skjaatel Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Amorek ten zakupiłem po dobrej cenie - 750 zł z sprowadzeniem, docięciem, nabiciem gwiazdki i fajnym karbonowym korkiem BOP'a. Sprowadzili mi go znajomi z Neksusa, gdzie mieści się też autoryzowany serwis RS, także z naprawami gwarancyjnymi nie będę maił problemu . To ostatecznie przekonało mnie do teko amortyzatora. A teraz test właściwy: Po zamontowaniu rower zyskał na wyglądzie - rama jest czarna matowa, napęd czarny i teraz matowa Tora zamiast błyszczącego xcr'a. Pierwsze zabawy manetką U-turn (regulacja skoku 85-130mm - mierzyłem suwmiarką, zgadza się) - fajnie chodzi, skok szybko się zwiększa/zmniejsza, nie ma różnicy w sile potrzebnej do obrotu manetki - niezależnie od stopnia wysunięcia/schowania goleni. Zabawa z regulacją tłumienia: po eksperymentach w domu ustawiłem na środku mniej więcej, na pierwszej jeździe okazało się to dobrym wyborem. Reguluje się tłumienie za pomocą dodanego przez producenta imbusa, schowałem go do torby - przymocowany był na dole goleni... Pierwsza jazda: Zniosłem rower na dół, kumpel już czeka. Skok skręcony na 85mm. Z racji, że mieliśmy poszaleć po mieście, zacząłem zwiększać skok, tyle że.. robiłem to w podnieceniu i kręciłem w drugą stronę - pękła manetka... Łzy w oczach i do serwisu - okazało się, że za tydzień przyjdzie nowy kapsel manetki, w ramach gwarancji. Będzie to zmodyfikowany model - na ten co ja mam często się skarżono. Do czasu przyjścia pokrętła, przy użyciu super kleju z biedronki, została dokonana naprawa i wszystko działa . Czas ruszyć w drogę. Amortyzator ustawiony na 85mm. Mimo teoretycznej miękkości pracuje dokładnie tak jak powinien. Dobrze wybiera krawężniki i mniejsze nierówności - w zimę nie ma liści, więc czy je wybierze to nie wiem . Tłumienie, jak już wspomniałem, zostało dobrze dopasowane do mojej wagi (80 kg z rowerem) i działa rewelacyjnie. Czy tak samo będzie w lesie, na korzeniach? Wiosna pokaże . Ogólnie - skok 85mm - jazda w mieście - pewnie i komfortowo. Na następny dzień - miasto i skok 130 mm. Pojawią się "jakieś" schody i inne przypadkowe obiekty . Postaram się też dodać fotki. Jakby ktoś miał pomysł co dodać do testu, niech pisze No i testu ciąg dalszy . Warunki atmosferyczne i terenowe jak wczoraj (-5C, coś pomiędzy śniegiem a chlapą, miasto) Skok ustawiony na 130mm, siodełko obniżone, całkiem inna pozycja Poza "wyższą" kierownicą nie zauważyłem żadnych zmian w pracy amortyzatora. Ugina się i tłumi tak jak przy ustawieniu 85mm (czyli bardzo dobrze). Różnicę odczułem dopiero na schodach i "pomniku", gdzie pozwoliłem mu się pouginać przy dużej i małej prędkości (postaram się wstawić fotki). W niższym ustawieniu pewnie zakończyłoby się to OTB, a tu - pewnie i bezpiecznie. Przy ustawieniu mocnego tłumienia (żółwik) bardzo fajny odgłos wydaje tłumik - coś jak furczenie . W skrócie - ustawienie 130mm - doskonałe do zabawy w mieście dla początkujących oczywiście , jak się sprawdzi na zjazdach leśnych? Zobaczę na wiosnę Wtedy też kolejna część testu. Jeżeli błędnie wkleiłem linki to proszę administratora o korektę. Dzięki jakby co. Ustawiony na 85mm A tu na 130mm Bardzo powolny zjazd (ok 5km/h) z pomnika - ugięcie do połowy, niewyczuwalne odbicie, żadnej niespodzianki A tu cały ciężar ciała (67kg) na kierownicy (skok 130mm, doszło do połowy, przy 85mm również do połowy) A tu ja na treningu, dzielimy salę z grupą teatralną, nie wiem co oni robią na matach, ale czasem zostawiają stroje jak widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 Ale lipa, ze Tora nie ma podzialki ze skokiem na goleniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 29 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 To fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funkad Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 Dzięki za test, no to już chyba wiem jaki amor kupię w 2008 roku, wiem że jest to widelec preferowany dla bikerów o wadze powyżej 90 kg,a ja ważę 102 kg. Tyle że był by to 318 U-Turn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 A ja waze 105kg i w Reconie 351u-turn ze standartowa sprezyna czerwona wykorzystywalem pelen skok. W gorach-120-125mm non stop, 130 moze dwa razy,bez odczuwalnego dobicia.Zmienilem na najtwardsza -czarna.Sag sie zmniejszyl,zwiekszyla sie troche czulosc ale nawet podczas zjazdu po duzych progach nie zblizylem sie do 125mm...Dlaczego pisze? Technologicznie to jest to samo.Drobna uwaga.Jesli w Torze chcialbys wymieniac sprezyne to koszt okolo 160 zeta,kupujesz caly set-prowadnice,sprezyne z u-turnem i korek-wszystko.Zaznacz,ze ma byc to do Tory,bo do Recona nie pasuje /do Recona jest mniejsza srednica korka o 1,8mm ze wzgledu na grubsze scianki aluminiowych goleni/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funkad Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 Tylko nie wiem czy jest czarna wersja 318 U-Turn, bo biały, czy błękitny to mi nie odpowiada, popsuło mi by to wizję całego czarnego roweru...:-| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 No to pozostaje Recon.