Jaca_Sopot Napisano 24 Listopada 2007 Napisano 24 Listopada 2007 witam. widziałem kiedyś, kogoś na forum, kto miał takiego fajnego białego Z1 z ETA. właśnie taki amorek napatoczył się na ebayu. napatoczył się również AM 2 ETA + TAS. Z1 pewnie będzie niewiele droższy od AM, więc sie zastanawiam, czy go nie kupić. sztywna oś kusi. zależy mi tylko na jakości pracy. różnica wagowa będzie mała, więc jest nieistotna. zastanawiam się tylko, czy bedzie zauważalna różnica w pracy tych amorków. AM2 ma stukający tłumik VF2 a Z1 ma RC2. który cechuje się płynniejszą pracą? który lepiej wybiera? kto mi pomoże w 9h? (za tyle kończy się aukcja z AM) pozdrawiam
Lobster Napisano 24 Listopada 2007 Napisano 24 Listopada 2007 Pamiętaj tylko że AM to nie All Mountain. Nie mówię że jest zły (bo jest bardzo dobry), jedynie nieco się różni. Natomiast który wybrać to nie wiem, ja bym brał Z1, ale nie potrafię dokładnie napisac ktory działa minimalnie płynniej czy lepiej wybiera... [nie miałem okazji porównać]
Jaca_Sopot Napisano 24 Listopada 2007 Autor Napisano 24 Listopada 2007 AM to nie all mountain? ups, to źle zapisałem. oczywiście chodzi o all mountain. do mnie też ten z1 przemawia, ale raczej z powodu koloru jest bielutki
tobo Napisano 24 Listopada 2007 Napisano 24 Listopada 2007 nie sugerowalbym sie ze z1 to tlumik rc wiec nie stuka. moj stukal ale faktem jest ze tlumiki rc zapewniaja lepsza czulosc niz tlumiki vf.
tobo Napisano 24 Listopada 2007 Napisano 24 Listopada 2007 jesli oba maja asyste powietrzna a chyba tak jest bo zaden am nie mial po prostu sprezyn stalowych a z1 light tez ma taki system to wzialbym z1 ze wzgledu na lepsze tlumiki. mialem poprzednika vf czyli ssv i to byla porazka - czulosc widelca bardzo kiepska jak na kąpiel olejową i marzocchi. jesli to rocznik 2005 to kup - tlumik rc nie stuka tak jak jego nastepca rc2.
Jaca_Sopot Napisano 24 Listopada 2007 Autor Napisano 24 Listopada 2007 rocznik 2006. a jeszcze wiesz może jaka jest orientacyjna wartość takiego cacka? bo nie wiem do ilu licytować
tobo Napisano 24 Listopada 2007 Napisano 24 Listopada 2007 sory nie potrafie czytac tematu jesli to rocznik 2006 to rc2 prawdopodobnie stuka tak jak moj w 66 rc2x. odradzam jesli nie lubisz takich dzwiekow. rc z roku 2005 nie stuka a z kolejnego rocznika stuka z1 z tlumikiem rc z roku 2005 ma moj kolega i jest cisza. ja mialem 66 z roku 2006 i moj nie byl zbyt cichy. sprawdz na stronie gregorio.pl ile chca za egzemplarze wyprzedazowe i jesli maja tylko 2007 to odejmij jeszcze od ceny ze 200 zl. ile to warte? no tyle ile jestes gotow dac za niego heh
Jaca_Sopot Napisano 24 Listopada 2007 Autor Napisano 24 Listopada 2007 stukanie raczej mi nie przeszkadza, bo mój obecny rower cały stuka, więc się już do dziwnych dźwięków przyzwyczaiłem. na stronie gregorio model 07 jest za 2200, czyli ten 2006 pewnie wart z 1800. no zobaczymy jak sie potoczy aukcja na ebayu
tobo Napisano 24 Listopada 2007 Napisano 24 Listopada 2007 pisales o stukajacym tlumiku vf dlatego zwrocilem na to uwage. odkochalem sie w marzocchi po dwoch podejsciach do widelcow tej firmy
Jaca_Sopot Napisano 2 Grudnia 2007 Autor Napisano 2 Grudnia 2007 dobra, teraz szybkie pytanie o ustawienie tego Z1 light ETA. powietrzne amorki ustawia się poprzez ciśnienie powietrza. a jak sprężynowce? czy zakres regulacji sprężyny jest tak duży, że bede mógł ustawić amorka na 65kg z sagiem idealnie 25%? do rockshox`ów chyba jakieś sprężyny się kupowało. a co z marcokiem?
