MarcinN Napisano 14 Listopada 2007 Napisano 14 Listopada 2007 Siema, kupiłem sobie wczoraj zaciski na ampule BBB, zastanawiam się czym dałoby się je "wycieniować" myślicie że jakiś papier ścierny(jaka gramatura?) lub pilnik dadzą radę? Pozdro. Kupiłem sobie pilniki, trochę popiłowałem i widzę, że daje radę. Niestety robota jest mocno pracochłonna, ale za jakiś czas pewnie przedstawię projekt na forum.
proxx Napisano 15 Listopada 2007 Napisano 15 Listopada 2007 No sorry, ale chyba coś Ci się ostro pomyliło. Chyba dawno nie zgubiłeś kół w czasie jazdy. Cieniowanie, mój drogi, to, nawet jeśli ujmiesz to w cudzysłów, nie jest proces polegający na zebraniu materiału papierem ściernym. Po pierwsze: ile zamierzasz odchudzić tym rower? 10g? Nie warte zachodu. Już dajcie spokój czasem z tym odchudzaniem, bo to momentami przestaje być bezpieczne. Ten temat jest tego świetnym przykładem. Usuwać materiał możesz z przerzutek, manetek (w żadnym wypadku z klamek). Dopóki nie zostaniesz inżynierem materiałoznawcą, nie radzę Ci samemu zabierać się za usuwanie materiału z części, o których charakterystyce pracy nie masz pojęcia. Safety first.
karolyfer Napisano 15 Listopada 2007 Napisano 15 Listopada 2007 Proxx jak masz taki podejście to chociaż nie wypowiadaj się w tym dziale. A w temacie to czemu nie, zbędny materiał dokładnie wypiłuj, a potem wypoleruj żeby nie szpeciło i będzie dobrze Czekamy na fotki Aha najlepszy do lightowania jest coś a'la Dremel ale to droższa zabawa, za to znacznie szybsza
grzegorz1974paszek Napisano 15 Listopada 2007 Napisano 15 Listopada 2007 Tak na marginesie http://www.cult-bikes.com/ zaciski Tune Skyline - 17gr.
Adik Napisano 15 Listopada 2007 Napisano 15 Listopada 2007 MarcinN piłuj piłuj Ciekawe ci zaciski mogą wyjść.. Na estetyce też możesz zyskać. Proxx, na chłopski rozum jaką pracę wykonują zaciski kół zamykane na ampuł?? Rozumiem : pracuje ośka i powierzchnia stykająca się z ramą/widelcem nie może być zbyt mała {tutaj lepiej nic nie kombinować}, no ale cała reszta czyli te nakręcające bolce? Tak jak w przypadku przerzutki Bartezza nie liczy się aż tak bardzo waga, jak efekt stylistyczny i włozona praca Powodzenia.
grzegorz1974paszek Napisano 15 Listopada 2007 Napisano 15 Listopada 2007 Byleby tylko wytrzymałośc ośki była podobna do wytrzymałości połączenia gwintowego zacisku.
MarcinN Napisano 15 Listopada 2007 Autor Napisano 15 Listopada 2007 Proxx wyluzuj nie mam zamiaru zrobić z zacisków wykałaczek, chciałbym właśnie zejść z bazowych 69,2g do poniżej 60g. Niestety robota jest bardzo pracochłonna, 3h piłowania zakrętki zacisku i zysk niecałego grama (efekt na zdjęciu niżej), ale poprawia to wygląd i ergonomię, bo wgłębienia pozwalają łatwiej odkręcać zacisk. Oczywiście można wywalić jeszcze sprężynki kontrujące czyli 1,6g, do tego dochodzi jeszcze docięcie samych osi zacisków bo wystają za nakrętki o jakiś 1cm, dodatkowo cieniowanie(po środku) osi i powinno się udać.
