Skocz do zawartości

[kółeczka do przerzutki] na łożyskach maszynowych


Wawrus

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę sobie sprawić nowe kółeczka do mojej Deorki. Czy polecacie kółeczka zwykłe shimanowskie czy takie na łożyskach maszynowych?

Czy lepsze są plastikowe czy aluminiowe?

 

Czy działają poprawnie? Bo shimanowskie mają lekkie luzy a maszynowe są sztywne. Będzie to miało jakiś wpływ na zmianę biegów?

I czy niezbędne są podkładki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kółeczka tacx, exu i shimano xtr z maszynowych. tacx byly plastikowe, exu metalowe, shimano plastikowe.

po jezdzie w mokrych warunkach tacxy przestaly sie krecic (lozyska firmy nsk)

koleczka exu z azurowymi ząbkami (wiercone okragle otwory) ulegly polamaniu.

shimano takze sie zatarlo - jedno.

 

ze swojej strony zdecydowanie nie polecam. jezdzilem za to w przerzutce xtr na zwyklych koleczkach shimano ty-grek nawetet bez tulei - lataly praktycznie luzem bez lancucha i... funkcjonowaly bez zarzutu i uposledzenia pracy przerzutki przez dwa lata do zjedzenia przez lancuch ich zebow. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam, że ważniejsze jest to kółeczko górne. Ono po części odpowiada za poprawną pracę przerzutki i najlepiej aby było jak najsztywniejsze. Dolne zaś służy jako prowadnica i może być nieco gorszej jakości od górnego.

To dlaczego w XT 06 dolne jest na maszynach a górne na ślizgowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cie oswiece: pokutuje tutaj przekonanie (w rownym stopniu czeste, co bladne), ze maszynowe oznacza lepsze. Ludzie z tym przekonaniem bulwersuja sie, kiedy slysza ze koleczko na nie-maszynach jest wazniejsze od tego na maszynach :D. Oczywiscie masz racje, Raptor. Kuleczko prowadzace jest wazniejsze, naciagajacego rownie dobze mogloby nie byc :devil:.

 

Maki: wlasciwie to ono jest ceramiczne, a nie slizgowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się jedna wielka lipa zwłaszcza że komplet kosztuje 40zł i do tego musiałbym kombinować podkładki.

Problem w tym ze u mnie w mieście nie można dostać zwykłych kółeczek (nie wiedzieć czemu).

Czy shimano sprzedaje kółeczka oddzielnie? Można je zamówić? Ile orientacyjnie kosztuje komplet i jak je zakładać tzn które na góre a które na dół, czy bez różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś użytkowałem kółeczka BBB na maszynach.Może łańcuch zauważył różnice ,ale ja nie.Nic nie robiłem przy zwykłych kółeczkach tak samo przy tych nic nie robiłem.Prędzej mi się kółeczko zużyło niż coś z tulejką sie stało .I podobnie było przy maszynowych.Także różnicy nie zauważyłem no jedynie wtedy kiedy płaciłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolę zdecydowanie kółeczka na aluminiowych tulejkach ślizgowych bo nie muszę się obawiać że coś w nich nawali.

 

Czy shimano sprzedaje kółeczka oddzielnie? Można je zamówić? Ile orientacyjnie kosztuje komplet i jak je zakładać tzn które na góre a które na dół, czy bez różnicy?
Nie musisz kupować kółeczek Shimano. Ja kupuję jakieś NoName (są trwalsze od tych Shimanowskich) za 4,50 zł cały komplet i do przerzutek Shimano pasują idealnie.

A jak jesteś zainteresowany to mam na sprzedaż nowe kółeczka z przerzutki Shimano LX RD-M581.

 

bardzo trwale moim zdaniem jest lozysko ceramiczne w kolkach przerzutki xt. nie ulega korozji, wytarciu itd.

Ja z tymi ceramicznymi tulejkami mam niemiłe doświadczenia, gdyż u mnie ta tulejka pękła i rozpadła się na kilka kawałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupować kółeczek Shimano. Ja kupuję jakieś NoName (są trwalsze od tych Shimanowskich) za 4,50 zł cały komplet i do przerzutek Shimano pasują idealnie.

 

Kupiłem takie za 2,50 sztuka to mi średnica śruby nie pasowała ani średnica blaszek łożyskopodobnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam, się z tobą.

Jest to tak zwany luz roboczy i jego zadaniem jest amortyzacja, chodzenia łańcucha na boki(1-2mm), ale gdy kółeczka są bardziej poluzowane to przerzutka traci dużo na dokładności.

 

Co do tulejki ceramicznej: w moim xt jedna pękła na dwie części, ale dalej można było z tym jeździć ;)

 

Jeszcze jedno pytanie zagadka do was. Czemu w tej przerzutce http://allegro.pl/item269121483_przerzutka...7_na_srube.html zastosowano duże kółka(16zębów), a w innych już nie???

 

tutaj 13 zębów http://bajkszop.com/index.php?p245,shimano-13zabkow

 

tutaj 10 i 11 http://bajkszop.com/index.php?p1578,jockey-wheel

 

Na górze wiąże się to z wcześniej wymienionym luzem roboczym(chociaż można go zmniejszyć) przy dolnym nie widzę żadnego problemu aby go zastosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzy luz kolek wplywa na precyzje przerzucania? heh wątpie.

 

jezdzilem przez dluzszy czas na zwyklych kolkach shimano w moim xtr'ze. byly zalozone po prostu na srube bez osprzetu czyli np bocznych okrąglych blaszek. kolka lataly jak nawiedzone. zalozylem je w ten spsob bo nie chcialo mi sie dopasowywac dystansow itd. nie wiem czy inni cierpia lub cierpieliby z tego powodu ale ja nie odczulem zadnego uposledzenia pracy przerzutki. zaraz po tym xtr'ze byl drugi zupelnie nowy taki sam i nowe xt. byly nowe ale nic poza tym - taka sama jakosc pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...