wulisu Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Witam wszystkich Od niedawna uzywam juicy 3 wersja 07przegladajc opinie w sieci nasunely mi sie pytania , czy mozna porownac juicy 3 z mechanicznymi BB7 najnowzszy model ? Nie mam doswiadczenia w hamulcach tarczowych ( dopiero je zdobywam) z opini wynika ze BB7 maja bardzo dobre recenzje. Byc moze do moich potrzeb te BB7 w zupelnosci by wystarczyly i wydaje mi sie zaleta ich serwisowanie ale moze sie myle. Czy ktos uzywal 3 i BB7 i ma porownanie pod wzgledem skutecznosci hamowania, regulacji oraz awaryjnosci i ich obslugi ? Pozdrawiam serdecznie. wulisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Moment -- masz hydrauliki, a chcesz się przesiąść na mechaniczne? Rozumiem, że to miałoby być podyktowane niezadowoleniem z działania Juicy 3? Jeżeli tak, to co się dzieje? Hydrauliki mają większą siłę hamowania, lepszą modulację, tłoki poruszają się z obu stron - więc nie trzeba się przejmować ustawianiem klocków w miarę zużycia. Poza tym, w hydraulikach nie brudzą się linki w pancerzach, wagi są niewiele większe, serwis i obsługa też nie nastręcza problemów - Juicy mają świetny patent z odpowietrzaniem. Awaryjność, wiadomo, zdarzają się dobre i zdarzają się złe egzemplarze. Ogólnie rzecz biorąc, jeżeli jesteś zadwolony z Juicy 3 i nie masz z nimi problemów, po co zamieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Dzieki kopaczus za odzew. Jak wspomnialem uzywam 3 od niedawna powiedzialbym ze musze je dotrzec, przod dziala dobrze lapie ostro i to mi odpowiada tak sobie wyregulowalem natomiast tyl troche gorzej objaw ? Klamka mocno sprezynuje przy koncu naciskania i raczej ma sie wrazenie jakby hamowalo sie mechanicznym hamulcem. Nabylem zestaw do odpowietrzania byc moze to jest przyczyna musze jeszcze zapoznac sie jak sie je odpowietrza czy wystraczy dodac plyn i jest jakis patent na odpowietrzenie czy trzeba cala instalacje na nowo zalac. Dlatego po krotkich przejazdzkach i niezadowoleniu z tylnego hampla zaczalem sie rozgladac nad innymi hamplami. Ogolnie juicy 3 nie maja najgorszych opini niby to stara wersja juicy 5 nie jezdze wyczynowo i jesli uda sie tyl doprowadzic do porzadku czyt. tak jak przod, to pewnie zostane przy nich. Mam tarcze 160 zawsze moge tez wlozyc cos wiekszego. A do tych BB7 nawiazalem bo maja one dobre jesli nie bardzo dobre opinie na forach zagranicznych i w kraju rowniez. Pomyslalem ze jesli ich skutecznosc jest zblizona do juicy 3 to moglbym je zamienic. Dodatkowo w BB7 moge regulowac odleglosc klamki w 3 tylko nacisk. Oraz nie ma problemu z wyciekiem etc.. BB7 wersja 08 dociska klocki tez z 2 stron z tego co sie na szybko zorientowalem. I w jednym i drugim tarcza i klocki wiec eksploatacja jest chyba zblizona przypomne ze odnosze sie do juicy 3 i BB7 Nie uzytkowalem BB7 bardzo bym chcial moc fizycznie je sprawdzic moze jest tu ktos kto uzywa takich hamulcow i moglby sie podzielic uwagami ? Pozdrawiam serdecznie wulisu PS: Szczegolne pozdrowienia dla miasta Tychy mam rodzinke na paprocanach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 No to może daj im jeszcze trochę czasu zanim zdecydujesz się na tak drastyczne posunięcia jak wymiana. Jak moje Juicy 7 były jeszcze świeżynkami, kumpel sie przejechał i mówił "hey, they're not juicy at all!" ale z czasem było coraz lepiej. Choć objawy które opisujesz - "gumowa" klamka - zwykle oznacza powietrze w układzie. Spróbuj go kiedyś odpowietrzyć jak się nie poprawi. Odpozdro dla miasta Poznań, mam tam dziewczynę Swoją drogą, zazdroszczę Badboya Świetny miejski śmigacz! I tak czysto wygląda ze schowanymi linkami, cudo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Pojezdze troche zobaczymy teoretycznie niewielka ilosc powietrza powinna powinna sama wyjsc z ukladu. Dziekuje tez lubie ten rowerek dlugio sie