proxx Napisano 15 Listopada 2007 Napisano 15 Listopada 2007 Myślałem, że chodzi o całe QR'ki i że kolega zamierza 'cienować' osie. @AdiK a już Ci tłumaczę. Wyobraź sobie (tylko dla zobrazowania sytuacji), że z całego zacisku spiłowano 90% materiału i została cienka, gwintowana tulejka. Myślisz, że nie pęknie? Oczywiście, że pęknie. Albo chociaż zejdzie z gwintu, bo będzie za miękka. czy jesteś w stanie przewidzieć, ile możesz znieść materiału, żeby do tego nie doszło? To, że na zdjęciu zacisk wygląda 'jeszcze solidnie', wcale nie znaczy, że jest tak w rzeczywistości. Dla przykładu podam, że na pinkbike odradzają zdjęcie nawet cienkiej warstwy (powiedzmy 15x10x2mm) z wahacza, kiedy nie mieści się suport. I goście wiedzą, co mówią. @karolyfer przecież chodzi mi tylko i wyłącznie o bezpieczeństwo. nie wiem, czemu się czepiasz. nie sądzę, żeby jakikolwiek producent pakował się w używanie zbędnego materiału. ci, którzy robią ekstra odchudzone sprzęty, używają super materiałów i super procesów. oczywiście, możesz powiedzieć, że np. nawierciłeś to i owo i jeździsz i żyjesz. oczywiście, że może tak być. ale równie dobrze możesz przejechać 99 razy i spoko, a raz pojechać i... nie życzę nikomu.
Adik Napisano 15 Listopada 2007 Napisano 15 Listopada 2007 No własnie napisałem że ośka i nakrętki mocujące {w miejscu trzymania ramy/widelca} z dużą dawką ostrożnosci mogą być lightowane. Proxx - zakładałem że całkowicie odradzasz tunning takiej pierdólki w nieobciążonym przez żadne siły miejscu.. Własnie o to chodzi, o fajny tuning ale z lekką dawką rozumu - zacisk już nabiera fajnych kształtów- trochę go podpiłuje MarcinN i będzie miał one and only BBB wheel fixed clamp
proxx Napisano 15 Listopada 2007 Napisano 15 Listopada 2007 Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem. Poza tym nie masz absolutnie żadnych podstaw, żeby wnioskować, na które fragmenty części nie działają żadne siły.
MarcinN Napisano 15 Listopada 2007 Autor Napisano 15 Listopada 2007 Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem. Poza tym nie masz absolutnie żadnych podstaw, żeby wnioskować, na które fragmenty części nie działają żadne siły. Podstawą może być chociażby własne "widzimisie", poza tym pozostaje jeszcze logika i doświadczenia własne i innych ludzi(projekty np. z forum LB).
rainier Napisano 16 Listopada 2007 Napisano 16 Listopada 2007 jak dla mnie, zabieg mocno ryzykowny, koszyk do bidonu to sobie można piłować ale nie części na które działają duże siły i od którch zależy stan naszej du*y
grzegorz1974paszek Napisano 16 Listopada 2007 Napisano 16 Listopada 2007 Macie http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?...ghlight=zaciski
MarcinN Napisano 18 Listopada 2007 Autor Napisano 18 Listopada 2007 Po kilku roboczogodzinach mogę śmiało powiedzieć, że osiągnąłem zamierzony efekt(na razie tylko zacisk przedni) - z bazowych 31,6g uzyskałem 26,7g. Jak łatwo policzyć jest to różnica 4,9g. Wynik ten uzyskałem przede wszystkim tuningując nakrętki, skróciłem także ośke(to co wystawało poza nakrętkę), a także zdjąłem sprężynki kontrujące, jak dotąd nie brałem się za cieniowanie ośki. Na mój chłopski rozum nie powinno być żadnych problemów z wytrzymałością, aczkolwiek będę gorliwie testował, by potem z czystym sumieniem zająć się zaciskiem tylnym. Na zdjęciach poniżej możecie zobaczyć efekty mojej pracy: -na pierwszym zdjęciu porównane są zwykłe nakrętki z tymi po moim tuningu, odpowiednio po lewej są standardowe, a po prawej customowane, -na drugim jest zdjęcie zacisku na wadze. Pozdrawiam i namawiam do komentowania
