowy-presta się zatyka i jest praktycznie jednorazowa.

 

http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?...ht=uszczelniacz

 

Kiedyś przebiłem dętke w szosie-dziura musiała byc duża bo powietrze szybko uciekało. Wlałem uszczelniacz Tufo przez wentyl presta . Napompowałem ,kilka obrotów koła i zadziałało. Problem był kiedy chciałem zmienic opone-nie szło spuscic powietrza ,musiałem wyrwac wentyl.

Napisano

Mysle. ze jednak bardziej slusznym kierunkiem byloby wlewanie plynu prosto do opony i zalozenie opaski. Co prawda jeszcze opony nie zmienialem po przejscieu na ten system ale sadze, ze wiekszosc plynu jest do odzyskania, trzeba tylko zdjac opone z obreczy w jednym miejscu majac kolo w pozycji pionowej a nastepnie przez powstala dziure wylac plyn do jakiejs miseczki.

 

A dzwiekow zadnych z opony nie slychac, typu chlupotanie czy cos tym stylu.

Napisano
Pojazdy dwukołowe

- Rowery górskie

- Rowery turystyczne

- Rowery motokrosowe (terenowe)

Ciekawa teoria ;)

Chociaz cos w tym jest bo popularne rowery gorskie (makrokesze) z "terenowymi" nie maja nic wspolnego :)

Cena tego wynalazku wydaje sie dosc dobra, mozna by to sprawdzic...

Napisano

Mysle, ze to niedokladne tlumaczenie i chodzilo o motocykle kotokrosowe ;)

 

 

Gdzies tam na stronie pisze, ze nie jest to specyfik latexowy, a wlasnie na nim opieraja sie te rowerowe uszczelniacze. Ja chyba zakupie do ciagnika bo systematycznie traci powietrze z przedniego kola.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli interesuje was bardziej ten temat to jest on poruszany w aktualnym Bikebordzie. Tylko, że tam jest mała różnica bo robią z opon dętkowych i obręczy ust, koła bezdętkowe. Fajny artykuł o zmniejszeniu wagi koła. Polecam przeczytać.

Napisano

Ze wtrace dyskretnie. jest tam rowniez tescik, fajnego roweru :)

 

 

A w temacie, kumpel na kolach ust, ze zwyklymi oponai i plynem stana, jezdzil juz pare lat temu, jak dla mnie super sprawa jest mozliwosc zrobienia bezdetkowek ze zwyklych obreczy :)

  • 9 miesięcy temu...
Napisano

Odkopuję bo właśnie wpadłem na taki pomysł obniżenia masy kółek.

http://pl.youtube.com/watch?v=KH3f7rZxF8c&...feature=related

 

Czy ktoś z was jeździ na takim chałupniczym systemie UST?

I czy do tego potrzebne są opony Tubeless czy zwykłe tez dadzą radę?

 

Obręcze mam teraz DT X430 i oponki Maxxis Highroller 2.35 przód/2.10 tył. Opony do wymiany bo 810g z przodu to zdecydowanie za dużo, ale takie Racing Ralph'y 2.25 powinny być w porządku. Tylko nie wiem czy brać wersję UST czy zwykłe zwijane...

Aha, i jaki uszczelniacz do tego zakupić i gdzie można zanabyć wentyle?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...