do niego przymierzalem. Nie tylko ma on miejskie zastosowanie jak wepniesz kola 26 to mozesz smialo w gorki jechac, oczywisice to nie jest sprzet do ekstremalnych zjazdow ale do zaawansowanej turystki trekingowo-gorskiej po malych zmianach i przygotowaniu jak najbradziej moze sie nadac. Na co dzien smiagam nim oczywiscie po miescie oraz wypady w weekendy do lasu . Szkoda ze sie nie odezwal ktos kto uzywa BB7 z checia poznalbym opinie. Co do odpowietrzania moglbys powiedziec jak to robisz w 7 chcialbym sie upewnic. PS: Dziekuje za pozdr. nie ma jak to dziewczyny z poznania.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lobster Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Hmm, czytam i nie rozumiem o co Ci właściwie chodzi... Jeśli jesteś niezadowolony z juicy 3, to tym bardziej nie będziesz zadowolony z bb7, to raz. Dwa - piszesz ze przód dobrze hamuje, a tył źle. A jak wiadomo z tyłu jest potrzebna dużo mniejsza siła hamowania. Prosty wniosek - hamulce są dla Ciebie dobre, tylko z tyłem jest coś nie tak - zalane klocki / tarcza / zapowietrzony oklad itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NeZ Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Cze, Ja mam BB7 ale rocznik jakiś starszy 04'-05'. Zamontowany na przednie koło do tarczy 160mm na klamkach Alivio, czyli i tarcza mała (a waże ok 70kg) i klamki słabe, a jak wiadomo to podstawa w mechanikach. Ogólnie naprawdę sobie bardzo chwale, nie sądze żeby ktoś mógł narzekać na ich siłe. Co do działania w błocie to też dawały rade, ale raczej w żadnych bardziej ekstremalnych warunkach nie jeździłem. Co do Juicy 3 to czytałem, że mają jeden tłoczek tylko poruszający się a drugą okładzinę ustawiasz ręcznie i tak będzie jak ustawiłeś. Jeżeli tak jest to są to dla mnie takie "niepełne" hydrauliki. Jeżeli ci 3 robią problemy, a BB7 mają teraz ruchome tłoczki po obu stronach, założysz tarcze 180mm przód przynajmniej, dobre klamki (już Speed Dail 5 wystarczy, nie mówiąc o 7 czy XT) i nie jeździsz w ekstremalnie brudnych i mokrych warunkach, a do tego opłaca Ci sie bawić w takie coś to czemu nie. Oczywiście mówie teoretycznie bo na tym i na nowych BB7 nie jeździłem, a to byłoby najlepszym rozwiązaniem. Serwis hydraulików droższy, jak cos pójdzie na trasie (ale małe prawdopodobieństwo) to sam nic nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Hmm, czytam i nie rozumiem o co Ci właściwie chodzi... Jesli pisze nie jasno specjalnie dla ciebie rozwine mysl i powtorze w skrocie: Napialem j/w jakich hampli jestem uzytkownikiem podalem objawy dzialania tylnego hampla i tego ze to mnie sklonilo do zastanowienia sie nad hamplami BB7 na ktore przy okazji wpadlem czytajac opinie uzytkownikow na forach zagranicznycch i krajowym. Zastananawialem sie glosno na hamulcami BB7 gdyz z opini mozna wywnioskowac ze hamulce te porownac mozna do conajmniej sredniej klasy hamulcow hydraulicznych. " Jeśli jesteś niezadowolony z juicy 3, to tym bardziej nie będziesz zadowolony z bb7, to raz." Nie powiedzialem ze jestem niezadowolony natomiast tylni hamulec poki co dziala mniej sprawnie ale jak wspomnialem wymaga pewnie to odpowietrzenia. "Dwa - piszesz ze przód dobrze hamuje, a tył źle. A jak wiadomo z tyłu jest potrzebna dużo mniejsza siła hamowania. " Masz racje tak jak mowisz "Prosty wniosek - hamulce są dla Ciebie dobre, tylko z tyłem jest coś nie tak - zalane klocki / tarcza / zapowietrzony oklad itd..." No wlasnie tak tez stwierdzilem a BB7 to nawiazanie przy okazji. Pozdrawiam serdecznie PS: Czy posiadasz BB7 skoro mowisz ze beda one gorsze ? wulisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Co do Juicy 3 to czytałem, że mają jeden tłoczek tylko poruszający się a drugą okładzinę ustawiasz ręcznie i tak będzie jak ustawiłeś Gdzie tak czytałeś? http://www.chainreactioncycles.com/Reviews...x?ModelID=16784 "great brake , same as the 2004/2005 juicy 5's , same power as all 2006 juicy brakes because they all have similar/the same calpiers. highly recommended and £30 cheaper than a juicy 5" Może miałeś na myśli Hayes Sole? Tam jest jeden tłoczek "ruchomy". Ja w swoim przyszłorocznym rowerze będę mieć prawdopodobnie Juicy 3, wydaje mi się że to zupełnie dobra opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Popieram kopaczusa juicy three maja 2 tloczki. Dzieki Nez natomiast za podzielenie sie doswiadczeniem. Mysle ze te nowe BB7 sa calkiem niezla alternatywa i jesli ktos nie potrzebuje do ekstremalnych warunkow to dobrze sie sprawdza. http://www.thebikinghub.com/mtb/avid-bb7-disc-brake-review/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NeZ Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 A gdzieś tutaj na forum takie info przeczytałem, że mają jeden ruchomy tłoczek. Jak obydwa to na 90% juicy 3 będą lepsze od BB7. W sumie możesz też zrobić tak, że jak z przodu Ci hamuje ostro to zostaw hydraulika bo i lepsze dozowanie siły hamowania (i tak bym na Twoim miejscu wtedy na bank zostawił) a z tyłu możesz dać BB7 bo i tak i na tym i na tym nie bedzie przypadku, żebyś nie dał rady koła zablokować (no chyba, że dużo bierzesz zjazdy jadąc tyłem ). Jak duzo kasy zyskasz na zmianie na BB7 i akurat potrzebujesz $ to możesz tak zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Masz racje tez czytalem ten watek o juicy 3 tu na forum ale to bylo na poczatku kiedy nikt ich jeszcze nie mial. Zaraz potem znalazlo sie kilku uzytkownikow i obalilo ten mit NIe mialo by to sensu przypuszczam ze ich skutecznosc byla by porownywalna z BB7 jak tak to kto by to kupowal i po co ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 po to by kupowal ze niektorzy ludzie po prostu wola miec hydrauliczne hamulce. teraz malo jezdze w zimie ale kiedys wiecej. dlatego nawet jesli hydrauliczne tarczowki bylyby slabsze od mechanicznych to i tak bym je wybral bo po prostu obecnie mam alergie na grzebanie i brudzenie sie przy rowerze. skladajac rower staram sie ograniczac koniecznosc serwisowania do minimum. dlatego kupilem do przerzutek pancerze ride on. gdyby nie zmiana ramy to prawdopodobnie jezdzilbym na nich do dzis. bardzo zaluje ze nie moge ich uzywac - niestety nowa rama nie wspolpracuje z tymi pancerzami. wtedy koniecznosc serwisowania okablowania roweru spadala praktycznie do zera. to samo jest z hamulcami. jesli sa prawidlowo zamontowane to praktycznie nic nie trzeba przy nich regularnie robic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Nie uzywalem BB7 wiec trudno mi cokolwiek wiecej powiedziec, zgadzam sie z toba ze dobrze zainstalowane hydrauliczne nie wymagaja czestego serwisowania ciekawe w swietle tego co mowisz dlaczego mialby byc problem z uzytkowaniem BB7 nie znalazlem na ten temat zlych opini. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Dlatego, że linka i pancerz mają to do siebie że się lubią brudzić, szczególnie w okresie zimowym. Szczególnie linka tylna generuje duże opory bo jest dłuższa, czasami źle poprowadzona. Hydraulika nie ma tych wad bo to obwód zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Ja rozumiem ale zalozmy teoretycznie ze linka w miejscu gdzie jest na zacisku i klamce ma jakies specjalne zabezpieczenie przed brudem i nawet jak ci przyjdzie zmienic raz na do roku to chyba nie jest duzym problemem. Osobiscie gdybym skladal rower trekingowy z przeznaczeniem na dlugie dystanse, to wybralbym chyba takie BB7. Natomiast na co dzien i krotkie wyprawy hydraulike. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Witam, ja niestety nie mam dobrej opnii o Juicy Three, sprzedaliśmy sporo rowerów z tymi hamulcami i ludzie co jakiś czas wracają do serwisu, w sumie "gumowa klamka" występuje już od nowości, bardzo duży skok jałowy klamki zanim hamulec zacznie działać, wygląda na to że Avid oszczędza na płynie hamulcowym, bo dopiero po ponownym zalaniu i odpowietrzeniu sytuacja się poprawia, poza tym czasem zdarza się że klamka nie odbija poprawnie, przyczyną są beznadziejnej jakości oringi, które sie poprostu rozpuszczają:-) Poza tym hamulce te posiadają kiepskie plastikowe tłoczki w klamce, ( do niedawna podobne problemy mieli niektórzy użytkownicy hamulców KOGO?/CZEGO? DOPEŁNIACZ BRZMI HAMULCÓW Formuli). Mogę potwierdzić że mają dwa ruchome tłoczki, budowa zacisku znacznie różni się od pozostałych modeli Avida, nie wydaje mi się żeby była to "stara" wersja piątki, poza tym do niedawna występowały one tylko w wersji OEM. Ostatnio Avid odświeżył nieco swoje hamulce, być może wprowadzono jakieś poprawki do trójek...jednak na chwilę obecną nie porównywałbym "trójek" do innych hydraulicznych modeli Avida... po prostu nie ma czego porównywać.... wiem jak hamują inne avidy, jestem użytkownikiem Juicy 7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Dzieki Radomirze za podzielenie sie dswiadczeniem. Pojezdze troche z tymi 3 i zobaczymy jak nie to je sprzedam. Niestety 3 sa o tyle dla mnie idealne ze sa cale czarne i klamki i hamulce. 5 sa srebrne 7 maja srebrne klamki. Ewentualnie Code 5 lecz nie przygladalem im sie i nie wiem jakie maja opinie. Albo pozostanie mi czekac do przyszlego roku az znowu 5 beda czarne. Dobra sprawdzilem ze code 5 sa 4 tloczkowe nie sa mi potrzebne takie hamulce. Optymalnie wystraczylyby mi 5 ale sa srebrne ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 W musisz koniecznie kupować Avidy? Może kup Shimano 525 albo 535. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 dzieki za sugestie nie jestem obeznany w hydraulice. Avid mi sie podobaja 5 i 7 maja dobre opinie. Podoba mi sie sposob ich odpowietrzania nie wiem jak jest w shimano czy nie trzeba przelac calej instalacji ? W chwili wolnej rzuce okiem na proponowane modele przez ciebie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Code 5 to już trochę cięższy sprzęt, z całkiem innej grupy. Całe czarne są np. Ultimate:-) ale są bardzo drogie... najlepiej było by mieć Juicy 7 z karbonową dźwignią od Juicy Carbon:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Znalazlem taka wersje juicy 5 cale czarne podaje linka <http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=71201&pid=688&did=28&l=pl> pomijam cene chodzi mi o to z ktorego roku sa te 5 i czym sie roznia od tych z roku 07 albo na 08 jesli nie ma istotnej roznicy to moglbym szukac tej wersji. A dorzuce jeszcze takie hample strasznie mi sie podobaja ciekaw jestem ich opini Oro K18 ktos je porownywal do juicy 5 albo 7 jak wypadaja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 To model 2006. Nie różnią się niczym oprócz koloru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 23 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2007 Moja ostateczna rada w temacie: jeździj na tym co masz aż się popsuje, a potem kup coś nowego, lepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wulisu Napisano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2007 Dzieki wszystkim za porady. Wiec tak kopaczus hampel odpowietrzylem, klamka lepiej chodzi zobaczymy jutro z rana jak sie przejade przegladam sobie hample formula ORO K18 strasznie fajnie wygladaja i maja dobre opinie tak sobie mysle ze moglbym je w przyszlosci zanabyc. Co o nich myslicie ? Podaje linka <http://www.chainreactioncycles.com/Kits.aspx?ModelID=18987> Oczywiscie bede na razie jezdzil na tym co mam. Uzytkowanie samo pokaze co jest dla mnie wazne. Raz jeszcze dziekuje wszystkim. Pozdrawiam serdecznie. Do nastepnego postu Dobra poczytalem o tych Formula wiec oszczedze wam czasu na pisanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.