omen Napisano 18 Listopada 2007 Napisano 18 Listopada 2007 oj bardzo ładnie to wyszło. o teraz nic tylko teraz ośka do tuningu. :] niby zwykłe 4.9 gr ale potem jak to wszystko sumujesz to wychodzi ładna sumka.:]
Martinuz Napisano 18 Listopada 2007 Napisano 18 Listopada 2007 z ośką radzę bardzo ostrożnie, i jeśli już to na jej środku (tam działają najmniejsze siły). Nie próbuj tunningować po brzegach, szczególnie przy łączeniu z nakrętką (gdzie rozkłada się największa siła będaca naciskiem krawędzi piasty na ośkę). Natomiast wewnątrz piasty na ośkę działa znacznie mniejsza siła, więc zdjęcie 1g materiału w środku nie powinno ci wiele zmienić. Ale i tak - ostrożnie Lepiej bawić się koszykami do bidonów
karolyfer Napisano 18 Listopada 2007 Napisano 18 Listopada 2007 Ja bym się tylko przyczepił do tego, że można by wyrównać i wypolerować porządniej tą część przy gnieździe imbusa (na fotce na dole po prawej) bo widać nierówności. Nakrętka wyszła bardzo fajnie
MrJ Napisano 19 Listopada 2007 Napisano 19 Listopada 2007 Nakrętka rewelacyjna!!! Gnieździe (gniazdu???) na ibmus faktycznie przydałby się jeszcze drobny papier ścierny, ale idea świetna! Jak będę sam się kiedyś bawił w takie rzeczy (mam ich trochę w planach) to chyba trochę jej zapożyczę (są tu jakieś prawa autorskie? ) PS. Z ośką bym jednak nie ryzykował, bo tu ryzyko ustraty wytrzymałości kosztem 1-2 g jest już za duże... A są przecież jeszcze w/w koszyki do bidonu, zacisk sztycy, śruby... niby zwykłe 4.9 gr ale potem jak to wszystko sumujesz to wychodzi ładna sumka I wg mnie o to właśnie chodzi w tuningu - tu 10 g, tam 15, i nagle przy użyciu pilnika gubimy z roweru więcej, niż możnabyło oczekiwać, i to bez wydanej złotówki! Tylko IMO trzeba sobie jakąś granicę ustalić, bo można popaść w coś, czemu blisko do obłędu :banana:
MarcinN Napisano 19 Listopada 2007 Autor Napisano 19 Listopada 2007 Co do "gniazda" to już je poprawiłem papierem ściernym, jeśli chodzi o wykorzystanie mojego pomysłu na tuning tych zacisków to możecie z niego korzystać ile chcecie - oby się komuś przysłużyła moja praca
omen Napisano 19 Listopada 2007 Napisano 19 Listopada 2007 to z ośka ja będę próbował. zobaczymy co z tego wyjdzie. xD
Mod Team Pixon Napisano 20 Listopada 2007 Mod Team Napisano 20 Listopada 2007 Teraz żeby przypieczętować już dobrze wykonaną robotę, należało by to pomalować całość na czarno ? Chyba, że wolisz takie kolory i mieć barwy niczym Shimano XTR Po dobrze wykonanej pracy piwko ci się należy.
proxx Napisano 20 Listopada 2007 Napisano 20 Listopada 2007 ej, tak serio, bez ironii, ile Wy zbijacie na piłowaniu? bo jak to sobie wyobrażę, to nie przechodzi mi przez wyobraźnię więcej niż 100g. ale MrJ wspomniał coś o konkretnej sumce. interesuje mnie, o jakiej mówimy?
omen Napisano 20 Listopada 2007 Napisano 20 Listopada 2007 spokojnie 150 gram idzie zrzucić, mając dobrze w głowie poukładane. :]
MarcinGoluch Napisano 21 Listopada 2007 Napisano 21 Listopada 2007 W 100% popieram Proxx'a. O ile nakretki mozna jeszcze nieco wyciąć recznie to juz calkowicie nie wyobrazam sobie recznego cieniowania ośki. Wystarczy kilka mikronow roznicy na jednej ze stron i moze to peknac niczym zapalka. Rownie dobrze mozna by konce związac za pomoca plecionki wedkarskiej. Lekka, tania i wytrzymała!
omen Napisano 21 Listopada 2007 Napisano 21 Listopada 2007 wystarczy trochę umiejętności mechanicznych i da sie to pożądnie zrobić
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.