Skocz do zawartości

[projekt] Boplight Marathon Sport by Piok ~9579 gram


PIOK

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem krótko przedstawić mój projekt roweru, który chciałem złożyć do końca przyszłego roku. Założenie było proste: lekki, sztywny ścigant XC dla osoby o wadze 60kg (dla mnie znaczy się). Niestety nie miałem możliwości dojścia do realnych wag wszystkich części więc jeżeli ktoś miałby takową możliwość bardzo prosze o wsparcie :). Jeżeli macie również jakieś sugestie co do cześci to piszcie. Może są lepsze części, które mógłbym wstawić do tego roweru.

 

Rama: Boplight Marathon Sport 19' - 1620 gram (ważone)

Amortyzator: Manitou R7 Super TPC Lockout - 1520 gram (ważone)

Sztyca: Boplight 350mm - 225 gram (ważone)

Zacisk sztycy: Boplight - 17 gram (ważone)

Siodło: Selle Italia SLR XP - 179 gram (ważone)

Mostek: Ritchey WCS 100mm - 110 gram

Kierownica: Ritchey WCS 25,4 560mm - 130 gram

Gripy: owijka - 30 gram

Hamulce: Avid SD7 - 372 gramy

Klamki: Avid FR-5 - 150 gram

Stery: Cane Creek - 140 gram

Korek: Boplight - 12 gram

Podkładki: carbon - 7 gram

Manetki: Sram X-0 Gripshift - 170 gram

Przerzutka przód: Shimano LX 2004 - 130 gram

Przerzutka tył: Sram X-9 - 237 gram

Korba + suport: Shimano LX FC-M580 - 927 gram (ważone)

Kaseta: Shimano XT 11-32 - 260 gram

Łańcuch: Campagnolo C9 - 300 gram

Obręcze: Mavic 717 - 840 gram (komplet)

Piasta przód: DT 240s - 108 gram

Piasta tył: DT 240s - 245 gram

Szprychy: DT Revolution - 250 gram (64 sztuki)

Nyple: DT Pro Lock - 20 gram (64 sztuki)

Zaciski kół: BBB na imbus - 70 gram

Dętki: Maxxis Ultralight - 220 gram (komplet)

Opony: Schwalbe Nobby Nic 1,8 - 800 gram (komplet)

Pedały: Look 4x4 - 290 gram (para)

Pancerze, linki, końcówki: Clark's, Clark's, Jagwire: około 200 gram ?

 

SUMA: 9579 gram ?

Chyba o niczym nie zapomniałem :P. Bardzo prosze o opinie.

 

pozdrawiam

Piok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna maszyna wyjdzie. Łatwo można urwać z kiery 15g zakładając Amoebe Scud. Na przód można dać też inną piastę jednak jeśli jesteś estetą to odpada (przynajmniej ja bym nie mógł mieć 2 innych :P ) Pancerze zastosowałbym Gore :) Klamki warto założyć SD bo dużo lepiej pracują wbrew pozorom od FR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może takie stery http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...roducts_id=8007 . Zaciski na śrubę zamieniłbym na szybkozamykacze - podróbki Tune z Allegro.Pedały- poczekałbym do grudnia na nowe Looki Qartz 250gr. mają byc lepsze od 4x4.Sztyce już chyba masz , ale można pomyślec nad Accent Race Carbon 190gr. 160zł. Ale ona jest bez wysunięcia więc do Boplighta raczej odpada.Amorek też masz , ale Spinner Aeris Sport wydaje się ciekawy 800zł 1370 gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowerek do pozazdroszczenia :)

 

co do mas to moje ultralighty waza 128+132=260 wiec dopisz sobie +40g :>

ale przy twojej wadze moze warto sprobowac 90g flyweight czy jak im tam

 

na korbie xt 2008 zamiast lx do zerwania kolo 150g

 

i jeszcze pytanko - rowerek bez rogow, czy po prostu zapomniales je uwzglednic?:P

trudno tez bedzie sie obyc bez koszyka na bidon, chyba ze liczysz mase golego roweru :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kiery to WCS nie jestem jeszcze taki pewny. Mam możliwość mieć carbonowo-tytanową kierę FSA 100 gram w dobrej cenie ale nie wiem czy nie szkoda mi zębów :). Co do pedałów to chcę jakieś o budowie cranków a z tego co wiem to 4x4 są świetne.

 

Jeżeli chodzi o amora to raczej go nie zmienię bo został zakupiony w tym roku :P. Mogłem brać SIDa ale ze wzgledu na możliwości wypadów w góry zrezygnowałem. Chciałem coś co przy dobrej sztywności zachowa przynajmniej przyzwoitą wagę (dlatego nie zdecydowałem się np. na Rebe).

 

Hmm dętki naprawdę ważą 110 gram:D to wersja 1.5-1.7 na preste. Moze dlatego? A co do rogów to "wolę bez" :D

Zmiana korby również odpada niestety. LXa mam prawie nowego wiec żal kasy.

 

Co do zacisku sztycy na imbusik to ja kupiłem u siebie w krakowie w Bikershopie. Ale chyba widziałem coś podobnego kiedyś u Arnika.

 

dzięki za opinie :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z LXa też można pozrzucać - tarcze i śruby zmienić na alu (zresztą tak samo jak prawie wszystkie inne w rowerze) i gramy lecą!

Zresztą jak się jeździ mało na tarczy 22, to wiertarka w dłoń i nadziurkować... Ale tu już wiele zależy od wrażliwości posiadacza w/w części :P . A że można, bez straty wytrzymałości za to z zyskiem designu traktować rower różnymi urządzeniami do majsterkowania, jest tu przykładów aż nadto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...