Misiek^^ Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Witam! Postanowiłem założyć ten temat bo mam trochę wątpliwości co do mojego bika na 2008r. Większość części już mam - używanych w 2007 i nowych ale planuję w okolicach lutego poważne zakupy i nie wiem jak to wszystko rozegrać. Rower ma służyć do ścigania zarówno na maratonach jak i na XC. Ma wytrzymać wypady w góry ale też jazdę treningową. Ważę ~59kg. Poniżej rozpiska: Rama: Poison e605, 18" (bez pivotów) 1523g Amortyzator: Rock Shox Reba Team 2005 (rura sterowa przycięta) 1611g + PopLoc 61g Koło przód (w trakcie składania): - obręcz: ZTR Olympic 32H ~360g lub Mavic XC717d ~400g - szprychy: (32 szt.) DT Swiss Revolution 2.0-1.5-2.0 ~133g - piasta: Mack Disc 127g - opaska: taśma izolacyjna 4g - zacisk piasty: Bolt ON lub A2z Ti - dętka: Maxxis Ultralight 129 - opona Continental SpeedKing 26*2.1 399 Koło tył (w trakcie składania): - obręcz: ZTR Olympic 32H ~360g lub Mavic XC717d ~400g - szprychy: (32 szt.) DT Swiss Revolution 2.0-1.5-2.0 ~133g - piasta: Mack Disc 243g - opaska: taśma izolacyjna 4g - zacisk piasty: Bolt ON lub A2z Ti - dętka: Maxxis Ultralight 127g - opona: Continental SpeedKing 26*2.1 403g Top Cap: Stronglight (ze śrubą stalową) 20g Stery: Ritchey Logic 103g Podkładki: noname alu 2 x 10mm + 1x5mm 18g Siodełko: Noname Carbon a'la SLR c64 + Ti rails 124g Sztyca: Boplight 27,2 x 350 mm 216g Zacisk sztycy: Kalloy 18g Kierownica: Tioga Taskforce 128g Chwyty: Boplight 36g Manetki: Shimano SL-M970 XTR RF 217g Klamki: Avid (wliczone w wagę hamulców) Mostek: Ritchey WCS 25,4 x 90mm 106g Rogi: Boplight Team Y 57g Korki: Boplight 4g Hamulec (przód): Avid Juicy 7 + tarcza 442g Hamulec (tył): Avid Juicy 7 + tarcza 453g Korba: Truvativ Stylo Team 3.3 881g Suport: Truvativ GXP (wliczony w masę korby) Łańcuch: Shimano X 285g Kaseta: Shimano XT 11-34T 292g Pedały: Shimano PD-M520 374g Przerzutka przód: Shimano XTR 2002 112g Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M960 203g Pancerz (przód): Gore Ride On Light 20g Pancerz (tył): Gore Ride On Light 30g Linka (przód): Gore Ride On Light 5g Linka (tył): Gore Ride On Light 7g Do wydania będę miał ~3kPLN Planuję zmienić ramę na No Sainta Max Ari R a co za tym idzie sztycę i przerzutkę przednią. Proszę o propozycje. Jaka alternatywa dla No Sainta, Co oprócz ramy? Może np. Inna, cięższa rama i Sid. Przyznam się że poluje na ramę ze stajni Lapierre. Co z obręczami? Warto dokładać ~240zł do ZTR? Na pewno do wymiany idą też pedały najprawdopodobniej na nowe Looki. Cel to <9,5kg na tarczach. Wszelkimi sposobami niekoniecznie z No Saintem. Proszę o propozycje Zależy mi na zgraniu kolorów. Najlepiej jakby rama była czarna. Piasty są złote czyli dopuszczalne kolory to żółty, (ew. czerwony), czarny i biały. Nie piszcie proszę o śrubkach bo to kosmetyka i zostawiam to na sam koniec. Tak jak pisałem wcześniej dopuszczam zmianę widelca ale tylko i wyłącznie w wypadku kiedy znajdę inną ciekawą ramę o mniejszej cenie. Luzifer odpada Czekam na pomysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Ten temat już na LB jest A żeby nie robić OT to sztycę na jakąś od Macka z LB i kasete na 32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 No i co z tego że jest na LB? Szukam pomysłów a tutaj też są ludzie pomysłowi. Te propozycje już padły i śmiem twierdzić, że skopiowałeś je z light-bika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Top Cap: Stronglight (ze śrubą stalową) 20g --> jakiś karbonik plus alu zysk 10-13g Stery: Ritchey Logic 103g ---- straszny klocek Podkładki: noname alu 2 x 10mm + 1x5mm 18g ---> tani karbon chociażby amoeba zysk 6-8g Sztyca: Boplight 27,2 x 350 mm 216g ----> śruby Ti , zysk 13g Pedały: Shimano PD-M520 374g ----> nowe looki , to wiesz:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Dla NoSaint'a nie ma alternatywy. Chlopaki z LB pozamawiali te ramki takze patrz i sledz co o nich pisza. Widelec moze Spiner