stasimon Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Na jakie parametry pracy hamulca XT 2007 użytkownik ma wpływ? Mam namyśli takie parametry jak zmiany wychylenia klamki itd... Jak owe hamulce spisują się w trudnym terenie np. w błocie? Ile wynosi standardowo odległość klocka od tarczy? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 masz wplyw na sile hamowania przez dobranie rozmiaru tarczy oraz rodzaju klockow - klocek klockowi nierowny i metaliczne okladziny roznych firm moga pracowac bardzo roznie. zmiany wychylenia klamki? nie wiem co to dla ciebie znaczy ale w xt z tego roku da sie ustawic odleglosc klamki od kierownicy a to ma zdecydowanie wplyw na twoj komfort uzywania a nie na prace hamulca. sile hamowania mozesz tez uregulowac przesuwajac dzwignie blizej srodka lub konca kierownicy - wplywa to na latwosc naciskania na klamke i sile nacisku. to stary trick "tuningu" hamulcowego niektore hamulce maja regulacje wartosci skoku klamki np formula oro. niektorzy wola krotki skok i hamulec juz ma lapac inni wola dluzszy ruch dzwignia zanim wyczuwalny jest styk klockow z tarczą. xt2008 maja mechanizm servowave ktory powoduje zmiane sily docisku w trakcie naciskania dzwigni. jak to napisane przez shimano: w poczatkowej fazie klocki szybciej zblizaja sie do tarczy a pozniej hamulec "lapie" mocniej niz inne. odstep okladzin od tarczy? jesli hamulec jest dobrze wyregulowany to z obu stron jest ok. 0,5 mm (nie mam pewnosci bo tego nie da sie zmierzyc. w hamulcach ze zbiornikiem wyrownawczym (czyli praktycznie w tej chwili wszystkie hamulce tarczowe produkowane na swiecie do rowerow) odstep ten pozostaje staly - wyrownanie klockow w stosunku do tarczy nastepuje automatycznie. w hamulcach z systemem zamknietym czyli np giant mph (czy starsze hope) odleglosc miedzy klockami a tarcza ustawia sie manualnie poprzez regulacje objetosci plynu w zbiorniku. zmiane pracy hamulca mozna tez zrobic poprzez wymiane przewodow na takie w oplocie stalowym. takie przewody maja zniwelowac skutki rozciagania przewodow przez cisnienie w hamulcu i ucznic hamulec mniej podatnym na wplyw rozgrzania plynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stasimon Napisano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Chodzi mi o rególację elementów które mają wpływ na komfort użytkowania. Ja wole, krótki skok klamki, po którym hamulec ma już łapać. Właśnie o ten elemet mi chodziło czy można go rególować w hamulcach XT 2007. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 o ile pamietam to niektorzy by utwardzic hebel dolewaja do systemu jeszcze plynu po zamknieciu zbiornika wyrownawczego. nie wiem jednak ile. w ten sposob podnosci sie jeszcze poziom plynu w zbiorniku ponad fabryczna norme. nie jestem jednak pewien czy nie niesie to z soba ryzyka uszkodzenia hamulca - w momencie gdy plyn sie rozgrzewa i zwieksza swoja objetosc to jego nadmiar dostaje sie do zbiorniczka. jesli plyn nie bedzie sie mogl dostac do miejsca w tym celu przewidzianego to byc moze zablokuje sie hamulec lub dojdzie do jego rozszczelnienia. ale pewnosci nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.