Skocz do zawartości

[piasty]XT disc lub ............... ?


MarcinGoluch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Przez forum mam same wydatki :P. Tym razem po przeczytaniu lektury kilku postow traktujacych o temacie Vki vs. tarcze stwierdzilem, ze przesiade sie własnie z Vek XT na tarcze prawdopodobnie Shimano 525/535.

 

Mam jednak jeden problem. Składam koła na obreczach Mavic X317 Disc, szprychy będa prawdopodobnie DT Champion lub podobne klasowo z Mach'a, ewentualnie CnSpoke.

Szkopul tkwi w piastach. Jako ze obrecze sa leciutkie chcialbym tez lekkie piasty i tu padl wybor na XT lub ............ no wlasnie czy jest jakas opcja cenowo-wagowa w tym przedziale(tzn. ok. 200zł)?

 

Z rozmowy z Arnikiem zapisalem ze wszystkie te "wzory" XT w stylu Formula, DM czy Novatec mimo ze na lozyskach maszynowych pozostaja nieco w tyle za XT.

 

Chcialbym poznac na ten temat opinie innych jak wygladaja uzytkowo wspomniane piasty, czy poza cena mozna znalesc jeszcze jakies podobienstwa pomiedzy XT a Formula/DM/Novatec?

A moze jeszcze cos innego w zakresie cenowym do 200zl za zestaw?

 

Z gory wielkie dzieki za pomoc!

Marcin

Napisano

Ja składam uniwersalne i lekkie koła tzn obręcze pod vki i tylna piasta pod tarcze. Sam się waham nad wyborem tej tylniej piasty...

jeżeli przyjąc kryterium do 200zł to możesz kupić -

DM fermentor - 430gr za 200zł + przesyłka na allegro, całkiem fajna piasta z dobrymi technologiami.

Nowe xt 2008 155zł - 775 Centerlock ok 410 gr , ale tarcze shimanowskie są zauważalnie cięższe od tych na 6 śrub.

Woodman BILL LTC RSQ 175zł - 6 śrub waga ok 430zł - jestem do niej przekonany i na niej złożę kółko

do 200zł za komplet to bierz xt 2005 albo 2006 na allegro, może i lekkie nie będą ale raczej sprawdzone {mało ludzi narzeka}

 

Na przód wrzuciłbym coś w stylu http://www.allegro.pl/item261176163_piasta...lly_xc_mtb.html albo novateca

http://www.allegro.pl/item265018301_piasta...illy_nowa_.html - bierz to, opyla się.

http://www.dangerousmike.com/Piasty%20Dm.html

Napisano

Co do roznic wagowych tarcz o srednicy 160mm na 6srub i CL to zamyka sie w około 20gr(cięższe 6srub) z tym ze przy piastach jak dobrze kojarze jest to ok 100gr wiec i tak zysk choc minimalny. Cena piast na 6srub i CL jest taka sama wiec wybor wg tego kryterium pada na tarcze CL.

 

 

Co do cen piast które podałes to lezy nieco poza moim budżetem 175zł czy 200zł za sam tył. Zestaw XT 2008 pod CL mozna spokojnie kupic poniżej 200zł.

Napisano

No własnie zależy od tego co wolisz - cl czy 6 śrub.

Jeżeli jednak 6 srub - większy wybór hamulców to idzie kupić tanio novatecki {bardzo dobre piasty}

http://www.allegro.pl/item260329531_vtc_no...zobacz_je_.html

http://www.allegro.pl/item264027598_novate...o_maszyny_.html 153zł zestaw. Masz lepszą od xt piastę z przodu {na maszynach} i nie sprawiającą kłopotów z tyłu, naprawdę nie ma na co narzekać

http://www.allegro.pl/item261217270_piasty...umrowerowe.html 239zł - drozej o 86zł od novatecków

http://www.allegro.pl/item264819162_piasty...bikestacja.html model 2007 albo 2006 {nie wiem} - 195zł , cena jeszcze do zakceptowania.

http://www.allegro.pl/item264819166_piasty...bikestacja.html 185zł 6 śrub

biorąc np piastę novatec albo dm na maszynach na 6 śrub, masz napradę dobrą piastę, zarąbiscie kręcącą się i o wadze takiej samej jak xt pod 6 śrub.

