owen777 Napisano 30 Listopada 2007 Napisano 30 Listopada 2007 Witam. Mam pytanie - co sądzicie o wlaniu uszczelniacza do dętki? Przypuszczam, że byłby to ciężar ok. 35g/koło, ale b. małe prawdopodobieństwo przebicia? Nie mam felgi UST, a nie mam zamiaru kupować całego zestawu uszczelniającego, by nie korzystać z dętki, ponieważ gdybym chciał zmienić oponę to uszczelniacz byłby do wyrzucenia (chyba). Czy po wlaniu uszczelniacza podczas jazdy słychać jakieś odgłosy/jak głośne? Szukałem wszędzie na necie czegokolwiek o uszczelniaczu w dętce, ale nic nie znalazłem... Pozdrawiam
grzegorz1974paszek Napisano 1 Grudnia 2007 Napisano 1 Grudnia 2007 Jeśli uszczelniacz to raczej musi byc wentyl samochodowy-presta się zatyka i jest praktycznie jednorazowa. http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?...ht=uszczelniacz Kiedyś przebiłem dętke w szosie-dziura musiała byc duża bo powietrze szybko uciekało. Wlałem uszczelniacz Tufo przez wentyl presta . Napompowałem ,kilka obrotów koła i zadziałało. Problem był kiedy chciałem zmienic opone-nie szło spuscic powietrza ,musiałem wyrwac wentyl.
owen777 Napisano 3 Grudnia 2007 Autor Napisano 3 Grudnia 2007 Na LB ktoś wspominał o dętce z odkręcanym wentylem - istnieje coś takiego?
Grabo Napisano 6 Grudnia 2007 Napisano 6 Grudnia 2007 Chyba Schwalbe robi dętki z wymiennymi wentylami.
harry-peek Napisano 6 Grudnia 2007 Napisano 6 Grudnia 2007 Mysle. ze jednak bardziej slusznym kierunkiem byloby wlewanie plynu prosto do opony i zalozenie opaski. Co prawda jeszcze opony nie zmienialem po przejscieu na ten system ale sadze, ze wiekszosc plynu jest do odzyskania, trzeba tylko zdjac opone z obreczy w jednym miejscu majac kolo w pozycji pionowej a nastepnie przez powstala dziure wylac plyn do jakiejs miseczki. A dzwiekow zadnych z opony nie slychac, typu chlupotanie czy cos tym stylu.
tysiu Napisano 6 Grudnia 2007 Napisano 6 Grudnia 2007 Znacie jakąś cenową alternatywę dla tych co tu dużo mówić dość drogich uszczelniaczy ?
harry-peek Napisano 7 Grudnia 2007 Napisano 7 Grudnia 2007 Szperajac po sieci znalazlem cos takiego: http://www.linseal.pl/index.php?option=com...2&Itemid=10 mozesz zaryzykowac.
Blitzer Napisano 7 Grudnia 2007 Napisano 7 Grudnia 2007 Pojazdy dwukołowe- Rowery górskie - Rowery turystyczne - Rowery motokrosowe (terenowe) Ciekawa teoria Chociaz cos w tym jest bo popularne rowery gorskie (makrokesze) z "terenowymi" nie maja nic wspolnego Cena tego wynalazku wydaje sie dosc dobra, mozna by to sprawdzic...
harry-peek Napisano 7 Grudnia 2007 Napisano 7 Grudnia 2007 Mysle, ze to niedokladne tlumaczenie i chodzilo o motocykle kotokrosowe Gdzies tam na stronie pisze, ze nie jest to specyfik latexowy, a wlasnie na nim opieraja sie te rowerowe uszczelniacze. Ja chyba zakupie do ciagnika bo systematycznie traci powietrze z przedniego kola.
Mod Team Pixon Napisano 7 Grudnia 2007 Mod Team Napisano 7 Grudnia 2007 Jeżeli interesuje was bardziej ten temat to jest on poruszany w aktualnym Bikebordzie. Tylko, że tam jest mała różnica bo robią z opon dętkowych i obręczy ust, koła bezdętkowe. Fajny artykuł o zmniejszeniu wagi koła. Polecam przeczytać.
harry-peek Napisano 7 Grudnia 2007 Napisano 7 Grudnia 2007 Ze wtrace dyskretnie. jest tam rowniez tescik, fajnego roweru A w temacie, kumpel na kolach ust, ze zwyklymi oponai i plynem stana, jezdzil juz pare lat temu, jak dla mnie super sprawa jest mozliwosc zrobienia bezdetkowek ze zwyklych obreczy
tysiu Napisano 7 Grudnia 2007 Napisano 7 Grudnia 2007 Jeżeli interesuje was bardziej ten temat to jest on poruszany w aktualnym Bikebordzie. Tylko, że tam jest mała różnica bo robią z opon dętkowych i obręczy ust, koła bezdętkowe. Dyskusja na ten temat już była ale niestety nikt jej nie przeniósł w osobne miejsce http://www.forumrowerowe.org/index.php?s=&...st&p=425777
Janisław Napisano 18 Września 2008 Napisano 18 Września 2008 Odkopuję bo właśnie wpadłem na taki pomysł obniżenia masy kółek. http://pl.youtube.com/watch?v=KH3f7rZxF8c&...feature=related Czy ktoś z was jeździ na takim chałupniczym systemie UST? I czy do tego potrzebne są opony Tubeless czy zwykłe tez dadzą radę? Obręcze mam teraz DT X430 i oponki Maxxis Highroller 2.35 przód/2.10 tył. Opony do wymiany bo 810g z przodu to zdecydowanie za dużo, ale takie Racing Ralph'y 2.25 powinny być w porządku. Tylko nie wiem czy brać wersję UST czy zwykłe zwijane... Aha, i jaki uszczelniacz do tego zakupić i gdzie można zanabyć wentyle?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.