gosforth Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Czesc, zastanawiam sie nad zmiana korby z LX na XT. Jezdze juz na niej prawie trzy sezony dbajac o odpowiednio wczesne zmiany lancucha. Pojawila sie szansa zmiany na nowa i klase wyzsza (stare komponenty do innego roweru). Zastanawiam sie czy taka zmiana to niepotrzebne ryzyko ze 'cos bedzie nie tak', np. okaze sie ze cos nie dokonca sie zmontuje dobrze i bedzie powodowalo problem.... Swoja droga to ciekawe czy cos naprawde zyskam poza nowa korba... Zmieniac czy zaczekac na zupelne zuzycie? Co o tym 'dylemacie' sadzicie? :-) Dziekuje za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Nie powinno byc problemow z przeskakujacym lanuchem, ja bym wymienial bez obaw. Swego czasu zmienilem LX'04 na XT'06 i zadnej roznicy nie poczulem (moze za slabo cisne). Tylko satysfakcja byla . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maras 79 Napisano 15 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Napis xt na korbie bezcenne... A tak na poważnie korba xt jest lżejsza, a łożyska korba lx ma te same co xt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 17 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2007 Taki ubytek na masie nie jest zauwazalny w czasie jazdy, wiec zainteresuje tylko ww (a dla nich XT to kloc). Za to ubytek w portfelu jest i to calkiem spory . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2007 jak dobrze licze to 3 sezony temu nie bylo zintegrowanej osi, wiec poza zmiana wagowa jest tez technologiczna, jak dla mnie sztuka dla sztuki, bo mi zintegrowana os w lx h2 tez plywa przy podjazdach jezeli masz za duzo kasy i brak pomyslow na inne modernizacje, to czemu nie, ale ja nie widze sensu w zmienianiu komponentow, ktore nie sprawiaja problemu i dalej dzialaja, tym bardziej ze wage to obnizyc sobie mozesz lzejszymi koronkami, a jakosc dzialania bedzie podobna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 20 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2007 jeee tam mnie się wydaje, że nie ma co. jak już się ma korbę powiedzmy od Deore wzwyż, to różnicę w sztywności to już tylko prawdziwi znawcy wyczują, choć pewnie gdyby tak pozmieniać naklejki i na XT przykleić LX, to coś mam głupie wrażenie, że nagle subiektywne wrażenia z jazdy przychyliły by się na korzyść LX'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 Mylisz sie. Jest znaczna roznica w sztywnosci pomiedzy octalinkiem a ht2. I nie trzeba byc koksem, zeby to poczuc. Wystarczy zalozyc obie korby do malo sztywnych ram (np. stalowych) - roznica gwarantowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moskit Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 Moze troche OT ,ale Andref skad opinia, ze ramy stalowe sa malo sztywne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DOMAN Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 No właśnie Andref skąd ta opinia? Miałeś kiedyś stalową ramę? Ja mam teraz taką i wcale jakaś wiotka nie jest. To, że aluminiowe ramy są sztywniejsze to nie znaczy, ze stalowe są mało sztywne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 Owszem, mialem stalowa rame, cro-mo. Ech, i nie chodzilo mi o to, ze wieksza wiotkosc ram stalowych jest ich wada. Po prostu latwiej wtedy zauwazyc wzrost sztywnosci korb. Jasne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moskit Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 Jaka wieksza wiotkosc ram stalowych? Zdawalo mi sie zawsze ,ze jest odwrotnie. Teraz to juz sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 a nie jest tak że ramy stalowe lepiej rozpraszają drgania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 Skończcie te dywagacje na temat ram bo się posypią punkty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 No nie przesadzaj z tym nadzorem w końcu to forum do wymiany poglądów, a wyszło prz okazji porównywania ram więc nie takie znowu OT. Co do tematu bo mam obie korby i obie HII oczywiście. LX mam tą starszą z grubą aluminiową osią (2008 robią ze stalową). Nie ma żadnej różnicy w sztywności i pewnie jeżeli już uwzględnić laboratoryjne dywagacje to ze względu na grubszą ośkę LX nawet powinien być sztywniejszy. No i ma lepszą bo stalową i trwalszą najmniejszą koronkę, za to XT jest trochę lżejsze no i wygląd + logo, wiadomo. Ale już w stosunku do Octalinka to różnicę w sztywności HII można bardzo łatwo poczuć (nie wiem o co chodzi z tym pływaniem na podjazdach o czymś ktoś wspomniał ?). Ta zmiana technologiczna była genialnym posunięciem Shimano i potem naśladowców. A co do sprawdzania sztywności korb to oczywiście lepiej to robić na sztywnej ramie a więc na aluminiowej bo stalowa będzie się bardziej gięła z racji bardziej elastycznego (wiotkiego) materiału a to, że stal lepiej tłumi drgania to inna sprawa i nic do takiego porównania korb nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 Mylisz sie. Jest znaczna roznica w sztywnosci pomiedzy octalinkiem a ht2. I nie trzeba byc koksem, zeby to poczuc. Wystarczy zalozyc obie korby do malo sztywnych ram (np. stalowych) - roznica gwarantowana. Wtedy poczujesz roznice miedzy ramami . Waze 90kg i ta znaczna roznica w sztywnosci miedzy Ht i Ht2 jakos umknela mojej uwadze. Znaczna, to jest roznica w srednicy lozysk i ich zywotnosci. Po to wlasnie powstalo Ht2: zeby wyprowadzic lozyska na zewnatrz, bo wew. standardowej mufy nie dalo sie upchnac normalnych lozysk i prozniowej oski. W Ht dali lozyska o nizszym profilu (srednica zew. taka sama, a wew. wieksza) i szybciej sie sypaly (statystycznie <- na potrzeby osob ktorym wklady Ht zyja do dzisiaj). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 Zakladajac dwie rozne korby do tych samych ram? Ciekawe. Nie widze sensu dalszej dyskusji - jeden poczuje roznice inny nie. Ja czuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 27 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 Ciekawe jest to, ze zeby poczuc roznice miedzy dwoma roznymi korbami, proponujesz zmiane ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.