Aeris 1350gr za jakies 800zl to jest rewelacja. Coraz wiecej osob je sprowadza ostatnio wiec opinie sie znajda, acz kolwiek sa rozne. Obrecze hmmm a moze tansz X317. Kompplet mozesz miec taniej niz jedna sztuka ZTRa. Waga 396g czyli tyle co 717. Dajesz 1tyś zł i w ciagu dni 14 załatwiam Ci Juicy Carbon ściagniete z roweru ktory stal na wystawie w niemczech. Jak poszperasz na niemieckim Ebayu to sciagniesz bez problemu Juicy Carbon znacznie taniej niz Juicy 7. A za niewiele wieksza cene niz Juicy7 w Polsce, mozesz miec Ultimate z Ebaya. Co do manetek to moze gripshifty i zejdziesz z waga do 150g. Co do reszty bez uwag. Rowerek szykuje sie piekny! POzdrawiam! Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Co do ramy - trwają negocjacje... Chyba się jednak na nią zdecyduje bo już nigdy nie będę dysponował taką kasą na modernizację sprzętu. Jeśli zmienie rame na Max Ari to amor zostaje. Obręcze do przemyślenia ale ciężko dostać czarne na 32h. Hample mam i moim zdaniem nie warto zmieniać na Carbony. Na Ultimate owszem ale nie zmieszczę się w budżecie. Manetki też już mam i zostają. Ciekawe co z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 A moze NoSaint ale Lucifer? 1280g w 18" i koszt ok 1zł za gram . Drozszy od E605 ale sporo lzejszy, jednak znacznie tanszy miz Max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Przeczytaj 1 post. Luzifer odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 wsio ok, rama to indywidualne preferencje, ale naped :> moja propozycja to pocisnac srama - zysk jakosciowy i wagowy -kasete moze jakas szosowa? 11-25,28 np sram 7.0 wagowo cos kolo 200-220g -lancuch wg uznania od 7 w gore -przerzutka tyl x-9/x-0 -przod mozesz zostawic xtr -korbe tez shimano proponuje - ja zauwazylem roznice miedzy dopasowaniem prowadnicy przerzutki do korby, szczegolnie blatu na przykladach firex/lx h2 z przerzutka lx i to samo tylko ze grupe wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Wszystko ok ale korbę już mam. Przerzutkę przód zmienić muszę razem z ramą (inna śr. obejmy). Kaseta też już jeździ u mnie od sezonu. Na Sramie przejeździłem 1/2 sezonu (Grip X.0 i RD X-9). Przerzutka i manety XTR może jeżdżę na nich krótko ale już mam wyrobione zdanie (fakt - SRAM lepszy i wrócę do niego jak to się zużyje) ale korba jest genialna i na pewno zostaje i Następny też będzie Truvativ lub ew. FSA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 26 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2007 Dobra, chyba już podjąłem decyzję Takie coś powstanie w ciągu następnych 2-3 miesięcy (o ile będą fundusze). [link] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejek Napisano 26 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2007 O tak To jest to - Nigdy więcej Shimano w moim rowerze. I co, dalej z Ciebie taki zatwardziały przeciwnik Shimano? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 26 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2007 Tak Zdecydowanie SRAM lepszy. Teraz już jestem przekonany w 100% ale nie opłaca mi się sprzedawać tego co już mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2007 nie wiem czy montowales juz ride ony ale dobrze zwroc uwage na montaz wezyka linki. poza tym wersja light lubi pękac - znaczy sie pancerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 26 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2007 Nie montowałem ale znajomi również zwrócili mi na to uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2007 gdybys zdecydowal sie na zakup zwyklej wersji (nie light) to odradzam. pancerz lightow peka do rdzenia ale w zwyklych peka zewnetrzna warstwa. wezyk jest sztywniejszy niz w wersji light a sama powloka na linkach bardzo slabo sie trzyma. myslalem ze te typy olinowania roznia sie pancerzami ale nie wiadomo dlaczego w tanszej wersji zmiany są tez w obrebie pozostalych komponentow systemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.