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funkad Napisano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 Nie chcę Recona, bo ma aluminiowe golenie górne, wolę Cro-Mo, tym bardziej, że waga dla mnie nie ma znaczenia. Może na 2008 rok będzie czarny, a jak nie, to najwyżej przemaluję na czarno, ramę malowałem 2 razy, więc żaden problem zrobić to samo z widelcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 W czym problem, że ma golenie z alu? Teraz większość amorów ma takie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 Tora 302 ma stalowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funkad Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Należę do tych nielicznych którzy lubią stal, ramę też mam stalową, tak już po prostu mam(sory za OT), mógł bym wziąć Tora 302 U-Turn, tyle że jest bez blokady skoku, chyba że mnie ktoś przekona, że nie jest aż tak bardzo potrzebna, przy okazji problem koloru zostanie rozwiązany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Jak dla mnie golenie alu to same plusy,ale sam stwierdziles,ze tak masz.302ki nie bralbym choc ze wzgledu na brak MC.Co do blokady skoku,to uzywam jej sporadycznie tylko na plaskim, bo w terenie po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 model 2007 ma blokadę skoku. Ja z niej nie korzystam, więc wybrałem 2006 (różnica w masie 2200 do 2400 na korzyść 2006). Do modelu 2007 możesz jeszcze dokupić manetkę. Całość kosztuje około 1000 talarów A czy potrzebna? To nie jest amor do maratonów, a na krótkich wyprawach nie zabije Cię jej brak. No i przy skoku 85mm pompowanie nie jest masakryczne. Ja w swoim poprzednim amorze to góra 10 razy blokowałem skok:) A poza tym to czemu tora? Bo budzi zaufanie, ma zwykłe sprężyny i otwartą kąpiel no i się komponuje z moim misiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funkad Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Heh ciągle gubię się w tym, jakie są różnice między 302 UT a 318 UT..., to prawda z tym zaufaniem, bo wygląda na solidną konstrukcję, nie mogę się doczekać jak na nowy sezon zdejmę RST Omega TnL2006, kupię i założę RS Tora różnice zapewne będą diametralne (sztywność, kultura pracy):-))))), a może prędzej nadarzy mi się pojeździć na czyimś biku z RS Tora, co jeszcze bardziej przekona mnie do zakupu tego widelca:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Wpadnij do Eg to dam Ci się karnąć a odnośnie różnic... sam się pogubiłem. Może mi to ktoś wytłumaczy (dane ze strony harfy, modele 2006): tora 318 ut Skok: 85-130 mm Sprężyna: U-Turn Tłumienie: Motion Control Golenie dolne: magnezowe Korona: aluminium 6061T6 Rura sterowa: stal Golenie górne: stal 4130 Waga: 2217 g tora 302 ut Skok: 85-130 mm Sprężyna: U-Turn Tłumienie: tłumienie odbicia Golenie dolne: magnezowe Korona: aluminium 6061T6 Rura sterowa: stal Golenie górne: stal 4130 Waga: 2207 g Czyli różnicą jest tłumienie. 318 ma motion control, 302 nie. No i wszystko jasne gdyby nie... opis amortyzatora: "...RockShox zaadoptował technologię z wyższych modeli (np. System tłumienia Motion Control) w amortyzatorach do XC, AM i FR o możliwie najwyższych parametrach, w przystępnej cenie..." Czyli jak, mam ten Motion Control, czy nie? producent mnie oszukał czy jak? Bo już się pogubiłem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 A masz naklejkę MC czy nie? Na pewno nie bo to 302 i niezależnie czy masz U-turna czy Solo Air to zawsze będzie to samo tłumienie czyli rozwinięcie HC2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Czyli dystrybutor "nagina" co najmniej rzeczywistość.... Co nie zmienia faktu, że jestem zadowolony z działania :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funkad Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 http://www.harfa-harryson.com.pl/new/downl...ckshox_2007.pdf Tu jest wszystko o RS 2007r. wszystko w polskim języku i dokładnie opisane:-) No to wiele odpowiedzi już mam. Tak więc kupić, przetestować i wrzucić relację z testu na forum:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Zauważ, że ten opis jest we wszystkich wersjach taki sam. Po prostu dali ogólny opis Tory a to na co trzeba patrzeć to opis bebechów znajdujący się poniżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurislawek Napisano 25 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 posiadam Tore 302 U-T poplock 2010, zakupiłem używaną od Niemca o przebiegu 300km, cena jaką dałem za niego to 330 z aukcji na ebay, dostałem go z gwarancja instrukcja i oryginalnym pudełkiem, po zabawie z regulacja wysokości i regulacja szybkości powrotu, ustawiłem optymalnie do moich potrzeb, mały minus to brak podziałki regulacji skoku, przejechaniu ledwo 300km jestem bardzo zadowolony z pracy amora, wcześniej był rst capa ml i jest wielka różnica, moja Tora sporo waży bo 2400g, ale za to jest stabilny i przewidywalny, w tej cenie raczej nie znalazłem trwałej konstrukcji, zjazdy z tym amorem dają niezła frajdę i prędkość ale opony na razie mam kiepskie więc nie wycisnę z amora to co on ma znieść ekstremalnie, z biegiem kilometrów będę się dzielił kolejnym wrażeniami i odczuciami z jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi