Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Manitou R7


pr0

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Było już wiele tematów o oem'ach na forum ogółem wywnioskowałem z tego że oem nie jest gorszy bo jak np manitou może dać Garemu Fisherowi wybrakowany towar ?? Co do tego r7 według opisu sprzedawcy i opisu z strony manitou nie różni się on niczym :)

Napisano

Najgorsze jest to że chyba nie ma piwotów pod V-brakei <_< . Czy rura sterowa 19.5 cm dyskwalfikuje ten amortyzator ?

Napisano

to już zależy od wysokości główki twojej ramy zmierz to będziesz wiedział czy Ci pasuje

jeśli faktycznie oemy sie nie różnia tak jak baksik pisze to jedyny minus jest taki że rura sterowa jest docięta i nie zawsze może pasować <_<

Napisano

No dobrze ale główka ma góra 10 cm a co z resztą ? no zakładając 2 cm jeszcze na podkladki pod kierownice.

 

Czy te amortyzatory mająw standardzie piwoty pod Vki ?

Napisano

Jak na mój gust to są (inne zdjęcie), bo według strony manitou tylko wersje NB nie mają piwotów - w dodatku tam też przy amorach z piwotami są zdjęcia bez...

Napisano

teoretycznie TAK, ale słyszałam, że Wigwam np. nie przyjmuje amortyzatorów pochodzących z rozbiórki i sprzedawanych przez sklepy. Trzebaby było zasięgnąć informacji na temat praw konsumenta B)

  • Mod Team
Napisano

Mam 3 pytania odnośnie tego amortyzatora, a właściwie chce się upewnić czy dobrze myślę.

 

1. img5126hp1.th.jpg

 

Rozumiem, że ten korek przedstawiony na zdjęciu jest od pompowania amortyzatora?

 

 

2. img5127sn0.th.jpg

 

Natomiast to jest regulacja tłumienia odbicia?

 

 

3. I ostatnie pytanie. Ponieważ mam wersję Super Clickit, czyli z manetką. Czy jak na manetce klikam, zeby była blokada to już powinno być czy nie? Ponieważ ja go blokuje a on nic. I nie wiem czy to jest kwestia regulacji linki czy jużcoś na wstępie jest spieprzone.

Napisano

Podejrzewam, że to kwestia regulacji linki. Brat miał przypadek, że linka była za mocno naciągnięta inie mógł go wcale zblokować a po poluzowaniu jej zaczęło działać jak trzeba. Kombinuj :)

  • Mod Team
Napisano

Zadzwoniłem do bikestacji i powiedzieli, że to jest kwestia założenia amortyzatora i przejechania odcinka, zeby się olej dobrze ułożył. Poczekamy zobaczymy.

Napisano

W moim Blacku (tłumik TPC ale blokada na górze goleni) też raz tak było, odebrałem go z serwisu. Po przyjściu do domu bawiłem się nim i blokada w ogóle nie chciała zaskoczyć obojętnie pod jakim kątem trzymałem amortyzator ani co z nim robiłem. Już chciałem jechać do serwisu i ich ochrzanić że popsuli mi blokadę. Ale stwierdziłem że pojeżdżę jeden dzień i zobaczę czy reszta działa ok. Po zamontowaniu do roweru i przejechaniu kilku metrów zaczęła chodzić idealnie, coś w tym jest.

  • Mod Team
Napisano

Dobra blokada załatwiona, prosta sprawa. Po prostu linka nie jest przykręcona do manetki i jak przyciskam manetką żeby włączyć to oczywiście się linka zsuwa :D

 

Teraz pytanie jescze, jak napompować tą lewą goleń. Na ile PSI? Ważę 80 kg i chciałbym żeby amortyzator był w miarę czuły. Chyba, że to jest kwestia wielu prób i błędów aż wreszcie dopasuje sobie odpowiednie ciśnienie do danego przypadku ?

Napisano

To kwestia sprawdzenia tabeli z ciśnieniami :D każdy amorek powietrzny taką ma , na stronie producenta też na 100 % jest . Są to raczej takie ciśnienia na oko i rzadko się zdarza że komuś pasuje , ale może to być jakaś wytyczna :P

Napisano

nikt niepoda ci dokladnego cisnienia, a te podane przez producenta wydaja sie byc zawyzone. Najlepiej napompuj tak, zeby sag byl ok. 20% i idz pojezdzic. jesli bedzie za twardo tosposc troche (najlepiej za pomoca pompki).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

chcialbym sie podlaczyc do rozmowy, mianowicie posiadam R7 super 100mm, napompowany mam cudownie, wszystko chodzi ladnie i przyjemnie, chociaz ostatnio mam wrazenie jakby troche zmiekl, czy to mozliwe ze stracil troche cisnienia?? jak czesto trzeba pompowac i sprawdzac cisnienie??

pozdrawiam Daniel

Napisano

Zaden amor nie jest w 100% szczelny, zawsze beda jakies ubytki cisnienia. R7 znajomego dosyc czesto trzeba dopompowywac (raz na miesiac?) wiec podejrzewam, ze musisz sprawdzic cisnienie B) Czestotliwosc tej czynnosci zalezy od konkretnego amortyzatora, a podejrzewam, ze i konkretnego egzemplarza.

Napisano

swojego R7 mam zamontowanego w GF big sur, jezdze na nim od 4 miesiecy i dopiero jakos niedawno zaczelo mi sie wydawac ze nieco zamula, jakby ciesnienia mu brakowalo. Podjade do serwisu to sie przekonam, Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...