Skocz do zawartości

[kierownica+mostek] Jakie mam zastosować ?


bartekgib

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! A więc mam pewien ciekawy problem. Chodzi o ustawienie kierownicy i mostka w moim rowerze. Od samego początku mostek i kierownica w moim rowerze znacznie się ..... odznaczały od pozostałego roweru.

 

Może pokaże o co chodzi :

 

0002658xk9.jpg

 

Chciałbym mieć kierownicę i mostek położone jak np. w tym rowerze :

 

http://www.pinkbike.com/photo/1512134/ lub http://img522.imageshack.us/my.php?image=amormf9.jpg ( Kula - mam nadzieje, że się nie obrazisz ). Po prostu chcę, żeby wyglądało to bardziej sportowo, a nie jak w "składaku" :D Co zrobić ? Ten mostek na minus, podkładka nad mostek i prosta kierownica wystarczą ? ? ? Pozdrawiam !

 

P.S. Proszę się nie śmiać z tematu - po prostu nie chcę, żeby rower wyglądało jednym słowem ..... kiepsko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Masz w tym Krossie w ogóle śrubę wkręcaną w gwiazdkę na rurze sterowej Xcr-a? Bo jak widze to podkładek tam nie masz pod mostkiem.

Poprostu odrkęć najpierw tą śrubę od gwiazdki, potem odkręć śruby mocujące mostek do sterówki {imbuss 4mm bodajże}

Zanim wyjmiesz mostek ze sterówki to uwolnij kierę od mostka- jeżeli wystarczy do tego odkręcic śruby wraz z dociskającą kierę do mostka "połówką mostka"

Wyjmij potem mostek, kierę oprzyj o rower albo poproś kogoś o przytrzymanie jej, samemu trzymając amora i koło - żeby to się wszystko nie rozlazło.

Mostek przewal na drugą stronę i wsuń go poprostu ;)

potem dokręć wszystko po kolei, mając na uwadze, że mostek dobrze trzyma amora przy ramie i nie ma żadnych luzów...

Zmieni ci się: kąt i rozpłaszczenie pancerzy, jest możliwosć że mała część mostka będzie haczyła o główkę ramy {przy zbyt dużym kącie mostka} - wtedy trzeba zastosować podkładki... lecz na tyle minimalne byś mógł spokojnie zmiescic mostek na sterówce + zacisnąć śrubą gwiazdkę mocującą mostek do sterówki.

Mostek może nie zaciskać się na całej swojej długosci na sterówce - {mostek powiedzmy 5cm a zaciska się na 3,5/4cm - ale nie wolno przesadzić z zbyt małym odcinkiem zacisku na sterówce}, byleby istniało dojscie śruby z kapslem, do gwiazdki wbitej w twoim Xcr.

Chyba zrozumiale? :D Ale i tak się pośmieję - hahaha :D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tylko dla mnie kwestia "ładnego wyglądu". Często się zdarza, że muszę wstawać, bo niestety mam kiepska pozycję na rowerze ( bardziej turystyk ) i żeby dać z siebie dużo siły muszę wstać. Jeżeli mam ustawione twardsze przełożenie to nawet nie ruszę na siedząco - muszę wstać. Może być to chociaż lekko twardsze przełożenie. A pod mostkiem jest jedna podkładka. na razie przekręce mostek na minus i dam podkładke nad mostek - zobaczymy co wtedy będzie. Jak to będzie jeszcze za wysoko - dam prostą kierownicę. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem celem bliższego wytłumaczenia :

 

Chcę uzyskać pochyloną pozycję na rowerze ( rzadziej musiałbym wstawać z siodełka ) oraz bardziej sportowy wygląd. Chciałem zrobić z roweru szosówkę, chciałem z roweru zrobić enduro, ale wyrosłem z tego zupełnie i jestem pewien, że mam pełnoprawny 24-biegowy rower MTB i chcę, żeby również z wyglądu taki pozostał. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BarteX88

heh ten pierwszy rower to mój :P Więc może się wypowiem :) Na początku miałem ustawienie kierownicy i mostka bardzo podobne do Twojego (gdzieś jest w tej galerii). Z czasem postanowiłem coś z tym zrobić. Na początek oczywiście mostek na minus. Pozycja od razu bardziej pochylona, znacznie lepiej na podjazdach ale zaczęły mnie plecy boleć. Pomogło pochylenie siodła, i 1 cm wsunięcie sztycy do ramy. Później dodatkowo przełożyłem podkładkę nad mostek ale problemów z plecami nie było. Aha, jeśli zależy Ci na wyglądzie samo obrócenie mostka nie wystarczy. Kup nowy, np. czarny (ja dałem 25 zł) i kierę też czarną (u mnie 20 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej zmieni wygląd całego roweru zmiana kiery na prostą, albo prawie prostą. od razu mówię, że czarna nie będzie pasować, chyba że będziesz wymieniać mostek, sztycę, koła, linki... z ustawieniem popróbuj, teraz masz dosyć wysoko, ale obrócenie mostka i prosta kiera pewnie załatwią sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sęk, że chcę uzyskać rower "lekko" wyglądający, bo mnie dzisiejsza czerń przytłacza. Dlatego jedynie co - na razie ustawię mostek na minus a jeżeli będzie za mało - będe szukał kierownicy prostej. Ale wybór będzie ciężki, bo chcę coś :

