Tommyride Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Witam! Czy ktoś z Was orientuje sie może jaka powinna być długość wkładu suportu dla korby Shimano Deore Hollowtech I (2000 rok) na kwadrat? Wydaje mi się, że powinno być 110 ale nie jestem przekonany. Może ktoś mi wyjaśni jak mierzy się tą długość? I czy jeśli okaże się, że jest na 110 to da się to zamontować na 113 mm? Mam też problem z wykręceniem wkładu z ramy. Przykładam dużą siłę a to gówno ani drgnie! Macie może jakieś "patenty" na odkręcenie. Kiedyś gościu odkręcił mi wkład , na którym w innym serwisie połamali klucz a nie odkręcili. Mówił, że jest na to jakiś sposób ale nie chciał zdradzić...ściemniał? Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 30 Listopada 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Głowy sobie uciąć nie dam, ale na 99% 113mm. Dla pewności zapytaj jeszcze Eci. Co do odkręcania to spróbuj raptownie walnąć czymś w klucz, od takiego szarpnięcia powinno puścić. Możesz też popsikać WD-40 żeby trochę tam wlazło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_1990 Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Z lewej strony powinno pójść stosunkowo lekko wykręcenie suportu, natomiast z prawej strony (od korby) u mnie puścił dopiero przy zastosowaniu przedłużki z rury jakieś 70cm długości. O ile mnie pamięć nie myli to jest tam lewy gwint, sprawdź, czy nie probowałeś czasem go jeszcze dokręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ślawus Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 hehe, z moim suportem serwisant męczył się dobre 20 minut zanim go odkręcił, pomogło imadło i kręcenie ramą z jednoczesnym uderzaniem w przedłużkę klucza aż tak mu dobrze było, że wyjść nie chciał.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommyride Napisano 30 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Dzięki za porady. Popryskałem to WD40 i w niedzielę znowu spróbuję odkręcić. Teraz już regularnie zamierzam raz na rok wykręcić wkład i dobrze nasmarować bo problemu z tym dużo potem. Rezultat walki poznacie w poniedziałek...trzymajcie kciuki. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Ja radze ci tak: 1. Popsikaj WD-40 2. Puknij kilka razy młotkiem z średnią siłą w główkę klucza(równolegle z osią symetrii suportu) spowodujesz w ten sposób zmniejszenie napięć gwintu . 3. Odkręcając używaj szarpnięć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 30 Listopada 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 W sumie już wszystko zostało powiedziane, jednak dopowiem taką rzecz. Spróbuj odkręcić najpierw lewą część, kręcąc kluczem w lewo. A następnie jak już wykręcisz tą to weź się za prawą czyli tą od strony korby. Tutaj natomiast musisz kręcić w prawo. U mnie też początkowo nie chciał drgnąć, jednak po zasotosowaniu najpierw lewa później prawa nie było problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommyride Napisano 30 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Tak przy okazji jeszcze zapytam - jak się dokręca bębenek tylnej piasty? Potrzebne są do tego jakieś specjalne narzędzia? Nigdy jeszcze tego nie robiłem a teraz z konieczności muszę. Szukałem odpowiedzi na to pytanie w książce Zinna ale niestety nie znalazłem. Przydałby mi się schemat budowy tylnej piasty bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić jak jest zamocowany ten bębenek... Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Jaka to piasta? Jak Shimano to wystarczy wyjąc oś z piasty i włożyc klucz imbus bodajrze 10 mm do bębenka i dokręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommyride Napisano 30 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Jest to piasta Assess. Nie wiem czy coś Wam to mówi. Jutro ją rozbiorę -może będzie tak zbudowana jak shimanowska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdan Napisano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 Jeszcze a propos suportów. Mój znajomy z serwisu rowerowego ostatnio miał do odkręcenia suport. Połamał 3 klucze, rozwiercił oś, zalał WD40 - nic to nie dało. Pomogło dopiero przyspawanie klucza do miski... Aby tego wszystkiego uniknąć polecam przed wkręceniem nowego suportu przesmarować go pastą miedzianą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2007 Hehe, ja mam przy Fc-510 suport o długości 127mm Oczywiscie był to trochę przestrzelony suport. po odjęciu i nawet teoretycznym ponownym osądzeniu to powinno być 113 albo 118. Skoro przy 127mm supporcie nie zginąłem to 118mm powinien również dawać radę. W drugim rowerze mam 113 i też deore i mnie nogi rypią od zwęzania butów w swoją stronę - drugi raz wybrałbym też 118mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 ... Aby tego wszystkiego uniknąć polecam przed wkręceniem nowego suportu przesmarować go pastą miedzianą. overkill, wystarczy zwykly smar staly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommyride Napisano 4 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 Udało się!! Wczoraj próbowałem i lipa ale odkręciłem z lewej strony i zapodałem trochę WD40. Dzisiaj znowu zabrałem się za stronę napędową i po paru próbach już mi ręce zaczęły opadać. Klucz do wkładu przytwierdziłem wkręcając śrubę trzymającą ramię korby i między nią a wkład położyłem taki klucz z otworem. Ten klucz docisnął klucz do wkładu tak, że ten drugi już nie wyskakiwał (bo nie mam klucza z rączką); mogłem już bez obawy działać francuskim. Wkur... się strasznie bo to gówno ani drgnęło i pomyślałem - teraz ostatnia próba i daje z siebie wszystko ...poszło! Uradowałem się kosmicznie. Wkład po wyjęciu wygląda jak nowy - żadnych śladów rdzy o dziwo. Teraz jak będę zakładał nowy wkład to położę dużo smaru do łożysk i będzie git:) Wciąż mam jednak problem z bębenkiem. ma dosyć duży luz i chciałbym go zlikwidować a najlepiej rozkręcić bębenek, zapoznać się z jego budową (bo jeszcze nigdy nie miałem okazji) i ładnie wszystko odświeżyć smarem. Oglądałem dzisiaj klucz w sklepie i wydał mi się jakiś dziwny i w związku z tym mam pytanie czy te dwa klucze poniżej służą do tego samego: http://allegro.pl/item277218398_klucz_do_b...wolnobiegu.html http://allegro.pl/item273556155_nowy_klucz...najlepszy_.html - ten był w sklepie I do czego jest ten klucz http://allegro.pl/item277961436_superb_108...wolnobiegu.html czy do odkręcenia bębenka z piasty? Zdecydowałem już że zainwestuje klucze bo brakuje mi tylko właśnie tych i do konusów jeden by sie przydał. Przekonałem się już, że posiadanie własnego zestawu kluczy do ogromny komfort i inwestycja, która bardzo szybko się zwraca. Pozdrawiam! PS> Korba Deore jest na wkład 113. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.