Sam myślałem nad tylnią piastą centerlock, ale wolę dołożyc do maszynowej woodman na 6 śrub - waga 440 gr to i tak o wiele lżej niż to co proponuje konkurencja Shimano

Apropo pana Arnika to faktycznie słyszałem że nie proponuje piastach na maszynach, lecz jego słowa nie mają aż takiego odwzorowania w rzeczywistości - piasty np. novatec są bardzo wytrzymałe, proste w serwisie, dobrze się kręcą i są tanie. Polecam.

 

Zastanów się tez nad szprychami dt competition. 2zł/sztuka. zysk wagowy na 2 kołach to ok 100g

A tak wogóle to masz już kupione obręcze? Z tego co się orientuję x317 na 32 otwory są?

Napisano

Obrecze juz mam kupione i moje sa akurat na 36szprych. Faktycznie sa dostepne zarowno na 32 jak i 36.

 

Co do piast to z kazdym postem oddalam sie od podjecia ostatecznej decyzji i czuje ze kupie te ktore beda po jakiejs okazyjnej cenie. Novatec hmm zarowno tylu zwolenników jak i przeciwnikow ze wzgledu na bębenki. Shimano XT ma moze nie koniecznie przeciwnikow samych piast co przeciwnikow firmy :P.

Napisano

Jeżeli chodzi o moją piastę tył - novatec na 2 łoż.maszyn. to z bębenkiem nie mam absolutnie żadnych problemów. Słyszałem o wersji z 4 łoż. maszyn. która pozatym jest dośc cieżka, że faktycznie siada tam bębenek. W rękach "bawiąc" się piastą novatec na 4 łoż. niezbyt podobało mi się te "zaprzęganie" piasty, dlatego też wziąłem tą tańszą, lżejszą i mniej awaryjną :P

Napisano

Mój Woodman Bill LTC RSQ padł po 8 miesiącach użytkowania. Jeżdżę enduro, ważę 100 kg. Może dlatego. Ale i tak Woodmana już nie kupię :P

Jeśli chodzi o piastę na przód, to mam do sprzedania DT Onyx Disc na 6 śrub (waga 192 gramy) z zaciskiem Woodmana w komplecie. Zainteresowany - zapraszam na PW :)

Napisano

Ja też odradzam Woodmana ze względu na kiepskie uszczelnienia i kłopoty z odkręcaniem konusów. Akurat w moim przypadku piastę udało się odratować poprzez wymianę łożysk ale za tą kasę spodziewałem się więcej.

Napisano

Schwefel - a jaką piastę polecasz?

Tak jak w temacie musi być pod tarczę, na tył i w cenie do 250zł... Oczywiscie im taniej tym lepiej. Piasta z kategorii nie ultralekkich, ale plasująca się w średniej wagowej {380-480}.

Napisano
Mam jednak jeden problem. Składam koła na obreczach Mavic X317 Disc, szprychy będa prawdopodobnie DT Champion lub podobne klasowo z Mach'a, ewentualnie CnSpoke.

Szkopul tkwi w piastach. Jako ze obrecze sa leciutkie chcialbym tez lekkie piasty i tu padl wybor na XT lub ............ no wlasnie czy jest jakas opcja cenowo-wagowa w tym przedziale(tzn. ok. 200zł)?

Sam ostatnio zastanawiałem się nad podobnym zestawem, a właściwie samym tyłem i wg. mnie optymalny wagowo zestaw to: podane przez Ciebie obręcze, na tył piasta XT Centerlock 2008 i szprychy DT Comp, z przodu szprychy DT Revo i dowolna w miarę lekka piasta na maszynach, chociaż XT też może być. Przy 36 szprychach myślałbym nawet nad DT Revo na tył. Chińskie piasty tylne nie budzą mojego zaufania, są albo klockowate, albo słychać o rozsypujacych się bębenkach.

Napisano

Bębenek w Novatecu jest dośc hałaśliwy, ale dobrze działa. Wydaje mi się że Xt ma cichszy bębenek, ale nie mam jak tego porównać.