tobo Napisano 2 Grudnia 2007 Napisano 2 Grudnia 2007 light eta ma w jednej goleni sprezyne stalowa i w drugiej komore powietrzna. twartosc widelca regulujesz komorą powietrzna. sprezyne mozesz wymienic ale nie ma na co bo marzocchi nie przewiduje do takich widelcow zamiennych sprezyn. zamienniki sa tylko do widelcow ktore maja w obu goleniach sprezyny stalowe a to obecnie tylko 66 i 888. wole stal od powietrza w marzocchi dlatego nie kupilem z marcoka ani all mountainow ani nowszych z1.
Jaca_Sopot Napisano 2 Grudnia 2007 Autor Napisano 2 Grudnia 2007 czyli tu też ustalam sobie twartość ciśnieniem powietrza? hmm... ciekawe
tobo Napisano 2 Grudnia 2007 Napisano 2 Grudnia 2007 marzocchi ma dwa rozne systemy powietrzne a nawet trzy: 1) w jednej goleni sprezyna powietrzna w drugiej tlumik - tu calosc obsluguje komora powietrzna 2) system mieszany czyli w jednej komorze powietrze a w drugiej sprezyna stalowa - mp wlasnie w z1 light czy w all mountainach 3) system sprezyny powietrznej z komorą negatywna - tez jest w jednej goleni a w drugiej tlumienie. stosowany w widelcach oznaczonych SL 4) i system sprezyn stalowych w obu goleniach plus zawory powietrzne EAP. stosowany np w 66 lub 888 vf. minusem tego systemu jest to ze napompowanie nawet niewielkiej ilosci powietrza widelec staje sie bardzo twardy i traci czulosc. jednak przy mojej wadze 78 kilo nie trzeba bylo pompowac komor i widelec byl czuly. te asysty sluza tylko freeride'owcom przy skokach. twoj z1 ma system 2.
Jaca_Sopot Napisano 2 Grudnia 2007 Autor Napisano 2 Grudnia 2007 hmm... no dzięki. marzocchi coraz bardziej mnie przeraża szkoda, że na foxa mnie nie stać może kiedyś... czyli pewnie to jest tak, ze sama sprężyna jest na powiedzmy 50kg a resztę trzeba dopompować, żeby to utwardzić? hmm... to chyba musi dużo na czułości tracić...
tobo Napisano 2 Grudnia 2007 Napisano 2 Grudnia 2007 chyba raczej nie. problem z czuloscia maja te widelce ktore maja dodatkową komore w kazdej goleni - taki 66 rc po wpompowaniu niewielkiej ilosci powietrza robil sie twardy i ubywalo mu wlasnie czulosci. czytalem troche na temat takich marcokow zanim kupilem mojego i opinie byly raczej pozytywne np na mtbr com. ale i tak nie mam przekonania do marzocchi z systemem powietrznym czy mieszanym.
Jaca_Sopot Napisano 2 Grudnia 2007 Autor Napisano 2 Grudnia 2007 właściwie jak by na to nie patrzeć amor, który 2 lata temu kosztował 2800zł nie moze być zły
tobo Napisano 2 Grudnia 2007 Napisano 2 Grudnia 2007 moze gdy kupowalem marcoka to zastanawialem sie nad wersja SL z komorą negatywna. albo all mountain sl albo 66. tylko ze... w testach na mtbr wiele z tych widelcow mialo problem ze szczelnoscia komory powietrznej miedzy komorą negatywna a pozytywna. no i podziekowalem. moze twoj bedzie ok.
Jaca_Sopot Napisano 2 Grudnia 2007 Autor Napisano 2 Grudnia 2007 jeszcze nie mój ale jak uda mi się kupić, to walnę obszerny teścik w dziale testy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.