-markowego ( Ritchey, Truvativ, Tioga )

-srebrnego połyskującego ( nie mam matowych dodatków )

-najlepiej 600 mm ( min. 580 ale wolałbym tego uniknąć )

-25.4 mm

-oczywiście prosta <_<

 

Dzisiaj nie zdążyłem przekręcić mostka. Ale mogę pokazać jedno :

 

dsc00105il0.jpg

 

Tak rower wyglądał z miesiąc temu ze starą również giętą kierownicą (600 mm). Mostek na minus i podkładka nad mostek. Więc co o tym sądzicie ? ? ? ? Dać prostą kierę i rogi czy na razie pozostać przy giętej i przełożyć mostek i podkładkę ? Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BarteX88

Zakładaj prostą kierę ale 600 mm to już przesada, w dodatku myślę że srebrna nie będzie pasowała. Choć to kwestia gustu oczywiście ;)

 

ale jeśli już to:

ritchey, co najmniej 580mm:

http://allegro.pl/item265971871_kierownica...d_extreme_.html

http://allegro.pl/item267323710_kierownica...4_od_ciclo.html

srebrny ale używany ->http://allegro.pl/item269739140_kierownica_ritchey.html

 

lub srebrna

http://allegro.pl/item264788819_doskonala_...oy_159_gr_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwefel - ale nie wiem, czy spotkałeś się z przypadkiem takiego przekręcenia kierownicy. Troszke głupawo to wygląda ....... Więc chyba jednak lepiej by było kupić prostą. Ale co do koloru - przecież ja mam wszystko srebrne ( prócz części napędowych i hamulców-klamek ). Więc dla spójności - musiałbym kupić srebrną. Co do szerokości - mam bardzoooo szerokie RevoShift'y od Shimano i są kłopoty z umieszczniem wszystkiego na kierownicy 560 mm. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jakie są szerokie manetki revo i wiem że 600mm to przesada nawet przy takich manetkach. Sam mam 600mm kierę Fsa i stwierdzam że to nie jest optimum.

580mm wystarcza, w moim cubie i jeszcze większych manetkach Sx5 i rogach na kierze to 600mm ewentualnie mogłobybyć, ale 580mm nie dość że lżejsze to jeszcze sztywniejsze..

Z kier do 50zł to dobre są Fsa, Kalloy, Zoom i Accent.

http://allegro.pl/item266955821__kierownic...arna_161g_.html

http://allegro.pl/item264699158_zoom_600mm...new_design.html

http://allegro.pl/item269605610_kierownica...treme_shop.html

http://allegro.pl/item270628227__okazja_ki...e_b_lekka_.html - fajna dla ciebie kolorem i wagą, rozmiarem średnio

http://allegro.pl/item265875596_kierownica...xc_b_lekka.html za 6 dyszek można mieć klasykę forum Dm

http://allegro.pl/item266030459_nowa_kiero...najlepsza_.html - ja na tej kierze chętnie złożę kokpit {+ rogi accent i mostek carbon PZ}

http://allegro.pl/item269377293_amoeba_car...cena_99zl_.html najtańszy cenowo carbon

http://allegro.pl/item270050087_zestaw_kie...3g_komplet.html a gdyby tak dołożyc parę grosza i mieć fajny lekki secik?? - przemyśl to {oczywiscie inna długość mostka może być problemem}

http://allegro.pl/item266327380_kierownica...t_od_kross.html - Krossowski mostek i ultra lekka kiera, bierz póki są:P:) {joke}

http://allegro.pl/item268847884__mostek_i_..._rozbiorka.html trochę droższy zestaw, ale w komplecie gripy i rogi {raczej szybko z allegro nie zniknie}

http://allegro.pl/item265681781_race_face_..._juz_jest_.html - wersja ekonomiczna :P

http://allegro.pl/item268364327_kierownica...i_carbon_2.html wersja szpanerska ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam podobny problem tzn. mam ramke 16.5", mam 183cm i sztyce wysunieta na tyle ze mam lekko ugiete kolano gdy jedno ramie korby znajduje sie w najnizszym punkcie, do tego mostek 110mm i kacie 6 stopni oraz gieta kierke. po okolo 10-15km w terenie zaczyna mnie bolec dolna czesc plecow, po jakims czasie bol przechodzi ale nienadlugo. gdy zamontuje mostek 50mm bolu nie odczuwam ale musze sie troche kulic na rowerze co troche mi nie pasuje. jezdze mozna tak powiedziec xc/turystyka/enduro z nastawianiem na to 2 :o nie wiem co zrobic zeby ten problem zniknal, mysle ze mostek ktory by mial okolo 80mm rozwiazal by moj problem ale nie jestem pewien.

dodam ze wczesniej jezdzilem na ramce 14" z troche dluzsza rura gorna i mostkiem 50mm, na takim zestawie jezdzilo mi sie calkiem przyjemnie, aczkolwiek ramka byla za mala.

 

co o tym wszystkim myslicie?;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...