A tak pozatym to dośc dziwne kryterium wybrałes :bye2:

Napisano

Nie wiem jak Wy patrzyliscie na wagi 6 srub i CL. To wychodzi dokladnie na to samo. Tzn tarcza na CL wazy wiecej o tyle ile wazy przejsciowka z CL na 6 srub. Jak nielatwo sie domyslic, roznica w wadze piast tez wynosi tylko mniej wiecej wage przejsciowki.

 

Wiec wychodzi na to ze przy CL to co mamy "lzej" mamy ciezej na tarczy. Na 6 srub piasta niby ciezsza, ale tarcza lzejsza. To sie kompensuje. Opcje z przejsciowka podalem jakby ktos kombinowal wziasc CL i przejsciowke. Mozna w ten sposob "oszukiwac" na wadze kol. Np DT tak robi, budujac "lekkie" kola na piastach CL. A ta roznice i tak trzeba bedzie wsadzic w rower.

 

Aha - przyznam sie, ze mowie o wysokich modelach piast. W niskich faktycznie roznice moga byc nieco inne, ale nie sadze by byly az takie.

Napisano

Witam,

również jestem na etapie składania kółek pod tarcze i również na wspomnianych obręczach X317 (32h), na przód kupilem piastę F.U.N.N. o wadze 161 g! (niebawem osobiście ją zważe i okaże się czy rzeczywiście jest tak lekka). Oto link do piasty:

 

http://www.allegro.pl/item255638574_superl..._funn_disc.html

 

Na pierwszy rzut oka rozwiązanie z osobnym adapterem wyglada solidnie i nic się nie powinno dziać - sprawdzimy w praniu :)

Na tył pewnie wybiorę piastę XT. Faktem jest, że do lekkich nie należy,ale cenowo prezentuję się b. dobrze.

Co do szprych waham się między DT Revo a Sapim Laser (ponoć różnią się jedynie ceną...) - ważę 70 kg więc sądze, że mogę sobie pozwolić na taki zestaw :)

Napisano
Schwefel - a jaką piastę polecasz?

Co ja polecam? Może nie polecam ale jakbym teraz składał koło dla siebie to bym wziął starego XTeka pod 6 śrub albo takiego DT. Wiem, że jest problem ze znalezieniem XT pod 6 śrub bo to już stary model, dawno nie produkowany ale może gdzieś jeszcze się ostał.

Napisano
Jakbym teraz składał koło dla siebie to bym wziął starego XTeka pod 6 śrub albo takiego DT. Wiem, że jest problem ze znalezieniem XT pod 6 śrub bo to już stary model, dawno nie produkowany ale może gdzieś jeszcze się ostał.

http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=295&l=pl ten Xt ? Nie rozumiem fenomenu piasty DT... Nie jest to model z tym sprzegem Hugi, kosztuje krocie, chyba jest po prostu takim Xt na maszynach w moim odczuciu.

Napisano
Nie wiem jak Wy patrzyliscie na wagi 6 srub i CL. To wychodzi dokladnie na to samo. Tzn tarcza na CL wazy wiecej o tyle ile wazy przejsciowka z CL na 6 srub. Jak nielatwo sie domyslic, roznica w wadze piast tez wynosi tylko mniej wiecej wage przejsciowki.

 

Mozna zapytac po co liczysz przejsciowke z CL na 6śrub?

Piasty XT CL 666gram z zaciskami, XT na 6śrub 800gram z zaciskami. Roznica w wadze tarcz 20g na sztuke w zaleznosci od modelu. Zostaje 100gram zysku. Fakt ze niewiele ale roznic w cenie nie ma praktycznie zadnych wiec i 100g bedzie dobre.

Napisano

MarcinGoluch - w takim razie zwracam honor. Nie wiem skad taka ogromna roznica w wadze pomiedzy piastami na CL i 6 srub. No chyba ze to rozne roczniki, to by tlumaczylo, ale jezeli to ten sam rocznik, te same bebechy, to nie rozumiem roznicy. Moja opinie wyrobilem porownujac wage piast DT 240s na CL i na 6 srub. Wiem ze to nie ta liga, ale w koncu sam rodzaj mocowania tarczy nie moze tyle wazyc! To sa niewielkie ilosci materialu wiecej lub mniej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...